abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211586096

Transfers 2023/2024
Uit: Jurrien Timber (Arsenal), Edson Álvarez (West Ham United), Calvin Bassey (Fulham), Mohamed Daramy (Stade Reims), Youri Regeer (Twente), Florian Grillitsch (TSG Hoffenheim), Dusan Tadic (Fenerbahce), Kik Pierie (Excelsior), Naci Ünüvar (Twente, verhuur), Youri Baas (NEC, verhuur), Maarten Stekelenburg (einde carrière), Lorenzo Lucca (Pisa, einde verhuur)

In: Josip Sutalo (Dinamo Zagreb), Carlos Forbs (Machester City), Chuba Akpom (Middlesbrough), Benjamin Tahirovic (AS Roma), Diant Ramaj (Eintracht Frankfurt), Anton Gaaei (Viborg FF), Jakov Medic (FC St. Pauli), Branco van den Boomen (Toulouse), Gaston Avila (Antwerp), Borna Sosa (Stuttgart), Sivert Mannsverk (Molde FK)

Selectie 2023/2024
Keepers: Gerónimo Rulli, Jay Gorter, Diant Ramaj, Remko Pasveer

Verdedigers: Josip Sutalo, Jorrel Hato, Ahmetcan Kaplan, Jakov Medic, Anass Salah-Eddine, Devyne Rensch, Anton Gaaei, Gaston Avila, Borna Sosa, Ar'Jany Martha

Middenvelders: Silvano Vos, Kenneth Taylor, Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic, Steven Berghuis, Kristian Hlynsson, Sivert Mannsverk

Aanvallers: Steven Bergwijn, Carlos Forbs, Amourricho van Axel Dongen, Brian Brobbey, Chuba Akpom, Mika Godts, Georges Mikautadze

SPOILER: Wedstrijdschema Eredivisie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_211586105
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 17:13 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar dat komt omdat ze niet lopen waar ze moeten lopen en dan de ruimtes veel te groot worden, tegen Marseille werd het een soort 5-0-5, het is nu wel iets beter maar nog steeds niet waar het zijn moet.
En dat is dan heel vaak weer een kwaliteitsdingetje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211586106
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_211586124
Is Feyenoord weer in crisis
  maandag 11 december 2023 @ 17:31:24 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211586281
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 17:16 schreef Caland het volgende:

[..]
En dat is dan heel vaak weer een kwaliteitsdingetje.
Dat ben ik dus niet zo met je eens, je hoeft maar naar je eigen club te kijken om te zien dat het allemaal wel meevalt als iedereen maar doet wat opgedragen is en dat dan ook fysiek aankan.
pi_211586391
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 17:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat ben ik dus niet zo met je eens, je hoeft maar naar je eigen club te kijken om te zien dat het allemaal wel meevalt als iedereen maar doet wat opgedragen is en dat dan ook fysiek aankan.
Dat kwam toch wel toen daarvoor de spelers werden gehaald. Met Fer en Botteghin had zelfs Arne het niet gered
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 11 december 2023 @ 17:48:46 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211586472
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 17:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat kwam toch wel toen daarvoor de spelers werden gehaald. Met Fer en Botteghin had zelfs Arne het niet gered
Dan ga je wel heel ver terug maar ook nu vind ik het bij jullie niet helemaal kloppen maar dat het door goeie coaching allemaal nog redelijk past.
pi_211586487
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 17:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dan ga je wel heel ver terug maar ook nu vind ik het bij jullie niet helemaal kloppen maar dat het door goeie coaching allemaal nog redelijk past.
Dan leg je het wel heel erg op het bordje van coaching imo. Uiteindelijk weten bij Ajax nu al vier trainers er vrij weinig van te maken, en dan liep er vorig seizoen toch nog wel aanzienlijk meer kwaliteit rond.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 11 december 2023 @ 17:56:03 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211586551
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 17:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan leg je het wel heel erg op het bordje van coaching imo. Uiteindelijk weten bij Ajax nu al vier trainers er vrij weinig van te maken, en dan liep er vorig seizoen toch nog wel aanzienlijk meer kwaliteit rond.
4? Ik tel er 3 of vind je dat Van 't Schip er ook helemaal niets van bakt?
pi_211586560
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 17:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
4? Ik tel er 3 of vind je dat Van 't Schip er ook helemaal niets van bakt?
Wat kort natuurlijk maar ik zag tegen Marseille eigenlijk een kopie van die thuiswedstrijd. Wel leuk voor de ‘neutrale’ kijker.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 11 december 2023 @ 18:00:52 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211586598
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 17:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Wat kort natuurlijk maar ik zag tegen Marseille eigenlijk een kopie van die thuiswedstrijd. Wel leuk voor de ‘neutrale’ kijker.
Niet met je eens, qua resultaat niet maar qua voetbal wel beter.
pi_211586601
quote:

[..]
Iets met een aap een gouden ring geven.. tuurlijk is de kwaliteit niet wat we gewend zijn. Dat veranderd niet opeens. Wat er wel is is meer rust in de top en dat werkt nu al naar beneden toe.

Sutalo is er nog niet maar speelt al wat beter dan begin vh seizoen, brobbey komt wat los en zo zijn er nog wel wat meer voorbeelden. Dat is echt wel een stukje invloed ook van vh schip.
pi_211587261
quote:

[..]
John heeft alleen een leuke sfeer gebracht, de opstellingen zijn net zo hopeloos als die van Maurice
pi_211587487
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 18:58 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
John heeft alleen een leuke sfeer gebracht, de opstellingen zijn net zo hopeloos als die van Maurice
Die opstellingen waren dan ook niet het grootste probleem.. Onder Schreuder is de sfeer naar de tyfus gegaan; Steijn heeft dat doorgezet, en kon niet eens uitleggen dat het handig is, de bal naar een medespeler te passen ipv een tegenstander.

John heeft de sfeer aardig gefixed en de meeste begrijpen nu dat je een bal naar je medespeler moet spelen; op af een toe wat verval in oud gedrag na dan.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211587509
De SfeEr

Gelachen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211587527
atje voor de sfeer
pi_211587648
Nou, de Boer is weer vrij, die maar terughalen dan voor komend seizoen?

:') :X
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211587879
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2023 19:13 schreef Caland het volgende:
De SfeEr

Gelachen.
Onderschat zo te zien. Maargoed niet iedereen snapt dat kennelijk :)
pi_211587950
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 18:58 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Dit is niet te factchecken, want Maurice had iedere week een andere opstelling.
pi_211589236
Ik heb toch weer gelijk gekregen

ik had vanaf dag 1 voorspeld dat Steijn er niets van zou bakken

En ik heb voordat hij nog aangesteld werd voorspeld dat van het schip de goede man voor 020 was

de master krijgt altijd gelijk
pi_211589511
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 20:42 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb toch weer gelijk gekregen

ik had vanaf dag 1 voorspeld dat Steijn er niets van zou bakken

En ik heb voordat hij nog aangesteld werd voorspeld dat van het schip de goede man voor 020 was

de master krijgt altijd gelijk
En waarom vind je van 't Schip zo goed dan? Omdat Ajax nu wint van ploegen die niet in de top 5 staan?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_211589802
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]
En waarom vind je van 't Schip zo goed dan? Omdat Ajax nu wint van ploegen die niet in de top 5 staan?
Je kan mijn post terug lezen voordat hij aangesteld werd :)

In het kort
Hij kent de club
cruiff filosofie
in de top gevoetbald bij 020

Je ziet toch het grote verschil met Steijn....steijn wist gewoon niet wat hij aan het doen was
kende de club niet
zat alleen maar te roepen dat hij zogenaamd het ajax voetbal wilde gaan spelen....wtf hoe wil je dat doen dan als je daar zelf nooit onderdeel van bent geweest
je kan het alleen snappen als je het zelf gedaan heb anders kan je het gewoon niet overbrengen

nee van gaal snao het ajax voetbal ook niet ...en ten hag ook niet...kijk wat ze erna gespresteerd hebben
van gaal heeft geprofiteerd van cruifff toen hij hem opvolgde...het systeem zat al ingebakken
ten hag speelde ook niet echt cruiff voetbal
pi_211590009
Kaplan 90 minuten en Misehouy + Axel Dongen terug bij Jong _O_
  maandag 11 december 2023 @ 22:34:16 #25
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_211590243
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 17:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik ben ook wel van het #team dat vindt dat een trainer een behoorlijke invloed kan hebben op een elftal, zowel positief als negatief. Je ziet nu dat het bij Ajax wat beter draait met dezelfde spelers. Maar alsnog is de kwaliteit toch ook gewoon enorm achteruit gegaan terwijl dat bij PSV en Feyenoord de afgelopen jaren juist andersom het geval is (PSV met name dit seizoen).

Alsnog kan Ajax in deze Eredivisie nog per ongeluk 3e worden hoor, na de onvermijdelijke jaarlijkse dip van AZ en Twente die het in de tweede seizoenshelft wellicht helemaal weggeeft net als vorig seizoen. Dat zou ik al best een knappe prestatie vinden met dit elftal.
  maandag 11 december 2023 @ 22:55:19 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211590389
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 22:34 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik ben ook wel van het #team dat vindt dat een trainer een behoorlijke invloed kan hebben op een elftal, zowel positief als negatief. Je ziet nu dat het bij Ajax wat beter draait met dezelfde spelers. Maar alsnog is de kwaliteit toch ook gewoon enorm achteruit gegaan terwijl dat bij PSV en Feyenoord de afgelopen jaren juist andersom het geval is (PSV met name dit seizoen).

Alsnog kan Ajax in deze Eredivisie nog per ongeluk 3e worden hoor, na de onvermijdelijke jaarlijkse dip van AZ en Twente die het in de tweede seizoenshelft wellicht helemaal weggeeft net als vorig seizoen. Dat zou ik al best een knappe prestatie vinden met dit elftal.
Maar Ajax zit ook niet op dat niveau en dat zie ik met deze groep ook niet gebeuren maar ze kunnen nog wel groeien dit seizoen en dan duidelijk de 3e ploeg zijn, of dat dan voldoende is om nog 3e op de ranglijst te worden gaan we zien.
Ben benieuwd, ook naar de komende transferperiodes.
pi_211590636
Weet niet of dit hier al is gepost:

quote:
Joshua Zirkzee stond afgelopen zomer in de belangstelling van Ajax, maar die transfer ging om een paar redenen niet door. Dat vertelt clubwatcher Mike Verweij in de podcast Kick-Off van De Telegraaf. Sven Mislintat was een groot voorstander, maar uiteindelijk bleek dat Zirkzee niet van zaakwaarnemer wilde overstappen.

"Mislintat wilde hem heel graag naar Ajax halen, toen ging het verhaal dat de scouting het niet wilde en dat ze het daarom niet hebben gedaan", vertelt Verweij over de interesse vanuit Amsterdam in Zirkzee. "Later ging het verhaal dat Zirkzee niet wilde overstappen naar een andere zaakwaarnemer en dat moest van Mislintat." De Nederlander bleef uiteindelijk bij zijn club Bologna en maakt daar nu furore met zeven goals in vijftien competitiewedstrijden.
Zou best een bizar verhaal zijn. Begreep dat er uit die onderzoekjes geen rare commissiepercentages of (rechtstreekse) kickbacks zijn gebleken, maar als daar een transfer op knapt, vraag je je wel af of hij de belangen van zijn werkgever bovenaan heeft staan. Lijkt me dat nu elke club wel achter z’n oren krabt om zaken met hem te doen.

Ben er persoonlijk wel blij mee dat dit niet is doorgegaan.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_211590789
En toch als ik mijn ogen samen knijp en tussen mijn wimpers gluur naar dit Ajax. Dan zie ik de contouren van een jeugdig doch talentvolle kern ontstaan.
pi_211590845
Jari Litmanen is tegenwoordig ook kampioen in open deuren intrappen. Had dat dan gezegd voordat de hele boel naar de tering was geholpen.
graag op anoniem
  dinsdag 12 december 2023 @ 00:46:12 #30
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211590933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:05 schreef Wotte het volgende:
En toch als ik mijn ogen samen knijp en tussen mijn wimpers gluur naar dit Ajax. Dan zie ik de contouren van een jeugdig doch talentvolle kern ontstaan.
Mwoah in Martha en Banel zie ik voor alsnog heel weinig. Geef dan die Mikautadze eens een kans want het is waarschijnlijk al weggegooid geld maar zo weet je het haast zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')