Natuurlijk mag dat.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:44 schreef probeer het volgende:
[..]
En wie is dat wel? We hebben vrijwel allemaal een politieke mening. Kan/mag er dan geen enkele expert vanuit diens werkveld iets over de Nederlandse politiek zeggen?
Zie hier waarom Wilders steeds groter gaat worden. Er zijn mensen met zorgen, voelen zich niet gehoord door de politiek. Stemmen uit onvrede Wilders... en worden dan weggezet als trol omdat ze niet op de politieke partijen stemmen waar ze zich niet door gehoord voelen.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is imo een beetje alsof je een gedegen FoK!-poster vraagt waarom hij of zij geen antwoord heeft op een trol die continue onzin post.
En ik zal waarschijnlijk weer op hem stemmen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lees net dit op nu.nl:
Timmermans tegen Wilders: 'U bent een bedreiging voor de rechtsstaat'
Dankzij Timmermans ben ik overtuigd, mochten er weer verkiezingen komen dan stem ik op de PVV.
Nogal zorgelijk om te zien dat er steeds maar de het is maar een mening-kaart gespeeld wordt. Dat is het niet. Het is feit dat in het PVV-programma punten staan die behoorlijk afdoen aan de principes van een democratische rechtstaat. Daar kan je wat van vinden (ik vind daar ook wat van, ik vind dat volkomen achterlijk, bijvoorbeeld), maar je kan lastig beweren dat dat niet het geval is.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:48 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat.
Maar die mening is dan dus wel gekleurd en ook daar mag je rekening mee houden.
Voelen kun je in een seksclub doen.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zie hier waarom Wilders steeds groter gaat worden. Er zijn mensen met zorgen, voelen zich niet gehoord door de politiek. Stemmen uit onvrede Wilders... en worden dan weggezet als trol omdat ze niet op de politieke partijen stemmen waar ze zich niet door gehoord voelen.
Precies. Ik heb jarenlang anders gestemd en nu voor het eerst op de PVV. Dom gelul over bijvoorbeeld een 'kopvoddentaks' hielden mij tegen.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zie hier waarom Wilders steeds groter gaat worden. Er zijn mensen met zorgen, voelen zich niet gehoord door de politiek. Stemmen uit onvrede Wilders... en worden dan weggezet als trol omdat ze niet op de politieke partijen stemmen waar ze zich niet door gehoord voelen.
Ik vergelijk Wilders met een trol. Niet diens stemmers.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Njah dat vind ook ik een fikse overdrijving. Maar ik kan me prima voorstellen dat de druk op de al bestaande onderklasse onevenredig (tov andere socio-economische klassen) toeneemt wanneer er veel relatief kansarme mensen bij komen.
[..]
quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb minder moeite met hun slachtofferschap, daar alle cijfers uitwijzen dat ze daarin op aardig wat vlakken toch best gelijk hebben. Kort gesteld; twee decennia neo-liberaal beleid heeft de onderklasse geen goed gedaan. Maar waar ik wel vaak met ze van mening verschil, is over hun antwoord op de schuldvraag.
Het komt niet door het klimaat dat de zorg duurder wordt (wel door winstmaximalisatie van zorgaanbieders). Het komt niet door migranten dat er een woningtekort is (wel door woningbeleid waarin woningen investeringsobjecten zijn gemaakt).
Ga zo door, PVV stijgt weer in de peilingenquote:Op woensdag 13 december 2023 13:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voelen kun je in een seksclub doen.
Bij een politieke keuze is verstand wat belangrijker.
Het is tijd voor iets zoals een grondwet. Waarin we dingen vast kunnen leggen die we erg belangrijk vinden en niet door iedere pipo zonder meer willen laten wijzigen.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:51 schreef JAM het volgende:
[..]
Nogal zorgelijk om te zien dat er steeds maar de het is maar een mening-kaart gespeeld wordt. Dat is het niet. Het is feit dat in het PVV-programma punten staan die behoorlijk afdoen aan de principes van een democratische rechtstaat. Daar kan je wat van vinden (ik vind daar ook wat van, ik vind dat volkomen achterlijk, bijvoorbeeld), maar je kan lastig beweren dat dat niet het geval is.
Hoe werkt dat nu, eigenlijk? Men roept dat je achterlijk bent en omdat men achterlijk wordt genoemd volhardt men in hun achterlijkheid? Is dat hoe dat werkt, zo ongeveer?quote:Op woensdag 13 december 2023 13:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ga zo door, PVV stijgt weer in de peilingen
Succes er mee. PVV stemmers krijgen de rekening wel op de deurmat.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ga zo door, PVV stijgt weer in de peilingen
Ja, daar waren ze in 1814 ook al achter. Nu is er een pipo die nogal afbreuk wil doen aan vele dingen die daarin vastgelegd zijn die 'we' (wie dat dan ook moge zijn) erg belangrijk vinden, zoals, bijvoorbeeld, gelijke behandeling voor de wet.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:56 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het is tijd voor iets zoals een grondwet. Waarin we dingen vast kunnen leggen die we erg belangrijk vinden en niet door iedere pipo zonder meer willen laten wijzigen.
Klopt, heb je gelijk in. Indirect zet je zijn stemmers weg als een soort van hersenlozen, net als Harvest met zijn "verstand is belangrijker".quote:Op woensdag 13 december 2023 13:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vergelijk Wilders met een trol. Niet diens stemmers.
En aan die polarisatie draag jij blijkbaar graag bij.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Hoe werkt dat nu, eigenlijk? Men roept dat je achterlijk bent en omdat men achterlijk wordt genoemd volhardt men in hun achterlijkheid? Is dat hoe dat werkt, zo ongeveer?
Thanks, punt weer bewezenquote:Op woensdag 13 december 2023 13:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Hoe werkt dat nu, eigenlijk? Men roept dat je achterlijk bent en omdat men achterlijk wordt genoemd volhardt men in hun achterlijkheid? Is dat hoe dat werkt, zo ongeveer?
In ieder geval niet door alles en iedereen die pvv hebben gestemd weg te zetten als domme tokkie. Ik vind het ook diep verontrustend dat de pvv zo groot is geworden, maar het is ook een teken aan de wand voor de gevestigde orde. En die hebben de boodschap nog niet helemaal door heb ik het idee.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit is wel een heel grote vraag inderdaad. Welke middelen heb je tegen het populisme. Ik probeer hier al jaren oplossingen voor te vinden, ergens te lezen of over na te denken, maar ik zie ze nergens.
Waarom heeft de gemiddelde PVV stemmer zo’n weerzin tegen links maar heeft de PVV wel een gedeeltelijk linkse sociale agenda.
Doesnietquote:
Ik laat zien dat, als je het voor de PVV opneemt, je voor achterlijk wordt uitgemaakt en dan krijg ik de "hou eens op man". Zeg dat tegen de persoon die over achterlijkheid begon....quote:
Dit was een oprechte vraag hoor. Ik meen zo op te merken dat de reden van veel PVV-stemmer om op de PVV te stemmen nu niet zo zeer is omdat ze het programma van de PVV nu zo geweldig vinden (of daar überhaupt echt kennis van genomen hebben), maar vooral omdat ze - nu die keuze eenmaal gemaakt te hebben - daar in verharden wanneer hen gezegd wordt dat dat allemaal toch niet zo verstandig is. Soms gaat dat prettig (als in: weet je het zeker? Zal je daar niet wat beter over nadenken?) maar soms ook in andere bewoordingen (als in: ben je achterlijk ofzo?). Dus mijn vraag is, hoe werkt dat nu precies? Is het omdat je als PVV-stemmer weggezet wordt als achterlijke dat je daarom er maar in volhardt, of is het nu zo dat je het echt allemaal zulke geweldige ideeën vindt?quote:
Het gaat niet om je punt het gaat om de holle one linersquote:Op woensdag 13 december 2023 14:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik laat zien dat, als je het voor de PVV opneemt, je voor achterlijk wordt uitgemaakt en dan krijg ik de "hou eens op man". Zeg dat tegen de persoon die over achterlijkheid begon....
De arrogantie.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Dit was een oprechte vraag hoor. Ik meen zo op te merken dat de reden van veel PVV-stemmer om op de PVV te stemmen nu niet zo zeer is omdat ze het programma van de PVV nu zo geweldig vinden (of daar überhaupt echt kennis van genomen hebben), maar vooral omdat ze - nu die keuze eenmaal gemaakt te hebben - daar in verharden wanneer hen gezegd wordt dat dat allemaal toch niet zo verstandig is. Soms gaat dat prettig (als in: weet je het zeker? Zal je daar niet wat beter over nadenken?) maar soms ook in andere bewoordingen (als in: ben je achterlijk ofzo?). Dus mijn vraag is, hoe werkt dat nu precies? Is het omdat je als PVV-stemmer weggezet wordt als achterlijke dat je daarom er maar in volhardt, of is het nu zo dat je het echt allemaal zulke geweldige ideeën vindt?
Prima maar waarom zo selectief?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat niet om je punt het gaat om de holle one liners
Ik denk dat het beter is om af te vragen waarom die mensen die keuze hebben gemaakt. Blijkbaar heeft de PVV iets wat de BBB had tijdens de provinciale staten verkiezingen en FvD nog langer geleden. Dus nu is het PVV, en wordt deze lekker afgebrand, volgende keer is het weer een andere partij.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Dit was een oprechte vraag hoor. Ik meen zo op te merken dat de reden van veel PVV-stemmer om op de PVV te stemmen nu niet zo zeer is omdat ze het programma van de PVV nu zo geweldig vinden (of daar überhaupt echt kennis van genomen hebben), maar vooral omdat ze - nu die keuze eenmaal gemaakt te hebben - daar in verharden wanneer hen gezegd wordt dat dat allemaal toch niet zo verstandig is. Soms gaat dat prettig (als in: weet je het zeker? Zal je daar niet wat beter over nadenken?) maar soms ook in andere bewoordingen (als in: ben je achterlijk ofzo?). Dus mijn vraag is, hoe werkt dat nu precies? Is het omdat je als PVV-stemmer weggezet wordt als achterlijke dat je daarom er maar in volhardt, of is het nu zo dat je het echt allemaal zulke geweldige ideeën vindt?
Dus 2 oneliners krijg je commentaar op... mensen of groepen (in dit geval PVV stemmers) als achterlijk wegzetten is gewoon prima?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat niet om je punt het gaat om de holle one liners
Alleen een D66 mens weet wat het beste is voor Nederlandquote:Op woensdag 13 december 2023 14:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
Guess what, ik vind een stem op bijvoorbeeld GL/PvdA net zo achterlijk als jij een stem op de PVV vindt. De kans dat jij nu denkt: 'haha, ja maar ik weet het beter!' is vrij groot en dat is precies diezelfde volharding.
Nee, en ik heb ook nooit gezegd dat dat prima is. Ik vind het dom en niet van enig niveau getuigen.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus 2 oneliners krijg je commentaar op... mensen of groepen (in dit geval PVV stemmers) als achterlijk wegzetten is gewoon prima?
Het valt toch wel op dat er nogal wat linkse stemmers zijn hier die denken dat hun mening de enige mening is die verstandig is. Komt nogal arrogant over en dat stoort mensen die daadwerkelijk wat anders gestemd hebben. Laat ze lekker. Er standaard maar vanuit gaan dat elke PVV stemmer een domme fascist/racist is die het liefst de gehele grondwet overboord gooit is verre van constructief. Genoeg users hier die links hebben gestemd, maar ik zie het vrijwel niet gebeuren dat rechtse users hier aan het verkondigen zijn dat al die linkse stemmers maar dom zijn, of weet ik veel wat. Ik zou me eerder bezig houden met de vraag waarom zo'n partij zo gegroeid is. Links heeft gedeeltelijk een programma waar ook rechtse stemmers beter van zouden worden. En toch stemmen ze op een PVV. Waarom dan? Maar die vraag wordt vaak actief vermeden of het komt neer op ''grappige'' one liners als ''omdat ze niet nadenken / dom zijn / fascist zijn / racist zijn / laagopgeleid zijn, etc. En dan vervolgens niet inzien dat dat polarisatie in de hand werkt en dat het mensen enkel harder richting PVV duwt...quote:Op woensdag 13 december 2023 14:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat mijn grote probleem met de PVV is, is dat zij bereid zijn om afbreuk te doen aan werkelijk honderden jaren ontwikkeling en strijd die ervoor gezorgd hebben dat men in Nederland enkele onvreemdbare grondrechten heeft om zo tot 'oplossingen' te komen voor problemen die daarmee helemaal niet worden opgelost. Gelukkig is er (tot dusver) geen enkele partij die met hen daarin mee wil gaan (en groot gelijk ook), maar het is nogal een zorgelijke ontwikkeling dat dat überhaupt besproken moet worden. Géén andere politieke partij in Nederland dan ook (hoewel de SGP, VVD en het CDA hier en daar ook een zorgelijk puntje hebben, hoewel lang niet zo vergaand en radicaal als de PVV) is bereid om zulke keiharde afbreuk te doen aan rechtstatelijke principes als de PVV. Leg mij nu dan eens uit hoe het kan dat je een stem op PvdA/GroenLinks, of welke andere partij dan ook, 'net zo achterlijk' vindt. Misschien hebben die niet zo'n aantrekkelijk programma (kan ik best inkomen dat iemand dat vindt), ze willen alleen geen fundamentale afbreuk doen aan de rechtstaat zelf. Dat is nogal een verschil.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
De arrogantie.Het is vooral de act dat jij wel weet wat de juiste keuze is en dan zogenaamd voorzichtig anderen probeert te behoeden voor een foute keuze.
Guess what, ik vind een stem op bijvoorbeeld GL/PvdA net zo achterlijk als jij een stem op de PVV vindt. De kans dat jij nu denkt: 'haha, ja maar ik weet het beter!' is vrij groot en dat is precies diezelfde volharding.
De PVV doet niet aan zelfreflectie, dat hadden de grote jongens tegen de PVV moeten gebruiken. Volgens mij zouden er dan meer kiezers op andere partijen gestemd hebben.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je mag je afvragen hoe het komt dat zelfs de grote jongens geen antwoord hebben op anti grondwettelijke drek dat op een a4tje past.
Misschien is hun boodschap of manier van brengen gewoon niet zo populair.
Wat rechtstaat voor inhoudt volgens links is dat er geen meerderheden komen die wetten maken die zij niet goed vinden. Lachwekkend.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het valt toch wel op dat er nogal wat linkse stemmers zijn hier die denken dat hun mening de enige mening is die verstandig is. Komt nogal arrogant over en dat stoort mensen die daadwerkelijk wat anders gestemd hebben. Laat ze lekker. Er standaard maar vanuit gaan dat elke PVV stemmer een domme fascist/racist is die het liefst de gehele grondwet overboord gooit is verre van constructief. Genoeg users hier die links hebben gestemd, maar ik zie het vrijwel niet gebeuren dat rechtse users hier aan het verkondigen zijn dat al die linkse stemmers maar dom zijn, of weet ik veel wat. Ik zou me eerder bezig houden met de vraag waarom zo'n partij zo gegroeid is. Links heeft gedeeltelijk een programma waar ook rechtse stemmers beter van zouden worden. En toch stemmen ze op een PVV. Waarom dan? Maar die vraag wordt vaak actief vermeden of het komt neer op ''grappige'' one liners als ''omdat ze niet nadenken / dom zijn / fascist zijn / racist zijn / laagopgeleid zijn, etc. En dan vervolgens niet inzien dat dat polarisatie in de hand werkt en dat het mensen enkel harder richting PVV duwt...
Dan zou ik ze niet deels gelijk geven. Ik stel toch echt vrij duidelijk dat ik dezelfde problemen zie die zij zien, maar dat ik het niet eens ben met hun vermeende oplossingen. Als jij dat typeert als 'wegzetten als hersenlozen' dan ligt dat echt helemaal bij jou.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in. Indirect zet je zijn stemmers weg als een soort van hersenlozen, net als Harvest met zijn "verstand is belangrijker".
Het zal vast niet zo zijn (naar ik hoop) dat álle PVV-stemmers de gehele grondwet overboord gegooid willen zien worden. Sterker nog, ik zag een tijdje terug (eerder vandaag) een kort filmpje van NPO op 3 waarin ze een paar jongeren vroegen die op de PVV hadden gestemd waarom ze dat dan deden. Die zeiden vrijwel allemaal dat ze zich (oprecht) zorgen maken over de woningnood, zorgkosten, kosten voor studie, etc. en dat ze dat van 'de moslims' allemaal niet zo belangrijk vonden en eerder maar voor lief namen.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het valt toch wel op dat er nogal wat linkse stemmers zijn hier die denken dat hun mening de enige mening is die verstandig is. Komt nogal arrogant over en dat stoort mensen die daadwerkelijk wat anders gestemd hebben. Laat ze lekker. Er standaard maar vanuit gaan dat elke PVV stemmer een domme fascist/racist is die het liefst de gehele grondwet overboord gooit is verre van constructief. Genoeg users hier die links hebben gestemd, maar ik zie het vrijwel niet gebeuren dat rechtse users hier aan het verkondigen zijn dat al die linkse stemmers maar dom zijn, of weet ik veel wat. Ik zou me eerder bezig houden met de vraag waarom zo'n partij zo gegroeid is. Links heeft gedeeltelijk een programma waar ook rechtse stemmers beter van zouden worden. En toch stemmen ze op een PVV. Waarom dan? Maar die vraag wordt vaak actief vermeden of het komt neer op ''grappige'' one liners als ''omdat ze niet nadenken / dom zijn / fascist zijn / racist zijn / laagopgeleid zijn, etc. En dan vervolgens niet inzien dat dat polarisatie in de hand werkt en dat het mensen enkel harder richting PVV duwt...
Welja, je weet dat die mensen er wel zijn, ook hier op het forum.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zou ik ze niet deels gelijk geven. Ik stel toch echt vrij duidelijk dat ik dezelfde problemen zie die zij zien, maar dat ik het niet eens ben met hun vermeende oplossingen. Als jij dat typeert als 'wegzetten als hersenlozen' dan ligt dat echt helemaal bij jou.
Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Wat een vreemde opmerking. Als ik nu iemand opzoek die links stemt en hem vraagt: 'Wat houdt de rechtstaat in?', dan zegt hij 'dat er geen meerderheden komen die wetten maken die ik niet goed vind.'? Zoiets?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat rechtstaat voor inhoudt volgens links is dat er geen meerderheden komen die wetten maken die zij niet goed vinden. Lachwekkend.
Natuurlijk zijn die er, en daar heb ik ze ook vast en zeker wel eens direct op aangesproken. Maar over de gehele breedte, nah.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Welja, je weet dat die mensen er wel zijn, ook hier op het forum.
Ik ben dit met je eens. Voor de bühne lijken GL/PvdA en D66 het drukker te hebben met de duinpieper, de zonnedauw, de interseksueel, de Yezidi's en het verbieden van dingen. Op één of andere manier kunnen ze hier zo op geframed worden dat het niet uitmaakt dat ze de koopkrachtplaatjes dik op orde hebben en dat ze met de met de grondbank in ieder geval een poging doen om het tekort aan woningbouw op te lossen (de paar vierkante meters waar het huis opstaat zijn even duur als de bouw van het huis).quote:Op woensdag 13 december 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In ieder geval niet door alles en iedereen die pvv hebben gestemd weg te zetten als domme tokkie. Ik vind het ook diep verontrustend dat de pvv zo groot is geworden, maar het is ook een teken aan de wand voor de gevestigde orde. En die hebben de boodschap nog niet helemaal door heb ik het idee.
Het wordt nog vreemder als je bijvoorbeeld de beweegredenen van stemmers afweegt tegenover doorberekening en van het cbs. Dan zie je dat veel linkse partijen gewoon een goed programma hebben waar vrijwel iedereen beter van zou worden..toch komt die boodschap niet over.
En heel eerlijk, als je een beetje rondvraag bij stemmers zou doen over waar Timmermans en bijvoorbeeld Klaver voor staan zul je vooral "klimaat" horen En klimaat is erg belangrijk, maar niet het enige onderwerp waar mensen mee zitten.
Beetje simplistisch uitgelegd.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Wat een vreemde opmerking. Als ik nu iemand opzoek die links stemt en hem vraagt: 'Wat houdt de rechtstaat in?', dan zegt hij 'dat er geen meerderheden komen die wetten maken die ik niet goed vind.'? Zoiets?
Dit wilde de VVD natuurlijk niet, want dan moet je zelf ook aan zelfreflectie dien.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:24 schreef torentje het volgende:
[..]
De PVV doet niet aan zelfreflectie, dat hadden de grote jongens tegen de PVV moeten gebruiken. Volgens mij zouden er dan meer kiezers op andere partijen gestemd hebben.
Om kort te gaan: voor jou maakt dat allemaal niet zoveel uit, die hele 'rechtstaatkolder'?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje simplistisch uitgelegd.
Maar die hele rechtsstaat kolder zie je overal waar nieuw rechts zetels haalt. Men doet er alles aan om dat te traineren of weg te zetten als ondemocratisch.
Ik trek me er eigenlijk ook niks meer van aan.
Een staat die gebonden is aan het recht (itt bv het woord van een koning, of een religie). Een coalitie (meerderheid) kan binnen dat kader prima nieuwe wetten maken of veranderen, zolang het maar volgens de regels gebeurt waar we het al eerder (middels een meerderheid) over eens waren.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat rechtstaat voor inhoudt volgens links is dat er geen meerderheden komen die wetten maken die zij niet goed vinden. Lachwekkend.
Als de PVV stemmer als geheel deze zaken belangrijk vinden, dan snap ik niet waarom ze VVD zo graag binnen boort willen hebben. Volgens mij los je deze dingen veel eerder op met linkse partijen.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:27 schreef JAM het volgende:
[..]
Het zal vast niet zo zijn (naar ik hoop) dat álle PVV-stemmers de gehele grondwet overboord gegooid willen zien worden. Sterker nog, ik zag een tijdje terug (eerder vandaag) een kort filmpje van NPO op 3 waarin ze een paar jongeren vroegen die op de PVV hadden gestemd waarom ze dat dan deden. Die zeiden vrijwel allemaal dat ze zich (oprecht) zorgen maken over de woningnood, zorgkosten, kosten voor studie, etc. en dat ze dat van 'de moslims' allemaal niet zo belangrijk vonden en eerder maar voor lief namen.
Ja, dat denk ik ook.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als de PVV stemmer als geheel deze zaken belangrijk vinden, dan snap ik niet waarom ze VVD zo graag binnen boort willen hebben. Volgens mij los je deze dingen veel eerder op met linkse partijen.
Wat is "het"?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:27 schreef JAM het volgende:
[..]
- maar dat neemt niet weg dat het er gewoon nog instaat.
Wellicht dat ze het buiten het regeerakkoord laten. Maarja, als je weet welke kant de neuzen op staan (een meerderheid is voor steun) dan komt dat voor de PVV de facto toch neer op 'instemmen met de visie van de VVD en het NSC'. Dus ik gok dat dat een punt gaat zijn waarop de PVV dan toch gedwongen overstag moet.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:38 schreef Nielsch het volgende:
Vraag me nog wel af of het hele Oekraïneverhaal een splijtzwam gaat worden voor een eventuele nieuwe coalitie onder Greet. Een grote meerderheid van de TK was overduidelijk; de steun aan Oekraïne moet behouden blijven (waaronder de kamerleden van de VVD en het NSC). Alleen PVV, FvD, BBB en SGP waren tegen. Als Geert hier niet aan wil, dan gaat het al lastig worden denk ik.
Dat denk ik ook, maar ik denk niet dat links in het bootje gaat stappen met de PVVquote:Op woensdag 13 december 2023 14:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als de PVV stemmer als geheel deze zaken belangrijk vinden, dan snap ik niet waarom ze VVD zo graag binnen boort willen hebben. Volgens mij los je deze dingen veel eerder op met linkse partijen.
Achterlijk ? Daar valt over te discussiëren. Maar het partijprogramma van klimaatpaus Timmermans was dermate gefocust op randzaken die totaal niet in het belang van de PVV stemmer waren (noch van het Nederlands belang maar das een persoonlijke kwestie) dat ze een achterban van 2.3 miljoen PVVers niet aanspraken. Het is ook wel lastig een programma te maken als je eigenlijk nooit verder kijkt dan de Randstad ter inventarisatie van je speerpunten in je verkiezingsprogramma.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:21 schreef JAM het volgende:
. Leg mij nu dan eens uit hoe het kan dat je een stem op PvdA/GroenLinks, of welke andere partij dan ook, 'net zo achterlijk' vindt. Misschien hebben die niet zo'n aantrekkelijk programma (kan ik best inkomen dat iemand dat vindt), ze willen alleen geen fundamentale afbreuk doen aan de rechtstaat zelf. Dat is nogal een verschil.
Correct. Dit zal een van de pijnpunten worden. Overigens lijkt steun aan Oekraine me op Europees diplomatisch niveau ook niet iets waar een concessie komt vanuit VVD/NSC.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:38 schreef Nielsch het volgende:
Vraag me nog wel af of het hele Oekraïneverhaal een splijtzwam gaat worden voor een eventuele nieuwe coalitie onder Greet. Een grote meerderheid van de TK was overduidelijk; de steun aan Oekraïne moet behouden blijven (waaronder de kamerleden van de VVD en het NSC). Alleen PVV, FvD, BBB en SGP waren tegen. Als Geert hier niet aan wil, dan gaat het al lastig worden denk ik.
Denk dat Wilders zijn verzet tegen de steun zal intrekken, maar vasthoudt aan (nu) geen lid van de navo. En dat laatste kan ik me goed voorstellen. Als zij nu lid worden, dan zijn we in een klap allemaal in oorlog met Rusland. Nee, dankjewel.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:38 schreef Nielsch het volgende:
Nee, bejaarden worden wel degelijk vastgebonden in bejaardentehuizen. Ga eens een keer langs daarquote:Op woensdag 13 december 2023 12:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nee grrrrg, arbeidsmigranten die worden opgesloten in boten en hotels. Paspoorten worden allemaal weggegooid. Bejaardenhuizen moeten gewoon gebouwd worden, zonder te kijken naar vraag en behoefte.
[..]
Om even drie voorbeelden te noemen (direct uit het partijprogramma van de PVV):quote:
He, nee, dat niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in dwangbuizen zeker , arme oudjes, vastgebonden zonder eten
quote:Op woensdag 13 december 2023 14:49 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, bejaarden worden wel degelijk vastgebonden in bejaardentehuizen. Ga eens een keer langs daar
verpleeghuizen ,dat zijn geen ouderencentraquote:Op woensdag 13 december 2023 14:52 schreef grrrrg het volgende:
[..]
He, nee, dat niet.
Lees anders dit even:
https://www.zorgvisie.nl/(...)eghuizen-zvs009507w/
Hmm, nee hoor.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voelen kun je in een seksclub doen.
Bij een politieke keuze is verstand wat belangrijker.
Je haalt hier 'links' en 'Links' door elkaar. Of beter gezegd, economisch links en sociaal-cultureel 'Links', ook wel 'progressief' of 'woke' genoemd. Het eerste komt neer op economische gelijkheid en sociale voorzieningen, het tweede op een ideologisch wereldbeeld. PVV-stemmers zijn economisch centrumlinks, maar sociaal-cultureel uitgesproken nationalistisch en conservatief.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit is wel een heel grote vraag inderdaad. Welke middelen heb je tegen het populisme. Ik probeer hier al jaren oplossingen voor te vinden, ergens te lezen of over na te denken, maar ik zie ze nergens.
Waarom heeft de gemiddelde PVV stemmer zo’n weerzin tegen links maar heeft de PVV wel een gedeeltelijk linkse sociale agenda.
Kun je eens wat voorbeelden noemen, op welke manieren zou het leven van mensen hier beter van worden?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In ieder geval niet door alles en iedereen die pvv hebben gestemd weg te zetten als domme tokkie. Ik vind het ook diep verontrustend dat de pvv zo groot is geworden, maar het is ook een teken aan de wand voor de gevestigde orde. En die hebben de boodschap nog niet helemaal door heb ik het idee.
Het wordt nog vreemder als je bijvoorbeeld de beweegredenen van stemmers afweegt tegenover doorberekening en van het cbs. Dan zie je dat veel linkse partijen gewoon een goed programma hebben waar vrijwel iedereen beter van zou worden..toch komt die boodschap niet over.
En heel eerlijk, als je een beetje rondvraag bij stemmers zou doen over waar Timmermans en bijvoorbeeld Klaver voor staan zul je vooral "klimaat" horen En klimaat is erg belangrijk, maar niet het enige onderwerp waar mensen mee zitten.
Omdat linkse partijen nooit gaan samenwerken met de PVV en de topprioriteit voor hun migratie is. Daar gaat men het met de linkse partijen het niet over eens worden, met de VVD wellicht wel. Dat laat het stemgedrag van beide partijen ook zien.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja, als ik Yesilgoz was zou dat wat mij betreft een van de breekpunten voor steun worden.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht dat ze het buiten het regeerakkoord laten. Maarja, als je weet welke kant de neuzen op staan (een meerderheid is voor steun) dan komt dat voor de PVV de facto toch neer op 'instemmen met de visie van de VVD en het NSC'. Dus ik gok dat dat een punt gaat zijn waarop de PVV dan toch gedwongen overstag moet.
Daar ben ik verbaasd over, want de PvdA is bij uitstek de partij die plannen heeft om de woningnood aan te pakken.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Achterlijk ? Daar valt over te discussiëren. Maar het partijprogramma van klimaatpaus Timmermans was dermate gefocust op randzaken die totaal niet in het belang van de PVV stemmer waren (noch van het Nederlands belang maar das een persoonlijke kwestie) dat ze een achterban van 2.3 miljoen PVVers niet aanspraken. Het is ook wel lastig een programma te maken als je eigenlijk nooit verder kijkt dan de Randstad ter inventarisatie van je speerpunten in je verkiezingsprogramma.
Zoals je zelf al zei, zat stemmers op Wilders die stemden op hem vanwege de problematiek rondom woningen, bestaaanszekerheid, zorg, financiën, etc.
Ik snap niet dat mensen nog steeds verbaasd zijn daarover - Wilders sprak die groep blanke autochtone Nederlanders die geconfronteerd werden met bovenstaande issues aan, Timmermans focust zich op immigranten en minderheden om zieltjes te winnen. Dat is het verschil.
Wat is volgens jou het verschil?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
verpleeghuizen ,dat zijn geen ouderencentra
Omtzigt wil een extra parlemetair kabinet , dan istie niet van VVD afhankelijk voor motiesquote:Op woensdag 13 december 2023 14:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, als ik Yesilgoz was zou dat wat mij betreft een van de breekpunten voor steun worden.
En ook voor wat betreft NAVO lidmaatschap zal Omtzigt gaan kijken of Wilders bereid is de wil van de TK uit te voeren. Wil hij dat niet, dan zal het lastig worden voor Pieter Omtzigt met z'n "meer macht in de TK" retoriek lastig worden om een kabinet Wilders te steunen.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk dat Wilders zijn verzet tegen de steun zal intrekken, maar vasthoudt aan (nu) geen lid van de navo. En dat laatste kan ik me goed voorstellen. Als zij nu lid worden, dan zijn we in een klap allemaal in oorlog met Rusland. Nee, dankjewel.
Je zou denken dat de SP en PvdA / GL veel aantrekkelijker zouden zijn dan de VVD.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zei, zat stemmers op Wilders die stemden op hem vanwege de problematiek rondom woningen, bestaaanszekerheid, zorg, financiën, etc.
Denk dat dit volledig wederzijds is, Wilders begon meteen over zin rechtse kabinet.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:43 schreef Buendia het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar ik denk niet dat links in het bootje gaat stappen met de PVV
Is dit dan geen mooi onderhandelingspunt. Ik geef steun aan Oekraine (kan ik toch geen meerderheid voor krijge) tegen dit?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht dat ze het buiten het regeerakkoord laten. Maarja, als je weet welke kant de neuzen op staan (een meerderheid is voor steun) dan komt dat voor de PVV de facto toch neer op 'instemmen met de visie van de VVD en het NSC'. Dus ik gok dat dat een punt gaat zijn waarop de PVV dan toch gedwongen overstag moet.
verpleeghuis is wegens ernstige ongeneesbare ziekte of handicap dat kan ook jongeren zijn, meestal is na 3 maand treed de dood inquote:
quote:Wat kost een bed in verpleeghuis per dag?
Iemand die op de verpleegafdeling van het ziekenhuis ligt vanwege corona kost ongeveer 500 euro per dag.
Iemand die na een verkeersongeval op de traumaopvang wordt opgenomen met 2 verpleegdagen kost ongeveer 1.400 euro, ofwel 700 euro per dag.
Dit botst natuurlijk enorm met het door Pieter zo gewilde Constitutioneel Hof. Joods-Christelijke-Humanistieke wortels is namelijk fucking subjectief en dat wordt lastig toetsen voor zo'n Hof.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:51 schreef JAM het volgende:
[..]
We leggen grondwettelijk vast dat onze Joods-christelijke en humanistische wortels de dominante en leidende cultuur vormen in Nederland.
En dan zegt de VVD 'sorry Geert, maar dat is een sigaar uit eigen doos. Die steun voor Oekraïne hebben we sowieso wel in de pocket, welke kant de PVV ook op valt'.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dit dan geen mooi onderhandelingspunt. Ik geef steun aan Oekraine (kan ik toch geen meerderheid voor krijge) tegen dit?
Moest lachen.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:24 schreef torentje het volgende:
[..]
De PVV doet niet aan zelfreflectie, dat hadden de grote jongens tegen de PVV moeten gebruiken. Volgens mij zouden er dan meer kiezers op andere partijen gestemd hebben.
Dat slaat sowieso nergens op. Daar heb ik het al eens eerder over gehad. Tot (laat ik zeggen) 1945 wilde vrijwel niemand in Nederland ook maar iets met joden te maken hebben, was de gehele joodse bevolking van Nederland ongeveer 1~2% van de totale bevolking en sociaal-economisch een vrij gemarginaliseerde, geisoleerde, gesegregreerde groep mensen. Humanisme is vooral een stroming die tégen het christendom inging en als daar al vereniging heeft plaatsgevonden is dat vooral omdat de kerk de laatste eeuwen behoorlijk wat water bij de wijn heeft gedaan. Die zaken hebben vrij weinig met elkaar te maken. Het is een verzinsel. Er is helemaal niet zoiets als een (ietwat homogene) 'Joods-Christelijke-Humanistische'-cultuur en mocht iemand al willen beweren dat die er wel is, dan moest hij toch zijn vlijtige best maar doen eens aan te tonen hoe dat dan de wortels vormen van de Nederlandse cultuur.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit botst natuurlijk enorm met het door Pieter zo gewilde Constitutioneel Hof. Joods-Christelijke-Humanistieke wortels is namelijk fucking subjectief en dat wordt lastig toetsen voor zo'n Hof.
Bovendien, áls we dan een constitutioneel hof hebben wat kan toetsen aan de grondwet met daarin een artikel over de Joods-Christelijke-Humanistieke wortels, dan gaat de PVV een fikse kluif aan het 'minder islam' deel van hun programma krijgen. Omdat het humanisme staat voor godsdienstvrijheid en gelijkwaardigheid van levensbeschouwingen. Dan zegt dat hof doodleuk "sorry maar dat minder moskee's ding gaat hem niet worden, we hebben ons dankzij jullie nu te houden aan humanistische waarden die gelijkwaardigheid tussen levensbeschouwingen voorschrijven".quote:Op woensdag 13 december 2023 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit botst natuurlijk enorm met het door Pieter zo gewilde Constitutioneel Hof. Joods-Christelijke-Humanistieke wortels is namelijk fucking subjectief en dat wordt lastig toetsen voor zo'n Hof.
quote:Op woensdag 13 december 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Kun je eens wat voorbeelden noemen, op welke manieren zou het leven van mensen hier beter van worden?
Timmermans: ik loop niet weg voor een streng assielbeleid.quote:Omdat linkse partijen nooit gaan samenwerken met de PVV en de topprioriteit voor hun migratie is. Daar gaat men het met de linkse partijen het niet over eens worden, met de VVD wellicht wel. Dat laat het stemgedrag van beide partijen ook zien.
Verpleeghuis is geen bejaardenhuis of woonzorggroep.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:52 schreef grrrrg het volgende:
[..]
He, nee, dat niet.
Lees anders dit even:
https://www.zorgvisie.nl/(...)eghuizen-zvs009507w/
Ergo, de PVV vindt 'anti migratie en islam' belangrijker dan de bestaanszekerheid van het volk.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Timmermans: ik loop niet weg voor een streng assielbeleid.
PvDa heeft dezelfde sprookjes als de PVV.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Timmermans: ik loop niet weg voor een streng assielbeleid.
Had ie misschien wat harder moeten schreeuwen.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:10 schreef KaheemSaid het volgende:
]Timmermans: ik loop niet weg voor een streng assielbeleid[/url].
In een verpleeghuis wil het weleens voorkomen dat patienten uit bed vallen en zich bezeren. Vastbinden is dan in hun belang. In een bejaardenhuis zitten geen patienten, maar redelijk gezonde bejaarden.quote:
Wil je hiermee aangeven dat het centraal plan bureau niet deugt?quote:Op woensdag 13 december 2023 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
PvDa heeft dezelfde sprookjes als de PVV.
als een voorstel van NSC niet met een VVD of PVV accoord komt, dan gaat en kan ie elders steun zoeken in het parlement , goede zaak juist,quote:Op woensdag 13 december 2023 15:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Omtzigt met zijn extraparlementair kabinet.. godallemachtig wat doet die kerel moeilijk. VVD ook overigens. Doe verdomme wat je kiezers willen en ga gewoon onderhandelen met zijn 4en.
Dat zie ik toch echt anders.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:57 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Daar ben ik verbaasd over, want de PvdA is bij uitstek de partij die plannen heeft om de woningnood aan te pakken.
De partij van Geert Wilders heeft vooral meegestemd met de VVD, de partij die de woningnood veroorzaakt heeft. En de plannen die Geert Wilders heeft, zoals huurverlaging, zullen de woningnood alleen maar verergeren.
en dat hele verhaal moet dan ook nog binnenstedelijk , ok voor woningbouw moet je niet bij GL zijnquote:Op woensdag 13 december 2023 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zie ik toch echt anders.
GroenLinks/PvdA spreken in hun partijprogramma er namelijk over dat ze ruim 100.000 huizen per jaar willen bijbouwen, waarvan ongeveer de helft bestemd voor de sociale huur.
Maar tegelijkertijd spreken ze ook over hoe lastig het is om nieuwe huizen te bouwen vanwege het stikstofprobleem, waarbij hun antwoord daar dan op is het splitsen van bestaande woningen en het verbouwen van leegstaande panden. Maar hier komt het, er moet wel zoveel mogelijk 'circulair' worden gesloopt en gebouwd.
Men wil dus veel en doet veel mooie beloftes, maar de helft kan eigenlijk al niet worden uitgevoerd vanwege de limitaties die zij zelf de opleggen voor bouwen en verbouw-werkzaamheden.
Daarnaast wil GroenLinks/PvdA eigenlijk ook niets doen om de migratie te beperken, sterker nog de door hun voorgestelde maatregelen zullen waarschijnlijk resulteren in nog meer migranten. Dat leidt ook tot meer druk op de woningmarkt.
Kortom, GroenLinks/PvdA is niet het antwoord op de huidige woningproblematiek.
Ja min of meer wel.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wil je hiermee aangeven dat het centraal plan bureau niet deugt?
Dat valt goed mee. De belangrijkste reden voor bedrijven in Nederland is niet zozeer omdat ze hier zo weinig belasting betalen. Als dat nu het argument was, dan zijn er landen te over op de wereld waar de belastingdruk nog een stuk lager is. Met zit hier graag omdat men hier goed, productief en hoog opgeleid personeel kan krijgen dat hier ook graag woont, als ook dat men van Nederland makkelijke toegang heeft tot de rest van de Europese markt. Ik weet trouwens ook niet hoe je erbij komt dat het CPB daar niet 'kan of mag' naar kijken. Vooral dat 'mag' vindt ik interessant. Van wie zou dat dan niet mogen?quote:Op woensdag 13 december 2023 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja min of meer wel.
Hoe zij dat financieren is met belastingverhogingen zoals onder andere een heffing op het eigenvermogen van ondernemingen. Dat kan helemaal niet, dan gaat elk bedrijf weg.
Alleen dat kan/mag het CPB niet naar kijken. Maar het program van de PvdA is kletskoek en gefundeerd op populisme.
Ga ik niet meer over argumenteren. Daar is voldoende over bekend over de financieringsproblemen van de PvdA en de wijze waarop zij denken dat geld op te kunnen halen.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat valt goed mee. De belangrijkste reden voor bedrijven in Nederland is niet zozeer omdat ze hier zo weinig belasting betalen. Als dat nu het argument was, dan zijn er landen te over op de wereld waar de belastingdruk nog een stuk lager is. Met zit hier graag omdat men hier goed, productief en hoog opgeleid personeel kan krijgen dat hier ook graag woont, als ook dat men van Nederland makkelijke toegang heeft tot de rest van de Europese markt. Ik weet trouwens ook niet hoe je erbij komt dat het CPB daar niet 'kan of mag' naar kijken. Vooral dat 'mag' vindt ik interessant. Van wie zou dat dan niet mogen?
Daar is mij vrij weinig over bekend en zie, als je dat soort beweringen doet, dan ligt het toch bij jou om die te staven.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga ik niet meer over argumenteren. Daar is voldoende over bekend over de financieringsproblemen van de PvdA en de wijze waarop zij denken dat geld op te kunnen halen.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
Eigenlijk is vd Plas de meeste fatsoenlijke politicus.
Ik heb op haar (of Mona, ben ut vergeten) gestemd. Anders PVV.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Heb ook wel overwogen om daarom op de BBB te stemmen, maar uiteindelijk niet helemaal mijn programma. Maar verreweg de leukste lijsttrekker in mijn ogen.
klopt is heel erg onderschat als persoon en op haar kennisquote:Op woensdag 13 december 2023 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
Eigenlijk is vd Plas de meeste fatsoenlijke politicus.
Yup, maar gelukkig wordt zij niet beoordeeld op wie ze is of hoe zij er uit. Lekker op haar merite beoordelen.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt is heel erg onderschat als persoon en op haar kennis
CDA moet sowieso niet al te hard roepen dat de grondwet e.d. zo belangrijk is; niet na alles rondom de Corona crisis.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
Bontenbal kan geen kant meer op eigenlijk in het politieke discour. Links is gemarginaliseerd, het midden zitten al voormalig christendemocraten (NSC en BB) en voor de mensen die het echt christelijk willen hebben SGP. Op rechts PVV, en op centrumrechts VVD.
Beetje afgeven op de PVV het lullen over het democratische ethos is dan nog het laatste dat je dan kan. Eigenlijk is de rol voor het CDA zoals het nu is uitgespeeld.
Dat vind ik juist niet. Als het inhoudelijk wordt, schakelt Caroline over naar een soort ''ik gebruik gewoon Nederlands, en Nederlanders zijn niet geïnteresseerd in de cijfers'' over.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
klopt is heel erg onderschat als persoon en op haar kennis
Los daarvan. Het heeft eigenlijk geen bestaansrecht meer.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
CDA moet sowieso niet al te hard roepen dat de grondwet e.d. zo belangrijk is; niet na alles rondom de Corona crisis.
ik geef BBB meer bestaansrecht dan het aloude CDAquote:Op woensdag 13 december 2023 15:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vind ik juist niet. Als het inhoudelijk wordt, schakelt Caroline over naar een soort ''ik gebruik gewoon Nederlands, en Nederlanders zijn niet geïnteresseerd in de cijfers'' over.
Een enkel voorbeeldje. Zo laat Caroline haar programma niet doorrekenen door het CPB. ''Want die gaat namelijk uitrekenen wat het allemaal kost''.
Inhoudelijk, qua slimheid en dossierkennis, komt ze wat mij betreft net wat tekort. Een beetje zoals Emile Roemer, die was ook best wel slim, maar liet zich toch aftroeven tegenover een Wilders of Rutte.
Ik heb niet eens zelf last van dergelijke problemen. Sterker nog, de PVV wilt o.a. vermogen > 57.000 euro zwaarder belasten en daarmee benadeel ik mijzelf direct. Ik ben het eens met het idee dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen maar dan wil ik mijn geld niet verloren zien gaan in bijvoorbeeld immigratie of allerlei klimaatprojecten waarbij de kosten enorm zijn en de winst, zelfs in het beste geval, niet veel meer dan gerommel in marge is.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:43 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap niet dat mensen nog steeds verbaasd zijn daarover - Wilders sprak die groep blanke autochtone Nederlanders die geconfronteerd werden met bovenstaande issues aan, Timmermans focust zich op immigranten en minderheden om zieltjes te winnen. Dat is het verschil.
Het klinkt heel mooi maar dit soort politiek gegoochel wordt toch niks uiteindelijk. Binnenkort nieuwe verkiezingen denk ik.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als een voorstel van NSC niet met een VVD of PVV accoord komt, dan gaat en kan ie elders steun zoeken in het parlement , goede zaak juist,
het hele parlement mag nu ook meeregeren zo nu en dan
Heel prima en rechtsgeldig
nee, dit gaat goed komen, omtzigt legt ze allemaal vast in toezeggingen en mogelijkhedenquote:Op woensdag 13 december 2023 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het klinkt heel mooi maar dit soort politiek gegoochel wordt toch niks uiteindelijk. Binnenkort nieuwe verkiezingen denk ik.
Wordt rechts nog groter.Ik zeg doen.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het klinkt heel mooi maar dit soort politiek gegoochel wordt toch niks uiteindelijk. Binnenkort nieuwe verkiezingen denk ik.
en wat lost dat in de formatiedans op?quote:Op woensdag 13 december 2023 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt rechts nog groter.Ik zeg doen.
Verdere decimering van links.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
en wat lost dat in de formatiedans op?
Laat onze leidende talentloze Mozart dit maar even regelen.
Links gaat geen stemmen verliezen aan rechts. Het wordt slechts een verschuiving in de stoelendans tussen rechtse partijen.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verdere decimering van links.
Vorige formaties duurde zeven en negen maanden.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |