Nee, bejaarden worden wel degelijk vastgebonden in bejaardentehuizen. Ga eens een keer langs daarquote:Op woensdag 13 december 2023 12:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nee grrrrg, arbeidsmigranten die worden opgesloten in boten en hotels. Paspoorten worden allemaal weggegooid. Bejaardenhuizen moeten gewoon gebouwd worden, zonder te kijken naar vraag en behoefte.
[..]
Om even drie voorbeelden te noemen (direct uit het partijprogramma van de PVV):quote:
He, nee, dat niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in dwangbuizen zeker , arme oudjes, vastgebonden zonder eten
quote:Op woensdag 13 december 2023 14:49 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, bejaarden worden wel degelijk vastgebonden in bejaardentehuizen. Ga eens een keer langs daar
verpleeghuizen ,dat zijn geen ouderencentraquote:Op woensdag 13 december 2023 14:52 schreef grrrrg het volgende:
[..]
He, nee, dat niet.
Lees anders dit even:
https://www.zorgvisie.nl/(...)eghuizen-zvs009507w/
Hmm, nee hoor.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voelen kun je in een seksclub doen.
Bij een politieke keuze is verstand wat belangrijker.
Je haalt hier 'links' en 'Links' door elkaar. Of beter gezegd, economisch links en sociaal-cultureel 'Links', ook wel 'progressief' of 'woke' genoemd. Het eerste komt neer op economische gelijkheid en sociale voorzieningen, het tweede op een ideologisch wereldbeeld. PVV-stemmers zijn economisch centrumlinks, maar sociaal-cultureel uitgesproken nationalistisch en conservatief.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit is wel een heel grote vraag inderdaad. Welke middelen heb je tegen het populisme. Ik probeer hier al jaren oplossingen voor te vinden, ergens te lezen of over na te denken, maar ik zie ze nergens.
Waarom heeft de gemiddelde PVV stemmer zo’n weerzin tegen links maar heeft de PVV wel een gedeeltelijk linkse sociale agenda.
Kun je eens wat voorbeelden noemen, op welke manieren zou het leven van mensen hier beter van worden?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In ieder geval niet door alles en iedereen die pvv hebben gestemd weg te zetten als domme tokkie. Ik vind het ook diep verontrustend dat de pvv zo groot is geworden, maar het is ook een teken aan de wand voor de gevestigde orde. En die hebben de boodschap nog niet helemaal door heb ik het idee.
Het wordt nog vreemder als je bijvoorbeeld de beweegredenen van stemmers afweegt tegenover doorberekening en van het cbs. Dan zie je dat veel linkse partijen gewoon een goed programma hebben waar vrijwel iedereen beter van zou worden..toch komt die boodschap niet over.
En heel eerlijk, als je een beetje rondvraag bij stemmers zou doen over waar Timmermans en bijvoorbeeld Klaver voor staan zul je vooral "klimaat" horen En klimaat is erg belangrijk, maar niet het enige onderwerp waar mensen mee zitten.
Omdat linkse partijen nooit gaan samenwerken met de PVV en de topprioriteit voor hun migratie is. Daar gaat men het met de linkse partijen het niet over eens worden, met de VVD wellicht wel. Dat laat het stemgedrag van beide partijen ook zien.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als de PVV stemmer als geheel deze zaken belangrijk vinden, dan snap ik niet waarom ze VVD zo graag binnen boort willen hebben. Volgens mij los je deze dingen veel eerder op met linkse partijen.
Ja, als ik Yesilgoz was zou dat wat mij betreft een van de breekpunten voor steun worden.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht dat ze het buiten het regeerakkoord laten. Maarja, als je weet welke kant de neuzen op staan (een meerderheid is voor steun) dan komt dat voor de PVV de facto toch neer op 'instemmen met de visie van de VVD en het NSC'. Dus ik gok dat dat een punt gaat zijn waarop de PVV dan toch gedwongen overstag moet.
Daar ben ik verbaasd over, want de PvdA is bij uitstek de partij die plannen heeft om de woningnood aan te pakken.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Achterlijk ? Daar valt over te discussiëren. Maar het partijprogramma van klimaatpaus Timmermans was dermate gefocust op randzaken die totaal niet in het belang van de PVV stemmer waren (noch van het Nederlands belang maar das een persoonlijke kwestie) dat ze een achterban van 2.3 miljoen PVVers niet aanspraken. Het is ook wel lastig een programma te maken als je eigenlijk nooit verder kijkt dan de Randstad ter inventarisatie van je speerpunten in je verkiezingsprogramma.
Zoals je zelf al zei, zat stemmers op Wilders die stemden op hem vanwege de problematiek rondom woningen, bestaaanszekerheid, zorg, financiën, etc.
Ik snap niet dat mensen nog steeds verbaasd zijn daarover - Wilders sprak die groep blanke autochtone Nederlanders die geconfronteerd werden met bovenstaande issues aan, Timmermans focust zich op immigranten en minderheden om zieltjes te winnen. Dat is het verschil.
Wat is volgens jou het verschil?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
verpleeghuizen ,dat zijn geen ouderencentra
Omtzigt wil een extra parlemetair kabinet , dan istie niet van VVD afhankelijk voor motiesquote:Op woensdag 13 december 2023 14:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, als ik Yesilgoz was zou dat wat mij betreft een van de breekpunten voor steun worden.
En ook voor wat betreft NAVO lidmaatschap zal Omtzigt gaan kijken of Wilders bereid is de wil van de TK uit te voeren. Wil hij dat niet, dan zal het lastig worden voor Pieter Omtzigt met z'n "meer macht in de TK" retoriek lastig worden om een kabinet Wilders te steunen.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk dat Wilders zijn verzet tegen de steun zal intrekken, maar vasthoudt aan (nu) geen lid van de navo. En dat laatste kan ik me goed voorstellen. Als zij nu lid worden, dan zijn we in een klap allemaal in oorlog met Rusland. Nee, dankjewel.
Je zou denken dat de SP en PvdA / GL veel aantrekkelijker zouden zijn dan de VVD.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zei, zat stemmers op Wilders die stemden op hem vanwege de problematiek rondom woningen, bestaaanszekerheid, zorg, financiën, etc.
Denk dat dit volledig wederzijds is, Wilders begon meteen over zin rechtse kabinet.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:43 schreef Buendia het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar ik denk niet dat links in het bootje gaat stappen met de PVV
Is dit dan geen mooi onderhandelingspunt. Ik geef steun aan Oekraine (kan ik toch geen meerderheid voor krijge) tegen dit?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht dat ze het buiten het regeerakkoord laten. Maarja, als je weet welke kant de neuzen op staan (een meerderheid is voor steun) dan komt dat voor de PVV de facto toch neer op 'instemmen met de visie van de VVD en het NSC'. Dus ik gok dat dat een punt gaat zijn waarop de PVV dan toch gedwongen overstag moet.
verpleeghuis is wegens ernstige ongeneesbare ziekte of handicap dat kan ook jongeren zijn, meestal is na 3 maand treed de dood inquote:
quote:Wat kost een bed in verpleeghuis per dag?
Iemand die op de verpleegafdeling van het ziekenhuis ligt vanwege corona kost ongeveer 500 euro per dag.
Iemand die na een verkeersongeval op de traumaopvang wordt opgenomen met 2 verpleegdagen kost ongeveer 1.400 euro, ofwel 700 euro per dag.
Dit botst natuurlijk enorm met het door Pieter zo gewilde Constitutioneel Hof. Joods-Christelijke-Humanistieke wortels is namelijk fucking subjectief en dat wordt lastig toetsen voor zo'n Hof.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:51 schreef JAM het volgende:
[..]
We leggen grondwettelijk vast dat onze Joods-christelijke en humanistische wortels de dominante en leidende cultuur vormen in Nederland.
En dan zegt de VVD 'sorry Geert, maar dat is een sigaar uit eigen doos. Die steun voor Oekraïne hebben we sowieso wel in de pocket, welke kant de PVV ook op valt'.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dit dan geen mooi onderhandelingspunt. Ik geef steun aan Oekraine (kan ik toch geen meerderheid voor krijge) tegen dit?
Moest lachen.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:24 schreef torentje het volgende:
[..]
De PVV doet niet aan zelfreflectie, dat hadden de grote jongens tegen de PVV moeten gebruiken. Volgens mij zouden er dan meer kiezers op andere partijen gestemd hebben.
Dat slaat sowieso nergens op. Daar heb ik het al eens eerder over gehad. Tot (laat ik zeggen) 1945 wilde vrijwel niemand in Nederland ook maar iets met joden te maken hebben, was de gehele joodse bevolking van Nederland ongeveer 1~2% van de totale bevolking en sociaal-economisch een vrij gemarginaliseerde, geisoleerde, gesegregreerde groep mensen. Humanisme is vooral een stroming die tégen het christendom inging en als daar al vereniging heeft plaatsgevonden is dat vooral omdat de kerk de laatste eeuwen behoorlijk wat water bij de wijn heeft gedaan. Die zaken hebben vrij weinig met elkaar te maken. Het is een verzinsel. Er is helemaal niet zoiets als een (ietwat homogene) 'Joods-Christelijke-Humanistische'-cultuur en mocht iemand al willen beweren dat die er wel is, dan moest hij toch zijn vlijtige best maar doen eens aan te tonen hoe dat dan de wortels vormen van de Nederlandse cultuur.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit botst natuurlijk enorm met het door Pieter zo gewilde Constitutioneel Hof. Joods-Christelijke-Humanistieke wortels is namelijk fucking subjectief en dat wordt lastig toetsen voor zo'n Hof.
Bovendien, áls we dan een constitutioneel hof hebben wat kan toetsen aan de grondwet met daarin een artikel over de Joods-Christelijke-Humanistieke wortels, dan gaat de PVV een fikse kluif aan het 'minder islam' deel van hun programma krijgen. Omdat het humanisme staat voor godsdienstvrijheid en gelijkwaardigheid van levensbeschouwingen. Dan zegt dat hof doodleuk "sorry maar dat minder moskee's ding gaat hem niet worden, we hebben ons dankzij jullie nu te houden aan humanistische waarden die gelijkwaardigheid tussen levensbeschouwingen voorschrijven".quote:Op woensdag 13 december 2023 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit botst natuurlijk enorm met het door Pieter zo gewilde Constitutioneel Hof. Joods-Christelijke-Humanistieke wortels is namelijk fucking subjectief en dat wordt lastig toetsen voor zo'n Hof.
quote:Op woensdag 13 december 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Kun je eens wat voorbeelden noemen, op welke manieren zou het leven van mensen hier beter van worden?
Timmermans: ik loop niet weg voor een streng assielbeleid.quote:Omdat linkse partijen nooit gaan samenwerken met de PVV en de topprioriteit voor hun migratie is. Daar gaat men het met de linkse partijen het niet over eens worden, met de VVD wellicht wel. Dat laat het stemgedrag van beide partijen ook zien.
Verpleeghuis is geen bejaardenhuis of woonzorggroep.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:52 schreef grrrrg het volgende:
[..]
He, nee, dat niet.
Lees anders dit even:
https://www.zorgvisie.nl/(...)eghuizen-zvs009507w/
Ergo, de PVV vindt 'anti migratie en islam' belangrijker dan de bestaanszekerheid van het volk.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Timmermans: ik loop niet weg voor een streng assielbeleid.
PvDa heeft dezelfde sprookjes als de PVV.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Timmermans: ik loop niet weg voor een streng assielbeleid.
Had ie misschien wat harder moeten schreeuwen.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:10 schreef KaheemSaid het volgende:
]Timmermans: ik loop niet weg voor een streng assielbeleid[/url].
In een verpleeghuis wil het weleens voorkomen dat patienten uit bed vallen en zich bezeren. Vastbinden is dan in hun belang. In een bejaardenhuis zitten geen patienten, maar redelijk gezonde bejaarden.quote:
Wil je hiermee aangeven dat het centraal plan bureau niet deugt?quote:Op woensdag 13 december 2023 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
PvDa heeft dezelfde sprookjes als de PVV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |