als een voorstel van NSC niet met een VVD of PVV accoord komt, dan gaat en kan ie elders steun zoeken in het parlement , goede zaak juist,quote:Op woensdag 13 december 2023 15:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Omtzigt met zijn extraparlementair kabinet.. godallemachtig wat doet die kerel moeilijk. VVD ook overigens. Doe verdomme wat je kiezers willen en ga gewoon onderhandelen met zijn 4en.
Dat zie ik toch echt anders.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:57 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Daar ben ik verbaasd over, want de PvdA is bij uitstek de partij die plannen heeft om de woningnood aan te pakken.
De partij van Geert Wilders heeft vooral meegestemd met de VVD, de partij die de woningnood veroorzaakt heeft. En de plannen die Geert Wilders heeft, zoals huurverlaging, zullen de woningnood alleen maar verergeren.
en dat hele verhaal moet dan ook nog binnenstedelijk , ok voor woningbouw moet je niet bij GL zijnquote:Op woensdag 13 december 2023 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zie ik toch echt anders.
GroenLinks/PvdA spreken in hun partijprogramma er namelijk over dat ze ruim 100.000 huizen per jaar willen bijbouwen, waarvan ongeveer de helft bestemd voor de sociale huur.
Maar tegelijkertijd spreken ze ook over hoe lastig het is om nieuwe huizen te bouwen vanwege het stikstofprobleem, waarbij hun antwoord daar dan op is het splitsen van bestaande woningen en het verbouwen van leegstaande panden. Maar hier komt het, er moet wel zoveel mogelijk 'circulair' worden gesloopt en gebouwd.
Men wil dus veel en doet veel mooie beloftes, maar de helft kan eigenlijk al niet worden uitgevoerd vanwege de limitaties die zij zelf de opleggen voor bouwen en verbouw-werkzaamheden.
Daarnaast wil GroenLinks/PvdA eigenlijk ook niets doen om de migratie te beperken, sterker nog de door hun voorgestelde maatregelen zullen waarschijnlijk resulteren in nog meer migranten. Dat leidt ook tot meer druk op de woningmarkt.
Kortom, GroenLinks/PvdA is niet het antwoord op de huidige woningproblematiek.
Ja min of meer wel.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wil je hiermee aangeven dat het centraal plan bureau niet deugt?
Dat valt goed mee. De belangrijkste reden voor bedrijven in Nederland is niet zozeer omdat ze hier zo weinig belasting betalen. Als dat nu het argument was, dan zijn er landen te over op de wereld waar de belastingdruk nog een stuk lager is. Met zit hier graag omdat men hier goed, productief en hoog opgeleid personeel kan krijgen dat hier ook graag woont, als ook dat men van Nederland makkelijke toegang heeft tot de rest van de Europese markt. Ik weet trouwens ook niet hoe je erbij komt dat het CPB daar niet 'kan of mag' naar kijken. Vooral dat 'mag' vindt ik interessant. Van wie zou dat dan niet mogen?quote:Op woensdag 13 december 2023 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja min of meer wel.
Hoe zij dat financieren is met belastingverhogingen zoals onder andere een heffing op het eigenvermogen van ondernemingen. Dat kan helemaal niet, dan gaat elk bedrijf weg.
Alleen dat kan/mag het CPB niet naar kijken. Maar het program van de PvdA is kletskoek en gefundeerd op populisme.
Ga ik niet meer over argumenteren. Daar is voldoende over bekend over de financieringsproblemen van de PvdA en de wijze waarop zij denken dat geld op te kunnen halen.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat valt goed mee. De belangrijkste reden voor bedrijven in Nederland is niet zozeer omdat ze hier zo weinig belasting betalen. Als dat nu het argument was, dan zijn er landen te over op de wereld waar de belastingdruk nog een stuk lager is. Met zit hier graag omdat men hier goed, productief en hoog opgeleid personeel kan krijgen dat hier ook graag woont, als ook dat men van Nederland makkelijke toegang heeft tot de rest van de Europese markt. Ik weet trouwens ook niet hoe je erbij komt dat het CPB daar niet 'kan of mag' naar kijken. Vooral dat 'mag' vindt ik interessant. Van wie zou dat dan niet mogen?
Daar is mij vrij weinig over bekend en zie, als je dat soort beweringen doet, dan ligt het toch bij jou om die te staven.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga ik niet meer over argumenteren. Daar is voldoende over bekend over de financieringsproblemen van de PvdA en de wijze waarop zij denken dat geld op te kunnen halen.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
Eigenlijk is vd Plas de meeste fatsoenlijke politicus.
Ik heb op haar (of Mona, ben ut vergeten) gestemd. Anders PVV.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Heb ook wel overwogen om daarom op de BBB te stemmen, maar uiteindelijk niet helemaal mijn programma. Maar verreweg de leukste lijsttrekker in mijn ogen.
klopt is heel erg onderschat als persoon en op haar kennisquote:Op woensdag 13 december 2023 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
Eigenlijk is vd Plas de meeste fatsoenlijke politicus.
Yup, maar gelukkig wordt zij niet beoordeeld op wie ze is of hoe zij er uit. Lekker op haar merite beoordelen.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt is heel erg onderschat als persoon en op haar kennis
CDA moet sowieso niet al te hard roepen dat de grondwet e.d. zo belangrijk is; niet na alles rondom de Corona crisis.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
Bontenbal kan geen kant meer op eigenlijk in het politieke discour. Links is gemarginaliseerd, het midden zitten al voormalig christendemocraten (NSC en BB) en voor de mensen die het echt christelijk willen hebben SGP. Op rechts PVV, en op centrumrechts VVD.
Beetje afgeven op de PVV het lullen over het democratische ethos is dan nog het laatste dat je dan kan. Eigenlijk is de rol voor het CDA zoals het nu is uitgespeeld.
Dat vind ik juist niet. Als het inhoudelijk wordt, schakelt Caroline over naar een soort ''ik gebruik gewoon Nederlands, en Nederlanders zijn niet geïnteresseerd in de cijfers'' over.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
klopt is heel erg onderschat als persoon en op haar kennis
Los daarvan. Het heeft eigenlijk geen bestaansrecht meer.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
CDA moet sowieso niet al te hard roepen dat de grondwet e.d. zo belangrijk is; niet na alles rondom de Corona crisis.
ik geef BBB meer bestaansrecht dan het aloude CDAquote:Op woensdag 13 december 2023 15:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vind ik juist niet. Als het inhoudelijk wordt, schakelt Caroline over naar een soort ''ik gebruik gewoon Nederlands, en Nederlanders zijn niet geïnteresseerd in de cijfers'' over.
Een enkel voorbeeldje. Zo laat Caroline haar programma niet doorrekenen door het CPB. ''Want die gaat namelijk uitrekenen wat het allemaal kost''.
Inhoudelijk, qua slimheid en dossierkennis, komt ze wat mij betreft net wat tekort. Een beetje zoals Emile Roemer, die was ook best wel slim, maar liet zich toch aftroeven tegenover een Wilders of Rutte.
Ik heb niet eens zelf last van dergelijke problemen. Sterker nog, de PVV wilt o.a. vermogen > 57.000 euro zwaarder belasten en daarmee benadeel ik mijzelf direct. Ik ben het eens met het idee dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen maar dan wil ik mijn geld niet verloren zien gaan in bijvoorbeeld immigratie of allerlei klimaatprojecten waarbij de kosten enorm zijn en de winst, zelfs in het beste geval, niet veel meer dan gerommel in marge is.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:43 schreef Scorpie het volgende:
Zoals je zelf al zei, zat stemmers op Wilders die stemden op hem vanwege de problematiek rondom woningen, bestaaanszekerheid, zorg, financiën, etc.
Ik snap niet dat mensen nog steeds verbaasd zijn daarover - Wilders sprak die groep blanke autochtone Nederlanders die geconfronteerd werden met bovenstaande issues aan, Timmermans focust zich op immigranten en minderheden om zieltjes te winnen. Dat is het verschil.
Het klinkt heel mooi maar dit soort politiek gegoochel wordt toch niks uiteindelijk. Binnenkort nieuwe verkiezingen denk ik.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als een voorstel van NSC niet met een VVD of PVV accoord komt, dan gaat en kan ie elders steun zoeken in het parlement , goede zaak juist,
het hele parlement mag nu ook meeregeren zo nu en dan
Heel prima en rechtsgeldig
nee, dit gaat goed komen, omtzigt legt ze allemaal vast in toezeggingen en mogelijkhedenquote:Op woensdag 13 december 2023 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het klinkt heel mooi maar dit soort politiek gegoochel wordt toch niks uiteindelijk. Binnenkort nieuwe verkiezingen denk ik.
Wordt rechts nog groter.Ik zeg doen.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het klinkt heel mooi maar dit soort politiek gegoochel wordt toch niks uiteindelijk. Binnenkort nieuwe verkiezingen denk ik.
en wat lost dat in de formatiedans op?quote:Op woensdag 13 december 2023 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt rechts nog groter.Ik zeg doen.
Verdere decimering van links.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
en wat lost dat in de formatiedans op?
Laat onze leidende talentloze Mozart dit maar even regelen.
Links gaat geen stemmen verliezen aan rechts. Het wordt slechts een verschuiving in de stoelendans tussen rechtse partijen.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verdere decimering van links.
Vorige formaties duurde zeven en negen maanden.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |