Grootste hit Joost Klein:quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Ik heb nu een discussie met iemand die vond dat enkel Suzan en Freek de juiste keuze was en iemand die zichzelf songfestival expert vind en zeg dat dit gaat floppen omdat ze Joost niet kent.quote:Op maandag 11 december 2023 13:30 schreef Em31 het volgende:
Echt stuk om die Instagram reacties. ‘Waarom niet Kensington???’
Mijn hemel
Dit was Carlo Boszhard?quote:Op maandag 11 december 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb nu een discussie met iemand die vond dat enkel Suzan en Freek de juiste keuze was en iemand die zichzelf songfestival expert vind en zeg dat dit gaat floppen omdat ze Joost niet kent.
Ik wacht op de Danny Vera en Bouke fans. Zeg maar, de Veronica Inside kijkers.quote:Op maandag 11 december 2023 13:30 schreef Em31 het volgende:
Mijn hemel
Ongelofelijk hoe vaak zij ook genoemd worden jaquote:Op maandag 11 december 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb nu een discussie met iemand die vond dat enkel Suzan en Freek de juiste keuze was en iemand die zichzelf songfestival expert vind en zeg dat dit gaat floppen omdat ze Joost niet kent.
Klopt, maar ondertussen wel meer met nummer 1 hit in meerdere Europese landenquote:Op maandag 11 december 2023 13:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is dat niet die youtuber? EenhoornJoost?
Ze zijn het perfecte 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'quote:Op maandag 11 december 2023 13:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ongelofelijk hoe vaak zij ook genoemd worden ja
Ja maar schijnbaar kunnen dit soort figuren het niet handelen dat er iemand gaat met een beetje pit.quote:Op maandag 11 december 2023 13:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ze zijn het perfecte 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'
Alles is zeker weer te woke?quote:Op maandag 11 december 2023 13:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja maar schijnbaar kunnen dit soort figuren het niet handelen dat er iemand gaat met een beetje pit.![]()
[ twitter ]
Denk het ook! Ooonts ooonts ooontsquote:Op maandag 11 december 2023 13:54 schreef Fretwork het volgende:
In die livestream over dat er nostalgie in het nummer zit:
"I'm very proud of what the Dutch made, on the music side of history"
Dat wordt hakken
Tegenwoordig is schijnbaar alles wat ze niet leuk vinden wokequote:Op maandag 11 december 2023 13:54 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Alles is zeker weer te woke?
[ afbeelding ]
Dit is gewoon dwarsliggen om het dwarsliggen, lekker janken over Songfestival wie er ook gaat.quote:Op maandag 11 december 2023 13:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja maar schijnbaar kunnen dit soort figuren het niet handelen dat er iemand gaat met een beetje pit.![]()
[ twitter ]
Dit is echt een van m'n allerlievelingsgifjes.quote:Op maandag 11 december 2023 13:54 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Alles is zeker weer te woke?
[ afbeelding ]
Mijn god, een blanke gozer die eruit ziet als een soort Duitse schlagerartiest en gabberpop maakt... witter dan witter dan wit. En nog is het niet goed. Deze mensen zijn echt totaal de weg kwijt.quote:Op maandag 11 december 2023 13:52 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
En is ook al meteen voor hem gevallen, lijkt het wel. Joost pakt nu al iedereen in.quote:Op maandag 11 december 2023 14:06 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zozo William heeft hem al gestrikt
Die hebben het stukje gemist dat de band geen zanger meer heeft?quote:Op maandag 11 december 2023 13:30 schreef Em31 het volgende:
Mijn hemel
Prima interview, mooie antwoorden, toffe rollercoaster omschrijving. De juiste uitspraak van Joost leert William nog wel aan.quote:Op maandag 11 december 2023 14:06 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zozo William heeft hem al gestrikt
Ik heb ook ergens het gevoel dat na Finland dit jaar ze misschien iets meer risico durven te nemen. We waren altijd zo van de veilige liedjes.quote:Op maandag 11 december 2023 14:14 schreef Spumonisal het volgende:
Deze keuze voor Joost is gewoon een 'goedmakertje' voor die ellende van vorig jaar toch zeker? Zo zie ik het tenminste.
Hele grote kans dat ik zijn nummer niks ga vinden, maar ik laat me graag verrassen.
Je kunt van Wiwiwilliam vinden wat je wilt maar die gast kan wel interviews gevenquote:Op maandag 11 december 2023 14:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Prima interview, mooie antwoorden, toffe rollercoaster omschrijving. De juiste uitspraak van Joost leert William nog wel aan.
Is dat die Barbs op TwitterX?quote:Op maandag 11 december 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Lied is nog niet bekend toch?quote:Op maandag 11 december 2023 14:39 schreef summer52 het volgende:
En moet ik in mei gaan hakken? Dan kan ik nog even bij mijn zoon bijlessen volgen.
Nee joh, maar ik had mijn zoon aan de lijn en die zei gelijk toen hij hoorde dat Joost naar het ESF ging dat zal wel hakken worden. Mijn zoon was vroeger een gabber en regelmatig waren we dan beiden aan het hakken. Vandaar!quote:
Een hakkende summer. Het wordt een mooi jaar.quote:Op maandag 11 december 2023 14:43 schreef summer52 het volgende:
[..]
Nee joh, maar ik had mijn zoon aan de lijn en die zei gelijk toen hij hoorde dat Joost naar het ESF ging dat zal wel hakken worden. Mijn zoon was vroeger een gabber en regelmatig waren we dan beiden aan het hakken. Vandaar!
Bedankt voor je afgunst. Een fijne dag.quote:Op maandag 11 december 2023 14:04 schreef EmVee97 het volgende:
Sorry maar ik vind dit echt beschamend. Ik hoop ook oprecht dat Nederland de finale niet gaat halen.
Excuus voor mijn negativiteit maar dit is toch echt hoe ik op het moment hier over denk
Fijne dag allemaal!
Hij is zelf overtuigd van het nummer iig.quote:"Samen met mijn producer, Teun de Kruijf, hebben we wel meerdere nummers gemaakt. Maar dit was eigenlijk gelijk the one. We zijn echt een paar weken de studio ingegaan, non-stop, in Berlijn. En ja, ik heb nog nooit zo veel tijd in één nummer gestopt. Dus dat is ook nieuw voor mij. Het voelt als iets heel moois."
quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Of dat hij het wel is geworden, hij dat dan zelf al bekend heeft gemaakt, maar niemand het nu gelooft.
quote:Op dinsdag 5 december 2023 21:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké dat lijkt me dan wel weer hilarisch.
Demense eind december: "Hé commissie schiet toch eens op man met die bekendmaking"
De commissie: "Heh, het is toch al lang bekend"
Oh ja, dat zal gebeuren ,ook al val ik daarna buiten adem in katzwijm.quote:Op maandag 11 december 2023 14:45 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Een hakkende summer. Het wordt een mooi jaar.
Maar.... we hebben het lied toch nog helemaal niet gehoord? Hoe kan je dan nu al hopen dat NL de finale niet haalt. Dat snap ik dan weer niet en ik was niet bepaald de grootste JoostJubelaar hier. Misschien hebben hij en Donnie wel een absolute rammer geschreven toch?quote:Op maandag 11 december 2023 14:04 schreef EmVee97 het volgende:
Sorry maar ik vind dit echt beschamend. Ik hoop ook oprecht dat Nederland de finale niet gaat halen.
Excuus voor mijn negativiteit maar dit is toch echt hoe ik op het moment hier over denk
Fijne dag allemaal!
Ach genoeg mensen konden Kaarija + lied ook niet zo begrijpen enz in het begin maar hij bleek later toch maar wel winnaar van het publiek te zijnquote:Op maandag 11 december 2023 14:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar.... we hebben het lied toch nog helemaal niet gehoord? Hoe kan je dan nu al hopen dat NL de finale niet haalt. Dat snap ik dan weer niet en ik was niet bepaald de grootste JoostJubelaar hier. Misschien hebben hij en Donnie wel een absolute rammer geschreven toch?
Ik weet al genoeg om te concluderen dat het troep gaat worden. Ik vind Joost zijn "muziek" niet om aan te horen en heb ook niks met Donnie. Ik geloof niet dat dit de meest geschikte inzending is dat Avrotros binnen heeft gekregen. Anders moet het niveau wel echt dramatisch zijn.quote:Op maandag 11 december 2023 14:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar.... we hebben het lied toch nog helemaal niet gehoord? Hoe kan je dan nu al hopen dat NL de finale niet haalt. Dat snap ik dan weer niet en ik was niet bepaald de grootste JoostJubelaar hier. Misschien hebben hij en Donnie wel een absolute rammer geschreven toch?
Joost Klein, droom klein in jouw geval dus.quote:Op maandag 11 december 2023 15:07 schreef EmVee97 het volgende:
[..]
Ik weet al genoeg om te concluderen dat het troep gaat worden. Ik vind Joost zijn "muziek" niet om aan te horen en heb ook niks met Donnie. Ik geloof niet dat dit de meest geschikte inzending is dat Avrotros binnen heeft gekregen. Anders moet het niveau wel echt dramatisch zijn.
Wie weet word ik verrast maar tot dan ga ik er vanuit dat het nummer niks gaat worden 🙈
is het glas altijd zo leeg bij jou? En mag ik jouw glazen bol lenen?quote:Op maandag 11 december 2023 15:07 schreef EmVee97 het volgende:
[..]
Ik weet al genoeg om te concluderen dat het troep gaat worden. Ik vind Joost zijn "muziek" niet om aan te horen en heb ook niks met Donnie. Ik geloof niet dat dit de meest geschikte inzending is dat Avrotros binnen heeft gekregen. Anders moet het niveau wel echt dramatisch zijn.
Wie weet word ik verrast maar tot dan ga ik er vanuit dat het nummer niks gaat worden 🙈
Ik heb zelf ook weinig tot niets met de muziek van Joost en Donnie tot nu toe (!), maar als het speciaal gemaakt is voor het ESF en ook nog gekozen is uit 600 liedjes en ook Cornald er erg enthousiast over is, heb ik wel hoop dat het kan gaan verrassen. En dan is hopen dat we de finale niet halen misschien toch ietwat voorbarig.quote:Op maandag 11 december 2023 15:07 schreef EmVee97 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |