Dat is niet levensvatbaar.quote:Op maandag 11 december 2023 19:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan zie ik eerder een VVD/NSC minderheidskabinet gebeuren.
Deze combinatie is helemaal van tafel als je de brief van Plasterk hebt gelezen.quote:
Ondanks dat ik echt heel erg hoopte op premier Timmermans voor de verkiezingen: zullen we dat alsjeblieft niet doen?quote:Op maandag 11 december 2023 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is gewoon een meerderheidskabinet mogelijk zonder de PVV. Laten we dat eerst maar eens bekijken voordat we aan dit soort onzin beginnen.
Wel als PVV daarmee in stemt.quote:
Neehoor. Zowel de VVD als NSC hebben dat al naar de prullenbak verwezen.quote:Op maandag 11 december 2023 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft meer kans dan een minderheids zakenkabinet.
En nu toch anderhalve maand serieus met Wilders gaan babbelen over een mogelijk kabinet…quote:Op maandag 11 december 2023 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
De allereerste zin spreekt je al tegen. Kom op Tijger, je bent beter dan dit.
Het is wel een vertraging. Van twee maanden.quote:Op maandag 11 december 2023 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is gewoon een meerderheidskabinet mogelijk zonder de PVV. Laten we dat eerst maar eens bekijken voordat we aan dit soort onzin beginnen.
Voorlopig gaan ze de komende 2 maanden praten, daarna zien we wel verder.
Op dit moment is het geen optie. Over 2 maanden staat de vlag er mogelijk anders bij.quote:Op maandag 11 december 2023 19:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Neehoor. Zowel de VVD en NSC hebben dat al naar de prullenbak verwezen.
Die achten de kans op electoraal verlies een stuk groter als ze Timmermans premier maken.
In het kader van het algeheel rechtsere klimaat zou je ervoor kunnen kiezen om dan Yesilgoz MP te maken.quote:Op maandag 11 december 2023 19:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Neehoor. Zowel de VVD als NSC hebben dat al naar de prullenbak verwezen.
Die achten de kans op electoraal verlies een stuk groter als ze Timmerfrans premier maken.
Nee, de VVD gaat hier niet aan mee doen. Dat is gewoon een keiharde nee geweest, een veel grotere nee dan de PVV kreeg.quote:
Ook over 2 maanden is dat nog politieke zelfmoord.quote:Op maandag 11 december 2023 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op dit moment is het geen optie. Over 2 maanden staat de vlag er mogelijk anders bij.
Je zult toch wat moeten als de rechtse partijen er niet uit gaan komen. Nieuwe verkiezingen zijn dan niet zo zinvol.quote:Op maandag 11 december 2023 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Onderaan de streep zou Timmermans 1 als uitkomst me nog steeds niet verbazen.
Ja. Onder druk wordt alles vloeibaar.quote:Op maandag 11 december 2023 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Onderaan de streep zou Timmermans 1 als uitkomst me nog steeds niet verbazen.
De realiteit nu hoeft totaal niet overeen te komen met die over een maand of vier..quote:Op maandag 11 december 2023 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze combinatie is helemaal van tafel als je de brief van Plasterk hebt gelezen.
Tja, als de PVV afhaakt, dan val je automatisch terug op de serieuze partijen…quote:Op maandag 11 december 2023 19:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je zult toch wat moeten als de rechtse partijen er niet uit gaan komen. Nieuwe verkiezingen zijn dan niet zo zinvol.
Is de VVD in jouw ogen onder wat voor situatie dan ook bereid om politieke zelfmoord te plegen voor een kabinet dat net zo'n grote ramp wordt als Rutte 4?quote:Op maandag 11 december 2023 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Onder druk wordt alles vloeibaar.
Waarom was Rutte 4 een ramp, herinner mij daar even aan? Wat was specifiek het probleem qua beleid?quote:Op maandag 11 december 2023 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is de VVD in jouw ogen onder wat voor situatie dan ook bereid om politieke zelfmoord te plegen voor een kabinet dat net zo'n grote ramp wordt als Rutte 4?
Dat ligt ook aan de opstelling van de andere spelers.quote:Op maandag 11 december 2023 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is de VVD in jouw ogen onder wat voor situatie dan ook bereid om politieke zelfmoord te plegen voor een kabinet dat net zo'n grote ramp wordt als Rutte 4?
Het probleem was dat er geen beleid was en dat de VVD er bij de eerste de beste tegenslag al een eind aan maakte. Dat kabinet was gigantisch vleugellam en geen van de vier hadden echt zin in die combinatie. Verschil met toen is dat de VVD heel veel zetels kwijt gaat raken als zo'n kabinet mogelijk gemaakt wordt, terwijl ze destijds nog redelijk veilig zaten.quote:Op maandag 11 december 2023 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom was Rutte 4 een ramp, herinner mij daar even aan? Wat was specifiek het probleem qua beleid?
Nou ja, we kunnen ook Rutte laten zitten tot de volgende verkiezingenquote:Op maandag 11 december 2023 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de opstelling van de andere spelers.
En het land moet toch geregeerd worden. De eerste vertraging van twee maanden is er al. Wie weet hoe de vlag er over vier maanden bij hangt.
Als PVV+NSC niets wordt, doe dan dat maar.quote:Op maandag 11 december 2023 19:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, we kunnen ook Rutte laten zitten tot de volgende verkiezingen
Dus het was geen ramp, er was wel degelijk beleid, meer dan er in jaren was geweest.quote:Op maandag 11 december 2023 19:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem was dat er geen beleid was en dat de VVD er bij de eerste de beste tegenslag al een eind aan maakte. Dat kabinet was gigantisch vleugellam en geen van de vier hadden echt zin in die combinatie. Verschil met toen is dat de VVD heel veel zetels kwijt gaat raken als zo'n kabinet mogelijk gemaakt wordt, terwijl ze destijds nog redelijk veilig zaten.
Rutte zei onlangs wel voor de grap dat dit wellicht niet zijn laatste kerst wordt in het torentje.quote:Op maandag 11 december 2023 19:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, we kunnen ook Rutte laten zitten tot de volgende verkiezingen
De prioriteiten van het kabinet sloten niet aan bij de behoeften van het volk.quote:Op maandag 11 december 2023 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom was Rutte 4 een ramp, herinner mij daar even aan? Wat was specifiek het probleem qua beleid?
Qua beleid prima, maar erg slagvaardig was het niet. Over elk nieuw punt gingen ze eerst maanden bekvechten. Niet echt ideaal.quote:Op maandag 11 december 2023 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet niet of het met Omtzigt veel sneller zal gaan allemaal.quote:Op maandag 11 december 2023 19:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Qua beleid prima, maar erg slagvaardig was het niet. Over elk nieuw punt gingen ze eerst maanden bekvechten. Niet echt ideaal.
Uh huh. Wat zijn de behoeften van "het volk"? Aan de stemuitslag te zien wil het volk vooral gratis bier en een zondebok voor hun onbehagen.quote:Op maandag 11 december 2023 19:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De prioriteiten van het kabinet sloten niet aan bij de behoeften van het volk.
Ehh, nee? Het enige beleid was de puinhopen van de vorige kabinetten opruimen terwijl de boel nog steeds stond af te fikken. Er is zo goed als niets gebeurd op veel onenigheden na.quote:Op maandag 11 december 2023 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus het was geen ramp, er was wel degelijk beleid, meer dan er in jaren was geweest.
Dit was niet de eerste tegenslag, overigens, het was wel een VVD crisis wat een kabinetscrisis is gemaakt.
Helemaal eens, ik heb Omtzigt dan ook altijd ongeschikt voor het partijleiderschap genoemd.quote:Op maandag 11 december 2023 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of het met Omtzigt veel sneller zal gaan allemaal.
De andere drie gooien gewoon beleid erdoorheen voordat hij de kans heeft gekregen om het er niet mee eens te zijnquote:Op maandag 11 december 2023 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of het met Omtzigt veel sneller zal gaan allemaal.
Right, en de puinhopen opruimen is geen beleid? Dat vind ik wel een heel bijzonder verhaal.quote:Op maandag 11 december 2023 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehh, nee? Het enige beleid was de puinhopen van de vorige kabinetten opruimen terwijl de boel nog steeds stond af te fikken. Er is zo goed als niets gebeurd op veel onenigheden na.
Met de PVV kan net zo goed politieke zelfmoord zijn. En uit vorige kabinetten met de PvdA kwam de VVD eigenlijk wel prima tevoorschijn. Daarnaast besturen ze op vele plekken en niveaus gewoon samen. Het is dus gewoon een serieuze optie.quote:Op maandag 11 december 2023 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat staat er af te fikken?quote:Op maandag 11 december 2023 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehh, nee? Het enige beleid was de puinhopen van de vorige kabinetten opruimen terwijl de boel nog steeds stond af te fikken. Er is zo goed als niets gebeurd op veel onenigheden na.
Stilstand is achteruitgang. Ik zei dat er zo goed als geen beleid was, en dat punt blijft nog steeds staan.quote:Op maandag 11 december 2023 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Right, en de puinhopen opruimen is geen beleid? Dat vind ik wel een heel bijzonder verhaal.
Met 100 zetels op rechts is premier Timmermans gewoon geen optie. Niet als je geen PVV+BBB met samen 65 zetels wil en niet als je geen onrust in het land wil.quote:Op maandag 11 december 2023 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met de PVV kan net zo goed politieke zelfmoord zijn. En uit vorige kabinetten met de PvdA kwam de VVD eigenlijk wel prima tevoorschijn. Daarnaast besturen ze op vele plekken en niveaus gewoon samen. Het is dus gewoon een serieuze optie.
Er kunnen een hoop dingen beter maar ik zie niet in hoe een knetterrechts kabinet dat gaat verbeteren. Het lijkt alsof de hele verkiezingen over 1 thema gingen: dE vLuChTeLiNgEn, alsof het hele land daar collectief onder zucht.quote:Op maandag 11 december 2023 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat het land er nu zo goed voor staat?
Weet je hoeveel miljarden dat ons kost?! Met al dat geld dat we daarmee vrijspelen kunnen we zoveel leuke dingen doen.quote:Op maandag 11 december 2023 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er kunnen een hoop dingen beter maar ik zie niet in hoe een knetterrechts kabinet dat gaat verbeteren. Het lijkt alsof de hele verkiezingen over 1 thema gingen: dE vLuChTeLiNgEn, alsof het hele land daar collectief onder zucht.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet best nieuwsgierig ben naar wat een kabinet PVV-VVD-NSC-BBB gaat bereiken. Laat maar komen, veel erger dan wat we hadden kan toch niet.quote:Op maandag 11 december 2023 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er kunnen een hoop dingen beter maar ik zie niet in hoe een knetterrechts kabinet dat gaat verbeteren. Het lijkt alsof de hele verkiezingen over 1 thema gingen: dE vLuChTeLiNgEn, alsof het hele land daar collectief onder zucht.
AOW op je 45e, in iedere straat een bejaardentehuis, gratis tanken met zegeltjes toe en van wat er over is mag Ajax Haaland kopen.quote:Op maandag 11 december 2023 19:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weet je hoeveel miljarden dat ons kost?! Met al dat geld dat we daarmee vrijspelen kunnen we zoveel leuke dingen doen.
Best wel eigenlijk.quote:Op maandag 11 december 2023 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat het land er nu zo goed voor staat?
Volgens mij kan je een A4'tje vol krijgen als je elke crisis van de afgelopen 5 jaar zo opsommen.quote:Op maandag 11 december 2023 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Best wel eigenlijk.
Maar ik ben dan ook geen ontevreden PVV stemmer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |