Ouwe wijven koekquote:Op zaterdag 9 december 2023 22:21 schreef nomina het volgende:
[..]
Is dit iets regionaals?
Als Limburgse herken ik het niet.
Die OP staat al een tijdje iddquote:Op zaterdag 9 december 2023 23:17 schreef TLC het volgende:
Die mini loco en de tekendoos uit de OP heb ik ook !!
Uit jouw link;quote:Op zaterdag 9 december 2023 23:18 schreef chufi het volgende:
[..]
Ouwe wijven koek
beetje wel ja
Ain plakje Olwief bai de leut is altied goud.
Dat zegt verder niets over smaakquote:Op zaterdag 9 december 2023 23:48 schreef nomina het volgende:
[..]
Uit jouw link;
Deze erg zachte snijkoek kan door iedereen gegeten worden, zelfs zonder tanden… dat is het verhaal van Oude wijvenkoek. De koek komt oorspronkelijk ook uit Groningen en wordt ook ‘Olwief’ of of ‘Oal Wief’ genoemd. De lichtgekleurde koek lijkt op ontbijtkoek, echter heeft een bekende anijssmaak. Deze koek wordt vaak bij koffie of thee gegeten. Ain plakje Olwief bai de leut is altied goud.
Ja, Groningen en Limburg liggen bestwel uitlelkaar.
geen cake ... koekquote:Op zondag 10 december 2023 00:14 schreef nomina het volgende:
[..]
Zeker niet.
Het zal vast lekkere cake zijn.
Doe maar een oud plaatje dan van ietsquote:Op zondag 10 december 2023 00:18 schreef nomina het volgende:
[..]
Cake .. koek...
Zal wel zoiets zijn als friet versus patat.
Als Limburgse zeg ik cake en friet.
Nieuw en oudquote:Op zondag 10 december 2023 00:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Doe maar een oud plaatje dan van iets
Arretjescake! Hemels! DKJMSVWM En als je nagaat wat er aan boter en suiker doorgaat (tenminste, dat is wat ik me er van herinner) ook niet zo gek dat het machtig was.quote:Op zaterdag 9 december 2023 22:19 schreef nomina het volgende:
De post van Chufi deed me denken aan arretjescake. Een plakje en je zat helemaal vol
[ afbeelding ]
pieplampjes. daar kwam echt weinig licht vanaf. (loop ik weer te piepen)quote:
Dat was voor bange kindjes die niet in het donker durfden te slapen ...quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:16 schreef BertV het volgende:
[..]
pieplampjes. daar kwam echt weinig licht vanaf. (loop ik weer te piepen)
Genoeg om te kunnen zien hoe je in het donker naar de deur moet lopen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:16 schreef BertV het volgende:
[..]
pieplampjes. daar kwam echt weinig licht vanaf. (loop ik weer te piepen)
Of als je midden in de nacht niet op de lego van die kinderen wilt stappen met je blote voeten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat was voor bange kindjes die niet in het donker durfden te slapen ...
Daar was ie min of meer voor....quote:Op zaterdag 30 december 2023 00:48 schreef StevenHyde het volgende:
Mijn dochter heeft zo n zelfde lampje nogsteeds. Te weinig om mee te kunnen lezen. Genoeg om veilig vd hoogslaper naar de wc te geraken
Daarom weet ik niet beter dan dat het officieel "piep"-lampjes heten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat was voor bange kindjes die niet in het donker durfden te slapen ...
Indeed!@quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:19 schreef maily het volgende:
[..]
Genoeg om te kunnen zien hoe je in het donker naar de deur moet lopen.
De ouderwetse, dus met een 'lampje' zaten al onder een watt. Mijn jaren zeventig wekker trok twee watt en daar zat ook zo'n lampje in.quote:Op zondag 31 december 2023 00:06 schreef chufi het volgende:
Ben wel benieuwd naar de energie wijzer van dit produkt
Wow, deze hadden wij thuis vroeger.quote:Op zondag 31 december 2023 12:38 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kent 'm niet?
Verder een leuke site met allemaal ontopic artikelen. (link inruil voor de bandbreedte van de foto's)
https://www.vintageway.nl/
Zo´n lampje heeft er eens bijna voor gezorgd dat het huis van een vriendje van me in vlammen op ging. Werd nogal warm, behang vatte vlamquote:Op zondag 31 december 2023 12:38 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Zoeentje had mijn vader.
Wie kent 'm niet?
Oh ja die lamp herken ik.quote:Op zondag 31 december 2023 19:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zo´n lampje heeft er eens bijna voor gezorgd dat het huis van een vriendje van me in vlammen op ging. Werd nogal warm, behang vatte vlam
Ik was toch echt een 'early adaptor' van de elektrische wekker. Alleen voor op vakantie had ik op een goed moment een reiswekkertje gekocht omdat ik ook geen horloge had en treinen (interrail) maar een paar keer per dag reden.quote:
Adapter of adopterquote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik was toch echt een 'early adapter' van de elektrische wekker. Alleen voor op vakantie had ik op een goed moment een reiswekkertje gekocht omdat ik ook geen horloge had en treinen (interrail) maar een paar keer per dag reden.
Mooi filmpje Vraag me dan wel gelijk af hoeveel woningen ervoor in de plaats zijn gekomenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:00 schreef nomina het volgende:
Misschien een beetje persoonlijke nostalgie.
Jaren geleden werd in Venlo een gigantische flat opgeblazen, het was gecontroleerd dus geen ramp, maar toch best wel spectaculair.
https://www.youtube.com/results?search_query=demolitionquote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:11 schreef StevenHyde het volgende:
Zeker leuk om te zien Nogsteeds wel spectaculair. Zouden ze wat mij betreft wel een thema kanaal op tv voor mogen inrichten met dit soort sloopwerk en nostalische interviews erbij
Veel te weinig er heerst niet voor niks woningnood.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mooi filmpje Vraag me dan wel gelijk af hoeveel woningen ervoor in de plaats zijn gekomen
Het flatje waar ik geboren ben is inmiddels gesloopt, heb de straat eens zitten googlen hoe het er nu uitziet. Inderdaad veel minder woonruimte nu. Van vierhoog portiekflatje naar tweehoog.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Veel te weinig er heerst niet voor niks woningnood.
Wees blij. Die reuzenflats zijn juist een symbool van walgelijke leiders; communisme, fascisme, islam.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het flatje waar ik geboren ben is inmiddels gesloopt, heb de straat eens zitten googlen hoe het er nu uitziet. Inderdaad veel minder woonruimte nu. Van vierhoog portiekflatje naar tweehoog.
Ok Hans, dank voor je nuttige bijdrage aan dit topicquote:Op maandag 29 januari 2024 19:49 schreef nomina het volgende:
[..]
Wees blij. Die reuzenflats zijn juist een symbool van walgelijke leiders; communisme, fascisme, islam.
Uiteraard zijn onze leiders ook al tientallen jaren walgelijk en lossen ze geen enkel probleem op, maar het slopen van zo'n afschuwelijk gebouw is geen slecht iets. In een normaal land zouden er gewoon meer woningen (geen afschuwelijke flats) bijgebouwd worden, en niet de halve wereld binnengehaald.
Sukkel.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ok Hans, dank voor je nuttige bijdrage aan dit topic
Ik vraag me af wat dit met de TT te maken heeft, ontopic dus maar weer.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:00 schreef nomina het volgende:
Misschien een beetje persoonlijke nostalgie.
Jaren geleden werd in Venlo een gigantische flat opgeblazen, het was gecontroleerd dus geen ramp, maar toch best wel spectaculair.
Mwah, er was indertijd ook woningnood en het bouwen van (jaren '50) hoogbouw met betere sanitaire voorzieningen was een oplossing. Decennia later wilde niemand er meer dood gevonden worden (De Bijlmer). Veel van dit soort flats zijn gesloopt en terug kwamen er minder en ook duurdere woningen. We hebben het hier niet over Rusland of Oost-Duitsland waar geen enkel gebrek aan buitenruimte was.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:49 schreef nomina het volgende:
[..]
Wees blij. Die reuzenflats zijn juist een symbool van walgelijke leiders; communisme, fascisme, islam.
Uiteraard zijn onze leiders ook al tientallen jaren walgelijk en lossen ze geen enkel probleem op, maar het slopen van zo'n afschuwelijk gebouw is geen slecht iets. In een normaal land zouden er gewoon meer woningen (geen afschuwelijke flats) bijgebouwd worden, en niet de halve wereld binnengehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |