Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
Wat kunnen wij doen? A. Stemmen. De stemweek is van 1 t/m 7 december (15.00 uur) B. De Bubbling Under beluisteren van maandag 11 tot en met vrijdag 15 december: de lijst der lijsten viert dit jaar de 25e editie en is daarom eenmalig uitgebreid met 500 liedjes. Onder de noemer De Extra 500 worden de nummers 2500 tot en met 2001 gedraaid, overdag van maandag 11 tot en met vrijdag 15 december. >> Meer info hier << C. De Top 2000 zelf beluisteren en bekijken van maandag 25 tot en met zondag 31 december. En naar de randprogrammering. Quiz, Untold Stories, Wat betekent de Top 2000, A Gogo, het kan allemaal. D. Een uurtje naar het Top 2000 café. Niet meer op eigen houtje, maar netjes vooraf intekenen. En dan maar hopen dat je niet een uur lang Suzan & Freek voor je kiezen krijgt, of Echoes, maar gewoon lekker Killing in the Name, Halo of Flies en het liedje van AC/DC.
Vorig jaar werden mijn stemtips weer eens niet gehonoreerd en lagen ze er allemaal uit, maar ik ga jullie toch als vanouds wat tips geven. Hopelijk luisteren jullie dit jaar wel.
1977: Jewel - Foolish Games. Ja, dat was vorig jaar de positie. Teruggekeerd na een jaartje weg te zijn geweest. Hopelijk niet eenmalig, wat mij betreft. Prachtig nummer, Jewel haar enige in de Top 2000. Een mooi luisterliedje die zeker nog een jaar mag blijven. 1974: Manfred Mann's Earth Band - Blinded By The Light. Een van de weinige 'ouderwetse' Top 2000 songs die nog over is. Stond er elk jaar in. Geef deze klassieker de kans en zorg ervoor dat we weer "Wrapped Up Like a Douche" kunnen zeggen! 1941: Johan - Tumble and Fall. Nederlands trots. Een van de ondergewaardeerde bands. Ook hier geldt: Enige notering. Mag zeker blijven en niet eruit tumble and fallen.
Oh, en denk ook eens na over topartiesten als Duncan Browne of The Carpenters. Maar goed, ik probeer mijn echte topfavorieten hier juist te vermijden.
Wanneer? Maandag 25 december 0:00 beginnen we, zondag 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody. Tenminste, dat kan toch haast niet fout?
Vanaf wanneer stemmen? Vanaf vrijdag 1 december.
Staat ie in de top 2000? 11 december is gifjesdag ofzo. Heerlijk.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Zal m'n vriendin blij mee zijn dat ie zo hard stijgt.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Ik vind The Loneliest ook wel fijn eigenlijk. Die mag ik graag meeschreeuwen als ik er even doorheen zit. Voel je je snel weer een stuk beter.
Het gaat me hier natuurlijk totaal niet om het nummer
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Het gaat me hier natuurlijk totaal niet om het nummer
Voor vriendinlief misschien wel?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Ja ik luister niet dus geen idee wat de opsomming moest zeggen
Nummers uit 2017 die gestegen zouden kunnen zijn
David Bowie - Rock 'n' Roll Suicide Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime The Beatles - Strawberry Fields Forever The Church - Under The Milky Way Arcade Fire - Reflektor Moby - Go Blur - The Universal Shadows - Apache Peter Koelewijn - Kl 204 (Als Ik God Was) Duncan Browne - The Wild Places Cult - Edie (Ciao Baby) Echo & The Bunnymen - Killing Moon Paul Kalkbrenner - Sky And Sand Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River Enigma - Return To Innocence A Flock Of Seagulls - Wishing (I Had a Photograph Of You) Sex Pistols - Anarchy In The Uk Small Faces - Tin Soldier Velvet Underground & Nico - Sunday Morning Robyn - Dancing On My Own Roots ft. Cody ChesnuTT - The Seed Bobby Womack - Across 110th Street Jewel - Foolish Games Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face Fatboy Slim - Right Here Right Now Brainbox - Down Man Stereophonics - Dakota Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper Fleetwood Mac - The Chain America - Ventura Highway The Rolling Stones - Under My Thumb Smiths - Bigmouth Strikes Again OutKast - Ms. Jackson Joy Division - Atmosphere Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
Remember the jester that showed you tears The script for tears
[..] Want dat werd aangekondigd op de radio dat een nr uit 2017 een grote stijger zou zijn?
Yep
[..] Want dat werd aangekondigd op de radio dat een nr uit 2017 een grote stijger zou zijn?
Maar minder groot dan de vijf grootste stijgers
[..] Ah duidelijk. Vind dat ze wel al redelijk wat weggeven nu. t houden bij wat dreigt eruit te vallen vind ik ook al prima [..] Zo hard is Rob toch ook niet meer in t nieuws lately?
Nee dit laatste klopt ook wel. Dacht aan de Evergreen waar die ook hoog stond en de buzz rond het afscheidsconcert. Maar zag ook dat ie vorig jaar was gedaald in de Top 2000.
De enige die lately weer wat harder in het nieuws was, is Waylon
Op vrijdag 8 december 2023 11:15 schreef Pino112 het volgende: Ben benieuwd of ze die 500 extra nummers ook gewoon in de normale lijst zetten, dan kan ik het eenvoudig opnemen bij mijn site.
Maar zal wel niet, R2 kennende.
Ik zou er niet op rekenen. Het zal wel zo'n nieuwsberichtje op de site worden, zoals bij de andere lijstjes gedurende het jaar.
Annie Temeijer massaal aanzetten bij de shuffle. nederland
3 uur moet voldoende zijn! The National, 505, Sweet Caroline, Nina Hagen, Kraftwerk en - nu ook - Sabotage, staan er sowieso in, dan hoef ik er nog maar 29.
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here Nightwish - Ghost Love Score (Live@Wacken 2013) Simon & Garfunkel- Bridge Over Troubled Water Mr. Mister- Broken Wings Stone Temple Pilots - Plush Ayreon-Valley of the Queens Earth, Wind & Fire-September 2 Unlimited-No Limit Evanescence-My Immortal Within Temptation-Mother Earth Avicii ft. Aloe Blacc-Wake Me Up Jason Paige-Gotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song) Rammstein-Deutschland Alan Walker-Faded Toto-Hold The Line Blue Öyster Cult-Don't Fear The Reaper Faithless-Insomnia (Albumversie) Michael Jackson-Earth Song Queen-Innuendo Muse-Knights Of Cydonia (Albumversie) Billy Joel-Piano Man The Gathering-Strange Machines (Albumversie) Sugababes-Stronger Youssou N'Dour & Neneh Cherry-7 Seconds My Chemical Romance-Welcome To The Black Parade Linkin Park- In The End Daft Punk ft. Pharrell Williams -Get Lucky The Weeknd-Take My Breath Korn- Freak On A Leash Phil Collins In The Air Tonight (Albumversie) Slayer- Angel Of Death Cat Stevens- Morning Has Broken Chris Stapleton- Tennessee Whiskey Dua Lipa ft. DaBaby- Levitating Rage Against The Machine- Killing In The Name
Dit is een lijstje platen die vorig jaar al in de lijst stonden met dit jaar (albumversie) erachter op de keuzelijst, waar het vorig jaar nog niet achter stond. Dat betekent niet dat vorig jaar niet (albumversie) is gedraaid. Ik weet nog dat dit bij Careless Whisper ineens wel gebeurde, maar vreemd genoeg is die niet ge-(albumversie)-ed. Deze wel:
Always Baker Street Whole of the moon Year of the cat Black Velvet Sebastian Alles Geprobeerd Graceland Child in Time The Scientist Nederwiet Eagle I Don’t want to miss a Thing I’ll take care of you Romeo and Juliet Bed of Roses So Far Away Show me the way (album/live) The Name of the Game
Dat zou denk ik alleen bij Eagle en Baker street wat langere versies betekenen
Ik eis overigens een albumversie van How Soon Is Now?
Even teruggespoeld. Airport en Here, There & Everywhere stonden op beeld als KKD van Annemiekes lijstje. Daar gingen ze wel wat gemakkelijk aan voorbij.
Nog een lijstje van onze huisspin met voornamelijk kanslozen:
Motors - Airport Musical Youth - Pass The Dutchie A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away) Four Seasons - December 1963 (Oh What A Night) Otis Redding - Try A Little Tenderness The Beatles - The Ballad Of John And Yoko Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River Jimmy Cliff - Wonderful World, Beautiful People Martha & The Vandellas - Nowhere To Run Bran Van 3000 - Astounded Split Enz - Message To My Girl Olive - You're Not Alone Stealers Wheel - Late Again Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'Aime Moi Non Plus Laid Back - Sunshine Reggae Osmonds - Crazy Horses Beach Boys - I get around Propaganda - P-Machinery Earth & Fire - Seasons Stone Temple Pilots - Interstate Love Song World Party - Is It Like Today? The Hollies - The Day That Curly Billy Shot Down Crazy Sam McGee O'Jays - Back Stabbers Hot Chocolate - Every 1's A Winner Robert Palmer - Bad Case Of Lovin' You Jimi Hendrix - Foxy Lady Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou Specials - Gangsters KLF - Last Train To Trancentral Julien Clerc - Venise (Elle Voulait Qu'on L'Appelle) Tom Robinson - Listen To The Radio Box Tops - The Letter Hall & Oates - Adult Education Tears For Fears - Mad World Dick Dale & His Deltones - Misirlou
Op vrijdag 8 december 2023 12:30 schreef Tussle266 het volgende: Even teruggespoeld. Airport en Here, There & Everywhere stonden op beeld als KKD van Annemiekes lijstje. Daar gingen ze wel wat gemakkelijk aan voorbij.
The Universal uit Annemiekes lijstje stond niet in de KKD?
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here Dire Straits – Sultans of Swing Mark Knopfler - What It Is Sinead O'Connor - Troy Nirvana - Smells Like Teen Spirit Dire Straits - Brothers in Arms Rage Against The Machine - Killing In The Name Queen - Don't Stop Me Now De Jeugd van Tegenwoordig – Sterrenstof The War on Drugs – Red Eyes Queen – Bohemian Rhapsody Eminem - Stan Fleetwood Mac - Everywhere Billie Eilish - Happier Than Ever Mecano – Hijo de la Luna The Cure- Play For Today Heart - Barracuda Chris Stapleton – Outlaw State of Mind Boudewijn de Groot - Welterusten Mijnheer de President Froukje - Ik Wil Dansen Tori Amos – Winter Acda & De Munnik -Het Regent Zonnestralen Radiohead - Jigsaw Falling Into Place Muse - Uprising ABBA - The Day Before You Came Guus Meeuwis & Vagant - Per Spoor (Kedeng Kedeng) Anouk - Nobody's Wife Barbara Pravi - Voila Dave Brubeck Quartet - Take Five Hall & Oates - Maneater Electric Light Orchestra - Mr Blue Sky Live - Run To The Water Michael Jackson - Billie Jean Pink - Try Spice Girls - Wannabe
Taylor mogelijk hoogste binnenkomer. Dat zal wel Anti Hero zijn dan neem ik aan.
Als Boudewijn gaat hemelen, zou 'ie dan weer op 1 komen denken jullie?
Als Diederik toch mooie in Promenade gezongen liedjes aanhaalt mag The Rainbow Connection eigenlijk niet ontbreken. Het allerlaatste door Eva gezongen Promenade liedje
Ik verwacht niet op 1 eerlijk gezegd, kans op Khalid & Sophie is momenteel groter
Denk ik niet, eerlijk gezegd, of hij moet het wel heel strategisch plannen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
[..] Je vergeet dat we tzt (kabinet Wilders 2 of 3) alleen nog maar Nederlands product op radio 2 horen
Maar geen linkse rotzooi zoals Boudewijn! Dat wordt verboden, Andre Hazes komt verplicht op 1.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Tegen die tijd horen we 24 uur per dag muziek uit Droomvlucht, op Noordkoreaans model
Motors - Airport Musical Youth - Pass The Dutchie A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away) Four Seasons - December 1963 (Oh What A Night) Otis Redding - Try A Little Tenderness The Beatles - The Ballad Of John And Yoko Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River Jimmy Cliff - Wonderful World, Beautiful People Martha & The Vandellas - Nowhere To Run Bran Van 3000 - Astounded Split Enz - Message To My Girl Olive - You're Not Alone Stealers Wheel - Late Again Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'Aime Moi Non Plus Laid Back - Sunshine Reggae Osmonds - Crazy Horses Beach Boys - I get around Propaganda - P-Machinery Earth & Fire - Seasons Stone Temple Pilots - Interstate Love Song World Party - Is It Like Today? The Hollies - The Day That Curly Billy Shot Down Crazy Sam McGee O'Jays - Back Stabbers Hot Chocolate - Every 1's A Winner Robert Palmer - Bad Case Of Lovin' You Jimi Hendrix - Foxy Lady Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou Specials - Gangsters KLF - Last Train To Trancentral Julien Clerc - Venise (Elle Voulait Qu'on L'Appelle) Tom Robinson - Listen To The Radio Box Tops - The Letter Hall & Oates - Adult Education Tears For Fears - Mad World Dick Dale & His Deltones - Misirlou
Mag jouw huisspin dan bij mij? Die van mij komt niet verder dan The Cure - Lullaby. En dat is meer ter afschrikking heb ik het idee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
[..] Zolang het geen ruil is met Claudia de Breij vind ik alles best
Noem je nu Claudia de Breij een huisspin?
Op vrijdag 8 december 2023 13:34 schreef Tussle266 het volgende: Als Ebbinge de opnames ook op deze toon doet, dan ben ik bereid mijn harde woorden in te trekken. Dit is prima zo.
Nu alleen nog wat minder van die Hans Spekman-look
[..] Warhaus is geweldig. Ik haal ze wel eens door de war met Tramhaus
Tramhaus zegt mij dan weer niets.
Even op de gifjessite gekeken, zo te zien kunnen we vanaf maandag weer kijken of een liedje erin staat. Maar met die extra 500 is het alleen echt interessant om nieuwe binnenkomers te checken.
Op vrijdag 8 december 2023 13:44 schreef VdB95 het volgende: Even op de gifjessite gekeken, zo te zien kunnen we vanaf maandag weer kijken of een liedje erin staat. Maar met die extra 500 is het alleen echt interessant om nieuwe binnenkomers te checken.
Gaan die gifjes dan er ook om of ze bij de extra 500 staan, of alleen in de 'echte top 2000'.
Op vrijdag 8 december 2023 13:44 schreef VdB95 het volgende: Even op de gifjessite gekeken, zo te zien kunnen we vanaf maandag weer kijken of een liedje erin staat. Maar met die extra 500 is het alleen echt interessant om nieuwe binnenkomers te checken.
Ligt eraan of ze die 500 al gelijk bekend maken, of per dag een deel of zo
[..] De extra 500 begint maandag ook al volgens mij? Dan zou die lijst al wel bekend moeten zijn. Of niet, is een beetje onduidelijk...
Er staat wel specifiek op de site: "Vanaf 11 december kun je hier checken of een nummer in de Top 2000 van dit jaar staat." De extra 500 wordt dus niet genoemd.
[..] Er staat wel specifiek op de site: "Vanaf 11 december kun je hier checken of een nummer in de Top 2000 van dit jaar staat." De extra 500 wordt dus niet genoemd.
Lijkt mij wel de logische volgorde dan dat eerst de bubbling under lijst bekend wordt gemaakt en daarna dan de gifjessite online gaat. Hoef je die 500 nummers in ieder geval niet meer in te voeren op de gifjessite.
[..] En Dion Graus Mr. Bojangles. PVV muzikaal een terechte winnaar!
Ik zou Mia ook wel een leuke keuze gevonden hebben voor Dion
Hoe hoog zullen Mia & Dion eigenlijk binnenkomen denken jullie?
Zojuist ook nog even een onsamenhangend lijstje ingediend:
The Beatles - A Hard Day's Night The Rolling Stones - Beast Of Burden Carpenters - (They Long To Be) Close To You Kirsty Maccoll & Pogues - Fairytale Of New York Whitesnake - Here I Go Again The Buoys - Give Up Your Guns Jefferson Airplane - Somebody To Love Led Zeppelin - Rock And Roll David Bowie - Sound And Vision Black - Wonderful Life Peter Frampton - Show Me The Way (Albumversie Live) Kraftwerk - The Model The Mama's & The Papa's - Monday Monday Duncan Browne - The Wild Places Al Green - Let's Stay Together Neil Diamond - Girl You'll Be A Woman Soon Bachman-Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet ABBA - Summer Night City AC/DC - You Shook Me All Night Long Alice Cooper - Halo Of Flies Led Zeppelin - Stairway To Heaven Tom Petty - Free Fallin' The Babys - A Piece Of The Action Sandra - (I´ll Never Be) Maria Magdalena The Bangles - Hazy Shade Of Winter Flirtations - Nothing But A Heartache The Byrds - Turn! Turn! Turn! Buffalo Springfield - For What It's Worth J.J. Cale - Cocaine Fischer Z - The Worker Rare Earth - Get Ready Spandau Ballet - Gold Hollies - Bus Stop
The Beatles - A Hard Day's Night The Rolling Stones - Beast Of Burden Carpenters - (They Long To Be) Close To You Kirsty Maccoll & Pogues - Fairytale Of New York Whitesnake - Here I Go Again The Buoys - Give Up Your Guns Jefferson Airplane - Somebody To Love Led Zeppelin - Rock And Roll David Bowie - Sound And Vision Black - Wonderful Life Peter Frampton - Show Me The Way (Albumversie Live) Kraftwerk - The Model The Mama's & The Papa's - Monday Monday Duncan Browne - The Wild Places Al Green - Let's Stay Together Neil Diamond - Girl You'll Be A Woman Soon Bachman-Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet ABBA - Summer Night City AC/DC - You Shook Me All Night Long Alice Cooper - Halo Of Flies Led Zeppelin - Stairway To Heaven Tom Petty - Free Fallin' The Babys - A Piece Of The Action Sandra - (I´ll Never Be) Maria Magdalena The Bangles - Hazy Shade Of Winter Flirtations - Nothing But A Heartache The Byrds - Turn! Turn! Turn! Buffalo Springfield - For What It's Worth J.J. Cale - Cocaine Fischer Z - The Worker Rare Earth - Get Ready Spandau Ballet - Gold Hollies - Bus Stop
Bus Stop-genot
Oprecht top 5 pure popnummers ooit gemaakt. Wat een storytelling, wat een lekkerea kkoorden, wat een fijne samenzang.
Nee, misschien heeft die nu een goede kans op een topnotering?
Wisten we al dat de top 10 iets voor 6 uur bekend wordt gemaakt? Sprak voor zich dat het vandaag zou gebeuren, maar had nog geen idee over het tijdstip.
Beach Boys - God Only Knows The Mamas & The Papas - California Dreamin' The Beatles - While My Guitar Gently Weeps Cream - White Room The Doors - Riders On The Storm
The Who - Won't Get Fooled Again Deep Purple - Highway Star Lynyrd Skynyrd - Free Bird The Stranglers - Golden Brown Joe Jackson - Real Men
Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love Gary Moore - Still Got The Blues REM - Find The River Oasis - Live Forever Vangelis - Conquest of Paradise
Radiohead - Exit Music (For A Film) Foo Fighters - Everlong Travis - Why Does It Always Rain On Me Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue Linkin Park - In The End
Muse - New Born Coldplay - Politik Robbie Williams - Feel Eminem - Lose Yourself Franz Ferdinand - Take Me Out
Tiesto - Traffic Snow Patrol - Run The Killers - Mr. Brightside Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor Kodaline - All I Want
Tom Odell - Another Love Tame Impala - Let It Happen Nothing But Thieves - Amsterdam The War On Drugs - Thinking Of A Place White Lies - Time To Give
Op vrijdag 8 december 2023 14:34 schreef VdB95 het volgende: Wisten we al dat de top 10 iets voor 6 uur bekend wordt gemaakt? Sprak voor zich dat het vandaag zou gebeuren, maar had nog geen idee over het tijdstip.
quote:
Luisteraars kunnen tot vrijdag 8 december 15.00 uur minimaal 5 en maximaal 35 nummers geheel naar eigen keuze aandragen via nporadio2.nl. Tijdens de Stemfinaledag op vrijdag 8 december wordt tussen 17.00 en 18.00 uur de top 10 bekendgemaakt van de Top 2000 van 2023. De hele lijst wordt onthuld op vrijdag 15 december.
Op vrijdag 8 december 2023 14:35 schreef Tussle266 het volgende: Dat was wel even een lekker slecht nieuws blokje waarin geen enkele Bankzitter voorkwam.
[..] Meau, Maan, Snelle en Goldband. Allemaal niet best, maar het zijn geen Bankzitters.
Meau kan ik nog wel hebben, de rest vind ik vooral meuk. Maar goed, komende jaren gaat t vooral meer van dit worden. De liefhebbers van Boudewijn, Ramses ed sterven uit
Arctic Monkeys - 505 Beastie Boys - Sabotage Buffalo Tom - I'm Allowed Claw Boys Claw - Rosie Clouseau - Domino Counting Crows - A Long December David Bowie - Blackstar Editors - The Racing Rats Eels - Novocaine For The Soul Heart - Barracuda Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas Joy Division - Atmosphere Kraftwerk - Autobahn Long John Baldry - (Walk Me Out) In The Morning Dew Maarten van Roozendaal - Red Mij Niet Muse - Madness The National - Bloodbuzz Ohio Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich Nirvana - All Apologies Oasis - Champagne Supernova Offspring - Self Esteem Pixies - Monkey Gone To Heaven Portishead - Glory Box The Prodigy - Out of Space Radiohead - Paranoid Android Rage Against The Machine - Killing In The Name R.E.M. - Drive Sinéad O'Connor - Troy Snow Patrol - Run Tame Impala - Let It Happen XTC - Making Plans For Nigel Portishead - The Rip Radiohead - Everything In Its Right Place Sigur Rós - Hoppípolla
Het nummer van Tears For Fears en Split Enz stonden er vorig jaar gewoon in.
Op vrijdag 8 december 2023 14:45 schreef Scorpion_17 het volgende: Je kan veel van vd goes zeggen, maar tis wel een van de weinige dj's die oprecht zin heeft in de top 2000
Ja, de tegenzin bij vooral Ruud was weer goed te merken
Mijn moeder is aan het begin van het jaar overleden, maar ze stemde wel bijna elke keer op de top 2000. Ik weet niet waarom, maar ik moest toch even een stemlijstje voor haar maken met de liedjes waarvan ik weet dat ze ze mooi vond. Naja, behalve die van Weezer. Ze vond Tribute to Buddy Holly mooi, maar die kon ik niet vinden, dus dan vind ik dit ook goed. Ik heb het bij deze 12 liedjes gehouden
Kenny Rogers & Dolly Parton - Islands in the stream Neil Diamond - I Am...I Said Neil Diamond - Beautiful Noise Tom Jones - Green Green Grass of Home Weezer - Buddy Holly Elbow - Lippy Kids Ramses Shaffy - Wij Zullen Doorgaan Danny Vera - Roller Coaster Billy Joel - She's Always a Woman John Travolta & Olivia Newton-John - You're The One That I Want Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson The National - Vanderlyle Crybaby Geeks
1. Boh Rhap 2. Hotel California 3. De Achtbaan (niet van de Stoopjes) 4. Fix You 5. Die draak van een Piano man 6. Black 7. Stairway 8. Nothing Else Matters 9. Avond 10. November Rain
Het is inderdaad veel leuker om de overige 1990 goed te voorspellen.
1. Bohemian Rhapsody 2. Hotel California 3. Roller Coaster 4. Fix You 5. Piano Man 6. Black 7. Stairway to Heaven 8. Avond 9. Wish You Were Here 10. Nothing Else Matters
Op vrijdag 8 december 2023 14:56 schreef BillDauterive het volgende: Mijn moeder is aan het begin van het jaar overleden, maar ze stemde wel bijna elke keer op de top 2000. Ik weet niet waarom, maar ik moest toch even een stemlijstje voor haar maken met de liedjes waarvan ik weet dat ze ze mooi vond. Naja, behalve die van Weezer. Ze vond Tribute to Buddy Holly mooi, maar die kon ik niet vinden, dus dan vind ik dit ook goed. Ik heb het bij deze 12 liedjes gehouden
Kenny Rogers & Dolly Parton - Islands in the stream Neil Diamond - I Am...I Said Neil Diamond - Beautiful Noise Tom Jones - Green Green Grass of Home Weezer - Buddy Holly Elbow - Lippy Kids Ramses Shaffy - Wij Zullen Doorgaan Danny Vera - Roller Coaster Billy Joel - She's Always a Woman John Travolta & Olivia Newton-John - You're The One That I Want Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson The National - Vanderlyle Crybaby Geeks
1. Bohemian Rhapsody 2. Hotel California 3. Roller Coaster 4. Fix You 5. Black 6. Piano Man 7. Stairway To Heaven 8. November Rain 9. Avond 10. Nothing Else Matters
1. Bohemian Rhapsody 2. Hotel California 3. Roller Coaster 4. Piano Man 5. Fix You 6. Stairway 7. Black 8. Avond 9. Nothing Else Matters 10. Comfortably Numb Misschien nog 3 en 4 omgedraaid.
Denk ik zeker niet. Het zal natuurlijk een Nederlandse productie zijn zodat ze daar naartoe kunnen en een video maken. Ik gok en vrees dat het de Engelbewaarder is of anders die Son Mieux die ik eerlijk gezegd net zo erg vind.
[..] Ik gooi er even wat nummers in die misschien in de lijst kunnen komen (al volg ik huidige hitlijsten niet supergoed):
Miley Cyrus - Flowers Dua Lipa - Houdini Marco Schuitmaker - Engelbewaarder Maan & Goldband - Stiekem Claude - Ladada Son Mieux - Tonight
Laat ik dan even meegooien 1. 65.(84x) Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here 2. 190.(50x) The Rolling Stones - Sweet Sounds Of Heaven 3. 327.(37x) Son mieux - Tonight 4. 365.(34x) Nothing But Thieves - Overcome 5. 385.(33x) The Beatles - Now And Then 6. 411.(31x) The Pogues - Dirty Old Town 7. 479.(28x) Marco Schuitmaker - Engelbewaarder 8. 487.(28x) Duncan Browne - The Wild Places 9. 518.(27x) The National - Bloodbuzz Ohio 10. 540.(26x) Echo & The Bunnymen - Killing Moon 11. 568.(25x) U.K. - Rendez-Vous 6:02 12. 583.(24x) Krezip & Danny Vera - Make It A Memory 13. 586.(24x) Cult - Edie 14. 676.(21x) Tubeway Army - Are Friends Electric? 15. 710.(20x) Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River 16. 714.(20x) Joy Division - Atmosphere 17. 725.(20x) Isley Brothers - The Highways Of My Life 18. 766.(19x) Buffalo Tom - Taillights Fade 19. 769.(19x) Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew 20. 788.(19x) Stone Roses - Fools Gold 21. 790.(19x) Maan x Goldband - Stiekem 22. 800.(18x) Kraftwerk - The Model 23. 806.(18x) The Rolling Stones - Angry 24. 817.(18x) Earth & Fire - Song Of The Marching Children 25. 822.(18x) Jon And Vangelis - I'll Find My Way Home 26. 827.(18x) Propaganda - Duel Eye To Eye 27. 834.(18x) Saybia - The Day After Tomorrow 28. 853.(18x) Big Country - Chance 29. 857.(17x) Pet Shop Boys - Suburbia 30. 897.(17x) Steve Winwood - While You See A Chance 31. 900.(17x) Taylor Swift - Anti-Hero 32. 913.(17x) Enigma - Return To Innocence 33. 951.(16x) TOOL - Schism 34. 961.(16x) The Pogues - Fiësta 35. 965.(16x) Chris Stapleton - White Horse 36. 966.(16x) Visage - Fade To Grey 37. 971.(16x) New Order - True Faith 38. 976.(16x) Electric Light Orchestra - Can't Get It Out Of My Head 39. 987.(15x) Sinéad O'Connor - Mandinka 40. 996.(15x) Time Bandits - Endless Road 41. 999.(15x) PHD - I Won't Let You Down 42. 1001.(15x) Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us 43. 1018.(15x) Joe Jackson - A Slow Song 44. 1036.(15x) Noir Desir - Le Vent Nous Portera 45. 1037.(15x) Sex Pistols - Anarchy In The Uk 46. 1067.(14x) Specials - Ghost Town 47. 1069.(14x) The Church - Under The Milky Way 48. 1075.(14x) Crosby, Stills, Nash & Young - Carry On 49. 1085.(14x) Hooverphonic - Mad About You 50. 1093.(14x) Public Enemy - Fight The Power
1. Queen - Bohemian Rhapsody 2. Eagles - Hotel California 3. Danny Vera - Roller Coaster 4. Coldplay - Fix You 5. Billy Joel - Piano Man 6. Pearl Jam - Black 7. Led Zeppelin - Stairway To Heaven 8. Queen - Love Of My Life 9. Boudewijn de Groot - Avond 10. Pink Floyd - Wish You Were Here
1. Bohemian Rhapsody 2. Hotel California 3. Roller Coaster 4. Piano man 5. Fix you 6. Black 7. Stairway to heaven 8. Nothing else matters 9. Wish you were here 10. Avond
[..] Denk ik zeker niet. Het zal natuurlijk een Nederlandse productie zijn zodat ze daar naartoe kunnen en een video maken. Ik gok en vrees dat het de Engelbewaarder is of anders die Son Mieux die ik eerlijk gezegd net zo erg vind.
Maar de hoogste NL binnenkomer krijgt sowieso altijd een award toch? Ook al is het niet de hoogste binnenkomer overall.
[..] Laat ik dan even meegooien 1. 65.(84x) Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here 2. 190.(50x) The Rolling Stones - Sweet Sounds Of Heaven 3. 327.(37x) Son mieux - Tonight 4. 365.(34x) Nothing But Thieves - Overcome 5. 385.(33x) The Beatles - Now And Then 6. 411.(31x) The Pogues - Dirty Old Town 7. 479.(28x) Marco Schuitmaker - Engelbewaarder 8. 487.(28x) Duncan Browne - The Wild Places 9. 518.(27x) The National - Bloodbuzz Ohio 10. 540.(26x) Echo & The Bunnymen - Killing Moon 11. 568.(25x) U.K. - Rendez-Vous 6:02 12. 583.(24x) Krezip & Danny Vera - Make It A Memory 13. 586.(24x) Cult - Edie 14. 676.(21x) Tubeway Army - Are Friends Electric? 15. 710.(20x) Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River 16. 714.(20x) Joy Division - Atmosphere 17. 725.(20x) Isley Brothers - The Highways Of My Life 18. 766.(19x) Buffalo Tom - Taillights Fade 19. 769.(19x) Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew 20. 788.(19x) Stone Roses - Fools Gold 21. 790.(19x) Maan x Goldband - Stiekem 22. 800.(18x) Kraftwerk - The Model 23. 806.(18x) The Rolling Stones - Angry 24. 817.(18x) Earth & Fire - Song Of The Marching Children 25. 822.(18x) Jon And Vangelis - I'll Find My Way Home 26. 827.(18x) Propaganda - Duel Eye To Eye 27. 834.(18x) Saybia - The Day After Tomorrow 28. 853.(18x) Big Country - Chance 29. 857.(17x) Pet Shop Boys - Suburbia 30. 897.(17x) Steve Winwood - While You See A Chance 31. 900.(17x) Taylor Swift - Anti-Hero 32. 913.(17x) Enigma - Return To Innocence 33. 951.(16x) TOOL - Schism 34. 961.(16x) The Pogues - Fiësta 35. 965.(16x) Chris Stapleton - White Horse 36. 966.(16x) Visage - Fade To Grey 37. 971.(16x) New Order - True Faith 38. 976.(16x) Electric Light Orchestra - Can't Get It Out Of My Head 39. 987.(15x) Sinéad O'Connor - Mandinka 40. 996.(15x) Time Bandits - Endless Road 41. 999.(15x) PHD - I Won't Let You Down 42. 1001.(15x) Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us 43. 1018.(15x) Joe Jackson - A Slow Song 44. 1036.(15x) Noir Desir - Le Vent Nous Portera 45. 1037.(15x) Sex Pistols - Anarchy In The Uk 46. 1067.(14x) Specials - Ghost Town 47. 1069.(14x) The Church - Under The Milky Way 48. 1075.(14x) Crosby, Stills, Nash & Young - Carry On 49. 1085.(14x) Hooverphonic - Mad About You 50. 1093.(14x) Public Enemy - Fight The Power
Top, ben benieuwd of bepaalde nummer die echt vanuit de jeugd komen we hier nog missen (meeste fokkers zijn 30+).
Fuck dit zijn er maar 33 Blijkbaar kwam ik maar tot 34 nummers en daar heb ik er per ongeluk ook nog eentje van overgeslagen; Cruel Summer, die van Bananarama wel te verstaan. Haastige spoed en zo...
[..] Porcupine Tree als hoogste binnenkomer, kan niet anders
Ik ben groot fan Porcupine Tree en Steven Wilson, maar zal er niet een bepaalde bias zitten hierin? De gemiddelde Henk en Gerda hebben daar natuurlijk nooit van gehoord.
[..] Ik ben groot fan Porcupine Tree en Steven Wilson, maar zal er niet een bepaalde bias zitten hierin? De gemiddelde Henk en Gerda hebben daar natuurlijk nooit van gehoord.
Ja sowieso, hij gaat wel binnenkomen dit jaar, maar zeker niet als hoogste
[..] Laat ik dan even meegooien 1. 65.(84x) Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here 2. 190.(50x) The Rolling Stones - Sweet Sounds Of Heaven 3. 327.(37x) Son mieux - Tonight 4. 365.(34x) Nothing But Thieves - Overcome 5. 385.(33x) The Beatles - Now And Then 6. 411.(31x) The Pogues - Dirty Old Town 7. 479.(28x) Marco Schuitmaker - Engelbewaarder 8. 487.(28x) Duncan Browne - The Wild Places 9. 518.(27x) The National - Bloodbuzz Ohio 10. 540.(26x) Echo & The Bunnymen - Killing Moon 11. 568.(25x) U.K. - Rendez-Vous 6:02 12. 583.(24x) Krezip & Danny Vera - Make It A Memory 13. 586.(24x) Cult - Edie 14. 676.(21x) Tubeway Army - Are Friends Electric? 15. 710.(20x) Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River
Zo geweldig doet Swift het niet in dit lijstje. Helemaal niet erg.
[..] Ik ben groot fan Porcupine Tree en Steven Wilson, maar zal er niet een bepaalde bias zitten hierin? De gemiddelde Henk en Gerda hebben daar natuurlijk nooit van gehoord.
Volgens de huisstatisticus van R2 maakte Taylor Swift een grote kans hoogste binnenkomer te worden, hier staat ze pas op 31, dus neem het met een korrel zout
Het zijn de mensen die hun stemlijst niet op fb/twitter zetten die Taylor Swift in hun stemlijst zetten denk ik. Dus het zou mij niet verbazen mocht die hoog binnenkomen.
Op vrijdag 8 december 2023 15:28 schreef bakkiestro het volgende: Het zijn de mensen die hun stemlijst niet op fb/twitter zetten die Taylor Swift in hun stemlijst zetten denk ik. Dus het zou mij niet verbazen mocht die hoog binnenkomen.
[..] Volgens de huisstatisticus van R2 maakte Taylor Swift een grote kans hoogste binnenkomer te worden, hier staat ze pas op 31, dus neem het met een korrel zout
Ja is wel zo. Hoorde huisstatisticus Goris ook al voorbij komen met het nieuws dat er dit jaar meer jongere stemmers zijn. De gemiddelde leeftijd van de Swift stemmers zal een klein ietsje boven de 20 liggen denk ik.
De Zweedse DJs komen erin met Don't You Worry Child zo te horen
Op vrijdag 8 december 2023 15:28 schreef bakkiestro het volgende: Het zijn de mensen die hun stemlijst niet op fb/twitter zetten die Taylor Swift in hun stemlijst zetten denk ik. Dus het zou mij niet verbazen mocht die hoog binnenkomen.
Denk ik ook, mensen onder de 25 jaar zitten meestal niet op facebook of twitter.
Zouden ze bij de nieuwsredactie WC-Eend gebruiken om de toiletten te schonen?
Maar same, ik heb 10 jaar terug toen ik permanent Veronica luisterde té vaak gehoord
Ik was er 22 jaar geleden al klaar mee, respect
Mijn stemlijst die @peaceman mag meenemen voor de ranking (Hopelijk zo in het juiste format)
ABBA - The Day Before You Came Amy Macdonald - This Is the Life Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent Billie Eilish - Everything I Wanted Boudewijn de Groot - Testament Damien Rice - The Blower's Daughter Dido - White Flag First Aid Kit - My Silver Lining Froukje - Niets Tussen Gorki - Mia Jewel - Foolish Games Kate Bush - Cloudbusting Keane - Bedshaped Klein Orkest - Over de Muur Lana Del Rey - Video Games Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat Lorde - Royals MEAU - Dat Heb Jij Gedaan MGMT - Kids Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime Pulp - Common People Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face Rufus Wainwright - Going to a Town Sinéad O'Connor - Troy Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk Spinvis - Bagagedrager Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) Taylor Swift - All Too Well [10 Minute Version] The Cure - Lovesong The Killers - Mr. Brightside The National - Bloodbuzz Ohio The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out The Verve - The Drugs Don't Work Tori Amos - Winter Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi
En hieronder het complete overzicht van de 100 nummers waar m'n huisgenoten en ik het hardst op gaan in de 25e editie (inclusief jaartallen):
SPOILER
[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 08-12-2023 15:53:08 ]
Op vrijdag 8 december 2023 15:48 schreef Gretzl het volgende: Mijn stemlijst die @:peaceman mag meenemen voor de ranking (Hopelijk zo in het juiste format)
ABBA - The Day Before You Came Amy Macdonald - This Is the Life Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent Billie Eilish - Everything I Wanted Boudewijn de Groot - Testament Damien Rice - The Blower's Daughter Dido - White Flag First Aid Kit - My Silver Lining Froukje - Niets Tussen Gorki - Mia Jewel - Foolish Games Kate Bush - Cloudbusting Keane - Bedshaped Klein Orkest - Over de Muur Lana Del Rey - Video Games Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat Lorde - Royals MEAU - Dat Heb Jij Gedaan MGMT - Kids Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime Pulp - Common People Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face Rufus Wainwright - Going to a Town Sinéad O'Connor - Troy Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk Spinvis - Bagagedrager Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) Taylor Swift - All Too Well [10 Minute Version] The Cure - Lovesong The Killers - Mr. Brightside The National - Bloodbuzz Ohio The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out The Verve - The Drugs Don't Work Tori Amos - Winter Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi
En hieronder het complete overzicht van de 100 nummers waar m'n huisgenoten en ik het hardst op gaan dit jaar:
SPOILER
Maar 1 overeenkomst, maar wel veel meer nummer waar ik op had kunnen stemmen!
1. Queen - Bohemian Rhapsody 2. Danny Vera - Roller Coaster 3. Eagles - Hotel California 4. Coldplay - Fix You 5. Billy Joel - Piano Man 6. Pearl Jam - Black 7. Led Zeppelin - Stairway to Heaven 8. Boudewijn de Groot - Avond 9. Pink Floyd - Wish You Were Here 19. Queen - Love of My Life
Op vrijdag 8 december 2023 15:48 schreef Gretzl het volgende: Mijn stemlijst die @:peaceman mag meenemen voor de ranking (Hopelijk zo in het juiste format)
ABBA - The Day Before You Came Amy Macdonald - This Is the Life Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent Billie Eilish - Everything I Wanted Boudewijn de Groot - Testament Damien Rice - The Blower's Daughter Dido - White Flag First Aid Kit - My Silver Lining Froukje - Niets Tussen Gorki - Mia Jewel - Foolish Games Kate Bush - Cloudbusting Keane - Bedshaped Klein Orkest - Over de Muur Lana Del Rey - Video Games Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat Lorde - Royals MEAU - Dat Heb Jij Gedaan MGMT - Kids Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime Pulp - Common People Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face Rufus Wainwright - Going to a Town Sinéad O'Connor - Troy Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk Spinvis - Bagagedrager Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) Taylor Swift - All Too Well [10 Minute Version] The Cure - Lovesong The Killers - Mr. Brightside The National - Bloodbuzz Ohio The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out The Verve - The Drugs Don't Work Tori Amos - Winter Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi
En hieronder het complete overzicht van de 100 nummers waar m'n huisgenoten en ik het hardst op gaan in de 25e editie (inclusief jaartallen):
SPOILER
Viermaal top 100 in de Mex2000.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan te bedenken dat Taylor een paar jaar geleden nog ernstig werd ondergewaardeerd in de Top 2000
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die van de lieve kleine spin die op de wc insecten vangt
SPOILER
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan te bedenken dat Taylor een paar jaar geleden nog ernstig werd ondergewaardeerd in de Top 2000
Taylor verdiende al jaren de veren die Bieber ten onrechte kreeg.
Ik wilde eigenlijk nog een lijst maken waarbij ieder nummer of wel een dick joke was, of iets anders schunnigs, maar had het de laatste tijd te druk om me daar op te storten
On a related note, ik ontdekte dat 'Heyah Mama' van K3 in de keuzelijst stond en heb er uit pure nostalgie gewoon een stemmetje op de lijst van mijn kamerplant aan opgeofferd.
Nou vooruit, weet niet of ik het wel wou posten maar hier is mijn stemlijst:
Porcupine Tree-Arriving Somewhere But Not Here Eagles-Desperado Metallica-One (Albumversie) Metallica-Fade To Black Sailor-Sailor Pulp-Common People Pink Floyd-Echoes Pink Floyd-Comfortably Numb (Albumversie) Rush-Spirit Of Radio (Albumversie) Metallica-Master Of Puppets Deep Purple-Child In Time (Albumversie) Tool-Schism Living Colour-Love Rears Its Ugly Head Iron Butterfly-In A Gadda Da Vida (Albumversie) Killing Joke-Love Like Blood Gorki-Mia Portishead-Glory Box Iron Maiden-Fear Of The Dark (Live) Genesis-Firth Of Fifth Muse-Knights Of Cydonia (Albumversie) Eagles-Hotel California Dream Theater-Pull Me Under Michael Zager Band-Let's All Chant War On Drugs-Under The Pressure (Albumversie) Tame Impala-Let It Happen (Albumversie) Rage Against The Machine-Killing In The Name Rammstein-Zeit Jason Paige-Gotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song) Porcupine Tree-Anesthetize Nothing But Thieves-Overcome Queens Of The Stone Age-No One Knows Alice Cooper-Halo Of Flies
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Ze is de grootste popster van dit moment, dus ze verdient dit absoluut.
Op vrijdag 8 december 2023 16:01 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Ik wilde eigenlijk nog een lijst maken waarbij ieder nummer of wel een dick joke was, of iets anders schunnigs, maar had het de laatste tijd te druk om me daar op te storten
Een lijstje met alleen maar stijgers is ook wel een keer verfrissend.
[..] Verbaast me tegelijkertijd ook niet. Veel muziek die jij bezoekt vind ik heel tof
Ook een extra lijstje gemaakt voor m'n moeder met voornamelijk Nederlandstalige muziek die zij tof vindt Ze ligt in het ziekenhuis nu (ook de reden dat ik hier afgelopen week niet zoveel aanwezig was en wellicht in de Top 2000-week ook minder dan jullie van me gewend zijn.)
Op vrijdag 8 december 2023 16:04 schreef Momo het volgende: Wanneer horen we wat de top 10 is, dat was al eerder dan of nummers in de lijst staan toch?
Tussen 5 en 6 naar de welbekende zender luisteren.
Porcupine Tree-Arriving Somewhere But Not Here Eagles-Desperado Metallica-One (Albumversie) Metallica-Fade To Black Sailor-Sailor Pulp-Common People Pink Floyd-Echoes Pink Floyd-Comfortably Numb (Albumversie) Rush-Spirit Of Radio (Albumversie) Metallica-Master Of Puppets Deep Purple-Child In Time (Albumversie) Tool-Schism Living Colour-Love Rears Its Ugly Head Iron Butterfly-In A Gadda Da Vida (Albumversie) Killing Joke-Love Like Blood Gorki-Mia Portishead-Glory Box Iron Maiden-Fear Of The Dark (Live) Genesis-Firth Of Fifth Muse-Knights Of Cydonia (Albumversie) Eagles-Hotel California Dream Theater-Pull Me Under Michael Zager Band-Let's All Chant War On Drugs-Under The Pressure (Albumversie) Tame Impala-Let It Happen (Albumversie) Rage Against The Machine-Killing In The Name Rammstein-Zeit Jason Paige-Gotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song) Porcupine Tree-Anesthetize Nothing But Thieves-Overcome Queens Of The Stone Age-No One Knows Alice Cooper-Halo Of Flies
Booooh, had mijn lijstje kunnen zijn.
Stem normaal ook altijd op Tool, maar heb zowel Tool als Mötley Crüe opgegeven.
Op vrijdag 8 december 2023 16:07 schreef Evenstar het volgende: Waarom denkt men dat Porcupine Tree er in komt btw? Was er een actie? Heb ik het weer gemist ?
Hij stond op de stemlijst.
Op vrijdag 8 december 2023 16:07 schreef Evenstar het volgende: Waarom denkt men dat Porcupine Tree er in komt btw? Was er een actie? Heb ik het weer gemist ?
[..] Een lijstje met alleen maar stijgers is ook wel een keer verfrissend.
Als de keuzelijst tool nog beschikbaar is misschien toch maar eens een kijkje nemen, met natuurlijk als doel om ook het liefst een zo gevarieerd mogelijk lijst te maken!
Op vrijdag 8 december 2023 14:56 schreef BillDauterive het volgende: Mijn moeder is aan het begin van het jaar overleden, maar ze stemde wel bijna elke keer op de top 2000. Ik weet niet waarom, maar ik moest toch even een stemlijstje voor haar maken met de liedjes waarvan ik weet dat ze ze mooi vond. Naja, behalve die van Weezer. Ze vond Tribute to Buddy Holly mooi, maar die kon ik niet vinden, dus dan vind ik dit ook goed. Ik heb het bij deze 12 liedjes gehouden
The National - Vanderlyle Crybaby Geeks
Mooi gebaar Bill Hopelijk halen een paar van deze liedjes (waaronder bovenstaande) de lijst en kun je er tzt dubbel van genieten, mede namens je moeder
Dankzij een user hier is Arriving.. op de stemlijst gekomen. Bij deze bedankt.
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
1 ding lijkt me zeker, Schuitmaker komt hoger binnen dan Porcupine tree
Vorig jaar had ik wel op de Hûnekop gestemd maar ik kon de mensen dat niet nog een keer aandoen. En ik hoop niet dat dat nieuwe nummer van ze er ook in komt.
[..] Ook een extra lijstje gemaakt voor m'n moeder met voornamelijk Nederlandstalige muziek die zij tof vindt Ze ligt in het ziekenhuis nu (ook de reden dat ik hier afgelopen week niet zoveel aanwezig was en wellicht in de Top 2000-week ook minder dan jullie van me gewend zijn.)
[..] Ook een extra lijstje gemaakt voor m'n moeder met voornamelijk Nederlandstalige muziek die zij tof vindt Ze ligt in het ziekenhuis nu (ook de reden dat ik hier afgelopen week niet zoveel aanwezig was en wellicht in de Top 2000-week ook minder dan jullie van me gewend zijn.)
Dat is ook een mooi gebaar! Hopelijk komt ze er snel bovenop. Sterkte
Sterkte!
9 uur maandagochtend zijn we Staat ie in de Top 2000'ed!
2 keer Carole King binnen 1,5 uur, het begint al een beetje op de lijst te lijken qua spreiding
[..] Uurtje voor de KKD begint, best logisch eigenlijk.
Zouden we dan meteen de opstelling van de KKD krijgen?
[..] Uurtje voor de KKD begint, best logisch eigenlijk.
Ik ga dit jaar geen moeite doen om uitvallers te zoeken, die komen vanzelf uit de KKD. Ik stel voor dat er vooral naar nieuwe binnenkomers gespeurd wordt aan de hand van nieuwe nummers op de keuzelijst en andere nummers die veel naar voren zijn gekomen (uit 2023 of door tiktok of concertjes) + eventueel nummers die er de afgelopen jaren uit zijn gevallen
Frank van 't Hof ziet er uit alsof hij in een woonwagenkamp woont.
Ik vind Engelbewaarder best lollig overigens, maar niet voor in de Top 2000.
Nee joh, maar dat is inderdaad wel gewoon een vrij inwisselbaar nummer
Lauren Daigle is toch gewoon grefomuziek? Logisch dus in Zwolle.
Ja en Euphoria gaat een van de grotere stijgers zijn denk ik. Die gaat voor het eerst sinds 2013 na zaagmans te horen zijn.
Is de nostradamus al afgesloten want Tattoo is perfect voor "nieuwe binnenkomer die niet in de top 1000 staat"
Ja, die is afgesloten. En daar heb je mazzel mee want die gaat gewoon 700 halen ofzo