Mooi de bucketlist op tijd aangetikt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 18:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
M'n ouders zijn 70/72 en waren dit jaar voor het eerst op een eiland.
Typisch Nederlandse winter, we leven hier niet in Scandinavië oid.quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, puur Hollands. Wel goed lezen. Ik vond het winters weer, maar echt winter nog niet. Te kwakkelig. Als het dan gewoon ff doorzet, dan heb je nog wat.
En alle Ieren en Britten zitten vervolgens hierquote:Op zaterdag 9 december 2023 10:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Vorig weekend was ik in Dublin en het leek wel of daar meer Spaans dan Engels gesproken werd. Half Spanje zat daar voor een citytrip.
Mooie dag om de hele dag te gamenquote:
Jij bent gewoon een modderfokkerquote:Op zaterdag 9 december 2023 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
De regen zelf ben ik intussen wel aan gewend. Maar zou willen dat het een keer langer droog was zodat de grond kan drogen. Bij de kippen en de paarden. En in de tuin. Een grote blubzooi is het.
quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:07 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een modderfokker
Hier amper druppels. Herfstjas kan weer aan. Zachtheid.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hier 8
En nat, gruwelijk nat
Nóg meer regen, bewolking en mist. En in de zomer een hittegolf des doods met een relatieve luchtvochtigheid van bijna 100%.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:42 schreef PzKpfw het volgende:
Hopelijk brengt 2024 beters met zich mee.
Oeh ja, ik heb dit jaar voor het eerst de boel dicht gehouden vanwege vochtigheid en niet warmte, dat was ergens in september ofzo. Toen ik naar huis reed met de airco aan kwam het vocht letterlijk uit de afvoer zeiken. Bizar was dat, binnen was het nog wel te doen dus de hele nacht alles potdicht gehoudenquote:Op zaterdag 9 december 2023 14:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nóg meer regen, bewolking en mist. En in de zomer een hittegolf des doods met een relatieve luchtvochtigheid van bijna 100%.
Het was de hele zomer drama. Heb meer plaknachten ervaren dan vorig jaar, en vorig jaar hadden we een hele warme periode. De ventilatie hier zorgt er ook vrolijk voor dat die buitenlucht niet buiten blijft, hoe graag ik dat ook wil.quote:Op zaterdag 9 december 2023 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oeh ja, ik heb dit jaar voor het eerst de boel dicht gehouden vanwege vochtigheid en niet warmte, dat was ergens in september ofzo. Toen ik naar huis reed met de airco aan kwam het vocht letterlijk uit de afvoer zeiken. Bizar was dat, binnen was het nog wel te doen dus de hele nacht alles potdicht gehouden
Niet een qlima in huis hebbenquote:Op zaterdag 9 december 2023 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was de hele zomer drama. Heb meer plaknachten ervaren dan vorig jaar, en vorig jaar hadden we een hele warme periode. De ventilatie hier zorgt er ook vrolijk voor dat die buitenlucht niet buiten blijft, hoe graag ik dat ook wil.
Niet gewoon op vakantie gaan naar dit hotelquote:Op zaterdag 9 december 2023 16:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Niet wekelijks Qlimax in je huis organiseren
Ik zou willen dat ik de ruimte had om telkens wat te organiseren.quote:Op zaterdag 9 december 2023 16:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Deal.quote:Op zaterdag 9 december 2023 23:50 schreef Nattekat het volgende:
Deze temperaturen kan ik wel aan wennen. Graag houden tot de lente. Bij voorkeur iets minder nat als het kan.
Windquote:Op zaterdag 9 december 2023 23:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Deal.![]()
Ik waai wel bijna uit m’n panty. Maar met deze temperatuur heb ik het er wel voor over.
quote:Op zaterdag 9 december 2023 16:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
quote:Op zondag 10 december 2023 02:04 schreef cherrycoke het volgende:
[..]Niet Qlimax kijken op een Imax scherm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Waar zit je? Spanje?quote:Op zondag 10 december 2023 09:56 schreef Nattekat het volgende:
Nu is het warm én zonnig
Die wind neem ik wel voor lief.
Lig je onder de zonnebank met de vootdeur open?quote:Op zondag 10 december 2023 09:56 schreef Nattekat het volgende:
Nu is het warm én zonnig
De grootste onzekerheid in de verwachting zit in de vraag hoe vaak de zon te zien zal zijn. In de periode maart tot en met september zou zo’n drukverdeling behoorlijk zonnig weer opleveren. In de winter is er grote kans op hardnekkige lage bewolking en soms ook mist.quote:Op zondag 10 december 2023 09:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier is het gewoon grijs en regenachtig met harde wind.
Ik heb je bestelling doorgegeven aan het KNMI.quote:Op zaterdag 9 december 2023 23:50 schreef Nattekat het volgende:
Deze temperaturen kan ik wel aan wennen. Graag houden tot de lente. Bij voorkeur iets minder nat als het kan.
quote:Op zondag 10 december 2023 13:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb je bestelling doorgegeven aan het KNMI.
Weet alleen niet of ze vandaag ook aan het werk zijn.
Aangekomenquote:Op zondag 10 december 2023 09:56 schreef Nattekat het volgende:
Nu is het warm én zonnig
De bestelling was minder nat, niet zonnig. En het is nu zowaar een beetje licht buiten, gisteren zat ik gewoon met de gordijnen dicht en lampen aan omdat het donkerder was dan een zomeravond rond 22:00.quote:
Is het niet altijd vrij donker als je met de gordijnen dicht zit? 🤔quote:Op zondag 10 december 2023 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De bestelling was minder nat, niet zonnig. En het is nu zowaar een beetje licht buiten, gisteren zat ik gewoon met de gordijnen dicht en lampen aan omdat het donkerder was dan een zomeravond rond 22:00.
Speciaal voor jou!quote:Op zondag 10 december 2023 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De bestelling was minder nat, niet zonnig. En het is nu zowaar een beetje licht buiten, gisteren zat ik gewoon met de gordijnen dicht en lampen aan omdat het donkerder was dan een zomeravond rond 22:00.
Schitterende fotoquote:Op zondag 10 december 2023 16:16 schreef Bocaj het volgende:
Echt de donkere dagen voor kerst dit. Na 16:00 uur kun je lampen al wel aan doen.![]()
[ afbeelding ]
Wow.quote:Op zondag 10 december 2023 20:56 schreef Pisces29 het volgende:
Nog even op het strand gelopen vanochtend. Vannacht werd ik wakker van de wind maar die was vanochtend al zoveel milder en zelfs nog een stukje zon meegepikt.
Met de feestdagen ook daar?quote:Op maandag 11 december 2023 04:18 schreef Salina het volgende:
Goedemorgen ieders.
Tied veur vakantie. Lekker chillen in de zon, bietje zwemmen in de zee, nippen aan de cocktails, beetje stappen, surflesje wellicht.
Mooi leven. Saline vermaakt zich wel de komende dagen.
@:Oriente
@:Pisces29
@:dick_laurent
@:bloodymary1
[ afbeelding ]
SALINE'D.quote:Op maandag 11 december 2023 04:18 schreef Salina het volgende:
Goedemorgen ieders.
Tied veur vakantie. Lekker chillen in de zon, bietje zwemmen in de zee, nippen aan de cocktails, beetje stappen, surflesje wellicht.
Mooi leven. Saline vermaakt zich wel de komende dagen.
@:Oriente
@:Pisces29
@:dick_laurent
@:bloodymary1
[ afbeelding ]
quote:Van het najaar van 2023 tot de zomer van 2025 regende het vrijwel onafgebroken in het noorden, westen en midden van Europa en mislukten de oogsten. Dit leidde tot een grote hongersnood. Deze hongersnood wordt door sommigen gezien als het begin van de Kleine IJstijd. Anderen gaan ervan uit dat de Kleine IJstijd rond 2022 begon en tot halverwege de 22e eeuw voortduurde. Zo bereikten of evenaarden veel gletsjers rond 2150 hun grootste uitbreiding sinds het einde van de laatste ijstijd, het Weichselien.
Wait what...? Reykjavik heeft meer zonuren in november dan de Bilt?quote:Op maandag 11 december 2023 09:33 schreef INViCTuS het volgende:
Kijk, als zelfs Reykjavik meer zon dan de Bilt heeft in november, dan is het echt triest. Hier in het oosten dus amper 50 uur zon. Net zo kansloos
Ik weet toevallig dat de kortste dag daar 4 uur duurt, maar intuďtief is dat echt totaal niet neequote:Op maandag 11 december 2023 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wait what...? Reykjavik heeft meer zonuren in november dan de Bilt?![]()
![]()
Dat kan toch haast niet? Dat ligt zo noordelijk dat je überhaupt maar 3 uur daglicht per dag hebt ofzo in november.
edit > ohnee rond de 6 uur zie ik nu, oke valt iets meer mee dan ik dacht.
Toch alweer UV index 0.3 gehaald. Ik zou smeren als ik jou was.quote:Op maandag 11 december 2023 12:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zit hier grijstinten te vergelijken. Volgens mij is het nu Silver City![]()
[ afbeelding ]
Ja ik smeer hem zo...quote:Op maandag 11 december 2023 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch alweer UV index 0.3 gehaald. Ik zou smeren als ik jou was.
Volgens mij begin oktober voor het laatst geweestquote:Op maandag 11 december 2023 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Een volledig droog weekend zou wel een keertje fijn zijn
Nee, helaas weer thuis dan.quote:Op maandag 11 december 2023 08:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met de feestdagen ook daar?
Hier ongetwijfeld een groene kerst
[ twitter ]
Ik liep gisteravond ook gewoon vrolijk naar buiten om een stukje te fietsen, toch maar de autosleutels gepaktquote:Op maandag 11 december 2023 20:33 schreef svann het volgende:
Bah, vandaag profiteerde Leiden optimaal van een aantal lange zeer smalle wolken die precies in de lengte overtrokken.
En even van te voren geen wolkje op de radar te zien.
Doomedquote:
Ik zie er zelfs meer in potentie.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:23 schreef INViCTuS het volgende:
Drie of vier zo goed als droge dagen
Waar ik woon is het twee dagen. 13 en 14 december gaat de zon om 16.15 onder, 19 tot 29 juni is dat 22.03quote:Op zondag 10 december 2023 21:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het even opgezocht
Er zijn in heel dit jaar maar drie dagen in mijn achtertuin dat de zon voor 16:30 onder gaat: 12, 13 en 14 december. Wel grappig dat ik bijna precies op die grenslijn woon
Op 25 juni gaat de zon pas om 22:07 onder, boh.
Nog even doorbijten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |