SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Op donderdag 7 december 2023 12:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Er beginnen wat stukjes blauw door te breken.
En ik zie een voorzichtig zonnetje
Ik ook! En dacht lekker vroeg te beginnen. Heb overwogen om de fiets te pakken want het was een dikke laag hiero.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:45 schreef Pisces29 het volgende:
Lag er vanochtend ineens een laagje ijs op de voorruit. Dat had ik kennelijk gemist in de voorspelling.
quote:
Duurt nog minimaal 4 maanden hierquote:Op donderdag 7 december 2023 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alsjeblieft nog niet, eerst nog een paar maanden heerlijk lenteweer om van te genieten
waar the F... danquote:
Omgeving Nijmegen.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
waar the F... dan![]()
In De Bilt al de hele dag nevel en pokke koud.. heb liever die vorst van vorige week.
Dan wel een echte bofkont vandaagquote:Op donderdag 7 december 2023 15:27 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Omgeving Nijmegen.
In Frietland
Hier ook weer niet licht geworden vandaag. Depressieve treurnis ohne ende.quote:
Ziet er wel mooi uit. Bergen en mooi groen met fijne temperatuur.quote:Op vrijdag 8 december 2023 03:58 schreef Salina het volgende:
Ik vertrek zo naar het koudste gedeelte van Sri Lanka.
Toch wel 20 graden overdag. Op 1500 meter hoogte.
Verder wel goed toeven hier.
Dit was bij Kandy.
[ afbeelding ]
Oeh Kandy!quote:Op vrijdag 8 december 2023 03:58 schreef Salina het volgende:
Ik vertrek zo naar het koudste gedeelte van Sri Lanka.
Toch wel 20 graden overdag. Op 1500 meter hoogte.
Verder wel goed toeven hier.
Dit was bij Kandy.
[ afbeelding ]
Ja net als een weervrouw/man in de zomer in Spanje of Griekenland of zuid Turkije enz….quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:28 schreef INViCTuS het volgende:
Voor een weervrouw/man is het herfst halfjaar ook maar saai, volgens mij. Kan bijna dagelijks op herhaling. Ook niet heel interessant.
Eigenlijk was de herfst nooit echt weg. Het was nog niet echt winter. Winters weer hadden we welquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:02 schreef R-woud93 het volgende:
Net weer sneeuw, vervolgens natte sneeuw en nu een beetje regen.
Tot zo ver het winterweer van 2023, op naar de herfst!
gewoon kut, dat natte weer is slecht voor je longen en andere gezondheid. beter is droog en kou. kan het vocht uit de woningen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:02 schreef R-woud93 het volgende:
Net weer sneeuw, vervolgens natte sneeuw en nu een beetje regen.
Tot zo ver het winterweer van 2023, op naar de herfst!
Als je je cv gewoon aanzet daalt de LV ook.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon kut, dat natte weer is slecht voor je longen en andere gezondheid. beter is droog en kou. kan het vocht uit de woningen.
Hier ook nog geen mist gehad deze week.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:
Ah, de mist waar iedereen het deze week constant over had is nu ook bij mij aangekomen, eindelijk.
Ik kom net van de douche, nondeju niet normaal zo vochtig als het daar was 😱quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon kut, dat natte weer is slecht voor je longen en andere gezondheid. beter is droog en kou. kan het vocht uit de woningen.
je komt van de douche?quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik kom net van de douche, nondeju niet normaal zo vochtig als het daar was 😱
met de ramen openquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als je je cv gewoon aanzet daalt de LV ook.
Ik zit juist continu alle zeilen bij te zetten om de luchtvochtigheid binnen op peil te houdenquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welk percentage hebben we het over?quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit juist continu alle zeilen bij te zetten om de luchtvochtigheid binnen op peil te houden
Gisteravond na stoken was het 39%. Daarna verhoogd naar 50%, en vanochtend was het alweer gezakt naar 43%.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welk percentage hebben we het over?
gewoon goede waardes, niet te droogquote:Op vrijdag 8 december 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteravond na stoken was het 39%. Daarna verhoogd naar 50%, en vanochtend was het alweer gezakt naar 43%.
Omdat ik bijna dagelijks nevelquote:Op vrijdag 8 december 2023 11:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon goede waardes, niet te droog
Wat een onzin, dit was gewoon puur Hollands winterweer.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eigenlijk was de herfst nooit echt weg. Het was nog niet echt winter. Winters weer hadden we wel. Morgen een graad of 10
Wow da's best laag. Hier hangt het letterlijk af van de windrichting, aangezien we 4 km van de kust zitten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteravond na stoken was het 39%. Daarna verhoogd naar 50%, en vanochtend was het alweer gezakt naar 43%.
Sommige mensen hebben een onrealistisch beeld van puur Hollands winterweer.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:09 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Wat een onzin, dit was gewoon puur Hollands winterweer.
Hier hangt het letterlijk af van buitentemperatuur, want buiten zit bijna permanent boven de 95quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow da's best laag. Hier hangt het letterlijk af van de windrichting, aangezien we 4 km van de kust zitten.
Dus oost = van zee en dan dus altijd hogere luchtvochtigheid dan west = van binnenland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |