Ik heb in die categorie nog een paar moonboots klaarstaan. Volgens mij staan er ook nog skischoenen in de schuur.quote:Op woensdag 6 december 2023 18:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh ja, dit schijnt ook de tijd om snowboard(schoenen) te verkopen.
Ik moet aan de bak.
Hoe on topicquote:Op woensdag 6 december 2023 21:26 schreef Tuindier het volgende:
Wij bestelden een boom, een reuzenkornoelje. Hij komt ijs en weder dienende nog voor de kerst.
Zó veel sneeuw?! in het Noorden.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Deze boom gaat de kerst niet halen
Wat gaafquote:Op woensdag 6 december 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Gebeverd?quote:Op woensdag 6 december 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
1-0 voor Bert Beverquote:Op woensdag 6 december 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Probleem neerleggen bij de veroorzaker en die laten oplossenquote:Op woensdag 6 december 2023 21:35 schreef Tele6 het volgende:
Het blijft emmeren met de commissie die ik voorzit bij m'n sportclub. Eén van de leden komt uit het buitenland en kan amper Nederlands. Afgelopen vergadering was de eerste vergadering waar zij bij was en toen hebben we in het Engels vergaderd, wat tot een heleboel gemopper leidde - meerdere leden hebben aangegeven niet meer naar vergaderingen te komen als die in het Engels moeten.
Volgende week vergaderen we weer. Degene die geen Nederlands kan, appte me om te vragen wat het plan is voor komende vergadering. Maar ik kan gewoon geen goede oplossing bedenken.
• We hebben al een probleem met dat er weinig mensen op komen dagen op vergaderingen. Vaak zijn dat mensen die voor de rest wél goed werk doen binnen de commissie dus het zou zonde zijn om ze kwijt te raken als we eisen gaan stellen aan aanwezigheid bij vergaderingen en dat het dan in het Engels moet
• Vergaderen in het Engels en iedereen die dat niet wil is er niet: we kunnen het een keertje proberen maar ik ben bang dat we dan amper mensen overhouden op de vergaderingen. Maar misschien wordt de soep niet zo heet gegeten en valt het in de praktijk mee.
• We zouden een tolk kunnen aanwijzen? Maar ik denk dat de vergaderingen daar ook niet soepeler van gaan lopen
• Laatste optie zou zijn dat de niet-Nederlandse alleen meeschrijft aan de agenda en de notulen naderhand leest en daar haar opmerkingen op geeft, en op die manier bijdraagt zonder bij een vergadering te zijn die ze toch niet verstaat. Maar dan kan ze niet 100% bijdragen en ik vind het te veel op buiten sluiten lijken.
Bedankt, nu voel ik me wat minder schuldig over m'n zojuist verorberde miniletter van 531kc. En driekwart er wel ongeveer 'afgesport' maar dan van tevorenquote:Op woensdag 6 december 2023 20:57 schreef z80 het volgende:
En dat was een plak chocola. Even op de verpakking kijken. Valt mee. Iets over de 1000Kcal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 december 2023 22:26 schreef AnneX het volgende:
Niet voor de poes 😉SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Gebeverde boom!quote:Op woensdag 6 december 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
De veroorzaker als in de niet-Nederlandse?quote:Op woensdag 6 december 2023 22:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Probleem neerleggen bij de veroorzaker en die laten oplossen
Klaar
Heb wel eens bij haar gepolst wat ze ervan vindt maar ze geeft alleen vage beleefde antwoorden.quote:Op woensdag 6 december 2023 22:22 schreef Kaatje1 het volgende:
De laatste optie lijkt me goed @:tele6. Hoe denkt ze er zelf over, weet je dat? En ze kan toch gewoon aanwezig zijn maar wel vooraf doorgeven dat in het Engels vergaderen eenmalig was
Praktische oplossing, gebruik maken van de live vertaaloptie van Teams (of een andere applicatie), zodat ze ter plekke mee kan lezen/luisteren?quote:Op woensdag 6 december 2023 21:35 schreef Tele6 het volgende:
Het blijft emmeren met de commissie die ik voorzit bij m'n sportclub. Eén van de leden komt uit het buitenland en kan amper Nederlands. Afgelopen vergadering was de eerste vergadering waar zij bij was en toen hebben we in het Engels vergaderd, wat tot een heleboel gemopper leidde - meerdere leden hebben aangegeven niet meer naar vergaderingen te komen als die in het Engels moeten.
Volgende week vergaderen we weer. Degene die geen Nederlands kan, appte me om te vragen wat het plan is voor komende vergadering. Maar ik kan gewoon geen goede oplossing bedenken.
• We hebben al een probleem met dat er weinig mensen op komen dagen op vergaderingen. Vaak zijn dat mensen die voor de rest wél goed werk doen binnen de commissie dus het zou zonde zijn om ze kwijt te raken als we eisen gaan stellen aan aanwezigheid bij vergaderingen en dat het dan in het Engels moet
• Vergaderen in het Engels en iedereen die dat niet wil is er niet: we kunnen het een keertje proberen maar ik ben bang dat we dan amper mensen overhouden op de vergaderingen. Maar misschien wordt de soep niet zo heet gegeten en valt het in de praktijk mee.
• We zouden een tolk kunnen aanwijzen? Maar ik denk dat de vergaderingen daar ook niet soepeler van gaan lopen
• Laatste optie zou zijn dat de niet-Nederlandse alleen meeschrijft aan de agenda en de notulen naderhand leest en daar haar opmerkingen op geeft, en op die manier bijdraagt zonder bij een vergadering te zijn die ze toch niet verstaat. Maar dan kan ze niet 100% bijdragen en ik vind het te veel op buiten sluiten lijken.
Ja ervoor waren er toch geen vraagstukken hierover?quote:Op woensdag 6 december 2023 22:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De veroorzaker als in de niet-Nederlandse?
Je mag aannemen dat zij er zelf ook over nagedacht heeft of over na kan denken.quote:Op woensdag 6 december 2023 23:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heb wel eens bij haar gepolst wat ze ervan vindt maar ze geeft alleen vage beleefde antwoorden.
Het stomme is, voordat ze bij de commissie kwam heeft ze me gevraagd of ze als niet-nederlandstalige wel welkom was en toen heb ik gezegd jazeker, want juist goed omdat de club al jaren streeft naar internationalisering. En nu blijkt ze niet zo welkom te zijn als ik dacht.
Ik heb haar nu gevraagd welke van twee opties ze zou willen, agenda en notulen meeschrijven/lezen of aanwezig zijn met iemand die tolkt.
He bah! Hopelijk zakt de jeuk snel genoeg om eerst nog weer even verder te kunnen slapen!quote:Op donderdag 7 december 2023 04:52 schreef Yinny het volgende:
Goed....er waren luizen in klas van kind gemeld...nu had ik een droom waarin ik onder de luizen zat....en nu met jeuk op mijn hoofd klaarwakker op de bank...
Straks maar een luizenkam kopen!
Of het is natuurlijk alleen maar verbeelding...
Maar voorlopig heb ik JEUK! EN slaap...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |