abonnement Unibet Coolblue
pi_211534930
Ik ben op zoek naar een basic bril, die moet dienen als reserve bril.
Ik heb cilinder, sterkte en prisma.

Ik heb nu een bril van honderden euro's. De reservebril is echt als nood. Dus voor in de auto, als de winkel dicht is etc.
Dus die hoeft ook geen honderden euro's te kosten.

Een simpel montuur is al voldoende. Je komt ze veel online tegen.
Maar niet veel die ook prisma doen. Ken jij er toevallig één?

PS; dit besproken met de opticien. Dit is prima voor echte nood zegt ze. Ik heb dan ook alle gegevens van metingen in een boekje gekregen

Edit 1 een zonnebril is ook goed, maar volgens mij kun je die met prisma ook niet maken voor een "leuke prijs?"

Edit 2 heb jij je peperdure bril ergens verzekerd tegen schade en diefstal?

[ Bericht 15% gewijzigd door Ponsai op 08-12-2023 07:48:12 ]
pi_211535258
Die gegevens had ik ook en toch heb ik er 3 terug moeten sturen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211535288
Ik heb zelf ook een prisma in mijn bril. Maar online heb ik nog geen enkele website gevonden die brillen met prisma maken, zelfs al heb je het recept.
Dit is waarschijnlijk omdat een prisma een medische aanpassing is, die niet zomaar door een opticien toegepast mag worden.
Dit soort dingen zijn het ook waardoor een bril duur wordt. Want een montuur hoeft maar een paar tientjes te kosten. De techniek die in de glazen gaat zitten zijn de daadwerkelijke kosten en die techniek luistert bij een prisma heel nauw.
pi_211535734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:07 schreef Maerwynn het volgende:
Ik heb zelf ook een prisma in mijn bril. Maar online heb ik nog geen enkele website gevonden die brillen met prisma maken, zelfs al heb je het recept.
Dit is waarschijnlijk omdat een prisma een medische aanpassing is, die niet zomaar door een opticien toegepast mag worden.
Dit soort dingen zijn het ook waardoor een bril duur wordt. Want een montuur hoeft maar een paar tientjes te kosten. De techniek die in de glazen gaat zitten zijn de daadwerkelijke kosten en die techniek luistert bij een prisma heel nauw.
Inderdaad, zo is het mij uitgelegd. De opticien gaf me een bedrijfsnaam. Die hebben het wel gedaan maar doen dat nu niet meer. Precies omdat het zich zo nauw komt.

Jij dus ook geen reservebril?
Juist ivm die prijs idd (in mijn geval bijna 1000 euro) koop je niet gauw twee brillen. Althans ik niet.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:04 schreef halfway het volgende:
Die gegevens had ik ook en toch heb ik er 3 terug moeten sturen.
Geen prisma denk ik @halfway?
pi_211551017
Een zonnebril zou ook kunnen dienen als reservebril, maar dan loop je tegen hetzelfde aan. Voor een leuke prijs heb je zover ik zie geen prisma zonnebril?

Dragen er ooo mensen een overzet zonnebril? Wat is fatsoenlijke kwaliteit?

[ Bericht 70% gewijzigd door Ponsai op 08-12-2023 07:50:50 ]
pi_211555370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:53 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Inderdaad, zo is het mij uitgelegd. De opticien gaf me een bedrijfsnaam. Die hebben het wel gedaan maar doen dat nu niet meer. Precies omdat het zich zo nauw komt.

Jij dus ook geen reservebril?
Juist ivm die prijs idd (in mijn geval bijna 1000 euro) koop je niet gauw twee brillen. Althans ik niet.
[..]
Geen prisma denk ik @:Halfway?
Ik heb dus ook (flinke!!) prisma (max. wat nog te doen is met glazen). Heb twee brillen: 1 door de werkgever vergoed onder het mom "beeldschermbril" en een gewone in de auto. Denk dat de glazen 200,- het stuk waren
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211555641
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:53 schreef Ponsai het volgende:
Jij dus ook geen reservebril?
Juist ivm die prijs idd (in mijn geval bijna 1000 euro) koop je niet gauw twee brillen. Althans ik niet.
Ik heb toendertijd geluk gehad met een optometrist in dienst bij Hans Anders. Ik heb maar een kleine prisma in het rechterglas en een cilinder in de linker, vrijwel geen sterkte. Omdat de gratis glazen actie er toen ook nog was heb ik vier brillen en een zonnebril aan kunnen schaffen voor heel weinig. Dit was in 2017 ongeveer. Tot aan dit jaar zijn mijn ogen stabiel geweest. Helaas heb ik nu ook nog geen betaalbare/goedkope adresjes weten te vinden.
pi_211555959
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:44 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik heb dus ook (flinke!!) prisma (max. wat nog te doen is met glazen). Heb twee brillen: 1 door de werkgever vergoed onder het mom "beeldschermbril" en een gewone in de auto. Denk dat de glazen 200,- het stuk waren
En ook een zonnebril @blomke?
Of heb je gewoon een overzetbril op?
pi_211560080
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:45 schreef Ponsai het volgende:

[..]
En ook een zonnebril @:blomke?
Of heb je gewoon een overzetbril op?
Overzetbril. Werkt prima, zal morgen in de auto even kijken welke
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211561882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:13 schreef Maerwynn het volgende:

[..]
Ik heb toendertijd geluk gehad met een optometrist in dienst bij Hans Anders.
Via die club ben ik bij een orthoptist uitgekomen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211564529
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 23:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Overzetbril. Werkt prima, zal morgen in de auto even kijken welke
Dankjewel @blomke!
Je hebt er zoveel in. Als je met eentje goeie ervaring hebt dan is dat al een goeie indicatie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')