Hier is Veronika:quote:Het land van Primoz en Tadej. Eerst zouden ze een kleine versie van hun nationale finale EMA houden in januari 2024 met 4 acts, maar toen kregen we een bericht dat ze intern zijn gegaan en 12 december hun artiest zullen presenteren. En toen kregen we: Raiven. Voor de aankondiging van de eventuele liveshow ging al het verhaal rond in Sloveense media dat Raiven intern gekozen is. Voor wie nationale selectie shows nog niet zolang volgt, ze heeft een verzameling aan tweede plaatsen; in 2016 eindigde Raiven achter de Sloveense Taylor Swift in EMA, in 2017 achter Omar Naber, in 2019 eindigde Raiven zelfs op een gedeelde eerste plaats met het sociaal ongemakkelijke duo Zala en Gasper, echter wonnen Zala en Gasper omdat ze een hoge televotescore hadden.
We horen het nummer 20 januari.
Raiven gerucht gaat al bijna sinds finale in meiquote:Op dinsdag 12 december 2023 11:53 schreef Cee het volgende:
Joker out, who is in? Raiven horen we in de wandelgangen.
Deze klinkt lekker. <3quote:
De laatste keer dat Sloveni pop opera stuurde was Cvet z juga denk ik en dat was geweldig.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Correct, en zo te zien pop opera
[ twitter ]
https://www.24ur.com/popi(...)astopala-ravien.htmlquote:Mijn lied wordt niet gezongen met een "opera-achtige setting", als je het zo kunt noemen. Het zal elementen van klassieke muziek bevatten, maar ik zou het niet omschrijven als een soort opera crossover. Het nummer dat ik zal uitvoeren op Eurovisie is niet gemaakt voor de EMA's of Eurovisie. Toen de mogelijkheid zich voordeed om samen te werken, heb ik rondgekeken voor mijn aankomende EP Sirens en Veronika leek me het meest geschikt.
Nou ja, opera is wel altijd een beetje een moeilijk geval op het songfestival. Ik ben er niet perse rouwig om.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:58 schreef Funhouse het volgende:
In dit interview zegt Raiven dat ze het nummer niet per se als pop opera crossover zou omschrijven
[..]
https://www.24ur.com/popi(...)astopala-ravien.html
Op zich jammer want ze kant wel echt de opera kant op, maar ik ben alsnog heel benieuwd
quote:Music: Raiven, Bojan Cvjetićanin
Lyrics: Raiven, Klavdija Kopina, Bojan Cvjetićanin
Production: Raiven, Peter Khoo, Martin Bezjak, Danilo Kapel
Mix/master: Martin Bezjak (Epix Productions)
Helemaal mee eens. Best goed, maar het mist net iets.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:05 schreef Momo het volgende:
Ik vind het wel gaaf, maar mist wel een stukje catchy of epicness denk ik om het echt goed te doen.
Klinkt ook wel als een growerquote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:26 schreef Zigsky het volgende:
Interessant, nog even een paar keer naar luisteren geloof ik.
Ja, zo denk ik er ook wel over. Het probeert heel dramatisch te doen maar ik vind het nergens echt spannend worden en ik mis een soort pay-off, het dendert een beetje op het zelfde niveau door. Het is zeker niet slecht en het heeft misschien wel een kans op kwalificatie met goede zang en top staging maar ik ben het na twee keer kijken alweer vergeten.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:26 schreef Spumonisal het volgende:
Probeert epic te zijn, maar dat is het niet en wordt het nergens. En daardoor best wel saai? Grote kans dat ik me dit nummer over een jaartje niet eens meer kan herinneren. Of ze moeten wat blote lijven op het podium zetten, die blijven altijd bij
Gedurfd is het wel. Maar dat maakt het niet automatisch een goed nummer.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:15 schreef Nexum het volgende:
Dit is waar S10 mee had moet komen 2 jaar terug. Dit is gedurfd
Gelukkig is dat subjectiefquote:Op zondag 21 januari 2024 11:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Gedurfd is het wel. Maar dat maakt het niet automatisch een goed nummer.
Bron: https://www.reddit.com/r/(...)als_day_2_live_blog/quote:11:10 CEST: Rehearsal 2: 🇸🇮 Slovenia – Raiven – Veronika
In the Semi-Final running order it will be Germany next, but today we’re skipping straight to Slovenia’s Raiven. She’s a seasoned performer in Slovenia - songwriter, harpist, theatre performer and mezzo-soprano.
Veronika is inspired by the story of Veronika Desenika, a Slovenian noblewoman who fell in love with a member of the royal family and was accused and acquitted of witchcraft. One of the credited writers on this track is none other than Bojan Cvjetićanin, leader singer of last year’s Slovenian entry, Joker Out.
For staging, it’s Raiven in a dark silver bodysuit – she starts out on the floor, and her movements spark off pulsing graphics on the LED floor. She’s joined by five contemporary dancers in nude bodysuits, who perform a complex routine of intertwining bodies – the whole performance has a very similar feel to the official video – ethereal, but also VERY dramatic. And those high notes at the end take the roof off.
First pyro of the day! It's low fog and wind for Slovenia, which just adds to the drama.
Ik was ook positief verrast. Ik was bang dat het weg zou vallen, maar dat deed het gelukkig niet. Goed optreden, en Raiven intrigeert mij enorm. Blij voor haar.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:40 schreef Funhouse het volgende:
Even een flinke schop omhoog maar ik ben echt positief verrast dat Sloveni de finale heeft gehaald! Ik had de hoop eigenlijk al volledig opgegeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |