Woke is hypocriet as fuck, beetje fascist spelen en jezelf anti-fascist noemen. Beetje zeiken om discriminatie en racisme en tegelijkertijd blanke mensen "wit" noemen. Termen als kaaskop bezigen en in de praktijk nog meer dwaze nonsense met als ultieme fundament van hun ultieme kleinzichtigheid een verschil in pigment in de huid.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dingen doen om geld binnen te harken lijkt me nou niet de definitie van woke.
Als dat alles uit vrije wil is, waarom zou de uitkomst dan oneerlijk zijn en aanpassing behoeven?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:20 schreef -XOR- het volgende:
Dat is inderdaad prima, en daarom moeten we achteraf wat nivelleren om de boel een beetje recht te trekken, zodat de ongelijkheid niet te zeer problematische vormen gaat aannemen zodat Truus van de kinderopvang ook een beetje leuk kan wonen en op vakantie kan.
Zodat Truus het wat beter krijgt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat alles uit vrije wil is, waarom zou de uitkomst dan oneerlijk zijn en aanpassing behoeven?
Truus kiest uit eigen vrije wil voor optie X, waarom moet een ander voor die keuze betalen?quote:
Omdat als Truus een andere keuze maakt, en alle andere Truzen dat ook doen, er geen kinderopvang meer is en Truus misschien de capaciteiten helemaal niet heeft om fiscalist of petrochemisch ingenieur te worden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Truus kiest uit eigen vrije wil voor optie X, waarom moet een ander voor die keuze betalen?
Als ik kies op de bank te hangen betaal jij mij toch ook niet als jij wel werkt?
Jij wilt aan mensen geld overboeken zonder dat daar een prestatieverplichting aan vast hangt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat als Truus een andere keuze maakt, en alle andere Truzen dat ook doen, er geen kinderopvang meer is en Truus misschien de capaciteiten helemaal niet heeft om fiscalist of petrochemisch ingenieur te worden.
Tevens is werken in de kinderopvang geen bankhangen.
Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij wilt aan mensen geld overboeken zonder dat daar een prestatieverplichting aan vast hangt.
Ik wil best geld ontvangen zonder dat daar een prestatieverplichting aan vasthangt.
Ik zie mogelijkheden in gezamenlijk belang.
Truus was toch uit vrije wil werkzaam op kinderdagverblijf zei je net? Niet omdat ze capaciteiten mist (Bij geboorte?) om fiscalist of petrochemisch ingeneur te worden?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:07 schreef -XOR- het volgende:
Omdat als Truus een andere keuze maakt, en alle andere Truzen dat ook doen, er geen kinderopvang meer is en Truus misschien de capaciteiten helemaal niet heeft om fiscalist of petrochemisch ingenieur te worden.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Truus betaalt belasting, Roderik-Willem betaalt wat meer belasting.
Van die belasting wordt een weg aangelegd waar Truus en RW beiden baat bij hebben.
Beetje aan het inkomen sjoemelen, van A naar B.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:53 schreef ludovico het volgende:
achteraf wat nivelleren om de boel een beetje recht te trekken,
Nee, een beetje van B en wat meer van A naar algemene middelen, waar leuke dingen van gedaan kunnen worden, bijvoorbeeld een weg of spoorweg worden aangelegd, of een dijk!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Beetje aan het inkomen sjoemelen, van A naar B.
Het wordt een beetje semantisch maar het is defacto een herverdeling, die op basis van dit inkomen scheef is "nivellerend"quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, een beetje van B en wat meer van A naar algemene middelen, waar leuke dingen van gedaan kunnen worden, bijvoorbeeld een weg of spoorweg worden aangelegd, of een dijk!
Inderdaad moet het kinderdagverblijf deels waarschijnlijk ook gespekt worden, anders kunnen armere mensen de kinderopvang niet betalen en kunnen ze hun kinderen dus niet naar de opvang brengen. Dan moet dus 1 ouder vaker thuis zijn dus die kunnen samen minder werken dan een rijker echtpaar dus de verschillen tussen arm en rijk worden groter.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:30 schreef ludovico het volgende:
Maar ik lees eigenlijk geen echt argument, behalve dat jij kinderdagverblijf mensen cool vindt en graag wilt spekken met belastingcenten.
Als dat kinderdagverblijf duurder is dan zelf thuis voor de kinderen zorgen i.p.v. werken...quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad moet het kinderdagverblijf deels waarschijnlijk ook gespekt worden, anders kunnen armere mensen de kinderopvang niet betalen en kunnen ze hun kinderen dus niet naar de opvang brengen. Dan moet dus 1 ouder vaker thuis zijn dus die kunnen samen minder werken dan een rijker echtpaar dus de verschillen tussen arm en rijk worden groter.
Je bedoelt dat dat voor de arbeiders beter is? En de elite kan dan de kinderen op de opvang en zo lekker extra centjes verdienen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat kinderdagverblijf duurder is dan zelf thuis voor de kinderen zorgen i.p.v. werken...
Is het dan niet te prefereren dat meer mensen thuis blijven en zelf de kinderen opvoeden?
En ook jij hebt nog steeds geen idee wat woke daadwerkelijk is.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:50 schreef Hanca het volgende:
De definitie van woke is gewoon: bewust zijn voor racisme problematiek en sociaal onrecht jegens minderheden.
Nou is alleen het probleem dat er nog mensen zijn die beweren dat racisme in Nederland geen groot probleem is. Dan hebben we het over een land waar de PVV het grootste is geworden (en in peilingen nog groter is) en waar diverse rapporten over institutioneel racisme zijn verschenen. En dan gaan ze mensen die de waarheid dat racisme een groot probleem is wel erkennen wegzetten, gewoon omdat dat niet in hun straatje past.
Maar goed, zoals ik eerder hier al zei: iemand woke noemen is net als 'deugen' natuurlijk gewoon een compliment.
Ik heb meer het idee dat jij er vanalles van maakt wat het niet echt is. Maar goed, jij denkt ook dat in Nederland racisme geen groot probleem is, toch?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ook jij hebt nog steeds geen idee wat woke daadwerkelijk is.
Joh, legio inclusiemanagers en Diversity Officers die er een flinke boterham mee verdienen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dingen doen om geld binnen te harken lijkt me nou niet de definitie van woke.
Toch geen bruin brood????quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, legio inclusiemanagers en Diversity Officers die er een flinke boterham mee verdienen.
Ik baseer me voor mijn analyses op Gloria Wekker, Robin d'Angelo, oneworld.nl en Luyendijk, o.a.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat jij er vanalles van maakt wat het niet echt is. Maar goed, jij denkt ook dat in Nederland racisme geen groot probleem is, toch?
Het leidt bovendien af van daadwerkelijke problemen op dit gebied, zoals discriminatie op de arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
En nee.
Mensen die daadwerkelijk praten over 'witte onschuld', 'wit privilege', 'witte fragiliteit' en andere racistische termen zijn niet aan het strijden tegen racisme, die werken er actief aan mee en zouden ook nooit meer maar een moment Martin Luther King mogen aanhalen als 'voorbeeld' en 'inspiratie'.
Het probleem van woke is dat het álle mensen met een bepaalde kleur of seksuele voorkeur of bepaald geslacht direct bombardeert tot hoe dan ook, bewust dan wel onbewust (want institutioneel en systematisch) behept met intolerantie en haat, en die daarom ook 'bewust gemaakt' moeten worden van het feit dat ze simpelweg bestaan en niet deugen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het leidt bovendien af van daadwerkelijke problemen op dit gebied, zoals discriminatie op de arbeidsmarkt.
Ik ken betreffende boeken niet, maar in essentie ben ik het met je eens. Niemand behoort beoordeeld te worden op de kleur van de huid of wat dan ook voor aangeboren eigenschappen. Niemand hoeft ook te boeten of zich te excuseren voor wat generaties van honderden jaren geleden al dan niet hebben gedaan. Het lijkt me zo vanzelfsprekend, dat ik eerlijk gezegd moeilijk aandacht voor dit hele debat kan opbrengen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het probleem van woke is dat het álle mensen met een bepaalde kleur of geslacht of seksuele vorkeur direct bombardeert tot hoe dan ook, bewust dan wel onbewust (want institutioneel en systematisch) behept met intolerantie en haat, en die daarom ook 'bewust gemaakt' moeten worden van het feit dat ze simpelweg bestaan en niet deugen.
Woke spreekt over blanken zoals de schedelmeters dat doen over zwarten: de mensen mankeert iets niet vanwege hun karakter of gedrag, maar om iets waar ze geen flikker aan kunnen doen.
Punt is: 'progressief' Nederland vindt de ene vorm van racisme verwerpelijk, de andere niet alleen logisch, maar zelfs lovenswaardig.
Ene Nzume kan boeken schrijven met titels als "Hallo witte mensen" en "Hallo witte scholen" en deze schrijver wordt erom bejubeld. DAT is woke. En DAT is waarom ik daar net zo hard tegen ageer als tegen voornoemde frenologen en hun ras en IQ gelul.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |