Dankje! Ben nog best herkenbaar, maar ach. Jammer dan.quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Leuk artikel @:Donna Tof dat je er aan meegedaan hebt!
Geen vakantie is een goede zuunige besparing!
quote:Op woensdag 6 december 2023 13:29 schreef Inbox het volgende:
Moet ik nu echt als man zijnde ongegeneerd de Flair gaan inkijken in de supermarkt om dat artikel even door te lezen ?
quote:Op dinsdag 5 december 2023 08:58 schreef Donna het volgende:
[..]
https://www.flair.nl/waar(...)-van-donna~bc54492c/
Staat nu wel online.![]()
Het is wel vreemd als een ander een verhaal over je schrijft en het klopt daardoor ook niet 100%. Mocht het wel proeflezen uiteraard, maar het zijn details, dus ach.
Het kasboekje klopt uiteraard wel. Voor het interview had ik liever veel meer de focus gelegd op besparen etc.
Beetje dit topic in een kasboekje zeg maar.
Ah, bedankt!quote:
Volgend jaar nog meer, ondanks een salaris stijging. Het is idd niet verkeerd, maar voelt wel vreemd. Een vriendin van mij verdient ¤1150 en heeft hetzelfde aan toeslagen. Zij zou dus zonder 'consequenties' nog ¤700 erbij kunnen verdienen.quote:Op woensdag 6 december 2023 13:41 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ah, bedankt!
Heb het gelezen, verbaas me eigenlijk dat je met 1800 euro netto salaris zelfs nog paar honderd euro huurtoeslag krijgtNiet verkeerd..
Ik werk niet, maar verbaas me hier dus echt over. Jij lijkt me een ideale mix te hebben. Parttime baan met net inkomen, volle mep huurtoeslag erbij. Per saldo heb je dan 1. een mooi uurloon 2. een aardig inkomen en 3. veel vrij tijd.quote:Op woensdag 6 december 2023 14:39 schreef Donna het volgende:
[..]
Volgend jaar nog meer, ondanks een salaris stijging. Het is idd niet verkeerd, maar voelt wel vreemd. Een vriendin van mij verdient ¤1150 en heeft hetzelfde aan toeslagen. Zij zou dus zonder 'consequenties' nog ¤700 erbij kunnen verdienen.
Dankje. Ik heb inderdaad niks te klagen.quote:Op woensdag 6 december 2023 15:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik werk niet, maar verbaas me hier dus echt over. Jij lijkt me een ideale mix te hebben. Parttime baan met net inkomen, volle mep huurtoeslag erbij. Per saldo heb je dan 1. een mooi uurloon 2. een aardig inkomen en 3. veel vrij tijd.
Zo krijg je tenmisnte nog het idee dat werken loont.
Ik hoop dat je jezelf ook af en toe even een schouderklopje geeft, want je bent echt een bikkel. Je bent volgens mij nooit bij de pakken neer gaan zitten.quote:Op woensdag 6 december 2023 15:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Dankje. Ik heb inderdaad niks te klagen.
Ik was er ook wel van onder de indruk ja.quote:Op woensdag 6 december 2023 15:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik werk niet, maar verbaas me hier dus echt over. Jij lijkt me een ideale mix te hebben. Parttime baan met net inkomen, volle mep huurtoeslag erbij. Per saldo heb je dan 1. een mooi uurloon 2. een aardig inkomen en 3. veel vrij tijd.
Zo krijg je tenmisnte nog het idee dat werken loont.
Als je dat leuk vindt; doen.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:42 schreef Irritatie100 het volgende:
In het kader van het artikel over @:Donna (en omdat ik niet zo lang mee post in dit topic), is het gebruikelijk hier ook dergelijke lijstjes te delen? Het lijkt mij wel interessant om dat te vergelijken en te zien op welke plekken ik onnodig zuinig ben of op welke plekken ik juist veel zuiniger kan worden.
Alleen als je dan ook kritiek kunt verdragen.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:42 schreef Irritatie100 het volgende:
In het kader van het artikel over @:Donna (en omdat ik niet zo lang mee post in dit topic), is het gebruikelijk hier ook dergelijke lijstjes te delen? Het lijkt mij wel interessant om dat te vergelijken en te zien op welke plekken ik onnodig zuinig ben of op welke plekken ik juist veel zuiniger kan worden.
Dat zeker, al genoeg moeten doen van mijn vriendinquote:Op woensdag 6 december 2023 17:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen als je dan ook kritiek kunt verdragen.
Dat vind ik wel een mooi onderscheid tussen zuinig en frugal... net een nuanceverschil. Ik weet ook even niet een passende vertaling voor het laatste. Maar meer het accent op beknibbelen waar je kunt, zodat je kunt splurgen waar je wil.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat zeker, al genoeg moeten doen van mijn vriendin![]()
Eigenlijk goed schandalig omdat ik een Finance-baan heb
Zal als ik straks thuis ben uit m'n werk eens mijn lijstje posten, want ik vind dat zeker wel leuk om te doen! Heb mijn budget ook behoorlijk inzichtelijk gemaakt voor mezelf, maar ondanks dat zijn er zeker dingen die niet bepaald "zuunig" te noemen zijn ben ik bang
Nu is het dus wel verplicht.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat zeker, al genoeg moeten doen van mijn vriendin![]()
Eigenlijk goed schandalig omdat ik een Finance-baan heb
Zal als ik straks thuis ben uit m'n werk eens mijn lijstje posten, want ik vind dat zeker wel leuk om te doen! Heb mijn budget ook behoorlijk inzichtelijk gemaakt voor mezelf, maar ondanks dat zijn er zeker dingen die niet bepaald "zuunig" te noemen zijn ben ik bang
Kan je nagaan dat de Belastingsdienst dan ook nog als tip geeft om beide 1 kind op naam te zetten (om het zo maar te zeggen) voor extra KGB. Wij hebben dat niet gedaan, want wat een gedoe. Maar dat kan ook nog, weer ¤150 gratis geld (in ons geval).quote:Op woensdag 6 december 2023 16:58 schreef Molo het volgende:
Ziek stelsel idd, heeft weinig met zuinig zijn te maken ook
Nicequote:Op woensdag 6 december 2023 20:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
De man had om redenen, maar eigenlijk meer uit gewoonte, eigenlijk een vrij uitgebreide zorgverzekeringen. Na wat dingen door- en voorrekenen heb ik hem geloof ik ook overgehaald. Met mijn overstappen naar een net iets goedkopere aanbieder, zal dat alvast ruim 100 piek per maand schelen![]()
Met black friday al overgestapt van (naar alleen) internetprovider, dat was ook al net geen 50 piek
Ik had wel opmerkingen over de private leaseauto verwacht eigenlijkquote:Op woensdag 6 december 2023 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net overzicht @:irritatie100, ik zie er niets geks aan eigenlijk.
[..]
Nice
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |