Gezien de geschiedenis tussen het Verenigd Koninkrijk en Europa is dit ook niet zo gek. Dit is een natuurlijke reactie na het eeuwige getreiter en gestook van de Britten zelf.quote:Op maandag 4 december 2023 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FF serieus. Wemogen ook wel eens bij ons zelf te rade gaan waarom de Britten dit hadden willen doen. Dat eeuwige getreiter van de EU door de brexit begint ziekelijke vormen aan te nemen.
quote:Op maandag 4 december 2023 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederland was toch te laf geweest om echt iets terug te doen. Dan was er protest aangetekend bij de ambassadeur oid.
Ik zou meteen een Brits vliegdekschip naar de kelder jagen.
Dit dus. Dat was echt een enorme naaistreek in de stijl van "ikke, ikke, ikke".quote:Op maandag 4 december 2023 11:16 schreef Red_85 het volgende:
Gezien wat de eu toen flikte, ja snap m wel.
Dit zou een aanval op EU grondgebied zijn waarna er vanuit EU niveau direct gereageerd zou zijn; het waarschijnlijkst lijkt me een economische blokkade.quote:Op maandag 4 december 2023 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederland was toch te laf geweest om echt iets terug te doen. Dan was er protest aangetekend bij de ambassadeur oid.
Ik zou meteen een Brits vliegdekschip naar de kelder jagen.
Is het veel goedkoper daar?quote:Op maandag 4 december 2023 22:32 schreef core2duo het volgende:
Bizar...
Maar stel dat het was gelukt, hadden we dan nu misschien Engels gesproken en bijvoorbeeld minder voor energie hoeven te betalen?
De oud-commandant van de Walrus (een van onze onderzeeboten, de enige Nederlandse onderzeeboot commandant die een Amerikaans Vliegdekschip heeft laten zinken tijdens een oefening) is nog in dienstquote:Op maandag 4 december 2023 16:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
1 vraagje. Hoe zou je dat precies doen?
quote:Boris Johnson bevestigt: ’Ik overwoog militaire inval in Nederland om coronavaccins in beslag te nemen’
Boris Johnson heeft wel degelijk overwogen om het bevel te geven voor een militaire inval in Nederland tijdens de coronacrisis. De voormalige Britse premier bevestigt dat verhaal in zijn memoires. „Want de Europese Unie behandelde ons kwaadwillig.”
De Europese Unie overwoog op het hoogtepunt van de pandemie om vijf miljoen AstraZeneca-vaccins die opgeslagen lagen in een magazijn in Leiden – die bestemd waren voor het Verenigd Koninkrijk – eerst onder de eigen bevolking te verdelen. Dat leidde tot grote woede in Engeland, dat al had betaald voor de levering.
Twee diplomatieke bronnen bevestigden einde 2023 al bij Britse media dat Johnson zo boos was over die Europese plannen, dat hij overwoog om een geheime inval te doen. In zijn memoires bevestigt de voormalige Britse premier nu dat waanzinnige verhaal. „Want de EU behandelde ons kwaadwillig”, klinkt het.
Tekst gaat verder onder de foto.
Opblaasbare boten en een vrachtwagen
De plannen voor de inval zouden besproken zijn in maart 2021. „Ik gaf het bevel om te bestuderen of het technisch mogelijk was om een inval over water uit te voeren op het magazijn in Leiden, zodat we wat wettelijk van ons was en wat we wanhopig nodig hadden in beslag konden nemen”, schrijft Johnson.
De vicestafchef van het Britse leger, luitenant-generaal Doug Chalmers, zou de premier vervolgens verteld hebben dat het plan „zeker haalbaar” was, door gebruik te maken van opblaasbare boten op de Nederlandse kanalen. „Onze mannen zouden elkaar ontmoeten bij het doelwit, de goederen die gegijzeld werden veiligstellen, en vervolgens met een vrachtwagen naar een haven rijden”, schrijft Johnson.
’Te gek voor woorden’
Chalmers zou Johnson echter ook verteld hebben dat het moeilijk zou zijn om die missie uit te voeren zonder betrapt te worden, zodat het Verenigd Koninkrijk finaal „zou moeten uitleggen waarom we in feite een NAVO-bondgenoot binnengevallen waren.”
„Ik wist natuurlijk dat hij gelijk had”, schrijft Johnson over zijn beslissing om het plan finaal niet uit te voeren. „In het geheim was ik het eens met wat iedereen aan de tafel dacht, maar niet hardop wilde zeggen: dat het hele tafereel te gek voor woorden was.”
https://www.telegraaf.nl/(...)s-in-beslag-te-nemen
Die AI cartoons zijn het nog steeds net niet hequote:Op zaterdag 28 september 2024 18:08 schreef Starhopper het volgende:
Cartoon gemaakt door ChatGPT
[ afbeelding ]
Welke theorie?quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Complottheorie nummer zoveel die uitkomt.
Schaapies gonna schaap.
Boris Johnson: I planned to invade the Netherlands during Covidquote:Op maandag 4 december 2023 11:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het komt uit de Daily mail, dus moet het wel waar zijn. Meningen daar in de comments zijn een beetje verdeeld, maar goedkeuring lijkt populairder te zijn.
Sure.quote:Opblaasbare boten en een vrachtwagen
De plannen voor de inval zouden besproken zijn in maart 2021. „Ik gaf het bevel om te bestuderen of het technisch mogelijk was om een inval over water uit te voeren op het magazijn in Leiden, zodat we wat wettelijk van ons was en wat we wanhopig nodig hadden in beslag konden nemen”, schrijft Johnson.
De vicestafchef van het Britse leger, luitenant-generaal Doug Chalmers, zou de premier vervolgens verteld hebben dat het plan „zeker haalbaar” was, door gebruik te maken van opblaasbare boten op de Nederlandse kanalen. „Onze mannen zouden elkaar ontmoeten bij het doelwit, de goederen die gegijzeld werden veiligstellen, en vervolgens met een vrachtwagen naar een haven rijden”, schrijft Johnson.
’Te gek voor woorden’
Chalmers zou Johnson echter ook verteld hebben dat het moeilijk zou zijn om die missie uit te voeren zonder betrapt te worden, zodat het Verenigd Koninkrijk finaal „zou moeten uitleggen waarom we in feite een NAVO-bondgenoot binnengevallen waren.”
Aah... Gripping.quote:Unleashed: Discover the unfiltered truth about Brexit, Covid, and the Conservative Party from ex-PM and bestselling author Boris Johnson in his gripping new political memoir Hardcover – 10 Oct. 2024
Nogal raar dat vlaggen tegengestelde richtingen op waaien.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die AI cartoons zijn het nog steeds net niet he
Naaistreek uit pure brusselse rancune.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
Ook raar dat wij zomaar spullen van de Britten toe-eigenen. Is daar al eens op gereflecteerd in de media?
Dat is ook mijn eerste ingeving.quote:Op zondag 29 september 2024 00:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naaistreek uit pure brusselse rancune.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |