Zoek nu eens op wat er in oa Westervoort en de Grebbelinie is gebeurt. Of de toch best wel gevoelige tik voor de Luftwaffe omdat luchtafweer goed zijn werk deed.quote:
Ik zou het eerder selectief shoppen noemen om de paar minimale succesjes van de Nederlanders groot te maken (wat historisch overigens altijd gebeurd is) en niet de tienduizenden Nederlanders noemen die vaak direct richting het Westen vluchtten.quote:Op maandag 4 december 2023 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoek nu eens op wat er in oa Westervoort en de Grebbelinie is gebeurt. Of de toch best wel gevoelige tik voor de Luftwaffe omdat luchtafweer goed zijn werk deed.
Het is pas na de oorlogsmisdaad die het bombardement van Rotterdam heet dat Nederland capituleerde. Selectief shoppen in schermutselingen tussen de Duitsers en Nederlanders is niet zo lastig. Het beeld wat jij schetst klopt simpelweg niet.
Maar het zijn geen minimale succesjes. Ik heb de precieze cijfers niet zo snel bij de hand maar er zijn letterlijk honderden vliegtuigen uit de lucht geschoten. Er is een pantsertrein de IJssel in geploft.quote:Op maandag 4 december 2023 16:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zou het eerder selectief shoppen noemen om de paar minimale succesjes van de Nederlanders groot te maken (wat historisch overigens altijd gebeurd is) en niet de tienduizenden Nederlanders noemen die vaak direct richting het Westen vluchtten.
Bron?quote:Op maandag 4 december 2023 16:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar het zijn geen minimale succesjes. Ik heb de precieze cijfers niet zo snel bij de hand maar er zijn letterlijk honderden vliegtuigen uit de lucht geschoten. Er is een pantsertrein de IJssel in geploft.
Dat was trouwens de allereerste oorlogshandeling op Nederlands grondgebied. En hoe, de brug werd opgeslagen met de trein er nog op.
quote:Op maandag 4 december 2023 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Is toch gewoon te vinden in de verslagen uit die tijd.
1 vraagje. Hoe zou je dat precies doen?quote:Op maandag 4 december 2023 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou meteen een Brits vliegdekschip naar de kelder jagen.
Door ernaar te zwaaien met een vliegdekschepenmepper en te roepen "Hup! Down to the basement met jou!"quote:Op maandag 4 december 2023 16:50 schreef over_hedge het volgende:
1 vraagje. Hoe zou je dat precies doen?
“Can nobody rid me of that cumbersome priest?”quote:Op maandag 4 december 2023 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit lijkt me wel iets wat Boris geroepen kan hebben terwijl hij met dubbele tong stond te hossen op zijn privefeestjes.
En dat is het dan ook wel
Je kunt een onderzeeboot er een paar torpedo's in latenquote:Op maandag 4 december 2023 17:25 schreef Leshy het volgende:
[..]
Door ernaar te zwaaien met een vliegdekschepenmepper en te roepen "Hup! Down to the basement met jou!"
Boris vecht niet, daar is hij te laf voor. Dat laat hij door anderen doen.quote:Op maandag 4 december 2023 17:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je kunt een onderzeeboot er een paar torpedo's in laten
Lijkt me wat overdreven hier maar het kan en moet je je eens voorstellen met wat voor kater Boris moet vechten de volgende dag
Op dat moment waren de acties van Britland zo bizar dat het niet zo gek was om agressief te doen.quote:„Op dat moment waren de acties van de EU zo agressief dat het niet zo’n bizar idee leek.”
Nee. De Britten wilden weg. Ze dragen niks bij, maar willen wel van alles van ons.quote:Op maandag 4 december 2023 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FF serieus. Wemogen ook wel eens bij ons zelf te rade gaan waarom de Britten dit hadden willen doen. Dat eeuwige getreiter van de EU door de brexit begint ziekelijke vormen aan te nemen.
Probeer eens George Bush Jr. te ontvoeren en in Den Haag voor het Internationale Strafhof voor te leiden, zou ik zeggen. Ik zou het wel interessant vinden om te zien wat voor internationaal incident je daarmee zou uitlokken, en te zien of je gelijk hebt of gewoon uit je nek lult.quote:Op maandag 4 december 2023 11:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Net zo serieus als de Amerikaanse plannen voor een SMO bij het internationale strafhof
https://en.wikipedia.org/(...)hem%20from%20custodyquote:Op maandag 4 december 2023 18:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Probeer eens George Bush Jr. te ontvoeren en in Den Haag voor het Internationale Strafhof voor te leiden, zou ik zeggen. Ik zou het wel interessant vinden om te zien wat voor internationaal incident je daarmee zou uitlokken, en te zien of je gelijk hebt of gewoon uit je nek lult.
Toch was het een Engelsman die zei:quote:Op maandag 4 december 2023 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Welja, itt de Britten kunnen de Amerikanen zulke taal uitslaan en er ook naar handelen.
Waarom quote je dat? Ik weet heel goed wat het is. Maar jij zei dat het maar bluf is van de VS. Ik zeg dat het geen bluf is.quote:Op maandag 4 december 2023 18:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)hem%20from%20custody
Ja succes daar meequote:Op maandag 4 december 2023 17:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je kunt een onderzeeboot er een paar torpedo's in laten
Lijkt me wat overdreven hier maar het kan en moet je je eens voorstellen met wat voor kater Boris moet vechten de volgende dag
ja mijn argument is het niet he, de vraag was hoequote:Op maandag 4 december 2023 18:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja succes daar meeZo vliegdekschip is er niet in zijn 1tje.
Maar onderzeeër is wel je beste kans. Maar als nog is de kans dat het lukt vrij klein
Is gewone stoere praat. Net als die kroegpraat van Johnson. Dat het in een wet is vastgelegd is gewoon om te intimideren. Ze komen echt geen invasie doen hierquote:Op maandag 4 december 2023 18:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom quote je dat? Ik weet heel goed wat het is. Maar jij zei dat het maar bluf is van de VS. Ik zeg dat het geen bluf is.
Dat ze niet ingevallen zijn is wel een feit ja.quote:Op maandag 4 december 2023 18:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is gewone stoere praat. Net als die kroegpraat van Johnson. Dat het in een wet is vastgelegd is gewoon om te intimideren. Ze komen echt geen invasie doen hier
Boris Johnson was bijna vergeten waarom Nederland in 1815 onafhankelijkheid onder een eigen Koning kreeg:quote:Op maandag 4 december 2023 18:49 schreef Zwansen het volgende:
Maar stel dat dit enigszins serieus was; dit moet Nederland toch op een of andere manier ter sprake brengen bij Engeland? En desnoods via de EU spelen want dat het überhaupt overwogen is, is toch absurd?
Ik ben voor sancties.
quote:Op maandag 4 december 2023 19:43 schreef crystal_meth het volgende:
Een invasie was niet nodig,
[..]
Enige dat ze moesten doen was de fabriek binnenvallen, de vaccins naar de kust transporteren en daar opgepikt worden (hovercraft, helikopters, whatever).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |