abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 december 2023 @ 22:29:40 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211511225
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steve Lookner live

  zondag 3 december 2023 @ 22:29:50 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 december 2023 @ 22:34:43 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211511271
Krijg zo'n video game eindbaas gevoel bij dit bericht.
Ze zijn bij de laatste level aangekomen, de ondergrondse stad waar de eindbaas op hun staat te wachten.


==============
IDF closing in on Hamas's last major stronghold of Khan Yunis.

The IDF has begun ground operations in the southern Gaza Strip, and is beginning to close in on Hamas's last fortress in Khan Yunis. There are armored forces in the area that have already begun operations and attacks on Hamas targets.

It seems fair to assume that the IDF’s ground maneuver in southern Gaza will be significantly more challenging due to the density and concentration of the Gazan population, I told I24.
Under Khan Yunis could be an entire underground city of tunnels and bunkers, and Israeli hostages and senior Hamas terror figures could be located there.

This is therefore unlikely to resemble the IDF maneuver in northern Gaza - It will be more focused. There is probably a high concentration of terrorists, both in the tunnels and in Hamas's ground defense system.

twitter


[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 03-12-2023 22:52:57 ]
  zondag 3 december 2023 @ 22:41:19 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211511340
hoe lang zou de oorlog in Gaza duren ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211511418
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 22:41 schreef sturmpie het volgende:
hoe lang zou de oorlog in Gaza duren ?
Macron says ‘total destruction of Hamas’ would take 10 years of war
https://www.timesofisrael(...)ake-10-years-of-war/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 3 december 2023 @ 22:55:24 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211511443
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 22:49 schreef Aether het volgende:

[..]
Macron says ‘total destruction of Hamas’ would take 10 years of war
https://www.timesofisrael(...)ake-10-years-of-war/
Daarintegen als die Hamas baas daadwerkelijk in de ondergrondse stad van Khan Yunis zit en ze schakelen hem uit dan is het wel afgelopen met Hamas.
  zondag 3 december 2023 @ 23:07:55 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 december 2023 @ 23:22:56 #9
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211511573
Always ook echt _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 december 2023 @ 23:24:06 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211511580
Goh, eeuwenlang oorlogen in het midden oosten, recent duizenden moslims vermoord door andere moslims, maar om de een of andere reden moet er NU door allerlei westerse progressievelingen geboycot worden.

Lijkt me heerlijk, lid zijn van zo'n hive mind, elke maand the new current thing opgedragen krijgen en dan braaf gehoorzamen O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211511666
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 3 december 2023 @ 23:38:14 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 december 2023 @ 23:47:01 #13
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211511709
quote:
Oh nee niet Pizza Hut!! :o

:+

Ja daaaag met die lijst. Je kan die bedrijven niet verantwoordelijk houden natuurlijk.
  maandag 4 december 2023 @ 01:44:31 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211511944
2.18 zijn ze een camera op de drones aan het besturen met fpv goggles?
4.24 voor het AI tijdperk (pre 2021) konden ze net 50 bombardement targets per jaar in Gaza vinden. In de 2021 AI oorlog konden ze 100 targets per dag vinden en in de huidige oorlog vinden ze er bijna 1000 per dag waarvan de helft, gemiddeld 444 per dag wordt gebombardeerd



[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 04-12-2023 10:10:47 ]
pi_211512486
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211512533
quote:
Zeg dan voor het gemak gewoon ‘elk merk dat je kan bedenken’. Dit lijstje kun je nooit mijden man. :’)
  maandag 4 december 2023 @ 09:11:36 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211512648
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 22:55 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Daarintegen als die Hamas baas daadwerkelijk in de ondergrondse stad van Khan Yunis zit en ze schakelen hem uit dan is het wel afgelopen met Hamas.
De topbazen zitten in Qatar,en die moeten ze ook maar pakken, maar wmb gaan ze door in Gaza tot ze bij de laagste rangen aangekomen zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211512873
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 22:55 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Daarintegen als die Hamas baas daadwerkelijk in de ondergrondse stad van Khan Yunis zit en ze schakelen hem uit dan is het wel afgelopen met Hamas.
Nee want de baas zit in Qatar.
Die heeft hier helemaal geen last van.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211512968
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 22:55 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Daarintegen als die Hamas baas daadwerkelijk in de ondergrondse stad van Khan Yunis zit en ze schakelen hem uit dan is het wel afgelopen met Hamas.
Er zitten nogal wat Hamas topstukken in Qatar en daarnaast lopen nog de nodige Hamas lobbyisten de deur plat bij Europese regeringen.
pi_211513023
quote:
Okay, deze producten moet ik dus mr kopen. Prima, goed lijstje! ^O^
Intolerant voor intolerantie
  maandag 4 december 2023 @ 10:22:18 #21
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_211513222
Isral gaat natuurlijk veel tactischer te werk hamas leden op te speuren in Qatar of Duitsland.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 4 december 2023 @ 10:26:24 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211513256
https://www.jpost.com/ara(...)-news/article-775929
Israel-Hamas war: How a legendary IDF commando was killed on October 7
Piecing together the events behind a legendary IDF commando’s October 7 death – when he stepped into the chaotic security void.



October 7
On that morning, at just after 8 a.m., having become aware of the events in the South, Ido left his home in Ben-Shemen. He made his way to the Shaldag base, somewhere in central Israel. At the base, the unit maintains a number of helicopters fully equipped for emergency response. Other fighters had already begun to gather there. Ido was assigned to a four-man team, led by the Shaldag deputy commander. He was the No. 2 in this hastily assembled group. They boarded the helicopter after equipping themselves for action and receiving weapons. They took off around 9:30 a.m. The helicopter landed at Kfar Maimon.

Shaldag’s helicopters are loaded with small, rough-terrain vehicles which the unit uses to travel across hostile territory on its deep penetration missions. The four fighters boarded one of these and began to head in the direction of Kibbutz Be’eri. Hamas had already entered the kibbutz and were in the midst of slaughtering its inhabitants.

On the road, the Shaldag men came across a lone Hamas terrorist. They killed him in the short exchange of fire that followed.

Arriving at an IDF position, they were told by the officer commanding there that they could go no further. “Ahead of here there’s areas containing and controlled by terrorists,” he told them.

“That’s what we came for,” the commander of the Shaldag force replied, and they continued on their way.

Somewhere in the course of all this, they had picked up another two reserve fighters, so the team now numbered six.

Arriving close to Be’eri, the team identified a large group of around 30 Hamas terrorists making their way across the open ground from Be’eri in the direction of Kibbutz Alumim. The Shaldag men decided to engage. Exiting the vehicle, they left two fighters next to it as a rescue force if needed. Four, including Ido, went forward, advancing as an infantry section across the open ground.

At the appropriate distance, the four charged the group of 30, opening fire. Around 10 of the terrorists were killed in this first attack, with the remainder taking shelter behind some sand dunes in the open ground. A firefight ensued. One of the terrorists managed to get to the side of the Israeli force and opened fire. The first of the Shaldag men was wounded. A round went through his hand, penetrated his ceramic vest and then remained between the vest and his chest. The soldier, seeing the blood spreading from his hand, assumed he was dying. Ido reached him, assessed the situation, and said that he would be okay, telling him to crawl back in the direction of the vehicle.

Making his way back to the vehicle, around a minute later the wounded soldier heard a long burst of automatic fire. This, it appears, was the burst that killed Ido, a bullet entering his neck, and wounded the commander of the team, the deputy commander of Shaldag. The two remaining members of the force pulled back, with Ido’s body.

The commander noted that the 20 or so remaining terrorists remained hidden behind the dunes, evidently looking to continue the firefight. He managed to radio back and called for a helicopter gunship, which arrived after a few minutes, wiping out the remaining Hamas men.

“And that’s it, that’s the story,” Zeevik tells me in Mevaseret Zion. “So, because of their action, they saved Kibbutz Alumim. The group [of terrorists] that was supposed to go to Alumim didn’t get there. Ten killed by Ido’s group, and the remainder by the helicopter crew. And as a result, the community was saved.”
  maandag 4 december 2023 @ 10:46:46 #23
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211513449
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar wat is een hamas lid eigenlijk?
Iemand die verbonden is aan de organisatie Hamas, dat is niet zo moeilijk, de vraag die je misschien wilt stellen is hoe weet je of herken je dat iemand een Hamas lid is?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211513504
Hou vol vrijheidsstrijders.

twitter
  maandag 4 december 2023 @ 10:57:20 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211513530
Tis jullie nog niet opgevallen dat er steeds weer bloedige agressie uit dit volk voortkomt ? Daar mag je dus niet de conclusie uittrekken dat het grote deel van het volk niet echt op vrede uit is ? Nou ik doe dat wel hoor.
Wat een flauwe kul om dan met woorden als beesten en ontmenselijken aan te komen. Ze gedragen zich helemaal niet als beesten, de arme dieren doe je er onrecht mee.
En radicaliseren ? Ikke ? LOL daar heb ik gelukkig geen aanleg voor.
Oorlog is altijd een afschuwelijke zaak. Mensen die daar keer op keer weer aan beginnen hoeven niet op mijn sympathie te rekenen als ze dan stevig worden aangepakt. Ze weten wat ze te wachten staat als ze joden gaan vermoorden. De verantwoording ligt in dit geval bij Hamas. En nee ik zal niet zeggen dat die zich beestachtig heeft gedragen. Ze hoopten de aandacht te trekken voor * hun zaak * en dat dit het beste gaat door via moorden hun eigen volk te laten bombarderen vinden zij helemaal prima.
Het heeft gewerkt nietwaar ? Je eigen volk laten gebruiken als schietschijf. En dat vinden mensen dan verdedigbaar ?
Ik sta er steeds weer van te kijken hoe mensen zich daar door laten beduvelen. Dom sentiment ! Het resultaat is dat er nooit een einde komt aan de ellende daar. Waarom zouden ze ophouden immers, er is volk genoeg om op te offeren dus waarom zouden ze stoppen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 4 december 2023 @ 11:05:28 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 4 december 2023 @ 11:16:36 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211513672
Discussie met university students in de US, die kids weten niets maar zijn vol in hun overtuiging dat Hamas de onderdrukte good guys zijn
  Overall beste user 2022 maandag 4 december 2023 @ 11:58:10 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211514093
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 23:38 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)rity_cant_return_to/
Netanyahu: Palestinian Authority can’t return to Gaza, this isn’t Oslo II
Ik vind de uitspraken van Netanyahu over de verre toekomst van Gaza op dit moment niet zo relevant. De man is aangeschoten wild.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211514167
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:54 schreef Nober het volgende:
Hou vol vrijheidsstrijders.

[ twitter ]
Hamas: We willen Isral vernietigen.

NOS: Dit is een vrijheidsstrijder.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211514179
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 11:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Discussie met university students in de US, die kids weten niets maar zijn vol in hun overtuiging dat Hamas de onderdrukte good guys zijn
Ik verbaas me altijd over die verbeten koppen van de vrouwen. Die zijn echt gekker dan de mannen.
pi_211514249
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:54 schreef Nober het volgende:
Hou vol vrijheidsstrijders.

[ twitter ]
Wat een hoop foute figuren werken er toch bij de NOS.
pi_211514287
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 12:04 schreef Aether het volgende:

[..]
Hamas: We willen Isral vernietigen.

NOS: Dit is een vrijheidsstrijder.
Het item duurt iets meer dan een minuut. Je kan het luisteren ipv alleen dat ene zinnetje te lezen
pi_211514369
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:54 schreef Nober het volgende:
Hou vol vrijheidsstrijders.

[ twitter ]
Tja, taal is lastig en dat blijkt. Hoewel sommige woordkeuzes misschien anders zouden kunnen vind ik die 'feedback' meer zeggen over de lezer dan over de schrijver.

Vermoord/Omgebracht: Moorden is ombrengen, maar ombrengen is niet moorden. Moord vereist opzet, ombrengen niet. Hamas heeft de slachtoffers van 7/10 duidelijk vermoord. Wanneer Isral een raket op Hamas richt, is dat om die lui te doden, vermoorden dus. Doden ze daarbij baby's, heeft Isral die baby's omgebracht, maar niet vermoord. Het doel was niet die baby's uit het leven te knallen, maar de varkens van Hamas. Per ongeluk vermoorden bestaat gewoon niet.

Gevangenen: Een term die opgaat voor zowel gedetineerden als gijzelaars, beiden zijn gevangenen. Wanneer er over gevangenruil gesproken wordt is daar dus niks mis mee. Media kiezen vooral in koppen voor die term voor de leesbaarheid, het is nou eenmaal korter dan 'de ruil tussen Palestijnse gedetineerden en Isralische gijzelaars' en verder gewoon juist.

Vrijheidsstrijders: Het klinkt ontzettend krom en zelf zou ik daarom ook niet voor 'vrijheidsstrijders' kiezen om Hamas te duiden. Maar ook hier klopt het wel. Terroristen strijden voor wat zij als vrijheid zien en in geval Hamas is dat een vrij Palestina zonder Isral.
AIVD zegt: Terrorisme is het plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld (7/10), met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te benvloeden (Vrij Palestina, zonder Isral). Niet alle vrijheidsstrijders zijn terroristen, maar terroristen zijn wel vrijheidsstrijders te noemen. Dat hun vrijheid niet mijn vrijheid is lijkt me duidelijk, maar taaltechnisch maakt dat geen kut uit.

Voor wat het conflict zelf betreft is dit offtopic, maar dat lijkt me niet zo'n probleem; met elk nummer in deze reeks stijgt ook het eeuwig herhaalde en irrelevante gezever op 'die vuige corrupte media en hun linkse woke volgelingen'. We weten het nou wel, de media is kut.
"In the quiet words of the Virgin Mary… come again?"
  maandag 4 december 2023 @ 12:32:13 #34
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_211514400
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 10:46 schreef nixxx het volgende:

[..]
Iemand die verbonden is aan de organisatie Hamas, dat is niet zo moeilijk, de vraag die je misschien wilt stellen is hoe weet je of herken je dat iemand een Hamas lid is?
En op wat voor manier verbonden? Immers was hamas toch ook de regering van Gaza.
Ik had ergens gelezen dat Isral normale politieagenten ook als hamas leden ziet.
Waar ligt de grens?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211514404
Ah ze lopen ook het zuiden onder de voet zie ik. Prima zo, zuiveren die boel.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211514494
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 12:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het item duurt iets meer dan een minuut. Je kan het luisteren ipv alleen dat ene zinnetje te lezen
Ik heb het geluisterd en verder niets nieuws. De standpunten en benaderingen van de NOS zijn niet nieuw, dat hebben ze al vaker toegelicht want het is niet voor het eerst dat men over deze newspeak valt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211514509
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:05 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ik verbaas me altijd over die verbeten koppen van de vrouwen. Die zijn echt gekker dan de mannen.
Totdat ze de wrange vruchten van de door henzelf verspreide haatideologie mogen plukken, dan zijn het ineens "weerloze, onschuldige vrouwen". :')
pi_211514564
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:41 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik heb het geluisterd en verder niets nieuws. De standpunten en benaderingen van de NOS zijn niet nieuw, dat hebben ze al vaker toegelicht want het is niet voor het eerst dat men over deze newspeak valt.
Het geeft wel weer aan hoe gekleurd de NOS in dit conflict staat en er geen sprake is van een neutrale verslaggeving.
pi_211514597
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En op wat voor manier verbonden? Immers was hamas toch ook de regering van Gaza.
Een regering die zijn eigen burgers als menselijk schild gebruikt, is niet echt een goede regering vind ik. :P
quote:
Ik had ergens gelezen dat Isral normale politieagenten ook als hamas leden ziet.
Waar ligt de grens?
Nou, daar waar Isral ophoudt en Gaza begint. :Y :P

Maar ik zou graag een bron zien voor die uitspraak over politieagenten.
Intolerant voor intolerantie
pi_211514602
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:27 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Vrijheidsstrijders: Het klinkt ontzettend krom en zelf zou ik daarom ook niet voor 'vrijheidsstrijders' kiezen om Hamas te duiden. Maar ook hier klopt het wel.
Nee dat klopt natuurlijk niet. Op koelbloedige wijze vrouwen en kinderen verkrachten / afslachten heeft niets met strijden voor vrijheid te maken. Ontzettend stompzinnig om dat te denken.
  maandag 4 december 2023 @ 12:57:13 #41
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211514622
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En op wat voor manier verbonden? Immers was hamas toch ook de regering van Gaza.
Ik had ergens gelezen dat Isral normale politieagenten ook als hamas leden ziet.
Waar ligt de grens?
Inderdaad, dus die gaat Isral ook allemaal pakken als ze dat willen, ik zie je punt eigenlijk niet?
Na WO II zijn toch ook in ieder geval alle nazi kopstukken tot vrij ver de hirarchie af berecht? Dat was voor de lagere leden meer een kwestie van of vervolging opportuun was of dat de geallieerden er capaciteit voor hadden. Wat mij betreft heeft Isral die keuze nu ook. Of ze nou alleen de daadwerkelijke moordenaars van Hamas aan willen pakken of ook de ondersteuning.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 4 december 2023 @ 13:48:04 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211515029
Waarom die West-Bank ook een behoorlijke lont is en blijft:

https://www.timesofisrael(...)-west-bank-villages/

En soms wordt er wel iets aan gedaan door Isral:

https://www.timesofisrael(...)-ahead-of-demolition
  maandag 4 december 2023 @ 13:49:35 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211515037
IDF rukt op richting Khan Younis in Zuid-Gaza volgens ooggetuigen:

https://www.timesofisrael(...)ng-in-southern-gaza/
pi_211515055
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:27 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Tja, taal is lastig en dat blijkt. Hoewel sommige woordkeuzes misschien anders zouden kunnen vind ik die 'feedback' meer zeggen over de lezer dan over de schrijver.

Vermoord/Omgebracht: Moorden is ombrengen, maar ombrengen is niet moorden. Moord vereist opzet, ombrengen niet. Hamas heeft de slachtoffers van 7/10 duidelijk vermoord. Wanneer Isral een raket op Hamas richt, is dat om die lui te doden, vermoorden dus. Doden ze daarbij baby's, heeft Isral die baby's omgebracht, maar niet vermoord. Het doel was niet die baby's uit het leven te knallen, maar de varkens van Hamas. Per ongeluk vermoorden bestaat gewoon niet.

Gevangenen: Een term die opgaat voor zowel gedetineerden als gijzelaars, beiden zijn gevangenen. Wanneer er over gevangenruil gesproken wordt is daar dus niks mis mee. Media kiezen vooral in koppen voor die term voor de leesbaarheid, het is nou eenmaal korter dan 'de ruil tussen Palestijnse gedetineerden en Isralische gijzelaars' en verder gewoon juist.

Vrijheidsstrijders: Het klinkt ontzettend krom en zelf zou ik daarom ook niet voor 'vrijheidsstrijders' kiezen om Hamas te duiden. Maar ook hier klopt het wel. Terroristen strijden voor wat zij als vrijheid zien en in geval Hamas is dat een vrij Palestina zonder Isral.
AIVD zegt: Terrorisme is het plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld (7/10), met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te benvloeden (Vrij Palestina, zonder Isral). Niet alle vrijheidsstrijders zijn terroristen, maar terroristen zijn wel vrijheidsstrijders te noemen. Dat hun vrijheid niet mijn vrijheid is lijkt me duidelijk, maar taaltechnisch maakt dat geen kut uit.

Voor wat het conflict zelf betreft is dit offtopic, maar dat lijkt me niet zo'n probleem; met elk nummer in deze reeks stijgt ook het eeuwig herhaalde en irrelevante gezever op 'die vuige corrupte media en hun linkse woke volgelingen'. We weten het nou wel, de media is kut.
Hamas was een dictatuur voor de mensen in Gaza. Hamas strijd voor het behoud van die dictatuur en het doden van joden. Dat vrijheidsstrijders noemen is intellectuele luiheid van de nos. Er was geen vrijheid onder Hamas.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_211515104
Groeiende groep Palestijnen keert zich tegen geweld Hamas: ‘We zijn het zat’

Premium artikel Telegraaf, maar te lezen met archive today. Zoek en u zult vinden.
pi_211515131
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En op wat voor manier verbonden? Immers was hamas toch ook de regering van Gaza.
Ik had ergens gelezen dat Isral normale politieagenten ook als hamas leden ziet.
Waar ligt de grens?
Natuurlijk zijn politieagenten in Gaza ook hamas leden. Wie denk je dat de macht heeft in Gaza?
  maandag 4 december 2023 @ 14:04:39 #47
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211515154
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 14:02 schreef oblo het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn politieagenten in Gaza ook hamas leden. Wie denk je dat de macht heeft in Gaza?
De naviteit is regelmatig echt stuitend.

Beetje op het niveau van: hoe kan het dat mensen worden vermoord, dat is toch verboden?
pi_211515218
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:27 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Tja, taal is lastig en dat blijkt. Hoewel sommige woordkeuzes misschien anders zouden kunnen vind ik die 'feedback' meer zeggen over de lezer dan over de schrijver.

Vermoord/Omgebracht: Moorden is ombrengen, maar ombrengen is niet moorden. Moord vereist opzet, ombrengen niet. Hamas heeft de slachtoffers van 7/10 duidelijk vermoord. Wanneer Isral een raket op Hamas richt, is dat om die lui te doden, vermoorden dus. Doden ze daarbij baby's, heeft Isral die baby's omgebracht, maar niet vermoord. Het doel was niet die baby's uit het leven te knallen, maar de varkens van Hamas. Per ongeluk vermoorden bestaat gewoon niet.

Gevangenen: Een term die opgaat voor zowel gedetineerden als gijzelaars, beiden zijn gevangenen. Wanneer er over gevangenruil gesproken wordt is daar dus niks mis mee. Media kiezen vooral in koppen voor die term voor de leesbaarheid, het is nou eenmaal korter dan 'de ruil tussen Palestijnse gedetineerden en Isralische gijzelaars' en verder gewoon juist.

Vrijheidsstrijders: Het klinkt ontzettend krom en zelf zou ik daarom ook niet voor 'vrijheidsstrijders' kiezen om Hamas te duiden. Maar ook hier klopt het wel. Terroristen strijden voor wat zij als vrijheid zien en in geval Hamas is dat een vrij Palestina zonder Isral.
Nee, daar strijdt Hamas niet voor. Die organisatie bestaat echt alleen maar om joden te doden; niet om iets irrelevants (voor hen) als vrijheid.
quote:
AIVD zegt: Terrorisme is het plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld (7/10), met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te benvloeden (Vrij Palestina, zonder Isral). Niet alle vrijheidsstrijders zijn terroristen, maar terroristen zijn wel vrijheidsstrijders te noemen. Dat hun vrijheid niet mijn vrijheid is lijkt me duidelijk, maar taaltechnisch maakt dat geen kut uit.

Voor wat het conflict zelf betreft is dit offtopic, maar dat lijkt me niet zo'n probleem; met elk nummer in deze reeks stijgt ook het eeuwig herhaalde en irrelevante gezever op 'die vuige corrupte media en hun linkse woke volgelingen'. We weten het nou wel, de media is kut.
Beide kanten schelden op de media. De anti-Isralische kant vindt de media veel te lief voor Isral, de pro-Isralische kant vindt het omgekeerde.

Dat is normaal; zeker als de mening sterk overhelt naar n zijde.
Intolerant voor intolerantie
pi_211515229
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 12:55 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nee dat klopt natuurlijk niet. Op koelbloedige wijze vrouwen en kinderen verkrachten / afslachten heeft niets met strijden voor vrijheid te maken. Ontzettend stompzinnig om dat te denken.
Je bevestigt op verschillende manieren mijn eerste zin in die comment. Probeer nou eerst eens begrijpend te lezen voordat je anderen stompzinnig noemt.
"In the quiet words of the Virgin Mary… come again?"
  maandag 4 december 2023 @ 14:30:07 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211515353
twitter

Mogelijk beelden van een vrouwelijke gijzelaar na een luchtaanval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')