Ze verdelen vooral slim hun kopmannen over de crossen; vandaag Nieuwenhuis en Nys en morgen Van der Haar en Ronhaar.quote:Op zaterdag 2 december 2023 15:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat Trek begint ondertussen wel een beetje lachwekkend te worden. Iedere week een andere nobody die de boel op een hoop fietst.
En dat tegen Eli die wel alles rijdt en VTH die alleen op punt staat als er een trui te verdienen is.quote:Op zaterdag 2 december 2023 15:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze verdelen vooral slim hun kopmannen over de crossen; vandaag Nieuwenhuis en Nys en morgen Van der Haar en Ronhaar.
Het wordt inderdaad tijd dat de Grote Twee/Drie zich ermee gaan bemoeien.quote:Op zaterdag 2 december 2023 15:27 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
En dat tegen Eli die wel alles rijdt en VTH die alleen op punt staat als er een trui te verdienen is.
Toch is die wel goed bezig, heeft net als Nieuwenhuis en Ronhaar een stap gezet.quote:Op zaterdag 2 december 2023 15:33 schreef DiegoFuser het volgende:
Mason krijgt het niet dicht, jammer
Die wil maar 1 veldrit per weekend, vreemd dat ze dan vooral de wereldbeker steeds overslaat.quote:Op zondag 3 december 2023 13:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je zou zeggen dat Fem zulke crosses op 50% inzet meepikt.
Ik denk dat ze geen zin in die lange reizen heeft.quote:Op zondag 3 december 2023 13:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die wil maar 1 veldrit per weekend, vreemd dat ze dan vooral de wereldbeker steeds overslaat.
Flamanville zal wel te ver zijn. Wellicht dat Superprestige ook leuk centje meegeeft.quote:Op zondag 3 december 2023 13:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die wil maar 1 veldrit per weekend, vreemd dat ze dan vooral de wereldbeker steeds overslaat.
Ik hoop dat die nog mee kan gaan doen om de wereldbekerzege.quote:
Dat wordt lastig want ze gaat volgende week Val di Sole skippen.quote:Op zondag 3 december 2023 13:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik hoop dat die nog mee kan gaan doen om de wereldbekerzege.
Nee.quote:Op zondag 3 december 2023 13:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat Fem wel naar Val di Sole? Ook zo'n lange reis.
Val di sole is een beetje een gimmick. Voor renners met een wegseizoen veel te veel risico.quote:Op zondag 3 december 2023 13:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat Fem wel naar Val di Sole? Ook zo'n lange reis.
Ze was flink op de diesel, maar dit stelletje zou ze toch moeten kunnen oprollen.quote:
De koppenberg was indrukwekkend maar daarna is het bij Nys wel bergafwaarts gegaanquote:Op zondag 3 december 2023 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lars Haar wat minder
Thibau nog minder
In de breedte vrij opmerkelijk, werkelijk iedereen heeft een (gigantische) stap gezet.quote:Op zondag 3 december 2023 15:36 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Ik vind het een verklaarbaar succes eigenlijk.
Ik ook; zonder de grote 2.5 en Vanthourenhout die op de sukkel is, is de spoeling heel erg dun.quote:Op zondag 3 december 2023 15:36 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Ik vind het een verklaarbaar succes eigenlijk.
Sweeck is ook aan het underpreformen. Met dit weekend als voorlopig dieptepunt.quote:Op zondag 3 december 2023 15:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik ook; zonder de grote 2.5 en Vanthourenhout die op de sukkel is, is de spoeling heel erg dun.
Erg lullig dat een vader zijn zoon de Pot Belge ontzegt. Maar goed, liever een paar 'Ollanders met hartfalen dan je bloedeigen zoon.quote:
Totdat Wout en Mathieu er zijnquote:Op zondag 3 december 2023 15:57 schreef DiegoFuser het volgende:
Eli is buitengewoon veerkrachtig dit seizoen.
Nee, zo strijdlustig als dit seizoen was hij voorgaande seizoenen niet in de periode voor Mathieu en WOUT arriveerde. Heb hem nog geen moment zien afgeven in een penibele koerssituatie, echt knap.quote:
quote:Op zondag 3 december 2023 21:04 schreef buzz1291 het volgende:
Ik lees hier geen woord over de nieuwe girl on the block Leonie Bentveld die toch een hele knappe prestatie neerzette en, ik dacht, eerste keer podium in een WB wedstrijd
quote:Op zondag 3 december 2023 14:28 schreef Idisrom het volgende:
Een Friezin op het podium bij de wereldbeker veldrijden.
Wie had dat gedacht?
Volgens Wielerflits start Pieterse wel. Alvarado en Bakker ook. De rest blijft thuis.quote:Op maandag 4 december 2023 13:31 schreef H.Vviv het volgende:
Krijgen maar een mager deelnemersveld in Val di Sole. Naast Van Empel en Pieterse slaat ook Brand de wereldbeker over.
Vorig jaar was het te gevaarlijk. Zelfs een relatieve waaghals als Mathieu durfde toen niet voluit te rijden.quote:Op maandag 4 december 2023 13:31 schreef H.Vviv het volgende:
Krijgen maar een mager deelnemersveld in Val di Sole. Naast Van Empel en Pieterse slaat ook Brand de wereldbeker over.
Ontbrak het plankje?quote:Op maandag 4 december 2023 17:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vorig jaar was het te gevaarlijk. Zelfs een relatieve waaghals als Mathieu durfde toen niet voluit te rijden.
Dat wordt dit weekend 2 x na de damescross de tv uitquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Val di Sole heeft al treurig deelnemersveld maar Essen spant wel de kroon. Het is dat Wout er start om het beetje interessant te maken voor het publiek.
Wat erg jammer is, ik vind het echt iets bijzonders hebbenquote:Op maandag 4 december 2023 13:31 schreef H.Vviv het volgende:
Meer of minder dan een minuut voorsprong?quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:18 schreef Van_Poppel het volgende:
Vandaag de blijde intrede van Wout in het veld.
Gelet op de tegenstand meer.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Meer of minder dan een minuut voorsprong?
Gezien de zwakke tegenstand en de zware omstandigheden zullen het denk ik 2 minuten worden.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Meer of minder dan een minuut voorsprong?
Dat wordt dus een voorsprong van drie minuten.quote:“Mensen zullen waarschijnlijk terugdenken aan december en januari vorig jaar, toen Wout een heel sterke crosscampagne reed”, begint Heijboer in gesprek met Het Laatste Nieuws. “Het WK gaf niet wat hij had gehoopt, maar die wedstrijd was niet kenmerkend voor zijn winter, want voor de rest maakte Wout een ontzettend sterk veldritseizoen. Wel, dat gaan we nu niet zien.”
Dat heeft alles te maken met een keuze die ze gemaakt hebben, aldus Heijboer. “Dit veldritseizoen is een middel, geen doel op zich. De bedoeling is om in het voorjaar top te zijn. Vandaag staat Wout conditioneel niet zo ver als een jaar geleden, en dus moeten we ook niet de grote resultaten verwachten.”
Wil afscheid nemen op het WK in eigen land, geloof ikquote:Op zaterdag 9 december 2023 15:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik dacht dat Stybar al gestopt was
Aha oke, nog wat werk te doen om in beeld te komen zo te zien.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wil afscheid nemen op het WK in eigen land, geloof ik
We zien 'm dan wel als VDP hem dubbelt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aha oke, nog wat werk te doen om in beeld te komen zo te zien.
Leuk zo'n rondje door de sneeuw maar absoluut ongeschikt voor een WB wedstrijd. Diep in. mijn geheugen graven en dacht dat er in België wel eens een cross afgelast was wegens teveel sneeuw. Was dat niet in Baal?quote:
KENNERSPUBLIEKquote:Op zaterdag 9 december 2023 13:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gezien de zwakke tegenstand en de zware omstandigheden zullen het denk ik 2 minuten worden.
Het is sowieso lachwekkend. De helft van de top 10 doet niet eens mee. En dan staan de drie beste veldrijders nog niet eens in die top 10.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leuk zo'n rondje door de sneeuw maar absoluut ongeschikt voor een WB wedstrijd. Diep in. mijn geheugen graven en dacht dat er in België wel eens een cross afgelast was wegens teveel sneeuw. Was dat niet in Baal?
Dit wordt zondag gewoon een zooitje in de eerste ronde.
Iedereen weet dat het niet geschikt is. Dit is puur om het sprookje van Olympische Winterspelen en gelijk nog leuk even checkbox van een land waar we nog niet zijn geweest afgevinkt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leuk zo'n rondje door de sneeuw maar absoluut ongeschikt voor een WB wedstrijd. Diep in. mijn geheugen graven en dacht dat er in België wel eens een cross afgelast was wegens teveel sneeuw. Was dat niet in Baal?
Dit wordt zondag gewoon een zooitje in de eerste ronde.
Vas 2021 denk ik.quote:Op zondag 10 december 2023 13:23 schreef DiegoFuser het volgende:
De Tsjechische maakt misschien wel de beste indruk. Hoe lang is het geleden dat een niet Nederlandse een wereldbeker won?
Ik hoop dat hij Namen ook doet, en hij kan beter na 26 december een of twee crossen schrappen (nieuwjaarsdag en Loenen).quote:Op zondag 10 december 2023 13:24 schreef H.Vviv het volgende:
Van der Poel volgende week zaterdag al het veld in. Pidcock start daar ook.
Dan mag de rest vrezen hoe goed hij al in conditie is.quote:Op zondag 10 december 2023 13:24 schreef H.Vviv het volgende:
Van der Poel volgende week zaterdag al het veld in. Pidcock start daar ook.
Komt wel heel snel terug. Materiaal probleem?quote:Op zondag 10 december 2023 13:45 schreef DiegoFuser het volgende:
Krijgen we nog een duel? Alvarado lijkt flink vermoeid
Renners uit hoeveel verschillende landen staan er op de startlijst bij de mannen straks... Da's op de vingers van twee handen te tellen.quote:
Past er dus uitstekend bij.quote:Op zondag 10 december 2023 13:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alvarado maakt pak fouten, Bakker komt er al bijna bij
[..]
Nou hierom. Lachwekkend kermisparcours
Je hoorde net haar ademhaling duidelijk, die heeft niet veel meer over.quote:Op zondag 10 december 2023 13:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Komt wel heel snel terug. Materiaal probleem?
Eens met breakdancen, de rest zijn gewoon fantastische sporten.quote:Op zondag 10 december 2023 13:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Past er dus uitstekend bij.
BMX, halfpipe, skicross, snowboardcross, shorttrack, snowboarden, breakdancen, wandklimmen, biatlon
Deel daarvan is ook wel lachwekkend, maar zal al snel internationaler zijn dan veldrijden.quote:Op zondag 10 december 2023 13:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Past er dus uitstekend bij.
BMX, halfpipe, skicross, snowboardcross, shorttrack, snowboarden, breakdancen, wandklimmen, biatlon
Ze kan het zelf niet eens geloven.quote:Op zondag 10 december 2023 13:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Manon Bakker of all places godbetert, moedergods.
Als we straks Olympisch schaatsen in Heerenveen , kunnen we ook wel Olympisch crossen in zeg Koksijde, Namen of Overijse.quote:Op zondag 10 december 2023 13:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Veldrijden zou overigens gewoon olumpies moeten zijn. Ik vind alle argumenten tegen niet zo overtuigend. Paar onderdelen van dat domme schaatsen schrappen en we zijn er.
Behalve dat te veel crossers over slaan, ook omdat het vorig jaar gevaarlijk bleek te zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 14:01 schreef H.Vviv het volgende:
Prima om dit soort parcoursen eens per jaar op te nemen op de kalender.
2 graden, maar in het zonnetje is het daar prima vertoeven.quote:Op zondag 10 december 2023 14:25 schreef DIJK het volgende:
Wat is de temperatuur? Wordt Eli weer afgevoerd in een reddingsdeken?
Hij heeft wel vaker laten op achterstand gereden, maar toen kwam hij nog terug tot het podium.quote:Op zondag 10 december 2023 15:16 schreef DiegoFuser het volgende:
Het is de eerste cross dat Eli laat lopen en het is gelijk een saaie cross
Ja dat bedoel ik omdat Eli de druk van achter er altijd op houd blijft het vaak spannend. Nu gelooft hij het wel, en dat snap ik wel na vorig jaar. Voor zijn klassement is het ook niet nodig.quote:Op zondag 10 december 2023 15:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij heeft wel vaker laten op achterstand gereden, maar toen kwam hij nog terug tot het podium.
Dat wel maar na twee bochten heb je hier al 20 meter voorsprong. Dat gaat nergens over.quote:Op zondag 10 december 2023 15:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit was echt van start tot finish domineren.
Dat is juist omdat het niet Olympisch is. Sneeuwbaleffect.quote:Op zondag 10 december 2023 13:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Renners uit hoeveel verschillende landen staan er op de startlijst bij de mannen straks... Da's op de vingers van twee handen te tellen.
Het is ook geen sneeuw- of ijssport. Ook niet omdat er nu een keer op sneeuw wordt gereden. Wat er dan in vergelijking met andere veldritten ook nog eens lachwekkend uitziet.
In Tabor wordt het parcours altijd zoveel mogelijk sneeuwvrij gemaakt. Het kan er best wel eens wit zijn maar dat is dan de omgeving.quote:Op zondag 10 december 2023 13:56 schreef franklop het volgende:
Vind een sneeuw cross ook prima hoor. In Tabor toch ook regelmatig gebeurd dat er op sneeuw/ijs moest worden gereden?
Wout moet zich minder naar Wuyts aantrekken. Gelijk na een column van de laatste ging Wout al reageren waarom hij niet in Spanje wil overwinteren.quote:Op maandag 11 december 2023 10:48 schreef DeeBee het volgende:
De terugkeer van Wout kreeg alweer een documentaire van de zogenaamd nooit de druk opvoerende Belgische media
Ik krijg altijd sterk het gevoel dat Sarah De Bie deze Sporza reportages heel erg leuk vindt voor Sarah De Bie.quote:Op maandag 11 december 2023 10:48 schreef DeeBee het volgende:
De terugkeer van Wout kreeg alweer een documentaire van de zogenaamd nooit de druk opvoerende Belgische media
Ik blijf mij er keer op keer over verbazen hoe vaak dit soort privézaken op de voorpagina van Sporza of HLN belanden.quote:Op maandag 11 december 2023 10:48 schreef DeeBee het volgende:
Wielrennen is nu eenmaal een AAA sport in Vlaanderen, dat heeft zijn mooie kanten waar ik als Nederlander jaloers op ben maar het heeft zeker ook negatieve kanten.quote:Op maandag 11 december 2023 18:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik blijf mij er keer op keer over verbazen hoe vaak dit soort privézaken op de voorpagina van Sporza of HLN belanden.
Vlaamse 'comedy". Verslaggeefster die de vragen in het Engels stelt, en Pidcock antwoordt een beetje in het Nederlands.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:23 schreef Zwansen het volgende:
Pidcock spreekt steeds beter Nederlands.
Tja, het is wel SSUV, een super sports utility vehicle...quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:16 schreef Faraday01 het volgende:
Leuk zo'n Lamborghini sponsoring maar dan zou ik ook een 'echte' willen en niet dit gedrocht.
Brand blijft goed in de buurtquote:Op zaterdag 16 december 2023 14:00 schreef Pistolero het volgende:
Fem met een kapotte knie en verkoudheid die alsnog iedereen kapot rijdt. (lol)
Je zou daar wel eens gelijk in kunnen hebbenquote:Op zaterdag 16 december 2023 13:56 schreef Szura het volgende:
Ik denk dat een Nederlandse gaat winnen
Stellig.quote:
Toch wel?quote:
Never in doubtquote:
Vorig jaar was sowieso niet z’n allerbeste crossseizoen.. al blijft uiteindelijk toch enkel dat WK hangenquote:Op zaterdag 16 december 2023 15:05 schreef Zwansen het volgende:
Denk dat hij nog wel wat foutjes maakt. Was vorig seizoen toch ook zo in z’n eerste crossen?
Pitcuck wel, in z’n achteruitquote:Op zaterdag 16 december 2023 15:08 schreef Faraday01 het volgende:
Eli al op weg naar de Brienenoord?
Dat was altijd al onzin. Je hebt Matje, daarachter Wout en dan heel heel lang helemaal niets.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:08 schreef DeeBee het volgende:
Diegene die Pidcuck nog bij de grote drie blijft zetten is ook af...
Waarom doen de Belgen de achternaam aan elkaar en de Nederlanders er spaties tussen?quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
IK denk dat Mathieu Vanderpoel gaat winnen
En Belgen schrijven V met hoofdletter.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom doen de Belgen de achternaam aan elkaar en de Nederlanders er spaties tussen?
Misschien had die binnen de minuut kunnen blijven!quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Had wel willen een 28 jarige Sven Nys zien crossen tegen MVDP
Dus Wout is een nederlander. Bij deze onomstotelijk bewijsquote:Op zaterdag 16 december 2023 15:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom doen de Belgen de achternaam aan elkaar en de Nederlanders er spaties tussen?
Zo te horen denken enkele supporters dat ie wel meedoet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:10 schreef Momo het volgende:
Jammer dat Wout vandaag niet wou spelen met Mathieu in zijn eigen woonplaats.
Zijn opa wel. Dus Wout ook.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:12 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Dus Wout is een nederlander. Bij deze onomstotelijk bewijs
quote:Zijn vader Henk van Aert en moeder Ivonne Boeckx zijn geboren en getogen in het Kempense Lille. De ouders van Henk van Aert zijn van Nederlandse afkomst. Zij zijn in de jaren 1960 naar Lille verhuisd
Nog nooit gewonnen toch als Wout en Mathieu allebei meedoen?quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:08 schreef DeeBee het volgende:
Diegene die Pidcuck nog bij de grote drie blijft zetten is ook af...
Bouwt de race gewoon verstandig op en gaat in de laatste ronde fluitend over Matje heen. Dromen mag.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:14 schreef TommyL0204 het volgende:
Eli zakt mentaal weer helemaal in
In Nederland waren er regels voor (tussenvoegsel los en met kleine letter) in België waren deze regels er niet en daarom heb je daar Van der Poel Vanderpoel VanderPoel etc.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:11 schreef Nober het volgende:
[..]
De rest kan er niets van.quote:
Exact.quote:
Roodhooft brandde Hermans al af en noemde dat hij toch moet gaan leveren op de weg, ik denk dat de Doping fur die Haare volop gaat leveren dit seizoen!quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:25 schreef DiegoFuser het volgende:
De andere renners van het altijd onsympathieke Alpecin staan ook punt lijkt het.
We krijgen een buitenaards voorjaar met al die opgevoerde renners van Alpecin en Visma.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Roodhooft brandde Hermans al af en noemde dat hij toch moet gaan leveren op de weg, ik denk dat de Doping fur die Haare volop gaat leveren dit seizoen!
De grootste Belg moet nog meedoenquote:Op zaterdag 16 december 2023 15:46 schreef Szura het volgende:
Inmiddels nog maar 1 Belgje in de top 5, wat een demasqué
Toon Aerts?quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
De grootste Belg moet nog meedoen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |