abonnement Unibet Coolblue
pi_213328769
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zij hebben veel sterkere voorwaarden
Ik weiger uitdrukkelijk hun voorwaarden en geef aan dat de mijne gelden. Beter iets dan niets.

Ga ervan uit dat er geen schade ontstaat en zo wel dan mag rechtsbijstand aan de bak.
pi_213328836
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 23:19 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik weiger uitdrukkelijk hun voorwaarden en geef aan dat de mijne gelden. Beter iets dan niets.

Ga ervan uit dat er geen schade ontstaat en zo wel dan mag rechtsbijstand aan de bak.
Jezus wat wantrouwend allemaal.
Dat heb ik nou nooit. Mij gaat dan ook alles altijd goed. :P
Vakman pur sang
pi_213328969
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jezus wat wantrouwend allemaal.
Dat heb ik nou nooit. Mij gaat dan ook alles altijd goed. :P
Dit heeft niks met wantrouwen te maken, maar als zij zeggen dat alle door hun veroorzaakte schade (ook aan derden) voor mijn rekening komt dan kop ik m even terug :+

Autorijden gaat ook meestal zonder schade, maar toch heb ik een verzekering voor het geval dat ;)
pi_213330836
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zij hebben veel sterkere voorwaarden
Als je niks aanvraagt is er geen overeenkomst en zijn er dus ook geen voorwaarden van toepassing.

Dan telt de wetgeving. Daarin staat dat de netbeheerder aan haar eigendommen mag werken, maar dat ze daarbij wel alle opneembare bestrating, beplanting en dergelijke weer moeten herstellen voor eigen rekening.
pi_213334936
Ja mijn vrouw is jurist dus ik sta wat sterker dan gemiddeld hehe;)
pi_213335035
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:37 schreef Sport_Life het volgende:
Als je zo'n grote hamer in je gereedschapskist hebt, kan alles er wel uit gaan zien als een spijker.

Soms zit er een prima schroefdraad op, gebruik die eerst ;)
pi_213356296
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:37 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zou er niet eens aan denken dat er wat mis zou gaan waardoor er schade optreedt.
Zoiets overkomt mij ook nooit.
En heb al heel veel laten doen thuis.
Ik praat met mensen, biedt ze koffie aan en ben goed met mensen. Hier en zakelijk gaat bijna altijd alles goed. Nog nooit iets via rechtsbijstand moeten regelen. Al kan ik als het moet heel streng uit mijn woorden komen.

Als ik van sommigen hoor hoevaak ze gedoe of onenigheid hebben met leveranciers/bedrijven. Ongelofelijk. Hoe krijg je het toch telkens voor elkaar.
Vakman pur sang
pi_213358390
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zou er niet eens aan denken dat er wat mis zou gaan waardoor er schade optreedt.
Zoiets overkomt mij ook nooit.
En heb al heel veel laten doen thuis.
Ik praat met mensen, biedt ze koffie aan en ben goed met mensen. Hier en zakelijk gaat bijna altijd alles goed. Nog nooit iets via rechtsbijstand moeten regelen. Al kan ik als het moet heel streng uit mijn woorden komen.

Als ik van sommigen hoor hoevaak ze gedoe of onenigheid hebben met leveranciers/bedrijven. Ongelofelijk. Hoe krijg je het toch telkens voor elkaar.
Hoe zie je dat voor je dan , een kop koffie met de juridische afdeling van Stedin?
pi_213358434
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Als je niks aanvraagt is er geen overeenkomst en zijn er dus ook geen voorwaarden van toepassing.

Dan telt de wetgeving. Daarin staat dat de netbeheerder aan haar eigendommen mag werken, maar dat ze daarbij wel alle opneembare bestrating, beplanting en dergelijke weer moeten herstellen voor eigen rekening.
Exact! Maar wat zij vervolgens doen is alle (!) aansprakelijkheid bij 'de klant' (dat ben ik) neerleggen.

Van mij hoeft heel die gasleiding niet uit de grond, ligt prima zo en ik heb nergens last van. Maar de netbeheerders zijn wettelijk verplicht om loze leidingen (want dat zijn het) te verwijderen.
pi_213358499
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2024 23:35 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je dan , een kop koffie met de juridische afdeling van Stedin?
Ik zie geen probleem voor me, echt ik denk daar niet aan. En vind het wat wantrouwend als dat het eerste is wat je denkt.
Vakman pur sang
pi_213572725
Hallo allemaal,

Ik vraag me af of een warmtepomp zin heeft in de volgende situatie:

Jaren zestig woning, isolatie in kruipruimtes, spouw en dak, tripple glas.

Woning wordt nu verwarmd door een pelletkachel, en combi cv ketel van 2 jaar oud, beneden jaren zestig radiatoren.
Afgelopen winter, met alleen spouw en kruipruimtes geīsoleerd wist de CV het huis warm te krijgen met 50°C.
Met dakisolatie en triple glas zal dat helemaal een eitje zijn komende winter.
En natuurlijk de pelletkachel, waardoor de CV zelf amper gebruikt wordt om de woning te verwarmen.

Nu houden we budget over dat alleen kan worden ingezet voor verduurzaming.

En dan komt een warmtepomp in beeld.
Maar is dat wel zinvol?
Of kunnen we beter kijken naar een warmtepomp boiler?

Als je kijkt naar een hybride warmtepomp van Quatt of Dewarmte, dan heb je voor 3000-3400 al een hybride warmtepomp.

Een warmtepompboiler rond de 3500.

All electric is vaak 15.000 euro.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_213574498
Hybride is in mijn ogen een slechte tussenoplossing. Je blijft dan vast zitten aan de kosten voor gas:
- onderhoud cv-ketel
- afschrijving cv-ketel
- netbeheerkosten gas
- vaste kosten energieleverancier voor gas.

Al die kosten bij elkaar gaan als je realistisch rekent momenteel al richting ¤500 per jaar en vooral de laatste twee posten kennen bovendien een stijgende trend die ver boven de inflatie ligt.

Op de levensduur van een verwarmingsinstallatie (15 jaar) kost bij een hybride opstelling dus alleen al het hebben van een ketel en gasaansluiting ¤7500. Dan is er nog niks verstookt en staat alles alleen nog maar stand-by.

Onze all-electric installatie kostte na aftrek van de subsidie ¤8000,-.
pi_213574793
Bij alles laten doen is All Electric niet te betalen merk ik. Installateurs hebben of geen tijd of vragen wat ze willen.
Wij gaan grootste deel zelf doen, dan wordt het een stuk aantrekkelijker.
De ouderwetse installateurs die nu overstappen van cv naar warmtepomp is ook echt wel kennisgebrek merk ik na een paar gesprekken: ze kiezen allemaal voor de standaardoplossing in hun assortiment. Weinig ruimte voor maatwerk of goed advies.
Maar begin vooral met lezen bij buurman Tweakers, daar staan echt heel veel tips en ervaringen.
pi_213575476
Als die cv-ketel nog zo nieuw is kan je hybride gaan waarbij je de oude ketel laat zitten. Die kan je later er alsnog tussenuit slopen of alleen van het gas af halen mocht je dat willen. Voordeel is dat je dan een kleinere WP aangeboden krijgt. Zo te horen ga je het daar sowieso wel mee redden als je bij vergaderen van rayonhoofden de pelletkachel op stookt.

Het punt is een beetje dat verwarming berekend wordt op een buitentemperatuur van -20 C en dan een binnentemperatuur van 21 C kunnen halen. Liggen je eisen iets lager of kan je op andere wijze iets bijstoken of tijdelijk minder ventileren e.d. dan kan je opeens met 50% van het vermogen toe. Dat scheelt financieel een behoorlijke slok op een borrel natuurlijk.
pi_213575720
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:45 schreef Wantie het volgende:
Hallo allemaal,

Ik vraag me af of een warmtepomp zin heeft in de volgende situatie:

Jaren zestig woning, isolatie in kruipruimtes, spouw en dak, tripple glas.

Woning wordt nu verwarmd door een pelletkachel, en combi cv ketel van 2 jaar oud, beneden jaren zestig radiatoren.
Afgelopen winter, met alleen spouw en kruipruimtes geīsoleerd wist de CV het huis warm te krijgen met 50°C.
Met dakisolatie en triple glas zal dat helemaal een eitje zijn komende winter.
En natuurlijk de pelletkachel, waardoor de CV zelf amper gebruikt wordt om de woning te verwarmen.

Nu houden we budget over dat alleen kan worden ingezet voor verduurzaming.

En dan komt een warmtepomp in beeld.
Maar is dat wel zinvol?
Of kunnen we beter kijken naar een warmtepomp boiler?

Als je kijkt naar een hybride warmtepomp van Quatt of Dewarmte, dan heb je voor 3000-3400 al een hybride warmtepomp.

Een warmtepompboiler rond de 3500.

All electric is vaak 15.000 euro.
Ligt volgens mij allemaal vooral aan het jaarlijkse gasverbruik en het vermogen van de warmtepomp of het voldoende is. Toevallig heb ik eergister een offerte binnen gekregen van een Blackbird warmtepomp, die was vrij prijzig (8kW).... Net iets over de 7k. Morgen heb ik een gesprek en dat gaat over een heel ander merk, waar ik op Tweakers prima dingen over lees.

Ik zit vast aan stadswarmte, maar door de subsidie is een warmtepomp wel erg interessant en denk ik snel terug verdient doordat ik toch al een aantal zaken wil uitvoeren (vloerverwarming, extra isoleren en WTW ventilatie). Dus ik zit zelf te kijken naar deze: https://heattransformers.com/warmtepompen/midea-monobloc-6

Als zij het bedrag rekenen wat daar staat of iets in die trant, dan is de warmtepomp snel terug verdient.
pi_213599563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:09 schreef qajariaq het volgende:
Als die cv-ketel nog zo nieuw is kan je hybride gaan waarbij je de oude ketel laat zitten. Die kan je later er alsnog tussenuit slopen of alleen van het gas af halen mocht je dat willen. Voordeel is dat je dan een kleinere WP aangeboden krijgt. Zo te horen ga je het daar sowieso wel mee redden als je bij vergaderen van rayonhoofden de pelletkachel op stookt.

Het punt is een beetje dat verwarming berekend wordt op een buitentemperatuur van -20 C en dan een binnentemperatuur van 21 C kunnen halen. Liggen je eisen iets lager of kan je op andere wijze iets bijstoken of tijdelijk minder ventileren e.d. dan kan je opeens met 50% van het vermogen toe. Dat scheelt financieel een behoorlijke slok op een borrel natuurlijk.
Dat klopt niet. Voor nieuwbouw gaat men over het algemeen van -10 uit of soms -7 zelfs.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Hybride is in mijn ogen een slechte tussenoplossing. Je blijft dan vast zitten aan de kosten voor gas:
- onderhoud cv-ketel
- afschrijving cv-ketel
- netbeheerkosten gas
- vaste kosten energieleverancier voor gas.

Al die kosten bij elkaar gaan als je realistisch rekent momenteel al richting ¤500 per jaar en vooral de laatste twee posten kennen bovendien een stijgende trend die ver boven de inflatie ligt.

Op de levensduur van een verwarmingsinstallatie (15 jaar) kost bij een hybride opstelling dus alleen al het hebben van een ketel en gasaansluiting ¤7500. Dan is er nog niks verstookt en staat alles alleen nog maar stand-by.

Onze all-electric installatie kostte na aftrek van de subsidie ¤8000,-.
Voor 8k krijg je geen all electric wp meer lijkt het. 14 tot 15k is eerder realistisch. Hybride is niks mis mee wat mij betreft. 70 tot 80% besparen op gas met een fors lagere investering dan voor een all electric zorgt alsnog voor een hele mooie besparing op jaarbasis.
pi_213599586
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:38 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Voor nieuwbouw gaat men over het algemeen van -10 uit of soms -7 zelfs.
[..]
Voor 8k krijg je geen all electric wp meer lijkt het. 14 tot 15k is eerder realistisch. Hybride is niks mis mee wat mij betreft. 70 tot 80% besparen op gas met een fors lagere investering dan voor een all electric zorgt alsnog voor een hele mooie besparing op jaarbasis.
FE van een A merk kost 10-11k
Gaat minimaal 3k subsidie af.
Vakman pur sang
pi_213599771
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
FE van een A merk kost 10-11k
Gaat minimaal 3k subsidie af.
Als jij het daarvoor installeert is het mooi natuurlijk, maar offertes die ik langs zie komen gaan soms zelfs over de 15k heen.
pi_213599776
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:58 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Als jij het daarvoor installeert is het mooi natuurlijk, maar offertes die ik langs zie komen gaan soms zelfs over de 15k heen.
Dan zijn ze te duur.
Vakman pur sang
pi_213601278
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan zijn ze te duur.
Sowieso, maar ze kunnen het vragen. Dus waarom zou je dat niet doen...
pi_213602195
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 08:05 schreef Piles het volgende:

[..]
Sowieso, maar ze kunnen het vragen. Dus waarom zou je dat niet doen...
Daar zeg ik ook niks over. Maar komen wel weer andere tijden aan in WP land
Zal steeds meer universele aansluitproducten worden en monoblocs, zodat deze net als HR ketels met een dag en minimale marges gemonteerd worden.
Vakman pur sang
pi_213602248
Ik vind de AO-pomp van De Warmte wat dat betreft wel bijzonder.
Deze kun je (volgens de leverancier) op een willekeurige in je leidingwerk hangen en door het moduleren is het systeem breed toepasbaar.
En dat voor 3400 euro.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_213602422
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan zijn ze te duur.
Dat sowieso.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:44 schreef Wantie het volgende:
Ik vind de AO-pomp van De Warmte wat dat betreft wel bijzonder.
Deze kun je (volgens de leverancier) op een willekeurige in je leidingwerk hangen en door het moduleren is het systeem breed toepasbaar.
En dat voor 3400 euro.
Dat kan met elke warmtepomp, afhankelijk van het vermogen en je leidingwerk. Dat geldt net zo voor de AO-pomp van DeWarmte. Als je overal 16mm leidingwerk hebt dan gaat het ook met hun wp niet werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')