Ik vind het hem prachtig.quote:Op vrijdag 1 december 2023 22:55 schreef Bocaj het volgende:
![]()
![]()
Exclusive 2024 Tesla Cybertruck Full Review & Drag Race w R1T & Hummer — Jason Cammisa on the ICONS
Kon toch wel eens een grote hit worden!
Of zoietsquote:Op vrijdag 1 december 2023 23:40 schreef Bocaj het volgende:
Stel je voor zeg dat ze hier een 'Police Interceptor' van maken?! (Very Cool!)
Misschien inspireert het hun om ook spannendere auto's te bouwen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 03:20 schreef YuckFou het volgende:
Blade Runner op 4 wielen![]()
love it or hate it, Musk heeft wel weer een model neergezet wat de anderen ver vooruit is
Haha, met een Porsche op de trailer mee en nog steeds sneller... 😂quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:20 schreef Quyxz_ het volgende:
Heerlijk hoe Tesla een filmpje als deze neerzet:
(Duurt slechts 50 sec)
Doesn't roll coalquote:Op vrijdag 1 december 2023 23:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het hem prachtig.
In de US verkopen ze zo'n 2 tot 3 miljoen pick-up trucks per jaar, dus al zou Tesla daar maar 10% van meepakken en daarnaast nog wat in Canada, Mexico, Australië en andere landen waar zoiets wel te verkopen is, dan is het een succes.
Canoo is ook leuk, heb er een tijdje aandelen van gehad, dat was wat minder leukquote:Op zaterdag 2 december 2023 09:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Canoo doet ook al iets met de US Army.
[ afbeelding ]
Iets met voetgangersveiligheid.quote:Op zaterdag 2 december 2023 18:09 schreef grimselman het volgende:
Heel strak met scherpe hoeken. Dat hoeft op zich niet lelijk te zijn maar die ronde bumper doet volledig afbreuk aan het design.
Inderdaad. Maar echt slecht opgelost. Doet me denken aan die lelijke amerikaanse bumpers op japanse en europese auto’s in de jaren 70/80quote:
Ik denk dat het nog knap lastig wordt 10% van de markt te veroveren in de VS. Mensen kopen juist pick-up trucks omdat ze goedkoper zijn dan reguliere personenauto's. Daar is bij dit apparaat natuurlijk geen sprake van.quote:Op vrijdag 1 december 2023 23:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In de US verkopen ze zo'n 2 tot 3 miljoen pick-up trucks per jaar, dus al zou Tesla daar maar 10% van meepakken en daarnaast nog wat in Canada, Mexico, Australië en andere landen waar zoiets wel te verkopen is, dan is het een succes.
Misschien heb je wel gelijk. Het is even afwachten natuurlijk.quote:Op zondag 3 december 2023 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog knap lastig wordt 10% van de markt te veroveren in de VS.
Tesla kan komend jaar hooguit 100.000 Cybertrucks produceren en heeft meer dan een miljoen reserveringen, dus ze zetten de prijs hoog in op dit moment. Zoals met alle voorgaande modellen zakt de prijs zodra het aantal bestellingen aan begint te sluiten op de productie. De Model Y was ook ~¤60.000 in het begin en die koop je nu ook vanaf ¤45.000.quote:Mensen kopen juist pick-up trucks omdat ze goedkoper zijn dan reguliere personenauto's. Daar is bij dit apparaat natuurlijk geen sprake van.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:11 schreef Tourniquet het volgende:
“Mooi” is niet direct de juiste omschrijving maar ik vind ‘m best wel vet.
Specifieke banden zie je wel vaker hoor, zeker bij auto's die erg snel of zwaar zijn.quote:Op zondag 3 december 2023 12:33 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Maar het is een EV en een Tesla dus zal wel vol met nutteloze gimmicks zitten.
Las al iets over "bespoke tires" vanwege de velgen. Dus die kosten je vast een rib uit je lijf en zijn natuurlijk nergens anders te koop. Tesla is wat dat betreft echt de Apple onder de automerken.
Komt door de classificatie van 'light trucks'. Het gebrek aan regulering voor die categorie maakt het een populaire auto voor automakers.quote:Op zondag 3 december 2023 14:59 schreef Accordtje het volgende:
Ik vind het een bizar lelijk ding, maar goed, smaken verschillen gelukkig.
Waar ik me wel over verbaas is dat verkeersveiligheid in de VS blijkbaar niet zo'n issue is. Bijzonder dat dit zo de weg op mag daar. Nog los van de veiligheid ten opzichte van voetgangers/fietsers neemt het ontwerp ook een groot deel van het zicht van de bestuurder weg door die enorme a-stijl die doorloopt omdat die voorruit zo schuin staat. Je ziet een groot deel van het verkeer daardoor helemaal niet.
Zit rondom vol camera’s die op schermen worden geprojecteerd.quote:Op zondag 3 december 2023 14:59 schreef Accordtje het volgende:
Ik vind het een bizar lelijk ding, maar goed, smaken verschillen gelukkig.
Waar ik me wel over verbaas is dat verkeersveiligheid in de VS blijkbaar niet zo'n issue is. Bijzonder dat dit zo de weg op mag daar. Nog los van de veiligheid ten opzichte van voetgangers/fietsers neemt het ontwerp ook een groot deel van het zicht van de bestuurder weg door die enorme a-stijl die doorloopt omdat die voorruit zo schuin staat. Je ziet een groot deel van het verkeer daardoor helemaal niet.
Kogelbestendig...lekker belangrijk.quote:Op zondag 3 december 2023 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Zit rondom vol camera’s die op schermen worden geprojecteerd.
Dit is de veiligste truck ooit. Volledig kogelbestendig ook. Hiermee rijdt je zo door een heel squadron van bewapende schoolkinderen.
Zou hem niet kopen als ik jou was dan.quote:Op zondag 3 december 2023 22:39 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Kogelbestendig...lekker belangrijk.
Veiligheid wordt nogal betwist. Hij vervormt nauwelijks bij een crash, dus als inzittende vang je de klap op bij een aanrijding. Ramen zouden onbreekbaar zijn...ook lekker veilig als je te water raakt bijvoorbeeld. Nee, echt toppunt van veiligheid idd![]()
Het is in feite gewoon een rijdende doodskist.
Ben ik ook zeker niet van plan idd. Nog los van het feit dat ze in Europa toch geen typegoedkeuring krijgen, dus dat scheelt.quote:Op zondag 3 december 2023 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:
M
[..]
Zou hem niet kopen als ik jou was dan.
Komt wel hoorquote:Op zondag 3 december 2023 23:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ben ik ook zeker niet van plan idd. Nog los van het feit dat ze in Europa toch geen typegoedkeuring krijgen, dus dat scheelt.
Niet in deze vorm. Dan moet ie op behoorlijk wat punten aangepast gaan worden.quote:
Door de comment sectie van Youtube waar iedereen elkaar naroept.quote:
Hoe kom je daarbij? De crashtest ziet er keurig uit en je kan aan de casting ook gewoon zien dat er een kreukelzone in zit.quote:Hij vervormt nauwelijks bij een crash, dus als inzittende vang je de klap op bij een aanrijding.
Wel on-Amerikaans om niet te testen met een AR of AK. Of zou dat een reden hebben?quote:
Is tot 9mm Max wat de plaat tegenhoudquote:Op maandag 4 december 2023 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wel on-Amerikaans om niet te testen met een AR of AK. Of zou dat een reden hebben?
Beetje jammer alleen dat je er hier niet mee de weg op mag.quote:Op dinsdag 5 december 2023 08:12 schreef einzeinz het volgende:
Als ik voor 70.000 euro een wagen mag kopen, dan zou die Cybertruck toch best behoorlijk hoog op het lijstje staan!
Is te Amerikaans voor nederland.🇳🇱quote:Op maandag 11 december 2023 17:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je een beetje van autotechniek houdt, dan is dit reuze interessant om te zien wat Tesla momenteel doet met de Cybertruck (en andere modellen).
Het is altijd makkelijk om te roepen "de competitie komt eraan" maar dit bewijst wel weer dat Tesla ook verre van stil staat.
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar de video die ik post is een samenkomen van Sandy Munro met 5 grote mannen achter alle Tesla voertuigen en duiken best diep in alle ontwikkelingen achter de Cybertruck, die je ook terug gaat zien in toekomstige Tesla modellen.quote:Op maandag 11 december 2023 17:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is te Amerikaans voor nederland.🇳🇱
Zo bedoel ik het niet. De cybertruck (ik vind het wel gaaf) is voor nederland een te grote pickup truck en kennen we niet dus de haters vinden het kut.quote:Op maandag 11 december 2023 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar de video die ik post is een samenkomen van Sandy Munro met 5 grote mannen achter alle Tesla voertuigen en duiken best diep in alle ontwikkelingen achter de Cybertruck, die je ook terug gaat zien in toekomstige Tesla modellen.
Het gaat om:
Lars Moravy: Head of Vehicle Engineering
Franz von Holzhausen: Head of Design
Drew Baglino: Head of Powertrain (battery + motors) and Energy
Pete Bannon: Head of Low Voltage
David Lau: Head of Software
En die gaan best diep in op alle ontwikkelingen zoals de castings, 48 volt, ethernet, steer by wire, etc.
Dus je reactie is misschien on topic voor dit topic maar totaal niet relevant voor mijn post.
Ik plaats dit voor de liefhebbers van autotechniek en het is uiteraard geheel vrij om wel of niet te kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |