Lol, wat een wereld. "goed",quote:Op vrijdag 1 december 2023 07:55 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik hoop dat je de herkomst van dat geld goed kunt verklaren.
Met de huidige wetgeving?quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lol, wat een wereld. "goed",
verklaren lijkt me voldoende.
Check zijn Pohiquote:Op vrijdag 1 december 2023 07:55 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik hoop dat je de herkomst van dat geld goed kunt verklaren.
Dat gaat hem geen reet aan.quote:Op vrijdag 1 december 2023 07:04 schreef recursief het volgende:
De notaris gaat vragen naar de herkomst van je vermogen, ivm de Wwft.
Dan gaat de verkoop waarschijnlijk niet door.quote:
Hoezo? Het is niet illegaal om vermogen te verwerven door middel van crypto's, zolang je de vermogensbelasting niet ontloopt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een cryptobro. Dan kan hij het waarschijnlijk wel vergeten.
Het probleem is dat je goed en uitgebreid moet kunnen verklaren hoe je dat vermogen hebt verzameld met crypto. Kun je dat?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoezo? Het is niet illegaal om vermogen te verwerven door middel van crypto's, zolang je de vermogensbelasting niet ontloopt.
En als je theoretisch zegt hey ik heb een 100x gedaan op 5K in een cryptoshitcoin, hier zijn mijn wallet addressen, dan is het goed, of hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 1 december 2023 07:04 schreef recursief het volgende:
De notaris gaat vragen naar de herkomst van je vermogen, ivm de Wwft.
Op die vraag zal de notaris je een antwoord kunnen geven.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:12 schreef conradstrughold het volgende:
[..]
En als je theoretisch zegt hey ik heb een 100x gedaan op 5K in een cryptoshitcoin, hier zijn mijn wallet addressen, dan is het goed, of hoe werkt dat?
Ok nou de grap is ditquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het probleem is dat je goed en uitgebreid moet kunnen verklaren hoe je dat vermogen hebt verzameld met crypto. Kun je dat?
Goed punt. Koop wel in Spanjequote:Op vrijdag 1 december 2023 09:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Op die vraag zal de notaris je een antwoord kunnen geven.
En in Spanje zijn die verklaringen niet nodig, denk je?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:17 schreef conradstrughold het volgende:
[..]
Goed punt. Koop wel in Spanje
Er is dit jaar niets *100 gegaan dus dan mag ik aannemen dat je je cryptovermogen vorig jaar (en het jaar daarvoor) ook al aangegeven hebt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:12 schreef conradstrughold het volgende:
[..]
En als je theoretisch zegt hey ik heb een 100x gedaan op 5K in een cryptoshitcoin, hier zijn mijn wallet addressen, dan is het goed, of hoe werkt dat?
Lijkt me wel, want dit is Europese regelgeving. Hoewel Nederland hier weer het strengst in is uiteraard.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En in Spanje zijn die verklaringen niet nodig, denk je?
Als dat niet blijkt uit je jaaropgaven of belastingaangiften dan is dat natuurlijk niet het soort 'verklaren' waar een notaris in mee zal gaan.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:16 schreef conradstrughold het volgende:
[..]
Ok nou de grap is dit
6 jaar werken x 12 maanden x 5K per maand opzij leggen = 360K
dus ik kan wel 360K verklaren bijvoorbeeld
Ja hoor, waarom niet?quote:tegelijkertijd is de realiteit wel een beetje anders en is t meer 5K in shitcoin x 100 = 500K en dat in een jaartje dus geen belasting ontlopen of iets. maar gaan ze dat accepteren? zijn nogal veel mensen zuur over zo je geld pakken
Wat voor werk doe je dat je per maand 5000 euro kunt sparen? Dan is je inkomen zo hoog dat je ook makkelijk een enorme hypotheek kunt krijgen en niet door de financiėle molen hoeft te gaan.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:16 schreef conradstrughold het volgende:
[..]
Ok nou de grap is dit
6 jaar werken x 12 maanden x 5K per maand opzij leggen = 360K
dus ik kan wel 360K verklaren bijvoorbeeld
tegelijkertijd is de realiteit wel een beetje anders en is t meer 5K in shitcoin x 100 = 500K en dat in een jaartje dus geen belasting ontlopen of iets. maar gaan ze dat accepteren? zijn nogal veel mensen zuur over zo je geld pakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |