abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2023 @ 07:57:23 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_211472459
1 voor jezelf en 1 voor je man _O_
disclaimer
pi_211472463
Kijk die heb ik dan niet meer nodig. :7
pi_211472487
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:56 schreef SQ het volgende:
Na 2 vaatwassers en 2 ovens wordt 2 koelkasten wel mijn volgende #lifegoal :7
(2 wasmachines vertik ik, maar goed, als ik lees hoe vaak jullie je bedden en handdoeken verschonen denk ik ook niet dat ik dat nodig heb :'))
Telt een airfryer ook als tweede oven?

Ik moet elke dag wassen zonder dat ik alles vaak verschoon, maar 2 wasmachine blijft genoeg hoor. Zonder genoeg droogruimte kom je niet ver. Al zou dat soort zooi natuurlijk prima in de droger kunnen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 30 november 2023 @ 08:10:21 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_211472507
Ik heb overigens wel 2 extra (camping)koelkastjes in de tuin staan voor als de nood hoog is (zoals met feestjes of kerst).

In mijn vorige huis had ik een veel kleinere koelkast en dan moest ik dus meerdere keren per week naar de supermarkt, extreem kut, dus in mijn nieuwe keuken heb ik de allergrootste gekozen :')
disclaimer
  donderdag 30 november 2023 @ 08:22:33 #5
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211472567
Ik wou dat ik een huis kon kopen, laat staan dat ik een keuken met twee koelkasten en twee ovens kan kopen _O-
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211472601
Oh, we hebben voorlopig ook 2 banken in de woonkamer staan, maar dat is meer omdat ik een andere bank gekocht had en N de oude (leren) bank wilde bewaren om in het tuinhuis te zetten, dat nog gebouwd moet worden, in 2025 gok ik, budgettair gezien.
Dus de woonkamer ziet er niet uit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211472623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:20 schreef livelink het volgende:
Altijd als ik hier weer wat mee meelees en meepost, dan merk ik dat ik elk huishoudgen mis.
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.

Ik ben nu trouwens wel blij met mijn (bewust) gevulde diepvries. Hebben we toch wat te eten nu ik sinds zondag ziek thuis zit.
(En ja, boodschappen bestellen kan altijd, maar dat vind de budgetbewuste ik niet tof)

Grootste nadeel aan onze diepvries tov de oude is dat deze beter geïsoleerd is en er daardoor 3 in plaats van 4 broden in een la passen. Dit in combinatie met een kind wat meer gaat eten, maakt dat ik nu steeds net niet uitkom met het brood in een week. Erg onhandig.
  donderdag 30 november 2023 @ 08:41:02 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211472675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:33 schreef Hupje het volgende:

[..]
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.

Ik ben nu trouwens wel blij met mijn (bewust) gevulde diepvries. Hebben we toch wat te eten nu ik sinds zondag ziek thuis zit.
(En ja, boodschappen bestellen kan altijd, maar dat vind de budgetbewuste ik niet tof)

Grootste nadeel aan onze diepvries tov de oude is dat deze beter geïsoleerd is en er daardoor 3 in plaats van 4 broden in een la passen. Dit in combinatie met een kind wat meer gaat eten, maakt dat ik nu steeds net niet uitkom met het brood in een week. Erg onhandig.
Voor mij is het ontbreken van een auto juist ook één van de redenen dat ik elke dag boodschappen doe. Alles moet ook meegesjouwd worden, dus 1x in de week grote boodschappen doen lukt me niet. Maar het is niet alleen dat hoor. Ik ervaar bij veel van jullie een mate van georganiseerdheid die ik niet heb. Dat planmatige en vooruit denken voordat je iets doet heb ik totaal niet in me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 30 november 2023 @ 08:42:16 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211472692
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:41 schreef livelink het volgende:

[..]
Voor mij is het ontbreken van een auto juist ook één van de redenen dat ik elke dag boodschappen doe. Alles moet ook meegesjouwd worden, dus 1x in de week grote boodschappen doen lukt me niet. Maar het is niet alleen dat hoor. Ik ervaar bij veel van jullie een mate van georganiseerdheid die ik niet heb. Dat planmatige en vooruit denken voordat je iets doet heb ik totaal niet in me.
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 08:50:30 #10
382129 crew  Donna
pi_211472753
2 koelkasten hadden wij altijd wel. 2 ruime vriezers ook.

Ik heb nu voldoende aan de 3 lades van mijn koelvriescombi. Maar ik moet nu wel weer even wat uit de vriezer gaan eten. :9
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 08:51:10 #11
382129 crew  Donna
pi_211472757
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:42 schreef Burdie het volgende:

[..]
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.
Als je dat planmatige en vooruit denken niet in je hebt is dat best wel lastig.
pi_211472778
Ik mocht vanochtend weer het jaarlijkse spelletje: welke rookmelder zegt dat zijn batterijen op zijn? doen. Echt mijn favoriete spelletje 's ochtends vroeg. Zeker met corona hoofdpijn :')

Verder begint het wel beter te gaan. Alleen nog hoofdpijn en snot. Maar helaas zitten de kinderen uit mijn klas ook thuis vandaag omdat al onze invallers al ingezet werden - of ook ziek zijn. :{

Grootste nadeel is nu dat ik eigenlijk nog een paar kleine cadeautjes voor pakjesavond wilde halen. Dingen die niet de moeite zijn om online te bestellen. Maar ja, geen idee of dat er nu nog van komt.
pi_211472790
Ik haat mijn koelkast.
Einde bericht
pi_211472805
Wij gaan ook dagelijks naar de supermarkt en dat is een doorn in m’n oog. Je koopt ook altijd veel meer dan dat je nodig hebt.
Ik begin altijd heel enthousiast aan weekmenu’s en na 1,5 week houden we er weer mee op. Ik ga het wel weer een kans geven.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 30 november 2023 @ 08:59:11 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_211472822
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:42 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dit dus. Man, het idee dat ik daar ook nog elke dag over moet nadenken geeft al traanogen :')
disclaimer
  donderdag 30 november 2023 @ 09:02:59 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_211472864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:51 schreef Donna het volgende:

[..]
Als je dat planmatige en vooruit denken niet in je hebt is dat best wel lastig.
Kun je trainen. Ik ben van nature een vreselijke planner, maar heb het mezelf noodgedwongen aangeleerd. Soort basic survival skill :')
disclaimer
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 09:11:59 #17
382129 crew  Donna
pi_211472932
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:02 schreef SQ het volgende:

[..]
Kun je trainen. Ik ben van nature een vreselijke planner, maar heb het mezelf noodgedwongen aangeleerd. Soort basic survival skill :')
Ja ik denk ook wel dat dat te doen is idd. :Y
pi_211472937
Met de nieuwe aanbouw en het vervangen van de uitbouw krijgen wij waarschijnlijk een enorme leefkeuken. (voor jullie middelmaatje, voor ons HUGE).
Dan moeten we ook gaan nadenken over koelkasten en diepvrieskasten, meerdere ;) Jeetje, nu past er alleen een halve koelkast in de keuken.
Komt wel allemaal de Noorzijde overigens.

Mijn opa en oma hadden 2 van die enorme vrieskisten, beide groot genoeg voor 2 kinderen en ja dat hebben we als kleinkinderen getest. Ik heb mijn opa nog nooit zo boos gezien.
Mijn ouders hadden op zolder ook een enorme vrieskist staan, dat moest ook wel, groente uit de moestuin voor bijna het hele jaar en mijn moeder kocht altijd enorme hoeveelheden vlees in.

Weer een beroerde nacht hier, B had een astma aanval. Gelukkig hielp zijn 'nood' puf heel snel en heeft ie nog bij ons geslapen. (in een 140 cm bed he, past gewoon)
Hij wilde perse naar school want vandaag was het surprises inleveren en hij wist dat RommelPiet zou losgaan. Ik ben benieuwd hoe laat ik hem weer thuiskrijg vandaag.
pi_211472971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:33 schreef Hupje het volgende:

[..]

Beterschap! Wij bewaren ons brood ook altijd in de vriezer en gaat steeds harder met onze peuter ja.
Misschien kun je nog een halve/hele extra kopen en deze niet invriezen en eerst opeten?
pi_211473073
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:17 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Beterschap! Wij bewaren ons brood ook altijd in de vriezer en gaat steeds harder met onze peuter ja.
Misschien kun je nog een halve/hele extra kopen en deze niet invriezen en eerst opeten?
Dat doe ik al, ja, extra kopen en meteen die dag en de dag erna opeten :Y Maar sinds meneer een boterham extra eet per dag, kost dat dus 7 sneetjes meer per week en dat past net niet in 1 la in de vriezer.
In de winter gaat het nog wel, dan kan ik een half extra brood wel kwijt in de onderste halve lade, maar in de zomer ligt daar ijs :9
  donderdag 30 november 2023 @ 09:57:24 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211473223
Wij bestellen elke week in het weekend de boodschappen. Ik heb een gedeelde notitie met mijn man en daar pleuren we in wat we willen eten en dat bestel ik dan. Incl een behoorlijke standaardlijst aan dingen die we elke week nodig hebben:
- een fles vruchtensap
- een pak anijshagel
- een pak of drie havermelk
- een pak meergranenpapspul
- zes broden
- enz....

En dan komt de ah dat maandagavond brengen en ben ik voor de hele week van het plannen af. Kost nog geen half uur. Elke dag boodschappen doen zou me onnoemelijk veel tijd kosten (ik zou drie dagen per week dan niet vóór half zeven thuis zijn ofzo) en ook onnoemelijk veel geld, denk ik.

En in mijn vriezer ligt altijd wat gehakt, vegakip, wat zakken diepvriesgroente, pizza, brood, ijs, wat bakjes saté en balletjes in zoetzure saus, friet en snacks en wat kliekjes/bewust extra gemaakt eten zoals stoof. Op het moment issie idioot vol, dus hoog tijd om hem eens leeg te trekken, op te schrijven wat er nou eigenlijk precies in zit en dat op te gaan maken. En een deel ongetwijfeld weg te gooien. Zuurkoolstamppot van vorige winter is niet meer echt lekker, gok ik zomaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211473225
Wat moeten jullie extreem vroeg surprises inleveren Exode… wij maandag pas. Gaan ze morgen al Sinterklaas vieren?

Wij hebben bij de nieuwe koelkast doelbewust voor een grote koelkast gekozen, met aparte vriezer. Daarvoor moest ik tetrissen om de boodschappen er in te krijgen, en met verjaardagen/feestdagen was dat helemaal drama. De grote koelkast bespaart ons ook veel geld, we hebben nu alleen nog reclame-kaas (en een vriezer vol uitverkoopvlees). Dat weegt na een jaar al op tegen de kosten van de XXL-koelkast en extra energiekosten.

Maar ik zou nog wel een vriezer erbij willen. Onze huidige zit helemaal vol met vlees, een half reservebrood en een pak spinazie, en is nogal onoverzichtelijk. En standaard aardappeltjes en pizza in huis zou ook fijn zijn. We moeten nog een keer testen hoe de groepen verdeeld zijn in huis zodat die ergens erbij kan. Ik wilde hem in de waskamer, maar dat wordt teveel voor de stop als wasmachine en droger ook tegelijk aan gaan.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:58:25 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211473236
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:57 schreef FlyingFish het volgende:
Wat moeten jullie extreem vroeg surprises inleveren Exode… wij maandag pas. Gaan ze morgen al Sinterklaas vieren?

Wij hebben bij de nieuwe koelkast doelbewust voor een grote koelkast gekozen, met aparte vriezer. Daarvoor moest ik tetrissen om de boodschappen er in te krijgen, en met verjaardagen/feestdagen was dat helemaal drama. De grote koelkast bespaart ons ook veel geld, we hebben nu alleen nog reclame-kaas (en een vriezer vol uitverkoopvlees). Dat weegt na een jaar al op tegen de kosten van de XXL-koelkast en extra energiekosten.

Maar ik zou nog wel een vriezer erbij willen. Onze huidige zit helemaal vol met vlees, een half reservebrood en een pak spinazie, en is nogal onoverzichtelijk. En standaard aardappeltjes en pizza in huis zou ook fijn zijn. We moeten nog een keer testen hoe de groepen verdeeld zijn in huis zodat die ergens erbij kan. Ik wilde hem in de waskamer, maar dat wordt teveel voor de stop als wasmachine en droger ook tegelijk aan gaan.
Is toch niet zo vroeg? Als er dan een kind niks gemaakt blijkt te hebben, is er nog tijd om dat op te lossen. Als je dinsdag gaat vieren en maandag moet inleveren, is er niks meer te regelen als een kind ziek is/niks gemaakt heeft/er per ongeluk iets misgaat enz...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 30 november 2023 @ 09:59:03 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_211473239
Hier morgen surprises inleveren en dinsdag uitpakken. Ze maken er een tentoonstelling van op school :D
disclaimer
pi_211473251
Hier moet de surprise juist ook ingepakt ingeleverd worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')