Telt een airfryer ook als tweede oven?quote:Op donderdag 30 november 2023 07:56 schreef SQ het volgende:
Na 2 vaatwassers en 2 ovens wordt 2 koelkasten wel mijn volgende #lifegoal
(2 wasmachines vertik ik, maar goed, als ik lees hoe vaak jullie je bedden en handdoeken verschonen denk ik ook niet dat ik dat nodig heb)
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.quote:Op donderdag 30 november 2023 07:20 schreef livelink het volgende:
Altijd als ik hier weer wat mee meelees en meepost, dan merk ik dat ik elk huishoudgen mis.
Voor mij is het ontbreken van een auto juist ook één van de redenen dat ik elke dag boodschappen doe. Alles moet ook meegesjouwd worden, dus 1x in de week grote boodschappen doen lukt me niet. Maar het is niet alleen dat hoor. Ik ervaar bij veel van jullie een mate van georganiseerdheid die ik niet heb. Dat planmatige en vooruit denken voordat je iets doet heb ik totaal niet in me.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.
Ik ben nu trouwens wel blij met mijn (bewust) gevulde diepvries. Hebben we toch wat te eten nu ik sinds zondag ziek thuis zit.
(En ja, boodschappen bestellen kan altijd, maar dat vind de budgetbewuste ik niet tof)
Grootste nadeel aan onze diepvries tov de oude is dat deze beter geïsoleerd is en er daardoor 3 in plaats van 4 broden in een la passen. Dit in combinatie met een kind wat meer gaat eten, maakt dat ik nu steeds net niet uitkom met het brood in een week. Erg onhandig.
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Voor mij is het ontbreken van een auto juist ook één van de redenen dat ik elke dag boodschappen doe. Alles moet ook meegesjouwd worden, dus 1x in de week grote boodschappen doen lukt me niet. Maar het is niet alleen dat hoor. Ik ervaar bij veel van jullie een mate van georganiseerdheid die ik niet heb. Dat planmatige en vooruit denken voordat je iets doet heb ik totaal niet in me.
Als je dat planmatige en vooruit denken niet in je hebt is dat best wel lastig.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.
Dit dus. Man, het idee dat ik daar ook nog elke dag over moet nadenken geeft al traanogenquote:Op donderdag 30 november 2023 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.
Kun je trainen. Ik ben van nature een vreselijke planner, maar heb het mezelf noodgedwongen aangeleerd. Soort basic survival skillquote:Op donderdag 30 november 2023 08:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je dat planmatige en vooruit denken niet in je hebt is dat best wel lastig.
Ja ik denk ook wel dat dat te doen is idd.quote:Op donderdag 30 november 2023 09:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Kun je trainen. Ik ben van nature een vreselijke planner, maar heb het mezelf noodgedwongen aangeleerd. Soort basic survival skill
Beterschap! Wij bewaren ons brood ook altijd in de vriezer en gaat steeds harder met onze peuter ja.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.
Ik ben nu trouwens wel blij met mijn (bewust) gevulde diepvries. Hebben we toch wat te eten nu ik sinds zondag ziek thuis zit.
(En ja, boodschappen bestellen kan altijd, maar dat vind de budgetbewuste ik niet tof)
Grootste nadeel aan onze diepvries tov de oude is dat deze beter geïsoleerd is en er daardoor 3 in plaats van 4 broden in een la passen. Dit in combinatie met een kind wat meer gaat eten, maakt dat ik nu steeds net niet uitkom met het brood in een week. Erg onhandig.
Dat doe ik al, ja, extra kopen en meteen die dag en de dag erna opetenquote:Op donderdag 30 november 2023 09:17 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Beterschap! Wij bewaren ons brood ook altijd in de vriezer en gaat steeds harder met onze peuter ja.
Misschien kun je nog een halve/hele extra kopen en deze niet invriezen en eerst opeten?
Is toch niet zo vroeg? Als er dan een kind niks gemaakt blijkt te hebben, is er nog tijd om dat op te lossen. Als je dinsdag gaat vieren en maandag moet inleveren, is er niks meer te regelen als een kind ziek is/niks gemaakt heeft/er per ongeluk iets misgaat enz...quote:Op donderdag 30 november 2023 09:57 schreef FlyingFish het volgende:
Wat moeten jullie extreem vroeg surprises inleveren Exode… wij maandag pas. Gaan ze morgen al Sinterklaas vieren?
Wij hebben bij de nieuwe koelkast doelbewust voor een grote koelkast gekozen, met aparte vriezer. Daarvoor moest ik tetrissen om de boodschappen er in te krijgen, en met verjaardagen/feestdagen was dat helemaal drama. De grote koelkast bespaart ons ook veel geld, we hebben nu alleen nog reclame-kaas (en een vriezer vol uitverkoopvlees). Dat weegt na een jaar al op tegen de kosten van de XXL-koelkast en extra energiekosten.
Maar ik zou nog wel een vriezer erbij willen. Onze huidige zit helemaal vol met vlees, een half reservebrood en een pak spinazie, en is nogal onoverzichtelijk. En standaard aardappeltjes en pizza in huis zou ook fijn zijn. We moeten nog een keer testen hoe de groepen verdeeld zijn in huis zodat die ergens erbij kan. Ik wilde hem in de waskamer, maar dat wordt teveel voor de stop als wasmachine en droger ook tegelijk aan gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |