abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_211472099
Crisis aan de grens tussen Rusland en Finland: ‘Poetin speelt luguber spel met mensenlevens’

Finland heeft de grens met Rusland op slot gegooid vanwege de migrantenstroom uit dat land. Alle negen grensposten zijn dicht. De Finnen beschuldigen de Russen van het moedwillig in gang zetten van een vluchtelingenstroom richting Europa. Moskou vindt juist dat Europa voor extra dreiging zorgt. Defensiedeskundige Patrick Bolder: ,,Poetin krijgt sowieso z’n zin.’’

Afgelopen nacht sloot Finland de laatste grensovergang met Rusland. Alleen vrachtverkeer is nog toegestaan. De Finse regering hoopt op die manier de toestroom van migranten zonder papieren uit Rusland tegen te gaan. Helsinki is er bovendien van overtuigd dat Moskou uit boosheid over het Navo-lidmaatschap, doelbewust grote aantallen migranten uit Afrika en het Midden-Oosten naar de grens stuurt om het land te destabiliseren.

Negenhonderd migranten in november
,,We accepteren de poging van Rusland om Finland te beÔnvloeden niet”, aldus de Finse premier Petteri Orpo. De grens blijft gesloten tot 13 december. Tot dinsdag was alleen grensovergang Raja-Jooseppi in Fins Lapland nog open. Die grenspost ligt ver boven de poolcirkel en is erg afgelegen, maar de migranten lieten zich hierdoor niet ontmoedigen en bleven komen. Alleen al deze maand meldden zich zeker negenhonderd mensen bij de Finse grensposten, terwijl het voorheen om ongeveer ťťn asielzoeker per dag ging.

Moskou ontkent in alle toonaarden dat er met opzet migranten naar de buren worden gedirigeerd. Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov zegt juist dat Finland zorgt voor extra spanningen tussen beide landen. „Wij hadden heel lang een goede en pragmatische relatie met Finland. Wij betreuren het dat in plaats daarvan een Russofobe houding is gekomen.” Decennialang hield Finland zich neutraal, maar na de Russische invasie in OekraÔne heeft het land zich bij de Navo gevoegd. Daardoor kreeg Rusland er 1340 kilometer aan raakvlak bij met het militaire bondgenootschap. Finland sloot die grens al voor Russische toeristen en sinds september mogen auto’s met een Russische kenteken het land niet meer in.

Om de enorme grens met de Russen extra te bewaken, heeft Helsinki onder meer de hulp ingeschakeld van de Europese Unie, via grensagentschap Frontex. Dinsdag kwamen de eerste vijftig Frontex-medewerkers aan bij de Finse grensposten. In verschillende media circuleren berichten dat de Finnen ook Polen om hulp heeft gevraagd om de grens te beschermen. Dit is niet bevestigd door de autoriteiten in Warschau en Helsinki.

‘Extra spanningen door Poolse bewaking’
Voor Kremlin-woordvoerder Peskov werkt de mogelijke komst van de Polen nu al als een rode lap op een stier. ,,Het is een absoluut overbodige maatregel om de grens te beveiligen, aangezien daar geen dreiging is. Maar als er extra bewaking komt, kunnen er juist wel spanningen ontstaan. De Finnen moeten duidelijk weten dat een toename van het aantal eenheden aan onze grenzen een bedreiging voor ons vormt.’’

De Russische president Vladimir Poetin speelt volgens Patrick Bolder, defensiedeskundige bij het Haags Centrum voor Strategische Studies, een luguber spel met mensenlevens. ,,De Russen halen met het vliegtuig migranten op in landen als Jemen, Afghanistan, Kenia, Marokko en Pakistan. De groepen worden vervolgens naar de Finse grens gebracht waar ze asiel proberen aan te vragen. Nu de grenzen zijn gesloten, is de kans groot dat deze kwetsbare mensen in een niemandsland tussen beide landen terechtkomen. Grote vraag voor de komende tijd is of beide landen de migranten in de kou gaan laten zitten.’’

Rusland plaatst Finland volgens Bolder voor een duivels dilemma. ,,Als de Finnen de asielzoekers laat zitten, zullen ze worden veroordeeld vanwege een gebrek aan ethisch-morele waarden. Maar als ze de mensen wel toelaten, zal de migrantenstroom snel toenemen en is er ook een probleem. Poetin weet dit als geen ander en krijgt sowieso z'n zin. Met deze strategie over de rug van migranten zaait hij tweespalt in Europa en speelt hij populistische partijen, ook in Nederland, in de kaart. From Russia with love krijgt zo wel een wrange betekenis.’’

Of de Russen door Finland niet geaccepteerde asielzoekers terug opneemt, is nog niet duidelijk. ,,Kans is klein dat ze dat doen. Een paar jaar geleden zagen we namelijk hetzelfde gebeuren in het grensgebied tussen Belarus en Polen. Uiteindelijk droogde die migrantenstroom op doordat de Polen de mensen echt niet binnen lieten. We zullen zien of Finland zijn poot ook stijf houdt.’’

https://www.ad.nl/buitenl(...)nsenlevens~acfbe29c/

Ik vind dit een lastige.
Indien Rusland daadwerkelijk met vliegtuigen mensen uit Jemen, Afghanistan, Kenia, Marokko en Pakistan ophaald en ze naar Finland stuurt is wel heel vergaand.
900 mensen bij de grensposten in een maand; zo'n 30 per dag op een grensgebied van 1340 kilometer met grensposten is niet echt een enorme migratenstroom.

Maar goed, al die extra bewaking zorgt weer voor spanning, en zal weer tot maatregelen van de andere zijde leiden.

Ik vraag me af welk nut het zou dienen om gedurende een maand dagelijks 30 migranten naar Finland te sturen en hoe dat het land zou kunnen destabiliseren.

Meer info volgt vast.
pi_211472120
quote:
4s.gif Op donderdag 30 november 2023 04:14 schreef Za het volgende:
Ik vind dit een lastige.
Indien Rusland daadwerkelijk met vliegtuigen mensen uit Jemen, Afghanistan, Kenia, Marokko en Pakistan ophaald en ze naar Finland stuurt is wel heel vergaand.
900 mensen bij de grensposten in een maand; zo'n 30 per dag op een grensgebied van 1340 kilometer met grensposten is niet echt een enorme migratenstroom.

Maar goed, al die extra bewaking zorgt weer voor spanning, en zal weer tot maatregelen van de andere zijde leiden.

Ik vraag me af welk nut het zou dienen om gedurende een maand dagelijks 30 migranten naar Finland te sturen en hoe dat het land zou kunnen destabiliseren.

Meer info volgt vast.
Natuurlijk doe ze dat, het fascistenvriendje in Minsk heeft het de opperfascist in Moskou in 2021 al voorgedaan:

Belarus–European Union border crisis
https://en.m.wikipedia.or(...)_Union_border_crisis
pi_211472144
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 04:41 schreef J.B. het volgende:

Natuurlijk doe ze dat, het fascistenvriendje in Minsk heeft het de opperfascist in Moskou in 2021 al voorgedaan:

Belarus–European Union border crisis
https://en.m.wikipedia.or(...)_Union_border_crisis
Slechts 900 in een maand?
Hoeveel vliegtuigen vol zouden ze niet kunnen ophalen, per dag en naar Finland sturen indien ze daadwerkelijk de boel wilden destabiliseren?
pi_211472180
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 05:18 schreef Za het volgende:

[..]
Hoeveel vliegtuigen vol zouden ze niet kunnen ophalen, per dag en naar Finland sturen indien ze daadwerkelijk de boel wilden destabiliseren?
Van 30 naar 900 in de Finse/Russische donkere en steenkoude novembermaand lijkt me nochtans een forse stijging en voldoende reden voor zorgen.
pi_211472257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 05:43 schreef J.B. het volgende:

[..]
Van 30 naar 900 in de Finse/Russische donkere en steenkoude novembermaand lijkt me nochtans een forse stijging en voldoende reden voor zorgen.
Het is dan ook slechts een spel gespeeld door TS, deze opstelling.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 30 november 2023 @ 07:38:35 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211472403
Ah, als het de schuld van Rusland is dan kunnen de grenzen opeens wel bewaakt worden ondanks de internationale verdragen. Dat zouden ze in ItaliŽ en Griekenland ook moeten roepen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_211472420
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:38 schreef MichaelScott het volgende:
Ah, als het de schuld van Rusland is dan kunnen de grenzen opeens wel bewaakt worden ondanks de internationale verdragen. Dat zouden ze in ItaliŽ en Griekenland ook moeten roepen.
Precies wat ik dacht, dat kan toch helemaal niet? Mensenrechten, vluchtelingenverdrag, racisme etc.

Kunnen we nu ook die bootjes uit Afrika gewoon terug slepen/duwen?
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 08:08:26 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211472500
Niet echt vergelijkbaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211472523
Dus als Rusland “migranten” / “vluchtelingen” wil doorsturen, is het een wapen en poging tot verstoring van Europa.

Als Duitsland weer eens van plan is, dit maal, 1.5 miljoen Palestijnen op te vangen, is het geen probleem en moeten met bordjes klaar staan “jij bent welkom”.
pi_211472555
Het verbaast me dat er nog grensverkeer mogelijk is tussen Europa en die barbaren.

Russofobie is een verplichting voor ieder normaal mens.
pi_211472722
Ze bedreigen ons nu al een meer dan een jaar met nucleaire vernietiging en brengen dood en verderf in hun hele invloedssfeer, maar de media schrijft nog braaf over zonder weerwoord dat je een fobie voor Rusland kan hebben.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:47:40 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211473145
quote:
Want daar worden de grenzen uiteraard niet bewaakt.

Goed, ItaliŽ niet, maar die hebben dan ook geen gesloten landsgrenzen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_211473150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:18 schreef Confetti het volgende:
Het verbaast me dat er nog grensverkeer mogelijk is tussen Europa en die barbaren.

Sinds wanneer is een volk terecht haten een "fobie"?
  donderdag 30 november 2023 @ 09:55:05 #14
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211473203
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:18 schreef Confetti het volgende:

fo∑bie (de; v; meervoud: fobieŽn)
1
(psychologie) ongemotiveerde vrees
pi_211473334
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:55 schreef Perox het volgende:

[..]
fo∑bie (de; v; meervoud: fobieŽn)
1
(psychologie) ongemotiveerde vrees
Ja heel ongemotiveerd inderdaad hoor.

Gezien hoe de Russen wereldwijd (als toeristen alleen al) en om de landsgrenzen heen zich gedragen al eeuwen lang, is het geen fobie.

Een ander woord zou beter zijn, dat wel.
pi_211473343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:46 schreef Glazenmaker het volgende:
Ze bedreigen ons nu al een meer dan een jaar met nucleaire vernietiging en brengen dood en verderf in hun hele invloedssfeer, maar de media schrijft nog braaf over zonder weerwoord dat je een fobie voor Rusland kan hebben.
Wel raar, enerzijds bedreigen ze ons met nukes, anderzijds lijken ze ons te willen verrijken met diversiteit.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211473381
quote:
Het kan dus wel.

De enige reden dat putler dit doet is omdat europa nogal ontvankelijk is voor die 'zielige' gelukszoekers. En dan opeens na 15 jaar gekloot is er wel een mogelijkheid.

Wie is er nu voor de gek gehouden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211475095
Goh, alweer een Za topic waarbij de kant van Rusland (deels) wordt goedgepraat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211475138
quote:
Welke afspraken zijn er dan met de eu en rusland over open grenzen? Want die grenzen waren altijd al dicht voor de eu, voor russische burgers.
pi_211475223
Migrantenstromen van uiteraard uitsluitend kwetsbare jongemannen in een noodsituatie om landen te destabiliseren? Was dat geen complottheorie?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211475226
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja heel ongemotiveerd inderdaad hoor.

Gezien hoe de Russen wereldwijd (als toeristen alleen al) en om de landsgrenzen heen zich gedragen al eeuwen lang, is het geen fobie.

Een ander woord zou beter zijn, dat wel.
Tegenwoordig als je iets niet moet plaatsen ze er fobie achter, zie islamofobie, homofobie...enz, het is gewoon een hele slechte woordkeuze, met Russofobie als nieuw dieptepunt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 30 november 2023 @ 13:39:39 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211475525
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Tegenwoordig als je iets niet moet plaatsen ze er fobie achter, zie islamofobie, homofobie...enz, het is gewoon een hele slechte woordkeuze, met Russofobie als nieuw dieptepunt.
Dat jij iets net ontdekt maakt het niet nieuw.

https://www.jstor.org/stable/3004165
pi_211475901
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:39 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dat jij iets net ontdekt maakt het niet nieuw.

https://www.jstor.org/stable/3004165
Toen had rusland net aan de poorten van Zwitserland gestaan met hun Legers, paar decenia ervoor. Wat o.a. zorgde voor Napoleons zijn oorlogen. want rusland zou als grootmacht die vervelende wokies (franse revolutionaire) wel even weer terug in hun landslaven positie schoppen.

In dit opzicht is de rol van Rusland niet veranderd.
pi_211475984
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Migrantenstromen van uiteraard uitsluitend kwetsbare jongemannen in een noodsituatie om landen te destabiliseren? Was dat geen complottheorie?
Most of those arriving at Raja-Jooseppi have been younger men, but there has also been a handful of women.
https://www.theguardian.c(...)losed-russian-border
Ich glaube, dass es manchmal nicht genŁgend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schŲne Augen weinen
pi_211476204
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Most of those arriving at Raja-Jooseppi have been younger men, but there has also been a handful of women.
O jee, nog kwetsbaarder. We weten dat jongemannen van kleur geen enkele verantwoordelijkheid voor hun eigen keuzes dragen, maar vrouwtjes van kleur zijn helemaal hulpeloze wezens die door ons gevoed en gehuisd moeten worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211476257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Voor de duidelijkheid: de Russen sturen die mensen ook gewoon vanuit St Petersburg richting die laatste grensovergang (die nu ook dicht gaat) in het hoge noorden. Soms leggen ze die barre tocht af per fiets (1400km) bij weersomstandigheden die simpelweg levensgevaarlijk zijn (-10/-20).
pi_211476258
Benieuwd of Wilders nu aan de kant van Rusland of aan de kant van grenzen dicht staat. Pittig conflict.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 november 2023 @ 15:20:31 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211476262
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Toen had rusland net aan de poorten van Zwitserland gestaan met hun Legers, paar decenia ervoor. Wat o.a. zorgde voor Napoleons zijn oorlogen. want rusland zou als grootmacht die vervelende wokies (franse revolutionaire) wel even weer terug in hun landslaven positie schoppen.

In dit opzicht is de rol van Rusland niet veranderd.
Toen werden voor het eerst mythes en leugens verspreid over het rovende Rusland dat Europa moest en zal innemen wat uiteindelijk deels de vergoeilijking vormde voor een invasie voor Napoleon's persoonlijke expansiedrift. Sindsdien steekt russofobie op verschillende periodes in de geschiedenis de kop op.

Het ging me echter om de publicatiedatum van het artikel. In 1958 was de term al bekend, het is geen nieuwe uitvinding. Maar na de invasie van OekraÔene is het weer relevant, omdat dit nu in het westen en door oost-Europese nationalisten wordt aangegrepen om weer haat tegen een volk en hun hele cultuur aan te wakkeren.
  donderdag 30 november 2023 @ 15:27:58 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211476315
quote:
De Russische president Vladimir Poetin speelt volgens Patrick Bolder, defensiedeskundige bij het Haags Centrum voor Strategische Studies, een luguber spel met mensenlevens. ,,De Russen halen met het vliegtuig migranten op in landen als Jemen, Afghanistan, Kenia, Marokko en Pakistan. De groepen worden vervolgens naar de Finse grens gebracht waar ze asiel proberen aan te vragen. Nu de grenzen zijn gesloten, is de kans groot dat deze kwetsbare mensen in een niemandsland tussen beide landen terechtkomen. Grote vraag voor de komende tijd is of beide landen de migranten in de kou gaan laten zitten.’’
Grote kans dat die lui dood gaan maar dat is dan de schuld van Rusland niet die van Finland.
Er is een bekende uitspraak: "not setting yourself on fire to keep others warm", dat is hier van toepassing. Finland moet niet zichzelf opofferen om 'profiteurs' te redden die nooit wat zullen bijdragen aan de samenleving.
  donderdag 30 november 2023 @ 15:31:04 #30
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211476340
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dus als Rusland “migranten” / “vluchtelingen” wil doorsturen, is het een wapen en poging tot verstoring van Europa.

Als Duitsland weer eens van plan is, dit maal, 1.5 miljoen Palestijnen op te vangen, is het geen probleem en moeten met bordjes klaar staan “jij bent welkom”.
Dit.

Het is niets meer dan professionele huichelarij.
pi_211476457
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Finland moet niet zichzelf opofferen om 'profiteurs' te redden die nooit wat zullen bijdragen aan de samenleving.
Toch hebben ze zich aan internationale verdragen / rechten van de mens te houden.
pi_211476510
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:20 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Toen werden voor het eerst mythes en leugens verspreid over het rovende Rusland dat Europa moest en zal innemen wat uiteindelijk deels de vergoeilijking vormde voor een invasie voor Napoleon's persoonlijke expansiedrift. Sindsdien steekt russofobie op verschillende periodes in de geschiedenis de kop op.

Het ging me echter om de publicatiedatum van het artikel. In 1958 was de term al bekend, het is geen nieuwe uitvinding. Maar na de invasie van OekraÔene is het weer relevant, omdat dit nu in het westen en door oost-Europese nationalisten wordt aangegrepen om weer haat tegen een volk en hun hele cultuur aan te wakkeren.
Het is dan ook een verderfelijk en misdadig barbarenvolk met een minderwaardige volkscultuur.
  donderdag 30 november 2023 @ 16:02:30 #33
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211476524
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Toch hebben ze zich aan internationale verdragen / rechten van de mens te houden.
En wat als de rechten van de huidige bevolking daarmee in het gedrang komen? Wanneer bereiken we het punt dat we het gewoon niet meer kunnen opbrengen? En wat doen we dan?
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 16:08:00 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211476565
Welke rechten van de mens en/of internationale verdragen zitten in de knel hier
pi_211476631
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 05:18 schreef Za het volgende:

[..]
Och, het zijn er maar 900. En volgende maand weer, en die maand erop weer.

Gewoon "nee" verkopen. Is echt de enige manier om er voor te zorgen dat die mensen niet meer het vliegtuig naar Rusland pakken. Die lui bij die Finse grens hebben ook gewoon mobieltjes en kunnen met thuis whatsappen.

Daarbij, het wordt winter. Zijn ze niet aan gewend.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211476681
Nood breekt wet ťn internationale verdragen dus Finland moet gewoon de grens dicht houden omdat rusland er alleen maar op uit is Finland dwars te zitten. Jammer dat het beschaafde Finland het achterlijke en dictatoriale rusland als buur heeft.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 16:23:51 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211476697
Welke internationale verdragen?

De grens is dicht en ze kunnen die figuren niet op gaan halen want dan is het een invasie van Rusland

Is echt Poetins verantwoordelijkheid
pi_211476747
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 16:02 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
En wat als de rechten van de huidige bevolking daarmee in het gedrang komen? Wanneer bereiken we het punt dat we het gewoon niet meer kunnen opbrengen? En wat doen we dan?
Met je eens, maar als die mensen aan de poort komen moet Finland - uit menselijk oogpunt - wel optreden als redelijke partij. Dat praat verder de rol van Rusland niet goed, maar zo werkt het vaak wel.
pi_211476750
Als Finland ze niet binnen laat kan Puto die lui altijd nog in een uniform hijsen en ze naar Oekraine sturen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_211482163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Grote kans dat die lui dood gaan maar dat is dan de schuld van Rusland niet die van Finland.
Er is een bekende uitspraak: "not setting yourself on fire to keep others warm", dat is hier van toepassing. Finland moet niet zichzelf opofferen om 'profiteurs' te redden die nooit wat zullen bijdragen aan de samenleving.
Daarom hebben ze de grenzen ook gesloten. Ik volg nieuws uit Finland :)

Als ze binnen zouden komen zouden ze ze opvang moeten geven want anders zouden ze doodvriezen (iedereen zonder dak zonder zijn hoofd krijgt opvang in de wintermaanden in Finland want anders ga je gewoon dood).

Na toegang kunnen ze een asielprocedure in. Dat wil Finland niet. Finland is redelijk streng wat betreft niet EU-immigratie en vluchtelingen. Ze hebben gezien wat er met Zweden is gebeurd en willen dat voorkomen.

Maar Finland herkent ook dat het plan van de Russen is juist om Finland af te schilderen als xenofoob en racistisch wanneer ze deze mensen niet binnenlaten en er iets met deze mensen gebeurt. De enige optie is dus de grens dichtgooien en het probleem letterlijk aan Rusland laten.

Die enige grensingang die nog open was is een zeer onbegaanbaar gebied. IJskoud, dik pak sneeuw en nu de hele dag donker. Ze zijn dus met een bus afgezet in de buurt. Honderden, dan niet duizenden kilometers met je fiets/te voet daar doorheen overleeft niemand en zeker niet als je niet vanaf je jeugd al geacclimatiseerd bent aan dat klimaat.

Het is ook een EU buitengrens, dat maakt het grenzen sluiten wat makkelijker. Finland is, zeker nu de koude maanden zijn aangebroken, de facto een eiland. Grens met Rusland dicht, grens Noorwegen&Zweden is te onbegaanbaar op dit moment. Vliegtuig heb je paspoort nodig, boot vanuit Estland of Duitsland heb je ook paspoort nodig. Er is nu niet legaal in het land te komen zonder juiste documenten.
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:06:24 #41
3542 Gia
User under construction
pi_211485251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 23:29 schreef Elena111 het volgende:

[..]

Als ze binnen zouden komen zouden ze ze opvang moeten geven want anders zouden ze doodvriezen (iedereen zonder dak zonder zijn hoofd krijgt opvang in de wintermaanden in Finland want anders ga je gewoon dood).

Na toegang kunnen ze een asielprocedure in. Dat wil Finland niet. Finland is redelijk streng wat betreft niet EU-immigratie en vluchtelingen. Ze hebben gezien wat er met Zweden is gebeurd en willen dat voorkomen.

Maar Finland herkent ook dat het plan van de Russen is juist om Finland af te schilderen als xenofoob en racistisch wanneer ze deze mensen niet binnenlaten en er iets met deze mensen gebeurt. De enige optie is dus de grens dichtgooien en het probleem letterlijk aan Rusland laten.

Die enige grensingang die nog open was is een zeer onbegaanbaar gebied. IJskoud, dik pak sneeuw en nu de hele dag donker. Ze zijn dus met een bus afgezet in de buurt. Honderden, dan niet duizenden kilometers met je fiets/te voet daar doorheen overleeft niemand en zeker niet als je niet vanaf je jeugd al geacclimatiseerd bent aan dat klimaat.

Het is ook een EU buitengrens, dat maakt het grenzen sluiten wat makkelijker. Finland is, zeker nu de koude maanden zijn aangebroken, de facto een eiland. Grens met Rusland dicht, grens Noorwegen&Zweden is te onbegaanbaar op dit moment. Vliegtuig heb je paspoort nodig, boot vanuit Estland of Duitsland heb je ook paspoort nodig. Er is nu niet legaal in het land te komen zonder juiste documenten.
Mooi! Ik volg het met interesse. Dat er maar veel naar het thuisland gemaild kan worden dat ze vooral niet naar Rusland moeten komen, want ze bevriezen.
pi_211487922
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Mooi! Ik volg het met interesse. Dat er maar veel naar het thuisland gemaild kan worden dat ze vooral niet naar Rusland moeten komen, want ze bevriezen.
Wordt vast gedaan. Finland is niet zo’n hele populaire plek bij vluchtelingen, iig niet vergeleken met NL/DE/BE. ze nemen er relatief weinig op. Nog geen 6000 asielaanvragen in 2022 waarvan sommigen ook terugezonden. Het klimaat is redelijk ontoegangelijk en bar zeker als je uit een land komt waar je dat niet gewend bent. Daarnaast zijn de mensen een stuk minder warm dan West-Europeanen.
  vrijdag 1 december 2023 @ 19:30:27 #43
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211488939
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 23:29 schreef Elena111 het volgende:

[..]

En de boot vanuit Zweden? Heb je daar ook een paspoort voor nodig?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_211492574
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:30 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
En de boot vanuit Zweden? Heb je daar ook een paspoort voor nodig?
Passengers must prepare for security checks in the terminals, where they should be able to provide valid proof of identity, such as:

Passport
ID card with photo, granted after 1.3.1999 (excluding temporary ID cards)
The obligation to provide proof of identity applies to all passengers, including children of any age, those not required to present actual travel documents (see Passport and visa regulations). Those unwilling or unable to provide proof of identity and/or announce their identity upon request will not be allowed on board.

It is the passengers' responsibility to have proper travel documentation. Check with the consulate of each country you will visit or with a visa service to verify current regulations.
bron: https://en.tallink.com/good-to-know#16659559

Je dient altijd een ID kaart of paspoort te overleggen. Er is een security check , net zoals bij het vliegtuig. Je wilt niet op de Baltische zee vastzitten terwijl er een gek een bom of geweer mee heeft.

Ik ga er van uit dat dit bij iedere ferry maatschappij het geval is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')