abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211503553
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 21:00 schreef zeeland6 het volgende:
Nieuwigheidje

Opnames van SIG om 1700 uur worden nu om 2100 uur bijgeschreven op bankrekening (ING).
Goed om te weten mbt vrijdag 29 december. (mochten er nog een last minute vervroegde aflossing zijn) Want had zelf gisterochtend opgenomen als een test en dat was toen ik zonet keek nog niet binnen.
pi_211503577
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 11:19 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Goed om te weten mbt vrijdag 29 december. (mochten er nog een last minute vervroegde aflossing zijn) Want had zelf gisterochtend opgenomen als een test en dat was toen ik zonet keek nog niet binnen.
Kan ook een toevalstreffer zijn. Totaal wisselend wanneer OPP het saldo overmaakt.
pi_211503641
quote:

[..]
Moet al het geld dan op 29 december uit de wallets zijn ofzo? Waarom is dit?
pi_211503763
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 11:33 schreef Geldstrooier het volgende:

[..]
Moet al het geld dan op 29 december uit de wallets zijn ofzo? Waarom is dit?
Als je box 3 belasting betaalt, kan het beter op 1 januari op je bankrekening staan, dan in je wallet van het crowdfundplatform. In het laatste geval kan de Belastingdienst het namelijk als belegging zien, wat hoger wordt belast. Maar vanwege het weekend en verwerkingstijden moet je dan wel op tijd het uit je wallet halen. Het is echter niet verboden om een saldo in je wallet achter te laten. En als je onder de vermogensgrens zit, dan maakt het sowieso geen verschil.
pi_211504339
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 11:56 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Als je box 3 belasting betaalt, kan het beter op 1 januari op je bankrekening staan, dan in je wallet van het crowdfundplatform. In het laatste geval kan de Belastingdienst het namelijk als belegging zien, wat hoger wordt belast. Maar vanwege het weekend en verwerkingstijden moet je dan wel op tijd het uit je wallet halen. Het is echter niet verboden om een saldo in je wallet achter te laten. En als je onder de vermogensgrens zit, dan maakt het sowieso geen verschil.
Top! Dank je wel voor de tip:) scheelt weer wat euros dan
pi_211507960
quote:

[..]
Ik zou er niet teveel op bouwen, bij sig gister geld opgenomen vandaag nog niet bijgeschreven. Ok, dat is weekend, maar dat zou voor echte instant overboekingen geen rol mogen spelen, de recente opp betalingen zijn allemaal instand payments maar lijken toch nog ergens een handmatig poortje te moeten passeren.
pi_211508587
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 17:32 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik zou er niet teveel op bouwen, bij sig gister geld opgenomen vandaag nog niet bijgeschreven. Ok, dat is weekend, maar dat zou voor echte instant overboekingen geen rol mogen spelen, de recente opp betalingen zijn allemaal instand payments maar lijken toch nog ergens een handmatig poortje te moeten passeren.
Behalve bij MAX, die echt instant overmaakt, lijkt dit idd het geval.
pi_211510103
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 11:56 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Als je dit doet ben je zeker, maar een wallet is natuurlijk geen belegging. En dat is goed te onderbouwen. Ik laat mijn geld in de wallet, maar geef het als spaargeld aan. Afgelopen jaar ook zo gedaan.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_211510294
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 20:50 schreef Essebes het volgende:

[..]
Als je dit doet ben je zeker, maar een wallet is natuurlijk geen belegging. En dat is goed te onderbouwen. Ik laat mijn geld in de wallet, maar geef het als spaargeld aan. Afgelopen jaar ook zo gedaan.
Inderdaad en dat is sinds dit jaar nu de sites een door DNB goedgekeurde payment provider hebben alleen maar beter verdedigbaar.

Overigens houdt het me niet echt bezig deze vraag omdat ik doorgaans weinig saldo heb (omdat er vroeg of laat altijd wel wat 'lekkers' voorbij komt), maar mocht het saldo onverhoopt toch oplopen dan ga ik natuurlijk niet tot dat de laatste dag van het jaar zitten wachten om dat geld over te hevelen.
Pecunia non olet
pi_211511926
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:08 schreef obligataire het volgende:
Inderdaad en dat is sinds dit jaar nu de sites een door DNB goedgekeurde payment provider hebben alleen maar beter verdedigbaar.
Dit past inderdaad goed bij de veranderingen in belastingplan 2024. Voor VVE en derdengelden notaris wordt specifiek geregeld dat deze onder 'sparen' vallen omdat de gelden op een bankrekening gestald zijn. Dit is vergelijkbaar met de derdenrekening bij OPP.

Maatregelen in het wetsvoorstel Belastingplan 2024
quote:
Box 3: aandelen in de VvE scharen onder spaargeld.
Het aandeel in het vermogen van een VvE is een vermogensrecht dat tijdens de overbruggingsperiode van box 3 in de categorie ‘overige bezittingen’ valt. Deze vermogensrechten worden door middel van deze maatregel onder de categorie banktegoeden geplaatst, omdat dit vermogen meestal op een bankrekening staat en deze categorie daarom beter bij dit vermogensbestanddeel past.
quote:
Box 3: derdenrekening notaris scharen onder spaargeld Het aandeel in het vermogen op de derdengeldenrekening van een notaris is een vermogensrecht dat tijdens de periode van de overbruggingswet box 3 in de categorie ‘overige bezittingen’ valt. Net zoals bij de aandelen in VvE worden de vermogensrechten door middel van deze maatregel onder de categorie banktegoeden geplaatst.
pi_211512078
App Collin is stuk
pi_211512703
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 06:26 schreef KrekelJapie het volgende:
App Collin is stuk
[ afbeelding ]
Hier doet hij het ook niet (IPhone)
pi_211512783
Gewoon de oude app blijven gebruiken, en over een maandje nog eens proberen. Ze hebben genoeg input ter verbetering gekregen en zijn bezig met wat problemen, ik ben er wel even klaar mee.
pi_211512894
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 01:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit past inderdaad goed bij de veranderingen in belastingplan 2024. Voor VVE en derdengelden notaris wordt specifiek geregeld dat deze onder 'sparen' vallen omdat de gelden op een bankrekening gestald zijn. Dit is vergelijkbaar met de derdenrekening bij OPP.

Maatregelen in het wetsvoorstel Belastingplan 2024
[..]
[..]

Waarbij je (in theorie) net als bij aandelen nog wel te maken kunt krijgen met de “ peildatumarbitrage”
Overigens gaat het bij crowdfinance gemiddeld niet over hele grote bedragen en is het m.i. sneller aannemelijk te maken (aflopende projecten) dat e.e.a. niet is gedaan om belastingvoordeel te behalen.

https://www.belastingdien(...)laatsen-binnen-box-3
pi_211513351
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Hier doet hij het ook niet (IPhone)
Met IoS 15.8 nog wel ...
pi_211513583
Linkje CCF L* Bo**mana**ment 3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211513761
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:35 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Met IoS 15.8 nog wel ...
Hier 17.1.2 maar het werkt inmiddels weer goed.
pi_211514878
Bouwbedrijf Reijnders
¤ 57.000 | 8,0% rente | 60 maanden

Direct een linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2e hypotheek woonhuis 46% ltv + volledige lineaire aflossing

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 04-12-2023 13:43:59 ]
  maandag 4 december 2023 @ 13:39:14 #94
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_211514965
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 11:05 schreef raser1981 het volgende:
Linkje CCF L* Bo**mana**ment 3

SPOILER
LT-Bo*wM*n*gment is hier eerder besproken.
Die beste man is 81 jaar. Moet het dan maar blijven "schrappen".
Doet me denken aan harrie Mens.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_211515010
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 13:39 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
LT-Bo*wM*n*gment is hier eerder besproken.
Die beste man is 81 jaar. Moet het dan maar blijven "schrappen".
Doet me denken aan harrie Mens.
Die achternaam komt me iets te vaak voorbij. Heb er één (Box 3 verhaal) en dat is meer dan genoeg.

Reijnders vind ik een aardige om basis mee te nemen.
Pecunia non olet
pi_211515990
Douwe Egberts Café Amsterdam
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=28184
Geen zekerheden
pi_211516267
de Schaapjes
¤ 75.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/de-schaapjes/
2e hypotheek woonhuis +/- 100% ltv
pi_211516957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 23:36 schreef tnhb het volgende:

[..]
Helaas ben je denk ik niet de enige, als hij inderdaad de adresgegevens van all4funding heeft misbruikt (en daar lijtkt het wel heel sterk op als ik dit zo lees) dan ben ik van mening dat ze er niet zo eenvoudig mee weg moeten kunnen komen. Dit betreft dan namelijk het (in mijn mening bewust) laten lekken cq. laten misbruiken van informatie door, en van, een financiele instelling die onder toezicht staat. En wie garandeert dat ze de gegevens ook daadwerkelijk verwijderen na je uitschrijven, het lijkt er namelijk sterk op dat ze ook aan de basis al niet zo vertrouwlijk met je gegevens zijn omgeggaan. Ze hebben zich op deze manier niet echt als betrouwbare partij gepresenteerd, wie/wat is de volgende partij die (mis)gebruik mag gaan maken van de info?
Net de bevestiging gekregen dat de gegevens van all4funding inderdaad zijn gedeeld (gelekt, in mijn ogen primair gewoon misbruik want zonder toestemming en in de basis gewoon een datalek door all4funding) met Hypotheken Midden Nederland, dat geeft voor mij helaas duidelijk de richting aan hoe betrouwbaar deze organisatie is.
pi_211516976
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:33 schreef tnhb het volgende:

[..]
Net de bevestiging gekregen dat de gegevens van all4funding inderdaad zijn gedeeld (gelekt, in mijn ogen primair gewoon misbruik want zonder toestemming en in de basis gewoon een datalek door all4funding) met Hypotheken Midden Nederland, dat geeft voor mij helaas duidelijk de richting aan hoe betrouwbaar deze organisatie is.
Zeer kwalijk. Dit is zeker een datalek omdat je geen expliciete toestemming hebt gegeven om de gegevens met derden te delen. Ik heb nog gezocht, maar kan zelf de mail niet vinden in mijn mailbox.

In een oude mail van all4funding staat wel het hypotheek bedrijf als afzender
pi_211517455
Ik heb het idee dat de meeste recent aangeboden Collin-leningen alleen een tweede hypotheek hebben ipv een eerste hypotheek. Dat vind ik helaas wel een nadeel met de tegenwoordig iets meer fluctuerende huizenprijzen.
gr gr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')