abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211489035
Breeze Boutique B.V.
¤ 120.000 | 8,0% rente | 18 maanden

Direct een linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ruim dekkende 2e hypotheek woonhuis
pi_211490270
Nieuwigheidje

Opnames van SIG om 1700 uur worden nu om 2100 uur bijgeschreven op bankrekening (ING).
pi_211491471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 21:00 schreef zeeland6 het volgende:
Nieuwigheidje

Opnames van SIG om 1700 uur worden nu om 2100 uur bijgeschreven op bankrekening (ING).
Instant payment ?
pi_211491805
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Breeze Boutique B.V.
¤ 120.000 | 8,0% rente | 18 maanden

Direct een linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ruim dekkende 2e hypotheek woonhuis
Het klinkt als een hoogrentend deposito, als ik onderstaand tenminste mag geloven. Met daarbij ook nog de zekerheid op het woonhuis, moet het wel heel raar lopen om hier geld op te verliezen. Iemand een andere kijk?

SPOILER
Je kunt je natuurlijk afvragen hoe hard die toezegging is. Als de onderneming een beroerde start maakt dan heeft ze het geld misschien nodig om zich andere schuldeisers van het lijf te houden.

Mode is trouwens geen branche waarvan de crowdfunders direct beginnen te watertanden, ik niet althans, gezien wat drama's uit het verleden :)

Moeder en dochter hebben al vanaf 2022 plannen...........
https://indebuurt.nl/denh(...)in-problemen~180748/

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 01-12-2023 23:13:34 ]
Pecunia non olet
pi_211492102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:58 schreef Soulfreak het volgende:
Hypotheken Midden Nederland is toch van A4F eigenaar Lex? Daar krijg ik nu als relatie een mail over overstappen van zorgverzekering van. Maar gelijk uitgeschreven, want daar heb ik geen trek in.
Helaas ben je denk ik niet de enige, als hij inderdaad de adresgegevens van all4funding heeft misbruikt (en daar lijtkt het wel heel sterk op als ik dit zo lees) dan ben ik van mening dat ze er niet zo eenvoudig mee weg moeten kunnen komen. Dit betreft dan namelijk het (in mijn mening bewust) laten lekken cq. laten misbruiken van informatie door, en van, een financiele instelling die onder toezicht staat. En wie garandeert dat ze de gegevens ook daadwerkelijk verwijderen na je uitschrijven, het lijkt er namelijk sterk op dat ze ook aan de basis al niet zo vertrouwlijk met je gegevens zijn omgeggaan. Ze hebben zich op deze manier niet echt als betrouwbare partij gepresenteerd, wie/wat is de volgende partij die (mis)gebruik mag gaan maken van de info?

[ Bericht 5% gewijzigd door tnhb op 01-12-2023 23:50:45 ]
pi_211492395
Smart Body & Mind
¤ 40.000 | 8,0% rente | 36 maanden

Direct een linkje
SPOILER
2e hypotheek woonhuis met ruimte dekking + volledig lineaire aflossing
pi_211492636
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 00:30 schreef KrekelJapie het volgende:
Smart Body & Mind
¤ 40.000 | 8,0% rente | 36 maanden

Direct een linkje
SPOILER
2e hypotheek woonhuis met ruimte dekking + volledig lineaire aflossing
Hopelijk levert die samenwerking het beoogde resultaat op. Tot dusver maakt ze weinig winst en veel schuld.
De lening dient m.i. vooral om wat boze crediteuren en de huurbaas blij te maken.

De zekerheid is aantrekkelijk maar voor de rest is het vooral gebakken lucht.
Pecunia non olet
  zaterdag 2 december 2023 @ 11:02:49 #58
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211494155
Update CRE Lübeck

SPOILER
Nog niets ontvangen. Ik heb zelden of nooit meegemaakt bij dit platform dat een uitgesproken verwachting ook daadwerkelijk wordt gerealiseerd.
Uiteindelijk komt het altijd allemaal wel goed, dus het is beslist niet zorgelijk. Maar wél een beetje irritant omdat het bij hen structureel is...
pi_211494478
Getallen in de voorlopige aanslag box 3
Dit zijn de rendementspercentages voor 2024:

Banktegoeden: 1,03% (voorlopig)
Beleggingen en andere bezittingen: 6,04% (vast)
Schulden: 2,46% (voorlopig)
pi_211494521
Heeft iemand enige ervaring met recente reactietijden van gve? Ik heb inmiddels 2 weken geleden gevraagd naar de status van een betalingsregeling (17659) waar het inmiddels na m'n vorige keer vragen het weer een half jaartje stil is en zouden er toch wel weer een aantal termijnen beschikbaar moeten zijn.
pi_211495069
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
Getallen in de voorlopige aanslag box 3
Dit zijn de rendementspercentages voor 2024:

Beleggingen en andere bezittingen: 6,04% (vast)

Dus de belastingdruk (particuliere investeerders) voor crowdfunding wordt 36 % van 6,04 % oftewel een robuuste 2,17 %. Tenzij je vermogen onder de armoedegrens van ¤ 57.000,- (gehuwden ¤ 114.000,-) ligt natuurlijk.
pi_211495186
Nieuwe HCN.

Het betreft een 4-sterren crowdfundingproject voor Mister Pita To Go Nieuwerkerk. Op dit project wordt 8.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
  zaterdag 2 december 2023 @ 13:50:07 #63
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211495488
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:51 schreef tnhb het volgende:
Heeft iemand enige ervaring met recente reactietijden van gve? Ik heb inmiddels 2 weken geleden gevraagd naar de status van een betalingsregeling (17659) waar het inmiddels na m'n vorige keer vragen het weer een half jaartje stil is en zouden er toch wel weer een aantal termijnen beschikbaar moeten zijn.
Mijn ervaring is dat ze daar pas weer een keer naar een probleemproject gaan kijken, als er een klaagmail over binnenkomt. Reactietijd is meestal wel oké (1-3 dagen), tenzij je ze iets 'lastigs' vraagt. Over de inhoud van hun antwoorden ben ik in de regel niet erg tevreden.
En daarom staat GVE bij mij in de kolom "niet meer bij investeren".
pi_211495754
Meningen over de nieuwe SIG die vandaag 2-12 14:30 online komt?

https://investeren.sameni(...)19-herfinanciering-2
pi_211495832
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:22 schreef Belegger9 het volgende:

Mi een standaard SIG project met weinig risico's zeker in 1A en 1B. Wel vind ik zelf de termijn van 1 jaar ( te) kort.
pi_211495862
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:22 schreef Belegger9 het volgende:

1a veel te kort voor de kosten 0,66% en heffing 2,17% box 3.

er gaat iets niet goed bij SIG bovenaan staat 8% gevuld en bij de schijven is het al bijna vol ?
edit: schiet nu live door van 8% naar 98%. Waarvoor dank, ben ik er vanaf.

[ Bericht 5% gewijzigd door zeeland6 op 02-12-2023 14:47:34 ]
pi_211495968
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:35 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
1a veel te kort voor de kosten 0,66% en heffing 2,17% box 3.

er gaat iets niet goed bij SIG bovenaan staat 8% gevuld en bij de schijven is het al bijna vol ?
een kleine vertraging op de "lijn" > nu op 98%, only schijf 2 nog een 1,8k to go, zelf ook als tussendoortje meegenomen
pi_211497729
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:10 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe HCN.

Het betreft een 4-sterren crowdfundingproject voor Mister Pita To Go Nieuwerkerk. Op dit project wordt 8.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Dat wordt dan een vervroegde aflossing voor project 548. Zelf zit ik in de eerdere lening voor de vestiging in Rotterdam (nummer 189) en die loopt nog tot maart volgend jaar, staat wel al even te koop. https://horecamakelaardij(...)otterdam-nesselande/
pi_211498484
Vers & Fijn, een project van Voor de Groei, is failliet. Een paar weken geleden waren er al verontrustende berichten waarin gesproken werd over een mogelijke overname. Blijkbaar is dat niet gelukt.
Volgens mijn administratie zijn er 45 van de 72 termijnen betaald waarmee nog ongeveer 20% van het oorspronkelijke bedrag open staat. Als zekerheid is er een borgstelling van de ondernemers van 200k, 25% van het leenbedrag. Wat dat waard is moet nog blijken maar mijn verwachtingen zijn niet zo groot.
Ik heb hiernaast nog één project lopend bij Voor de Groei. Ze zijn zo te zien nog wel actief maar niet meer als traditioneel crowdfundplatform.
pi_211498856
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 18:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Vers & Fijn, een project van Voor de Groei, is failliet. Een paar weken geleden waren er al verontrustende berichten waarin gesproken werd over een mogelijke overname. Blijkbaar is dat niet gelukt.
Volgens mijn administratie zijn er 45 van de 72 termijnen betaald waarmee nog ongeveer 20% van het oorspronkelijke bedrag open staat. Als zekerheid is er een borgstelling van de ondernemers van 200k, 25% van het leenbedrag. Wat dat waard is moet nog blijken maar mijn verwachtingen zijn niet zo groot.
Ik heb hiernaast nog één project lopend bij Voor de Groei. Ze zijn zo te zien nog wel actief maar niet meer als traditioneel crowdfundplatform.
Inderdaad 45 termijnen van de 72 betaald. Er staat echter nog bijna 40% van het oorspronkelijke leningbedrag open volgens mijn berekening. Er is wel inclusief de rente bijna 80% van het origineel geinvesteerde bedrag terug ontvangen.

Bij een project bij Collin waar ik in zit, wat failliet is gegaan en waar ook een persoonlijke borgstelling was, moet die leningnemer gewoon dat bedrag aan borgstelling terug betalen. Had nog wel wat voeten in de aarde, meneer wilde het het eerst afkopen met een veel lager bedrag ineens waar Collin niet mee akkoord ging, tussenkomst advocaat en dreigen met persoonlijk failliet van leningnemer waarna meneer toch ging betalen. De betaling ervan is wel uitgesmeerd over 114 termijnen en de rente is verlaagd (naar 2% wettelijke rente). Dat loopt nu inmiddels 2 jaar en momenteel loopt die 2 maanden achter (was eerst 3 maanden), maar ik mag aannemen dat Collin hier nog wel achteraan zit.

Dus bij een borgstelling kan dat bedrag nog wel terug komen, al kan het misschien wel enige moeite kosten. We zullen zien hoe hard VdG het speelt.

Zelf heb ik naast deze nog 3 andere projecten bij VdG, waarvan er 2 volgend jaar aflopen.
pi_211499538
Hogere rentes: crowdfunding voor ondernemers stuk duurder geworden - https://nos.nl/l/2500111

[ Bericht 14% gewijzigd door tnhb op 02-12-2023 21:11:51 (-) ]
pi_211499852
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 21:11 schreef tnhb het volgende:
Hogere rentes: crowdfunding voor ondernemers stuk duurder geworden - https://nos.nl/l/2500111
Tja, alles wordt duurder. Mijn maandelijkse kosten van levensonderhoud zijn ook hoger en dat betaal ik met mijn crowdfund inkomsten, dus wil ik ook graag meer inkomsten daaruit. Een hogere rente helpt daarbij. Ik moet ook rondkomen.
pi_211499975
quote:
Jammer dat het punt van de verschillende fiscale heffingen tussen spaargeld en crowdfunding niet genoemd wordt waardoor de financiering van het MKB indirect door de overheid extra belast wordt.
pi_211501536
quote:
5% rente zonder zekerheden was ook echt wel weinig
https://kapilendo-public.(...)750&fit=crop&dpr=1.5
pi_211501742
quote:
Wie financiert er nou de import van dadels tegen 5% en zonder hypotheek (daar had meneer geen zin in).
Dat was zelfs 2 jaar geleden een no-go. Knap dat hij dat voor elkaar gekregen heeft.

Tegen 9% zou ik deze ook niet meenemen. En bij de bank moet je met zo'n verhaal al helemaal niet aankomen.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')