In de ijskast zetten lijkt me juist het probleem. Dat is geen afstand nemen. Dat is als zeggen:"Nou vooruit dan maar, dan hou ik me wel een tijdje aan de wet, als dat moet. Zucht, mopper, grmbl."quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
M.i. is het dan ook het politieke spel dat NSC en VVD spelen voor de bühne van hun progressievere achterban. Voor zover mij bekend is een groot deel van het electoraat dat op beide partijen gestemd heeft 'fan' van een rechts kabinet mét NSC en VVD. Naargelang het formatieproces zullen ze toch moeten gaan toegeven (nadat Wilders nog een aantal keren heeft aangegeven dat een aantal pijnpunten in de ijskast staan) en schoorvoetend in ieder geval het gesprek aangaan.
OF een dergelijk kabinet dan alsnog mogelijk is? Geen idee.
Het lijkt me wel verstandig voor NSC en VVD om toch zoveel mogelijk tot het uiterste te gaan, want nieuwe verkiezingen lijkt mij voor beide partijen niet zo handig, daar profiteren dan andere rechtse partijen weer van.
Het kan uiteindelijk wel zo zijn dat het toch klapt en VVD een links kabinet 'gedoogd'. Indien ze toch in een kabinet met GL/PvdA gaan zitten dan is het echt wel einde recht voor deze partij. Alhoewel alleen een links kabinet gedogen ze ook niet in de koude kleren zal gaan zitten.
In het belang van Nederland en zo snel mogelijk duidelijkheid adviseer ik Pieter en Dilan om NU te kappen met die spelletjes. Caroline heeft wat dat betreft groot gelijk.
Het kan aan mij liggen hoor, maar kiezen we die lui niet om nieuwe wetten te maken?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
In de ijskast zetten lijkt me juist het probleem. Dat is geen afstand nemen. Dat is als zeggen:"Nou vooruit dan maar, dan hou ik me wel een tijdje aan de wet, als dat moet. Zucht, mopper, grmbl."
Tja.
Ik respecteer de belangen van de partijen maar ze gaan hier formeren met twee partijen die overduidelijk puur met oppositie bezig willen zijn (PVV en NSC), een partij die voor nu even aan de zijlijn zou moeten (VVD) en een nummer twee die niet wil maar in mijn ogen gewoon moet praten met de rest.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar kiezen we die lui niet om nieuwe wetten te maken?
Ik denk dat je NSC daar wel onder kan scharen, maar dat is wat ondergesneeuwd door de strategische stem op de PVV. Wat Denemarken ook in die zin mee heeft is dat ze altijd kritisch waren op migratie omdat ze al een lange tijd die opt-out hebben. Qua kiezers en partijen een bijzonder volkje.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:09 schreef Lurf het volgende:
Zolang er geen partij opstaat die sociaal-economisch links is en sociaal-cultureel rechts, vrij is van dogma's en betrouwbaar in het bestuur blijf je dit houden. Zie de Socialdemokraterne in Denemarken. Het blijft opmerkelijk dat de kiezers in het politieke midden toch vrij duidelijk aangeven wat ze zoeken, maar dat er geen politieke partij is die dat kan of wil leveren.
Dat valt denk ik wel mee. Zo tactisch is ie niet. Het is meer dat je bang moet zijn dat je ook verzuipt als Wilders ten onder gaat. En dan heeft de PVV nog het geluk dat ze voor een deel kortzichtige stemmers hebben die toch wel op hem blijven stemmen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je moet het hard spelen tegen figuren als Wilders. Anders maakt hij je af.
Yeah, iemand die graag jonge katjes verzuipt is ook niet beter omdat ie even ophoudt omdat er mensen langs fietsen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
In de ijskast zetten lijkt me juist het probleem. Dat is geen afstand nemen. Dat is als zeggen:"Nou vooruit dan maar, dan hou ik me wel een tijdje aan de wet, als dat moet. Zucht, mopper, grmbl."
Tja.
NSC zie ik wel willen regeren. Als Pieter het echt zonder politieke rompslomp wil doen ook dikke prima natuurlijk. Een middenkabinet met een omzigt die ze bij de les houdt zou echt potentie hebben. Moeten we er wel aan wennen dat alle partijen in moeten binden.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik respecteer de belangen van de partijen maar ze gaan hier formeren met twee partijen die overduidelijk puur met oppositie bezig willen zijn (PVV en NSC), een partij die voor nu even aan de zijlijn zou moeten (VVD) en een nummer twee die niet wil maar in mijn ogen gewoon moet praten met de rest.
En dat krampachtig bijelkaar zien te vegen.. waarbij ieder alternatief gegijzeld wordt door de PVV omdat men denkt dat het PVV-deel van de kiezer het hele volk is en het volk het PVV geluid en PVV beleid moet krijgen. Het was werkbaarder geweest met PVV op 2 of 3
maak er maar iets moois van
En dan begrijp je dat alle partijen heel huiverig zijn om met Wilders te gaan samenwerken, want een Milders kan best prima zijn, maar wat als hij dus die standpunten uit de ijskast haalt, wanneer juist veel mensen het zijn vergeten, maar de nieuwe wetten qua staatvorming er zijn, zo gemaakt dat Wilders meer mogelijkheden heeft en dus die ideeen gaat ontdooien (Wat een consequentie van Omztichs hervormingen kan zijn!)?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar kiezen we die lui niet om nieuwe wetten te maken?
Wat zou Wilders daarmee kunnen bereiken? Een meerderheid zou hij dan niet gaan krijgen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En dan begrijp je dat alle partijen heel huiverig zijn om met Wilders te gaan samenwerken, want een Milders kan best prima zijn, maar wat als hij dus die standpunten uit de ijskast haalt, wanneer juist veel mensen het zijn vergeten, maar de nieuwe wetten qua staatvorming er zijn, zo gemaakt dat Wilders meer mogelijkheden heeft en dus die ideeen gaat ontdooien (Wat een consequentie van Omztichs hervormingen kan zijn!)?
Zodra er een bindend referendum op tafel ligt moet je voor een hoop zaken bang zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat zou Wilders daarmee kunnen bereiken? Een meerderheid zou hij dan niet gaan krijgen.
Maar zeg dat dan. We hebben met corona en Oekraïne gezien dat de staat best enorme stappen kan zetten in korte tijd als Den Haag denkt dat het nodig is. Dingen die 2 maanden ervoor nog ondenkbaar waren konden opeens. In de meeste gevallen ook terecht ook. Maar zodra het over immigratie gaat zou iedere maatregel ertegen opeens verboden en onmogelijk zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En dan begrijp je dat alle partijen heel huiverig zijn om met Wilders te gaan samenwerken, want een Milders kan best prima zijn, maar wat als hij dus die standpunten uit de ijskast haalt, wanneer juist veel mensen het zijn vergeten, maar de nieuwe wetten qua staatvorming er zijn, zo gemaakt dat Wilders meer mogelijkheden heeft en dus die ideeen gaat ontdooien (Wat een consequentie van Omztichs hervormingen kan zijn!)?
Wanneer we een kiestelsel systeem zouden hebben (wat Omtzicht beleid), dan was Wilders nu de absolute alleen heerser geweest met 24 % van de stemmen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat zou Wilders daarmee kunnen bereiken? Een meerderheid zou hij dan niet gaan krijgen.
Nee, de PVV liegt opzichtig.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar zeg dat dan. We hebben met corona en Oekraïne gezien dat de staat best enorme stappen kan zetten in korte tijd als Den Haag denkt dat het nodig is. Dingen die 2 maanden ervoor nog ondenkbaar waren konden opeens. In de meeste gevallen ook terecht ook. Maar zodra het over immigratie gaat zou iedere maatregel ertegen opeens verboden en onmogelijk zijn.
Ik heb een hekel aan de PVV en veracht de VVD, maar ik snap waarom mensen met weinig vertrouwen in de politiek zo massaal richting PVV zijn gegaan. De oude machtspartijen liegen opzichtig. Als je echt zou willen kan er van alles. Je kan bijvoorbeeld uit verdragen stappen. Dat heeft negatieve gevolgen, ook buiten het directe onderwerp waar dat verdrag over gaat. Nederland zal bijvoorbeeld wat minder snel een internationaal hof krijgen en de pluche internationale plekken waar ministers naar doorstromen zullen minder worden, maar het kan wel.
Ja, dat wil hij uitvoeren, hett staat in zijn verkiezingsprogramma, dus daar moeten we maar van uit gaanquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wanneer we een kiestelsel systeem zouden hebben (wat Omtzicht beleid), dan was Wilders nu de absolute alleen heerser geweest met 24 % van de stemmen.
Weet niet of je PVV gestemd hebt, maar had hij (indien alleen heerser) dan zijn partij programma uitgevoerd, mensen uit de kamer verwijderd die een dubbel paspoort hebben, mensen met dubbel paspoort stemrecht ontnomen? Had hij alle moslims verboden nog hun religie uit te oefenen. neemt hij vrijheid van godsdienst af etc?
Blijf jezelf vooral voor de gek houden. 80% van de achterban wil PVV/VVD/NSC/BBB. Als dat niet 'het volk' is dan weet ik het ook niet.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik respecteer de belangen van de partijen maar ze gaan hier formeren met twee partijen die overduidelijk puur met oppositie bezig willen zijn (PVV en NSC), een partij die voor nu even aan de zijlijn zou moeten (VVD) en een nummer twee die niet wil maar in mijn ogen gewoon moet praten met de rest.
En dat krampachtig bijelkaar zien te vegen.. waarbij ieder alternatief gegijzeld wordt door de PVV omdat men denkt dat het PVV-deel van de kiezer het hele volk is en het volk het PVV geluid en PVV beleid moet krijgen. Het was werkbaarder geweest met PVV op 2 of 3
maak er maar iets moois van
Komt goed overeen met het percentage klootjesvolk in dit land dus zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Blijf jezelf vooral voor de gek houden. 80% van de achterban wil PVV/VVD/NSC/BBB. Als dat niet 'het volk' is dan weet ik het ook niet.
https://www.rijksoverheid(...)internationaal-rechtquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:36 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, de PVV liegt opzichtig.
Je kan helemaal niet zo simpel uit verdragen stappen. Dat snap je zelf toch ook wel, hoop ik?
En volgens mij zei ik verder dat het zeker gevolgen zou hebben als je eruit stapt. Dus waar je vandaan haalt dat het allemaal maar simpel is snap ik niet zo goed.quote:Een verdrag opzeggen
Een staat of een organisatie kan zich uit een verdrag terugtrekken.
In al jou voorbeelden, die gebeurt zijn is dit binnen de mogelijkheden en vooral beroep op dburger zelf gedaan. Zo waren de grenzen niet dicht, maar werden vaak vluchten aan de grond gehouden, door het vertrekkende land (dit deden landen binnen de eU zelf, dus niet het ontvangende land). ik kon prima duitsland in reizen tijdens Covid lockdown, ook in de eerste maanden (moest toen voor mijn werk, daar een paar keer zijn). Mondkapjes, etc quarantaine opleggen etc zijn maatregelen wie al 100 jaren bestaan, alleen wij hadden geen pandemie of situatie dat dit niet hoefde. Dus die situaties zijn allemaal gewoon beschreven en geregeld. In de jaren 50 tot 70 werden heel vaak hele gezinnen uit huizen gezet en onbewoonbaar verklaard.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar zeg dat dan. We hebben met corona en Oekraïne gezien dat de staat best enorme stappen kan zetten in korte tijd als Den Haag denkt dat het nodig is. Dingen die 2 maanden ervoor nog ondenkbaar waren konden opeens. In de meeste gevallen ook terecht ook. Maar zodra het over immigratie gaat zou iedere maatregel ertegen opeens verboden en onmogelijk zijn.
Ik heb een hekel aan de PVV en veracht de VVD, maar ik snap waarom mensen met weinig vertrouwen in de politiek zo massaal richting PVV zijn gegaan. De oude machtspartijen liegen opzichtig. Als je echt zou willen kan er van alles. Je kan bijvoorbeeld uit verdragen stappen. Dat heeft negatieve gevolgen, ook buiten het directe onderwerp waar dat verdrag over gaat. Nederland zal bijvoorbeeld wat minder snel een internationaal hof krijgen en de pluche internationale plekken waar ministers naar doorstromen zullen minder worden, maar het kan wel.
Maar dit is wederom niet hoe het verwoord was tijdens de verkiezingen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
In al jou voorbeelden, die gebeurt zijn is dit binnen de mogelijkheden en vooral beroep op dburger zelf gedaan. Zo waren de grenzen niet dicht, maar werden vaak vluchten aan de grond gehouden, door het vertrekkende land (dit deden landen binnen de eU zelf, dus niet het ontvangende land). ik kon prima duitsland in reizen tijdens Covid lockdown, ook in de eerste maanden (moest toen voor mijn werk, daar een paar keer zijn). Mondkapjes, etc quarantaine opleggen etc zijn maatregelen wie al 100 jaren bestaan, alleen wij hadden geen pandemie of situatie dat dit niet hoefde. Dus die situaties zijn allemaal gewoon beschreven en geregeld. In de jaren 50 tot 70 werden heel vaak hele gezinnen uit huizen gezet en onbewoonbaar verklaard.
Maar grotendeels van NL wil geen totale migratie stop, wil niet de grenzen met duitsland en Belgie dicht etc. Omtzicht is geen voorstander van een totale migratie stop, en zal altijd asielzoekers willen helpen. Een verbod op Bed bad en brood gaat tegen alles in waar een christelijke en liberale partijen voor staan en waar een 'rechtse' partij ook altijd tegen zou zijn.
Nee heeft geen direct bezwaar, maar NsC was dit 54%. En als PVV hun standpunten steunt snap ik het, maar betekend niet dat ze het eens zijn de standpunten van De pVV!quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Blijf jezelf vooral voor de gek houden. 80% van de achterban wil PVV/VVD/NSC/BBB. Als dat niet 'het volk' is dan weet ik het ook niet.
Dan ga je toch weg, doei!quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Komt goed overeen met het percentage klootjesvolk in dit land dus zou goed kunnen.
Nee, het kan niet. En dat is niet simpel. stop met liegen a.u.b.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)internationaal-recht
[..]
En volgens mij zei ik verder dat het zeker gevolgen zou hebben als je eruit stapt. Dus waar je vandaan haalt dat het allemaal maar simpel is snap ik niet zo goed.
Alleen maar drammen dat iets niet kan is pas simpel. Ja het kan wel maar hou dan rekening met X, Y en Z is het moeilijke verhaal waar ik geen enkele partij op heb kunnen betrappen.
Door wie niet?quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar dit is wederom niet hoe het verwoord was tijdens de verkiezingen.
'Centrum rechts' geniet gewoon de voorkeur bij het volk.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee heeft geen direct bezwaar, maar NsC was dit 54%. En als PVV hun standpunten steunt snap ik het, maar betekend niet dat ze het eens zijn de standpunten van De pVV!
Is wel heel simpel om te doen, maar gevolgen zijn alles behalve Simpel.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:57 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, het kan niet. En dat is niet simpel. stop met liegen a.u.b.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |