abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211479546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik ben juist ontevreden over die groep zeikerds. Dat gejengel van die lui zorgt alleen maar voor ad-hoc beleid en haastig ingevoerde broddelwetjes.

Maar naar mij luisteren ze niet.
Nog even en de hele wereld stort in, wil je dus zeggen?
pi_211479647
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Nog even en de hele wereld stort in, wil je dus zeggen?
Wat maakt zijn mening uit? Je kunt zelf de behoudend geprojecteerde effecten en onzekerheden daarvan lezen in de IPCC rapporten. Een realiteit die geaccepteerd wordt en waardoor "normaal"-rechts/conservatieve partijen gelukkig qua beleid wel stappen zet (volgens velen natuurlijk te weinig, maar goed, dat is een andere discussie) - zie bv. in feite alle Europese "normaal"-rechts/conservatieve partijen.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 30-11-2023 23:33:04 ]
  donderdag 30 november 2023 @ 23:20:05 #253
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211482110
Iemand deze column gezien?

Wilders was woensdag amper wakker of hij gooide al op berichtendienst X: ‘Pieter Omtzigt speelt spelletjes!’ Even later verspreidde Wilders een column waarin Omtzigt een ‘katholieke gluiperd’ wordt genoemd.

Waar staat die?
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 1 december 2023 @ 00:45:26 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211482372
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja blijf maar gillen over links terwijl VVD 13 jaar heeft geregeerd. En ook gewoon klimaatmaatregelen door wilt blijven voeren. Dus het hele links pusht alleen!! is totaal niet aan de orde. Ja tenzij je VVD links noemt natuurlijk maar dan ben je wel helemaal af.

De hele wereldwijde industrie omtrent klimaat, duurzaamheid en groene industrie veranderd. In elk continent. Dus Wilders en zijn stemvee kan wel zoveel willen. Dat gaat hoe dan ook tegengehouden worden. Of dat al in de coalitie, oppositie of via internationale regelgeving gebeurt maakt niet uit. Dus misschien maar gewoon, he, accepteren ofzo
Het ligt er aan hoe je er mee om gaat. Afwimpelen op dd samenleving die niet zo sterk vervuilt? Of leg je het bij de vervuilers zelf?

En zeg eens. Heb jij kunnen stemmen voor 'parijs'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 december 2023 @ 00:47:17 #255
319979 Fok-it
All is well
pi_211482376
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 00:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of leg je het bij de vervuilers zelf??
Wat begrijp je niet aan het woord industrie?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211482388
Lekker belangrijk gekke geertje gaat toch geen kut kunnen veranderen aan du A$ielSoeKurZh

Beter geven we geld aan heel Afrika om daar de boel op poten te zetten maar NL loopt altijd weer voorop met geld geven aan die kut-regimes. We doen al geen ene kut als het op asielzoekers aankomt.

@xpompompomx kijk deze reactie vriend _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 1 december 2023 @ 00:52:34 #257
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_211482393
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 23:20 schreef matthijst het volgende:

Wilders was woensdag amper wakker of hij gooide al op berichtendienst X: ‘Pieter Omtzigt speelt spelletjes!’ Even later verspreidde Wilders een column waarin Omtzigt een ‘katholieke gluiperd’ wordt genoemd.

Waar staat die?
Ik zie hem ook nergens. Het Parool beweert dit, maar ik zie het nergens. Hij staat in ieder geval niet op de site van de PVV, een zeer logische plaats om een column van Geert te plaatsen.
Non possumus non loqui
pi_211482422
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 00:50 schreef BoneThugss het volgende:
Lekker belangrijk gekke geertje gaat toch geen kut kunnen veranderen aan du A$ielSoeKurZh

Beter geven we geld aan heel Afrika om daar de boel op poten te zetten maar NL loopt altijd weer voorop met geld geven aan die kut-regimes. We doen al geen ene kut als het op asielzoekers aankomt.

@:xpompompomx kijk deze reactie vriend _O_
Natuurlijk niet! En dan zijn bestaansrecht opgeven? The crisis is not meant to be solved.
pi_211482475
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 01:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk niet! En dan zijn bestaansrecht opgeven? The crisis is not meant to be solved.
Die partij dankt er zijn bestaansrecht zo'n beetje aan inderdaad.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_211482632
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 00:52 schreef Knip het volgende:

[..]
Ik zie hem ook nergens. Het Parool beweert dit, maar ik zie het nergens. Hij staat in ieder geval niet op de site van de PVV, een zeer logische plaats om een column van Geert te plaatsen.
De link naar deze column deelde Wilders op Twitter:

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-pieter-omtzigt-9/
  vrijdag 1 december 2023 @ 06:38:51 #261
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211482667
quote:
Beste Pieter,

Mij is het altijd een raadsel hoe het kan dat exacte wetenschappers in God geloven.

Jij bent econometrist
.
Jan is zelf alfa vermoed ik.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211482822
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 23:20 schreef matthijst het volgende:

Waar staat die?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 00:52 schreef Knip het volgende:

[..]

Hierbij de nu gewiste retweet van onze milde leider, een leider voor elke Nederlander, of het nu een gluiperig katholiek, een “islamitisch Mein Kampf: de koran” lezer of de hardwerkende extinsion rebellion medewerker is

pi_211482870
Nou, onze 'grote' 'Verbinder' is dus ook alvast met campagne voeren begonnen?
pi_211482920
Het is toch al langer bekend dat je voor tact niet bij Geert moet zijn.

Ik mag toch aannemen dat dat in 'Den Haag' algemeen bekend is?

En doooorrrrrrr.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211482925
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:48 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Er zijn nogal wat standpunten van de PVV waaruit "links beleid" uit voortvloeit, mochten ze deze punten ten uitvoer mogen brengen. Ik hoop dat de PVV-stemmer zich hiervan bewust is?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Links beleid als in vluchtelingen en absurd dure klimaatmaatregelen met een onevenredig hard effect op de samenleving uit utopie en wensdenken.

Dat pvv economisch/sociaal links is, dat kan je ook lezen in mijn postgeschiedenis. Ze staan niet ver af van de sp.
quote:
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is dan wel een beetje een puntje dat Greet in zulke kwesties gewoon met de VVD meestemde en er geen sociaaleconomisch links alternatief tegenover stelde.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan je weinig mee. Een statistiek geeft niet het hele verhaal he.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Statistiek geeft inderdaad weinig context. En toch is het imo een betere weergave van het daadwerkelijke beleid, dan wat partijen elke 4 jaar aan goede bedoelingen in een partijprogramma kwakken.
co/9nbzfFw/IMG-0699.png[/img][/url]
Ik dacht steeds hetzelfde als probeer, maar toen las ik dit artikel in de NRC.

Hierin wordt aangegeven dat de PVV sinds 2018 op het gebied van zorg 80% hetzelfde als SP stemt, bij huisvesting en sociale zekerheid is dit 70%. De partij wil: “sociale huren verlagen, huurtoeslag verhogen en eigen risico in zorg afschaffen”.

Maar de PVV is niet links in het kader van herverdeling “De partij wil dat álles betaalbaar blijft, voor lage, midden- én hoge inkomens. […] De PVV wil bijvoorbeeld wel een hoger minimumloon, maar zelden hogere belastingen” en daarnaast willen ze de keiharde bijstandsfraude aanpak (toeslagenschandaal) handhaven.

PVV is selectief links, maar eigenlijk denk ik dat Els het partijprogramma het best begrepen heeft:
pi_211482927
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 08:06 schreef Montagui het volgende:
Het is toch al langer bekend dat je voor tact niet bij Geert moet zijn.

Ik mag toch aannemen dat dat in 'Den Haag' algemeen bekend is?

En doooorrrrrrr.
En een van de gevolgen van dat gedrag is dat niemand met hem wil samenwerken.
pi_211482965
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 08:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
En een van de gevolgen van dat gedrag is dat niemand met hem wil samenwerken.
Iedereen lijkt al bezig met campagne voeren voor de volgende verkiezingen. Misschien dat ze hopen dat Geertje dan minder stemmen krijgt omdat hij niet kan samenwerken, maar ik zie een levensgroot risico dat de kiezer ook ziet dat alle zogenaamde anti migratie partijen op de avond van de verkiezingen al de keutel introkken.
  vrijdag 1 december 2023 @ 08:39:06 #268
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211483098
Onderzoek van sbs6 hart van Nederland vind ik nooit zo representatief tenzij het over puur die doelgroep gaat, zoals nu. 3kwart van de PVV stemmers wil de extreme standpunten vallen laten. Ik vraag me hard af of Omzigt zo fel tegen de punten van Geert was om afstand te creëren of om te dwingen te matigen. In het eerste geval is hij te stellig geweest denk ik.
  vrijdag 1 december 2023 @ 08:47:49 #269
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211483175
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 08:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iedereen lijkt al bezig met campagne voeren voor de volgende verkiezingen. Misschien dat ze hopen dat Geertje dan minder stemmen krijgt omdat hij niet kan samenwerken, maar ik zie een levensgroot risico dat de kiezer ook ziet dat alle zogenaamde anti migratie partijen op de avond van de verkiezingen al de keutel introkken.
Precies. Ik verwacht eerlijk gezegd geen nieuwe verkiezingen. Buiten tijd is er niks te winnen en er is inderdaad een goede kans dat partijen als de VVD en NSC kiezers verliezen.

Het is allemaal weer één groot schaakspel, alleen vervelend dat al die spelletjes veel kostbare tijd kosten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211483217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 08:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
Onderzoek van sbs6 hart van Nederland vind ik nooit zo representatief tenzij het over puur die doelgroep gaat, zoals nu. 3kwart van de PVV stemmers wil de extreme standpunten vallen laten. Ik vraag me hard af of Omzigt zo fel tegen de punten van Geert was om afstand te creëren of om te dwingen te matigen. In het eerste geval is hij te stellig geweest denk ik.
Je moet het hard spelen tegen figuren als Wilders. Anders maakt hij je af.
pi_211483305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 08:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
M.i. is het dan ook het politieke spel dat NSC en VVD spelen voor de bühne van hun progressievere achterban. Voor zover mij bekend is een groot deel van het electoraat dat op beide partijen gestemd heeft 'fan' van een rechts kabinet mét NSC en VVD. Naargelang het formatieproces zullen ze toch moeten gaan toegeven (nadat Wilders nog een aantal keren heeft aangegeven dat een aantal pijnpunten in de ijskast staan) en schoorvoetend in ieder geval het gesprek aangaan.

OF een dergelijk kabinet dan alsnog mogelijk is? Geen idee.

Het lijkt me wel verstandig voor NSC en VVD om toch zoveel mogelijk tot het uiterste te gaan, want nieuwe verkiezingen lijkt mij voor beide partijen niet zo handig, daar profiteren dan andere rechtse partijen weer van.

Het kan uiteindelijk wel zo zijn dat het toch klapt en VVD een links kabinet 'gedoogd'. Indien ze toch in een kabinet met GL/PvdA gaan zitten dan is het echt wel einde recht voor deze partij. Alhoewel alleen een links kabinet gedogen ze ook niet in de koude kleren zal gaan zitten.

In het belang van Nederland en zo snel mogelijk duidelijkheid adviseer ik Pieter en Dilan om NU te kappen met die spelletjes. Caroline heeft wat dat betreft groot gelijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211483314
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 07:51 schreef Korenfok het volgende:
Nou, onze 'grote' 'Verbinder' is dus ook alvast met campagne voeren begonnen?
Het mask off moment van Geertje "Milders" duurde niet lang.
  vrijdag 1 december 2023 @ 09:08:31 #273
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211483340
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 05:35 schreef kipknots het volgende:

[..]
De link naar deze column deelde Wilders op Twitter:

Ah, inderdaad. Bedankt.
En feitelijk klopt het, maar het las een beetje alsof Wilders 'm zelf een katholieke gluiperd noemde.
Dat zou zelf voor Wilders wat lomp zijn :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211483344
Lijkt me niet leuk als je door een gluiperd een gluiperd wordt genoemd
  vrijdag 1 december 2023 @ 09:09:46 #275
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_211483351
Zolang er geen partij opstaat die sociaal-economisch links is en sociaal-cultureel rechts, vrij is van dogma's en betrouwbaar in het bestuur blijf je dit houden. Zie de Socialdemokraterne in Denemarken. Het blijft opmerkelijk dat de kiezers in het politieke midden toch vrij duidelijk aangeven wat ze zoeken, maar dat er geen politieke partij is die dat kan of wil leveren.
Never explain, never apologize.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')