abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211453015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat zeg jij? die zelf zonder aanleiding schreef dat een reactie riekte naar enorme stompzinnigheid. Alsof dat geen schelden is.
Iets kan best een stompzinnigheid zijn. Maar ik pas op met elke PVV stemmer over 1 kam te scheren of uit te schelden.
pi_211453135
Deze schrijfster mocht recent aanschuiven bij WNL om haar ervaringen te delen over mensen met een migratieachtergrond die op de PVV hadden gestemd. De reacties die het oplevert zijn hilarisch. Als zulke mensen zich niet gewillig laten infantiliseren door Links en worden uitgenodigd bij WNL, dan worden ze 'misbruikt' door rechts. Het enorme gehalte projectie is bijzonder.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211453241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zonder Nexit is het hele effectief en hard aan willen van de asielstromen slechts "dom gelul". :)
Op korte termijn wel. Je ziet echter in Europa steeds meer rechts populistische partijen aan de macht komen. De lidstaten bepalen het beleid van de EU. Als er genoeg animo voor is kan de asielproblematiek op EU niveau worden aangepakt. Dan hoeven we geen economisch zelfmoord te plegen.
  dinsdag 28 november 2023 @ 11:55:09 #79
3542 Gia
User under construction
pi_211453387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
bestaanszekerheid en klimaat zijn non-problemen?
Bestaanszekerheid is naar beneden gegaan met de komst van islamitische immigranten. Het komt namelijk nog steeds zeer weinig voor dat man en vrouw beiden werken. De man, de Nederlandse taal niet machtig, komt in het lagere segment te werken en heeft een laag inkomen. Bam! Weer een grote groep erbij die van een laag inkomen moet rondkomen.

Daar komt nog bij dat de linkse retoriek vaak gaat over de problemen in de zorg. "Er komt een grote groep ouderen aan die straks zorg nodig hebben en we komen mensen te kort in de zorg!"
En dan is het een goed idee om mensen aan te trekken die niet in de zorg willen werken, vanwege sociaal-culturele belemmeringen (https://www.nursing.nl/ni(...)rsoneel-nurs005538w/), maar die zelf ook zorg nodig hebben als ze ziek worden, snor willen laten weglaseren enz.....

De groep mensen die zorg nodig heeft, wordt met iedere migrant die een verblijfsvergunning krijgt alleen maar groter.
  dinsdag 28 november 2023 @ 11:59:48 #80
3542 Gia
User under construction
pi_211453440
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zonder Nexit is het hele effectief en hard aan willen van de asielstromen slechts "dom gelul". :)
De eerste 5 tot 8 jaar geen huis geven. Ze wachten maar, net als onze jonge mensen, op een kamertje met gedeelde badkamer en keuken. Dan gaat de wens naar Nederland te komen er wel af.
pi_211453626
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 01:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Er liggen inderdaad bredere verdragen etc. Daar heb je zeker een punt, dat kun je niet allemaal zomaar aan de kant schuiven.

Aan de andere kant is het toch ook wat vreemd om van "het is nu eenmaal wat het is, er is geen andere keuze dan het te accepteren" uit te gaan?

Wetten, verdragen, etc. uit het verleden hebben niet zichzelf geschreven. Het is altijd mensenwerk geweest, gebaseerd op de tijdgeest van het moment. Wanneer blijkt dat deze achterhaald raken en inmiddels (in een veranderende maatschappij) meer problemen opleveren dan ze in het verleden oplosten, dan is het toch vrij normaal om dat te gaan herzien?
En ondertussen roepen bepaalde linkse stemmers wel dat ze de afspraken rondom Schiphol maar even moeten veranderen. NL probeerde er zelfs onderuit te komen zonder overleg met andere betrokken landen.

Het verschuilen achter afspraken, verdragen met ‘kan niet hoor’ gebeurd voornamelijk wanneer het ze niet uit komt.

Als er genoeg draagvlak is in de samenleving zijn wetten en verdragen gewoon aan te passen zodat ze wat meer bij deze tijd passen. Punt is inderdaad alleen dat vooral linkse partijen het gewoon niet willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2023 12:24:20 ]
pi_211453928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:59 schreef Gia het volgende:

[..]
De eerste 5 tot 8 jaar geen huis geven. Ze wachten maar, net als onze jonge mensen, op een kamertje met gedeelde badkamer en keuken. Dan gaat de wens naar Nederland te komen er wel af.
Het is heel onbeleefd en onbeschaafd om mensen geen privacy te gunnen, zeker als men ziet dat de mensen die groot wonen wel privacy hebben.
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:49:04 #83
3542 Gia
User under construction
pi_211454008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is heel onbeleefd en onbeschaafd om mensen geen privacy te gunnen, zeker als men ziet dat de mensen die groot wonen wel privacy hebben.
Mijn man en ik, en daarmee ook onze zoon, hebben die privacy ook niet.
Ik wil migranten nog de privacy gunnen van een eigen kamer, want die hebben wij ook. Maar zij mogen wmb, net als wij, een keuken en badkamer met anderen delen.

Waarom hebben zij meer recht op woonruimte dan onze eigen mensen?

Er liggen mensen in scheiding die noodgedwongen in hetzelfde huis moeten wonen. Hoe zit het met hun privacy? Huh?
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:51:30 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211454038
quote:

[..]
Hoeveel privacy denk je dat mensen in derdewereldlanden hebben?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211454150
quote:

[..]
Deze Calimero act is ook ongelofelijk cringe.
Go hard or go home
pi_211454270
quote:

[..]
Als het ze niet bevalt gaan ze maar naar een ander land toe waar ze het wel beter hebben. Migranten zijn op weg naar NL al door 10 veilige landen gereisd dus eentje meer of minder maakt ook niet uit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_211454476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn man en ik, en daarmee ook onze zoon, hebben die privacy ook niet.
Ik wil migranten nog de privacy gunnen van een eigen kamer, want die hebben wij ook. Maar zij mogen wmb, net als wij, een keuken en badkamer met anderen delen.

Waarom hebben zij meer recht op woonruimte dan onze eigen mensen?

Er liggen mensen in scheiding die noodgedwongen in hetzelfde huis moeten wonen. Hoe zit het met hun privacy? Huh?
Jij en je man hebben voor elkaar gekozen en hebben dus vrijwillig elkaars privacy opgegeven. Je zoon is een ander verhaal die heeft mogelijk ook meer behoefte aan privacy.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hoeveel privacy denk je dat mensen in derdewereldlanden hebben?
Misschien minder als hier.
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:59 schreef Noek het volgende:

[..]
Deze Calimero act is ook ongelofelijk cringe.
Kan jij datzelfde nog eens zeggen maar dan in algemeen beschaafd Nederlands?
pi_211454588
De gefortuneerde donateurs van de VVD zouden ook niet onverdeeld tevreden zijn met een gedoogpositie: https://www.quotenet.nl/z(...)mogende-ondernemers/
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:40:40 #89
3542 Gia
User under construction
pi_211454643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij en je man hebben voor elkaar gekozen en hebben dus vrijwillig elkaars privacy opgegeven. Je zoon is een ander verhaal die heeft mogelijk ook meer behoefte aan privacy.

Ik heb het dan ook over mijn man en ik aan de ene kant en onze zoon van 29 aan de andere kant.
Er komen hier gelukzoekers die jonger zijn en eerder een woning hebben.
Waarom? Vanwege gezinshereniging? Ze hebben een huis nodig voor hun gezin?
Onze jongelui kunnen niet eens beginnen aan een gezin voordat ze een jaar of 34 zijn, want dan hebben ze heel misschien de financien om een huis te kunnen kopen. Tot die tijd is het inwonen op zolder bij de ouders, soms zelfs met vriendin erbij. Echt fucking niet normaal!!
pi_211454920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook over mijn man en ik aan de ene kant en onze zoon van 29 aan de andere kant.
Onze jongelui kunnen niet eens beginnen aan een gezin voordat ze een jaar of 34 zijn, want dan hebben ze heel misschien de financien om een huis te kunnen kopen. Tot die tijd is het inwonen op zolder bij de ouders, soms zelfs met vriendin erbij. Echt fucking niet normaal!!
Mijn punt is dat de mensen die nog steeds groot wonen, dat probleem niet hebben.
  dinsdag 28 november 2023 @ 14:40:01 #91
3542 Gia
User under construction
pi_211455087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Mijn punt is dat de mensen die nog steeds groot wonen, dat probleem niet hebben.
Mensen die groot wonen, hebben nog steeds maar 1 keuken en 1 complete badkamer, soms nog een extra doucheruimte, maar dan woon je wel heel groot. Maar je moet nog steeds de keuken delen, rekening houden met elkaar qua boodschappen, samen koken of apart. Zoonlief staat nu te kokkerellen, omdat hij zo moet gaan werken. En ik zit er in de huiskamer bij. Hij heeft nu geen privacy.

Een man van 29 wil zijn eigen huishouden kunnen voeren.
pi_211455106
Samenkomsten en acties na winst PVV, 'kan polarisatie in de hand werken'
https://nos.nl/l/2499535

Na de grote verkiezingswinst van de PVV vorige week zijn er in meerdere steden samenkomsten gehouden. In onder meer Amsterdam en Utrecht gingen mensen de straat op en er werden peace-posters voor ramen geplakt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211455108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Mensen die groot wonen, hebben nog steeds maar 1 keuken en 1 complete badkamer, soms nog een extra doucheruimte, maar dan woon je wel heel groot. Maar je moet nog steeds de keuken delen, rekening houden met elkaar qua boodschappen, samen koken of apart. Zoonlief staat nu te kokkerellen, omdat hij zo moet gaan werken. En ik zit er in de huiskamer bij. Hij heeft nu geen privacy.

Een man van 29 wil zijn eigen huishouden kunnen voeren.
Maar je gaat me toch niet echt vertellen dat je zoon sinds hij 18 is echt helemaal geen enkele mogelijkheid had om uit huis te gaan?

Of dat dat alleen maar aan anderen ligt?
  dinsdag 28 november 2023 @ 14:46:48 #94
3542 Gia
User under construction
pi_211455138
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:42 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Maar je gaat me toch niet echt vertellen dat je zoon sinds hij 18 is echt helemaal geen enkele mogelijkheid had om uit huis te gaan?

Of dat dat alleen maar aan andere ligt?
Hij heeft begeleid gewoond, maar 5 jaar geleden weer thuis komen wonen. Niet ieders leven loopt zoals je het van tevoren gepland hebt, helaas.
Hier was de inschrijfduur 4 jaar en 11 maanden, die zijn inmiddels verstreken. Toch staat hij steevast ergens over de 200ste als hij reageert op een woning op inschrijfduur.

Het klopt ook gewoon niet dat mensen die scheiden niet aan een woning kunnen komen. Vriendin van me leeft al 3 jaar gescheiden van haar man in hun gezamenlijke woning. En dan krijgt een gelukzoeker uit een veilig land, binnen anderhalf jaar een woning.
Ken ook mensen die hierheen gevlucht zijn, maar wel op vakantie gaan naar het eigen land! Dan kun je toch ook in je eigen land naar een veilige plek vluchten!
pi_211455261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:46 schreef Gia het volgende:

Het klopt ook gewoon niet dat mensen die scheiden niet aan een woning kunnen komen. Vriendin van me leeft al 3 jaar gescheiden van haar man in hun gezamenlijke woning. En dan krijgt een gelukzoeker uit een veilig land, binnen anderhalf jaar een woning.
Ken ook mensen die hierheen gevlucht zijn, maar wel op vakantie gaan naar het eigen land! Dan kun je toch ook in je eigen land naar een veilige plek vluchten!
Veiligelanders hebben hier geen enkel recht op een woning. Al zouden ze er een zelf kopen, laat staan een sociale huurwoning. En dat weet jij zelf ook wel.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211455352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is dus niet het punt dat hij wil maken. Het punt dat hij wil maken is dat Jetten de situatie hier overdrijft door de situatie in murica op de onze te projecteren. Of dat terecht is weet ik verder niet, kan het filmpje nu net kijken.
Hij noemt Nederlandse situaties op, zoals verhuurders die aangeven bepaalde huurders niet te willen, discriminatie bij sollicitatieproces, etc.
pi_211455372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is alleen op te lossen door de woningnood te bestrijden, en niet door naar andere bevolkingsgroepen te wijzen..
pi_211455374
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:22 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik zou inderdaad zeggen dat we als Nederland een asiel aanvraag niet eens moeten gaan verwerken als degene die de aanvraag doet niet kan bewijzen dat hij of zij direct Nederland binnen gekomen is ipv via een Europees buurland.
Gaan de nieuwe akkoorden die we recent bereikt hebben over gelijkmatigere verdeling niet voor de Dublin akkoorden (als in nieuwe wet gaat voor oude wet?)
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:29:04 #100
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211455413
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Gaan de nieuwe akkoorden die we recent bereikt hebben over gelijkmatigere verdeling niet voor de Dublin akkoorden (als in nieuwe wet gaat voor oude wet?)
Geen idee, maar volgens mij drijven die nieuwe akkoorden eigenlijk ook op de Dublin akkoorden? Als mensen zich niet aanmelden in het eerste land, dan valt er ook niet echt een goede verdeling te maken.. of er moet provisie zijn gemaakt om bijv ook mensen uit Nederland naar Italië te sturen als ze in Italië geen asiel aanvragen, maar illegaal doorreizen naar Nederland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')