abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211488192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:?
Als ik het nieuws zo lees is tijdens het voorzitterschap van Jan Smit op grote voet geleefd en werd er veel meer uitgegeven dan dat er binnen kwam.
pi_211488209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:19 schreef Idisrom het volgende:
Bekijk hier het jaarverslag van het seizoen 2022/2023

Nou moet ik hier wel zeggen dat ik de balans er ook heel beroerd voor zie staan.

Het eigen vermogen gaat van plus 93.000 euro naar negatief 2.894.000 euro, zie pagina 7.
Ik begrijp dat in de Eredivisie de post salarissen omhoog gaat, zie pagina 8. Maar de stijging van de Overige bedrijfskosten van 4.616.000 euro naar 8.047.000 euro vind ik een onverantwoorde stijging. Dan kun je beter in de KKD blijven.

Op de activakant van de balans staat ook niet veel soeps, zie pagina 6.
Verbouwingen ter waarde van meer dan ene miljoen, maar daar heb je niet zoveel aan, als het stadion niet in jouw bezit is.
Als ik zo'n balans zou zien, zou ik ook direct ingrijpen. Ik vraag me ook af of Jan Smit wel verstand heeft van cijfers.
  vrijdag 1 december 2023 @ 18:11:55 #53
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_211488222
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:10 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Als ik zo'n balans zou zien, zou ik ook direct ingrijpen. Ik vraag me ook af of Jan Smit wel verstand heeft van cijfers.
Daar is een penningmeester voor toch?
  vrijdag 1 december 2023 @ 18:13:45 #54
65846 Bocaj
47th President.
pi_211488246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:09 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Als ik het nieuws zo lees is tijdens het voorzitterschap van Jan Smit op grote voet geleefd en werd er veel meer uitgegeven dan dat er binnen kwam.
quote:

[..]
Okay dan, dit komt in de media niet zo over... :')
pi_211488247
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Daar is een penningmeester voor toch?
Dan heeft die penningmeester misschien slechte adviezen gegeven?
pi_211488276
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Okay dan, dit komt in de media niet zo over... :')
Waarom sla je het jaarverslag er eens niet op na? Kun je zo downloaden. Heb je geen media voor nodig. Daar schrik je echt van, zeker als je financieel opgeleid bent. Als je de baas bent van zo'n club gaan alle alarmbellen af. En dat is allemaal gebeurd tijdens het voorzitterschap van Jan Smit. Dus ik snap het nu eindelijk helemaal.
Ik vind het best een sympathieke jongen hoor, daar geen kwaad woord over, maar als deze cijfers rondvliegen, dan is het gewoon einde bestuur.
pi_211488305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:18 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Waarom sla je het jaarverslag er eens niet op na? Kun je zo downloaden. Heb je geen media voor nodig. Daar schrik je echt van, zeker als je financieel opgeleid bent. Als je de baas bent van zo'n club gaan alle alarmbellen af. En dat is allemaal gebeurd tijdens het voorzitterschap van Jan Smit. Dus ik snap het nu eindelijk helemaal.
Ik vind het best een sympathieke jongen hoor, daar geen kwaad woord over, maar als deze cijfers rondvliegen, dan is het gewoon einde bestuur.
ZIjn gewoon prima cijfers, RvC loopt te zeuren over het operationele resultaat maar dat is bij het merendeel van de clubs niet positief (zelfs bij een Ajax schommelt dat ook altijd zo rond het nulpunt met soms een paar miljoen verlies en soms een paar miljoen winst en bij een AZ is het al jaren een verlies), ook nergens voor nodig aangezien je in de zomer prima kan min-maxen met transfers (wat je nu ook ziet, aangezien de daadwerkelijke winst dit boekjaar een miljoen of 3 gaat zijn).

Maar ik denk dat jij wel een beetje het probleem aangeeft, allemaal mensen die dit als een bedrijf willen runnen in plaats van een voetbalclub, maar een voetbalclub is gewoon wat anders, waarbij operationeel resultaat vele malen minder interessant is dan bij andere bedrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wienerschnitzels op 01-12-2023 18:26:55 ]
graag op anoniem
  vrijdag 1 december 2023 @ 18:26:04 #58
65846 Bocaj
47th President.
pi_211488354
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:18 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
ZIjn gewoon prima cijfers, RvC loopt te zeuren over het operationele resultaat maar dat is bij het merendeel van de clubs niet positief (bij Ajax schommelt dat ook altijd zo rond het nulpunt met soms een paar miljoen verlies en soms een paar miljoen winst), ook nergens voor nodig aangezien je in de zomer prima kan min-maxen met transfers (wat je nu ook ziet, aangezien de daadwerkelijke winst dit boekjaar een miljoen of 3 gaat zijn)
Ja, wat nou?! Doe es normaal man! :P
In de media hoor je alleen maar dat het zo erg is dat Jan eruit wordt gezet. HOE DURVEN ZE!! :(
pi_211488377
quote:

[..]
ZIjn gewoon prima cijfers, RvC loopt te zeuren over het operationele resultaat maar dat is bij het merendeel van de clubs niet positief (zelfs bij een Ajax schommelt dat ook altijd zo rond het nulpunt met soms een paar miljoen verlies en soms een paar miljoen winst en bij een AZ is het al jaren een verlies), ook nergens voor nodig aangezien je in de zomer prima kan min-maxen met transfers (wat je nu ook ziet, aangezien de daadwerkelijke winst dit boekjaar een miljoen of 3 gaat zijn)

Maar ik denk dat jij wel een beetje het probleem aangeeft, allemaal mensen die dit als een bedrijf willen runnen in plaats van een voetbalclub, maar een voetbalclub is gewoon wat anders, waarbij operationeel resultaat vele malen minder interessant is dan bij andere bedrijven.
Ik denk dat Ajax een heel ander verhaal is dan FC Volendam. Ajax zou een last van 4 miljoen nog aankunnen. Ik zie dat FC Volendam niet zo heel snel doen. En mochten ze het aankunnen, misschien zijn er geen signalen dat er verbetering is.

Niet alleen de huidige situatie telt mee. Het kan tegenzitten, natuurlijk, maar er zullen ook signalen moeten zijn dat er licht is in de tunnel. Ik kan daar niet over oordelen, blijkbaar kan de RvC dat wel.
pi_211488391
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:26 schreef Bocaj het volgende:
In de media hoor je alleen maar dat het zo erg is dat Jan eruit wordt gezet. HOE DURVEN ZE!!
Ja, dit dus.
Als die Jan nou eens even 4 miljoen over kan maken, is het leed over. Dan is hij de held.
pi_211488407
quote:

[..]
ZIjn gewoon prima cijfers, RvC loopt te zeuren over het operationele resultaat maar dat is bij het merendeel van de clubs niet positief (zelfs bij een Ajax schommelt dat ook altijd zo rond het nulpunt met soms een paar miljoen verlies en soms een paar miljoen winst en bij een AZ is het al jaren een verlies), ook nergens voor nodig aangezien je in de zomer prima kan min-maxen met transfers (wat je nu ook ziet, aangezien de daadwerkelijke winst dit boekjaar een miljoen of 3 gaat zijn)

SC Heerenveen had midden jaren '00 ook mazzel met record verkopen van Alfonso Alves, Miralem Suljemani, Klaas Jan Huntelaar en Georgios Samaras.
De eerste twee waren net op tijd verkocht, want die zijn elders totaal mislukt.
Wat Heerenveen in die tijd (dus nog onder Riemer van der Velde) verkeerd heeft gedaan, om een deel van het 'mazzel'geld te gebruiken on de structurele bedrijfslasten, lees de stadionhuur, naar beneden te brengen.
Dat is een van de grootste molenstenen, waar Heerenveen de laatste tien jaar mee worstelt.

Die kant zag ik bij FC Volendam ook zo uitgaan. Of nog erger, afstevenen op een faillissement à la RBC
pi_211488408
quote:

[..]
ZIjn gewoon prima cijfers, RvC loopt te zeuren over het operationele resultaat maar dat is bij het merendeel van de clubs niet positief (zelfs bij een Ajax schommelt dat ook altijd zo rond het nulpunt met soms een paar miljoen verlies en soms een paar miljoen winst en bij een AZ is het al jaren een verlies), ook nergens voor nodig aangezien je in de zomer prima kan min-maxen met transfers (wat je nu ook ziet, aangezien de daadwerkelijke winst dit boekjaar een miljoen of 3 gaat zijn).

Negatief EV prima cijfers? o|O
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 december 2023 @ 18:44:44 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_211488523
Zo bij Kahlid en Sophie.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 1 december 2023 @ 18:45:18 #64
262211 hhh38
pi_211488531
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:44 schreef tong80 het volgende:
Zo bij Kahlid en Sophie.

Jan Smit?
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 december 2023 @ 18:46:24 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_211488541
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:45 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Jan Smit?
Ene Milan van Dongen en Mark Neven de documentairemaker..

[ Bericht 2% gewijzigd door tong80 op 01-12-2023 18:59:55 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 december 2023 @ 18:02:04 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_211497659
De fanatieke aanhang van FC Volendam heeft op Instagram een dankwoord uitgesproken richting Wim Jonk, de technisch manager die samen met de volledige technische staf opstapt bij de eredivisionist.

Het vertrek van ook technisch directeur Jasper van Leeuwen, directeur opleidingen Ruben Jongkind en trainer Matthias Köhler volgde nadat de raad van commissarissen van de club voorzitter Jan Smit had ontslagen. Köhler zit zaterdag in de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle nog wel op de bank.

Jonk wordt bedankt voor bewezen diensten op het account van de HekSide Maffia/Ultras Volendam, zoals de fanatiekste fans zich noemen. Op Instagram worden de doelstellingen die Jonk zich bij zijn aantreden in 2019 stelde afgevinkt. ‘De Volendammers moesten weer trots zijn op de club. Het stadion moest weer vol. De jeugd op straat moest FC Volendam shirts dragen in plaats van clubs uit de omgeving of uit andere landen. Promotie binnen drie jaar. Handhaving in de eredivisie. Je hebt het geflikt, Wim. We zijn er weer, we leven weer en vanaf vandaag gaan we abrupt verder zonder jou.’

Het bericht suggereert dat er geen acties staan gepland rond de wedstrijd tegen PEC Zwolle, die om 18.45 uur begint. ‘Tijd om er te lang bij stil te staan hebben wij niet want ook zonder Wim Jonk rolt de bal in het Kras stadion. Onze pijlen gaan op Zwolle, maar niet voordat we het volgende tegen je gezegd hebben: Wim, FC Volendam leeft weer. Bedankt voor alles.’

Smit en de andere bestuursleden werden ontslagen omdat ze de club in financiële problemen zouden hebben gebracht. Smit ontkent dat. Het zogenoemde Team Jonk meldde daarna te stoppen bij Volendam. ‘Onze emmer is overgelopen na de persconferentie van rvc-voorzitter Jaap Veerman. Na dit toneelstuk vol tegenstrijdigheden, halve waarheden en volle leugens, rest ons niets anders dan dit besluit’, luidde vrijdag hun verklaring.

https://www.ad.nl/nederla(...)voor-alles~a2aed5ed/

pi_211497992
Ik dacht dat Volendam zwaar christelijk was, maar nee.

Wauw, wat een pauperplaats.
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 december 2023 @ 22:39:32 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_211500422
Ha ha ha. De druiven zijn zuur. _O_

pi_211504906
"Afgelopen woensdag hebben we met de spelersgroep en team Jonk gezeten", aldus Mirani, aanvoerder van Volendam, bij ESPN. "Toen hebben ze aangegeven dat ze tot de laatste snik voor de club willen strijden. Dan lees ik vrijdag ineens dat statement, dat voelt niet goed. Het voelt alsof ze ons een beetje laten zakken."

In dat statement kondigt Team Jonk aan de club te gaan verlaten. Mirani: "Als je het ene zegt en het ander doet, dan rijmt dat niet in mijn ogen. Maar wat ik het ergste vind, is dat we de supporters die ons altijd steunen niet terugbetalen. Ik stond hier zelf vanaf mijn twaalfde op de tribune, dus het doet me echt pijn."

Ook ploeggenoot Mühren is bijzonder teleurgesteld over de gang van zaken bij zijn club. "Zo'n situatie is voor de club natuurlijk helemaal kut", is hij duidelijk. "Als je ziet hoe alles via de media gespeeld wordt, verdient dat niet de schoonheidsprijs. We weten als spelersgroep helemaal niks. We weten niet eens of we morgen nog een trainer hebben. En dan sukkelen wij nog een paar weken verder?”

Hoofdtrainer Matthias Kohler kondigde afgelopen week ook aan te vertrekken bij Volendam, waardoor het duel met PEC zijn laatste op de bank zou zijn. Althans, dat was de veronderstelling. Zelf zei hij voorafgaand aan het duel met PEC echter: “Ik heb gezegd op te stappen, maar niet wanneer.” Wanneer hij dan precies vertrekt, gaf hij niet prijs.

Bron: https://www.voetbalzone.n(...)-laten-zakken/427720

:s)
pi_211510817
Kohler heeft spijt van zijn ontslag en wil langer aanblijven
Hij is erachter gekomen dat als hijzelf ontslag neemt, dat hij dan geen geld meer mee krijgt :s)
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 december 2023 @ 12:25:42 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_211523829
Matthias Kohler zal niet op de bank zitten bij FC Volendam in de uitwedstrijd tegen Feyenoord. De 32-jarige trainer is op non-actief gesteld. Dat bevestigen bronnen binnen Volendam aan Voetbal International.

Kohler kondigde vrijdag samen met Team Jonk zijn vertrek bij Volendam aan. In dat statement aan de media werd geen datum van vertrek genoemd. Na de 5-0 nederlaag tegen PEC Zwolle besloot de Duitse trainer dat hij de spelersgroep niet in de steek wilde laten. De selectie sprak daarna de steun voor een langer verblijf van Kohler uit.

Dinsdag arriveerde Kohler op de club in de veronderstelling de training te leiden, in voorbereiding op het duel met Feyenoord op donderdag. De commissarissen van Volendam verrasten hem echter met de mededeling dat hij op non-actief gesteld werd.
Op de site van Volendam staat inmiddels voormalig assistent Michael Dinsdag als nieuwe hoofdtrainer.

https://www.msn.com/nl-nl(...)668abd1da016c0a&ei=3

pi_211523888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:25 schreef tong80 het volgende:
Matthias Kohler zal niet op de bank zitten bij FC Volendam in de uitwedstrijd tegen Feyenoord. De 32-jarige trainer is op non-actief gesteld. Dat bevestigen bronnen binnen Volendam aan Voetbal International.

[ afbeelding ]

Kohler kondigde vrijdag samen met Team Jonk zijn vertrek bij Volendam aan. In dat statement aan de media werd geen datum van vertrek genoemd. Na de 5-0 nederlaag tegen PEC Zwolle besloot de Duitse trainer dat hij de spelersgroep niet in de steek wilde laten. De selectie sprak daarna de steun voor een langer verblijf van Kohler uit.

Dinsdag arriveerde Kohler op de club in de veronderstelling de training te leiden, in voorbereiding op het duel met Feyenoord op donderdag. De commissarissen van Volendam verrasten hem echter met de mededeling dat hij op non-actief gesteld werd.
Op de site van Volendam staat inmiddels voormalig assistent Michael Dinsdag als nieuwe hoofdtrainer.

Speciaal op dinsdag dit nieuws
pi_211523967
quote:

[..]
Wat denk je zelf?
pi_211524351
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
Hij heeft geen verstand van cijfers. Jan Smit spoelde de superbonus van Micky van der Ven in een mum van tijd weer door het putje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 05-12-2023 13:16:10 ]
pi_211524434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:25 schreef tong80 het volgende:

[ afbeelding ]

De RvC heeft hier gelijk. Hij moet er nu gelijk uit na zijn statement van vorige week. Want laat je hem nu tijdelijk nog zitten, dan moet je hem ook nog doorbetalen bij een ontslag. Ik hoop voor Volendam wel dat de RvC hem op staande voet heeft ontslagen i.p.v. op non-actief stellen.
Doe je het eerste nu niet, dan kun je dat later niet meer doen zonder verplicht te zijn het salaris door te betalen..
  Trouwste user 2022 woensdag 6 december 2023 @ 18:54:56 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_211537262
Is Dingsdag zwakbegaafd :?

pi_211538925
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:54 schreef tong80 het volgende:
Is Dingsdag zwakbegaafd :?

Zijn pa schreef toen toch nep-geruchten op internet? Over allerlei topclubs die zogenaamd belangstelling hadden voor zijn zoon...
  Trouwste user 2022 donderdag 7 december 2023 @ 07:22:29 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_211541187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zijn pa schreef toen toch nep-geruchten op internet? Over allerlei topclubs die zogenaamd belangstelling hadden voor zijn zoon...
Hij praatte in een soort Nederlands met cliché's.

pi_211542341
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:22 schreef tong80 het volgende:

[..]
Hij praatte in een soort Nederlands met cliché's.

Las dat hij voor de trainerscursus is afgewezen. Tot twee keer toe zelfs. Dan ben je waarschijnlijk wel een klapmongool.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 december 2023 @ 10:29:57 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_211542367
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Las dat hij voor de trainerscursus is afgewezen. Tot twee keer toe zelfs. Dan ben je waarschijnlijk wel een klapmongool.
Zo kwam ie ook over.

pi_211659948
quote:
Jaap Veerman volgt Jan Smit op als voorzitter van FC Volendam, zo heeft de club maandag bekendgemaakt. De voorzitter van de raad van commissarissen (rvc) zette Smit eind vorige maand nog eigenhandig aan de kant.

Veerman was de laatste tijd veel in het nieuws vanwege zijn vete met Smit. De rvc-leden vonden in tegenstelling tot het bestuur dat er veel te grote financiële risico's werden genomen.

De ruzie leidde niet alleen tot het ontslag van Smit, maar ook het vertrek van technisch manager Wim Jonk, technisch directeur Jasper van Leeuwen, directeur opleidingen Ruben Jongkind en hoofdtrainer Matthias Kohler. Ze stonden als 'Team Jonk' achter Smit en de zijnen.

FC Volendam laat verder weten dat Rob Bootsman is benoemd tot bestuurslid technische zaken en secretaris. Simon Hansen is de nieuwe penningmeester. Veerman en Bootsman stappen uit de rvc om hun nieuwe functie te kunnen invullen.
Jezelf naar voren schuiven :D genot
pi_211660043
Dit kan echt niet.

_O-
graag op anoniem
pi_211660146
Is dat de broer van Piet Veerman?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 18 december 2023 @ 18:31:58 #84
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_211660481
Jan Smit dan maar op zijn plek in de rvc.
  maandag 18 december 2023 @ 18:32:35 #85
262211 hhh38
pi_211660487
Inteeltdorpgenot
pi_211660518
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 17:58 schreef Hallojo het volgende:
Sailing home
pi_211660843
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 17:58 schreef Hallojo het volgende:
Ja, en ook zijn neef.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_211660915
Cees Roozemond deed destijds hetzelfde bij SC Heerenveen; hij ging als voorzitter van de RvC daarna zichzelf ook op de direktiestoel zetten, nadat hij eerst Luuk Eisinga had ontslagen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 12:58:22 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_211668145
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Jezelf naar voren schuiven :D genot
Altijd sympathie voor de club gehad. Nu hoop ik met al m'n voetbalcellen dat ze degraderen.

pi_211668411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:58 schreef tong80 het volgende:

[..]
Altijd sympathie voor de club gehad. Nu hoop ik met al m'n voetbalcellen dat ze degraderen.

Samen met die andere puinhoop, Vitesse
pi_211669663
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Samen met die andere puinhoop, Vitesse
Volendam heeft in elk geval ingegrepen om de boel financieel weer op de rit te krijgen. Presteren ook niet ondermaats of zo. Tegen degradatie voetballen is zo'n beetje het maximale wat erin zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')