abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211436679
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211436687
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 10:04 schreef Qarrad het volgende:
Een compilatie van de constructieve bijdragen van de brave burgers, vrouwen en kinderen, die Hamas graag terug wilde en die onschuldig vastzaten tot gisteren.

[ twitter ]
Mevrouw "ik leef mee met de Palestijnen" blijft doorgaan met Isralische propaganda papegaaien lees ik, door te stellen dat we te maken hebben het hard core terroristen , dat twee derde van de mensen die potentieel vrijgelaten worden nooit veroordeeld zijn is natuurlijk niet relevant

"The Israeli government narrative surrounding the Palestinian prisoners being released during this temporary ceasefire is both insidious and dishonest.

Israel is asking the world to believe that these people are all dangerous terrorists, yet it has built a kangaroo military court system for Palestinians that magically churns out a nearly 100 percent conviction rate. All of this from a country that constantly promotes itself as the only democracy in the Middle East.

Palestinians are not prosecuted in civil courts; they are tried in military courts. They often are denied access to lawyers and to purported evidence against them, and are regularly held in isolation for extreme periods and subjected to other forms of abuse.

Israel is the only “developed” country in the world that routinely tries children in military courts, and its system has been repeatedly criticized and denounced by major international human rights organizations and institutions."

https://theintercept.com/2023/11/26/palestine-israel-prisoners/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 26 november 2023 @ 20:04:16 #3
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211436758
twitter
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 26 november 2023 @ 20:12:15 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211436868
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:58 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mevrouw "ik leef mee met de Palestijnen" blijft doorgaan met Isralische propaganda papegaaien lees ik, door te stellen dat we te maken hebben het hard core terroristen , dat twee derde van de mensen die potentieel vrijgelaten worden nooit veroordeeld zijn is natuurlijk niet relevant

"The Israeli government narrative surrounding the Palestinian prisoners being released during this temporary ceasefire is both insidious and dishonest.

Israel is asking the world to believe that these people are all dangerous terrorists, yet it has built a kangaroo military court system for Palestinians that magically churns out a nearly 100 percent conviction rate. All of this from a country that constantly promotes itself as the only democracy in the Middle East.

Palestinians are not prosecuted in civil courts; they are tried in military courts. They often are denied access to lawyers and to purported evidence against them, and are regularly held in isolation for extreme periods and subjected to other forms of abuse.

Israel is the only “developed” country in the world that routinely tries children in military courts, and its system has been repeatedly criticized and denounced by major international human rights organizations and institutions."

https://theintercept.com/2023/11/26/palestine-israel-prisoners/
Ik heb letterlijk eerder in dit topic gezet dat er een hoop mensen zonder eerlijk proces tussen zitten, maar goed.
Ik vind het dan ook raar dat Hamas niet vraagt om de vrijlating van die gevallen, maar dat ze deze pareltjes terug willen.

Dus ja, ik leef mee met degenen die achterblijven die inderdaad niks verkeerds hebben gedaan, en de burgers die niks verkeerd hebben gedaan en die toch een bom op hun knijter krijgen, en de ontvoerde burgers die niks verkeerds hebben gedaan.
pi_211436983
“The emphasis is on damage and not on accuracy,” IDF official Daniel Hagari

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211437085
Community notes kunnen sterke aanvullingen zijn, maar deze is stompzinnig. Dit meisje werd door de Israelis dood verklaard, daarom gebruikt de premier het woord "lost", niet omdat ze zoek was en nu gevonden is :')

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 26 november 2023 @ 20:46:35 #7
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211437321
Hoeveel gijzelaars zijn er nog niet terug inmiddels?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211437413
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 20:46 schreef Molo het volgende:
Hoeveel gijzelaars zijn er nog niet terug inmiddels?
1000en Palestijnen en 100en Israelis
-Rabia Al-Basri
pi_211437473
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Hmm, zijn er duizenden Palestijnen zomaar gegijzeld dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211437510
Isral vindt het vreselijk dat ze gedwongen zijn tot een wapenstilstand en gevangenen ruil en probeert heel hard het narratief bij te sturen. Bevrijde Isralische gevangen mogen niet met de media praten en Palestijnen mogen geen vreugde tonen bij thuiskomst van geliefden. Tell me you're a totalitarian military regime without telling me you're a totalitarian military regime. #EnigeDemocratieInDeRegio

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211437559
twitter

Big five volk @KingRoland
  zondag 26 november 2023 @ 21:13:41 #12
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211437746
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Man man man
  zondag 26 november 2023 @ 21:16:42 #13
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211437799
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef Slayage het volgende:
gevangenen ruil

Bevrijde Isralische gevangen mogen niet met de media praten en Palestijnen
Wat heb je gedronken, waarde mede fokker??
  zondag 26 november 2023 @ 21:19:30 #14
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211437842
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:02 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

Big five volk @:kingroland
Fake ook nog, wow

twitter
pi_211438447
Mag ik even kotsen op 9 van de 10 nieuwskanalen. Bah bah.
pi_211438534
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 21:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Fake ook nog, wow

[ twitter ]
Dit soort troep gaat rond in de Arabische en Islamitische kringen op de socials. Best gevaarlijk eigenlijk want er zullen miljoenen mensen zijn die in dit soort narratieven gaan geloven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 26 november 2023 @ 22:19:50 #17
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211438549
quote:
13s.gif Op zondag 26 november 2023 22:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort troep gaat rond in de Arabische en Islamitische kringen op de socials. Best gevaarlijk eigenlijk want er zullen miljoenen mensen zijn die in dit soort narratieven gaan geloven.
Yep dat klopt

Niet iedereen is enigszins informatievaardig en het is ook steeds moeilijker te verifiren enzo
  zondag 26 november 2023 @ 23:12:13 #19
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211439006
quote:
Waar doel je op? Je linkt naar de hele live feed die volgens mij steeds ververst

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 27-11-2023 00:00:03 ]
  zondag 26 november 2023 @ 23:13:09 #20
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211439018
Hamas wordt verboden jn Zwitserland lees ik net. Dit raakt de gebroeders Ramadan (waarvan Tariq bekend in Nederland als wolfje in schaapskleren) ook
pi_211439117
twitter
  zondag 26 november 2023 @ 23:28:06 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211439149
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 23:23 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
RIP piraten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211439157
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 23:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar doen je op? Je linkt naar de hele live feed die volgens mij steeds ververst
Terwijl het Isralische momenteel bivakkeert in Noord-Gaza, verscheen het verzet vandaag in het noorden met ongedeerde Isralische gevangenen.
  zondag 26 november 2023 @ 23:50:30 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 27 november 2023 @ 00:01:10 #25
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211439359
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 23:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Terwijl het Isralische momenteel bivakkeert in Noord-Gaza, verscheen het verzet vandaag in het noorden met ongedeerde Isralische gevangenen.
En wat heeft dat met de IDF te maken?
pi_211439432
quote:

[..]
Gasten als slayage geloven dit voor zoete koek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 november 2023 @ 00:21:41 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211439462
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 18:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
dit he, toen ik die Hamas "strijd(st)er" zag met haar hand om dat jochie... niet dat ik ineens helemaal om ben, verre van, maar dat ik menselijkheid herkende was wel een fijn ding voor mijn ziel.
Ik kan dat totaal niet hebben noch zelf snappen. Dat mensen tederheid zien geeft natuurlijk een stukje geruststelling en tekent iemands intenties.

Dat Hamas tuig had in allereerste, tweede en derde plaats met hun tengels van dat jochie af moeten blijven en hem niet bij zijn geliefden vandaan sleuren. Ik kan er niet bij dat kinderen, laat staan in dit conflict, worden ontvoerd als (onder)handelingsmiddel.

Veel tuig van de bovenste richel hebben kennelijk tedere kanten dat mensen dat gevoelsmatig aanspreekt of lijkt op te luchten. Want stel je voor dat het toch beesten zijn....
Het is juist dat duale gedrag dat mensen verblind door als showcase best een aardige man of lieve vrouw te zijn die niet gelijk dat kind de keel doorsnijdt maar het opzadelt met een levenslang trauma.
Moet het kind die hamas terroristen nu dankbaar zijn dat die niet geslagen is of boos zijn omdat die ontvoerd is ? Hoe goed ook verzorgt, de rest van iemand leven wordt het een beschadiging.

Hierbij merk ik ook op dat iemand beter in elkaar getimmerd kan worden zodat er reden is om zonder enige twijfel boos dan op sinistere wijze ontnomen te worden van een eigen integriteit waar een ander (langere tijd) bepaalt wat de zielswaarde is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211439724
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211439750
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 27 november 2023 @ 02:49:14 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 27 november 2023 @ 09:00:01 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211440859
quote:
Dat zegt dus wat over de ouders namelijk dat ze onverantwoord veel kinderen de ellende in schoppen en dat ze blijkbaar niet genoeg van oorlog kunnen krijgen want anders zouden ze er gewoon mee stoppen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211440896
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat zegt dus wat over de ouders namelijk dat ze onverantwoord veel kinderen de ellende in schoppen en dat ze blijkbaar niet genoeg van oorlog kunnen krijgen want anders zouden ze er gewoon mee stoppen.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 27 november 2023 @ 09:19:39 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211441006
quote:
13s.gif Op maandag 27 november 2023 09:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
41% kinderen onder de 14 jaar..... daar kan ik echt niet om lachen hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211441038
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]
41% kinderen onder de 14 jaar..... daar kan ik echt niet om lachen hoor.
Ik snap ook niet waarom die mensen niet gewoon rijk en hoogopgeleid worden. Als wij dat kunnen, waarom zij dan niet?
pi_211441122
quote:

[..]
Dat meisje wordt door 2 kerels overeind gehouden, maar is vast geweldig behandeld door die meneer in de bivakmuts. Sommige mensen hebben echt het iq van een pinda en in groepen zijn ze nog dommer.
pi_211441175
quote:
Het overkomt ze allemaal maar he? Opeens komen die stomme Isralirs weer bommen gooien zonder reden.
  maandag 27 november 2023 @ 10:06:58 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211441576
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het overkomt ze allemaal maar he? Opeens komen die stomme Isralirs weer bommen gooien zonder reden.
Ja, en die grote kinderschare overkomt ze ook maar, want kinderen zijn een geschenk van allah, niet alsof er anticonceptie bestaat ofzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_211441610
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 10:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en die grote kinderschare overkomt ze ook maar, want kinderen zijn een geschenk van allah, niet alsof er anticonceptie bestaat ofzo.
De kinderen kunnen daar natuurlijk zelf weinig aan doen, maar tussen de termen als Israeli onslaught en attack on Gaza mis ik een beetje de rol van mama en papa. Zonder attacks from Gaza was hun jeugd namelijk een stuk rustiger geweest.
pi_211441612
quote:

[..]
Dat is net het hele punt, een baby of een kind kan er niks aan doen. Heeft het niet veroorzaakt, heeft geen enkele rol en geen verantwoordelijkheid.
Toen Hamas democratisch werd verkozen toen bestonden die kinderen nog niet eens. Wat is de actieve rol van die kinderen in die bommen die ze koppen?
pi_211441628
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 10:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is net het hele punt, een baby of een kind kan er niks aan doen. Heeft het niet veroorzaakt, heeft geen enkele rol en geen verantwoordelijkheid.
Toen Hamas democratisch werd verkozen toen bestonden die kinderen nog niet eens. Wat is de actieve rol van die kinderen in die bommen die ze koppen?
Zie de post boven je.
pi_211441720
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 00:01 schreef Molo het volgende:

[..]
En wat heeft dat met de IDF te maken?
IDF, inlichtingen..
pi_211441805
quote:

[..]
Niet zonder reden. Wel zonder goede reden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211442362
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Niet zonder reden. Wel zonder goede reden.
Iedere dag probeert Hamas Isralische kinderen dood te maken met raketaanvallen. Maar die kinderen zijn niet belangrijk genoeg?
  maandag 27 november 2023 @ 11:36:48 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211442693
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iedere dag probeert Hamas Isralische kinderen dood te maken met raketaanvallen. Maar die kinderen zijn niet belangrijk genoeg?
Ja nee, dat gebeurt met een hele goede reden!
  maandag 27 november 2023 @ 11:44:00 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211442781
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja nee, dat gebeurt met een hele goede reden!
Triest dit
pi_211443104
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Met raketaanvallen op Gaza redt je Isralische kinderen niet. Helemaal niet op de manier waarop Isral het doet. Sterker nog, daarmee brengen ze Isralische kinderen extra in gevaar.
  maandag 27 november 2023 @ 12:15:02 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211443123
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 10:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Moet Isral om die kinderen te beschermen ze dan allemaal meenemen naar Isral? Oh wacht , door al die raketten van Hamas en co ben je daar ook al niet veilig!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211443190
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Met raketaanvallen op Gaza redt je Isralische kinderen niet. Helemaal niet op de manier waarop Isral het doet. Sterker nog, daarmee brengen ze Isralische kinderen extra in gevaar.
Ik denk dat voor jou de enige oplossing is dat de Joden in Isral gewoon hun spullen bij elkaar pakken en ergens anders gaan wonen, niet waar? Of denk je echt dat als Isral en Palestina n land wordt, of als Isral gewoon alle grenzen tussen Isralisch en Palestijns gebied opent zonder controles dat het dan vrede en hosanna wordt?
pi_211443274
Updates uit Vermont:
twitter

twitter
pi_211443293
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 12:15 schreef nixxx het volgende:

[..]
Moet Isral om die kinderen te beschermen ze dan allemaal meenemen naar Isral? Oh wacht , door al die raketten van Hamas en co ben je daar ook al niet veilig!
Vooropgesteld dat het een kutplaatje is zal ik proberen te reageren op je non-argument. Het is ondanks al die raketten van Hamas in Isral lang niet zo onveilig als in Gaza.
pi_211443369
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211443383
BBC editor doesn’t regret misreporting on Gaza hospital blast, despite admitting he was wrong
https://www.timesofisrael(...)itting-he-was-wrong/
pi_211443469
quote:
Slim. Nu Zuckerberg uitnodigen
pi_211443500
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:22 schreef Alov het volgende:

[..]
Ik denk dat voor jou de enige oplossing is dat de Joden in Isral gewoon hun spullen bij elkaar pakken en ergens anders gaan wonen, niet waar?
Nee uiteraard niet. Beide moeten aan tafel om een twee-staten oplossing te bedenken waarbij beide landen er gelijkwaardig uitkomen. In het verleden zijn die gesprekken gestrand omdat de voorstellen niet gelijkwaardig waren. Palestina laat zich niet met een kluitje in de riet sturen en Isral wil eigenlijk helemaal geen eerlijke deal. Gelijkwaardige voorstellen als deze werden pertinent afgeschoten door Isral.

quote:
Of denk je echt dat als Isral en Palestina n land wordt, of als Isral gewoon alle grenzen tussen Isralisch en Palestijns gebied opent zonder controles dat het dan vrede en hosanna wordt?
Onderdeel van een deal zou kunnen zijn dat er afspraken worden gemaakt over bepaalde dingen die niet ingevoerd mogen worden in Palestina en onafhankelijke instanties die daar op toezien. Maar in principe moet Palestina baas zijn over de eigen grenzen net als alle andere landen dat zijn, dat is onderdeel van gelijkwaardig zijn. Het opdoeken van Hamas zou ook een onderdeel van de deal kunnen zijn maar als Isral daar te weinig tegenover stelt gaat Hamas dat natuurlijk niet doen en zal er onder het Palestijnse volk ook niet voldoende animo voor zijn. De bal ligt bij Isral om water bij de wijn te doen. Palestina heeft amper water en amper wijn.
pi_211443554
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 00:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gasten als slayage geloven dit voor zoete koek.
Useful idiots.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 27 november 2023 @ 12:58:05 #56
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211443556
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
gaat Hamas dat natuurlijk niet doen en zal er onder het Palestijnse volk ook niet voldoende animo voor zijn.
Hilarisch, zoals jij doet alsof hamas ook maar 1 f*ck geeft om het lot van palestijnen.
&lt;signature here&gt;.
pi_211443591
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee uiteraard niet. Beide moeten aan tafel om een twee-staten oplossing te bedenken waarbij beide landen er gelijkwaardig uitkomen. In het verleden zijn die gesprekken gestrand omdat de voorstellen niet gelijkwaardig waren. Palestina laat zich niet met een kluitje in de riet sturen en Isral wil eigenlijk helemaal geen eerlijke deal. Gelijkwaardige voorstellen als deze werden pertinent afgeschoten door Isral.
[..]
Onderdeel van een deal zou kunnen zijn dat er afspraken worden gemaakt over bepaalde dingen die niet ingevoerd mogen worden in Palestina en onafhankelijke instanties die daar op toezien. Maar in principe moet Palestina baas zijn over de eigen grenzen net als alle andere landen dat zijn, dat is onderdeel van gelijkwaardig zijn. Het opdoeken van Hamas zou ook een onderdeel van de deal kunnen zijn maar als Isral daar te weinig tegenover stelt gaat Hamas dat natuurlijk niet doen en zal er onder het Palestijnse volk ook niet voldoende animo voor zijn. De bal ligt bij Isral om water bij de wijn te doen. Palestina heeft amper water en amper wijn.
1) Welke grenzen? 'Palestina' bestaat niet en het heeft ook nooit bestaan.
2) Hamas gaat zichzelf natuurlijk sowieso onder geen enkele omstandigheid opdoeken, raar je dat denkt.
3) Stoppen met sadistisch terreur en de jongere generaties indoctrineren om terreur, antisemitisme en de fundamentalistische Islam te omarmen, lijkt een uitstekend begin. De bal ligt wat dat betreft dus bij de Palestijnen, niet bij Isral.
pi_211443617
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Mensen die na 7 oktober nog roepen dat de Palestijnen extremistischer gaan worden mogen uitleggen wat er precies nog extremer kan.
pi_211443626
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 12:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hilarisch, zoals jij doet alsof hamas ook maar 1 f*ck geeft om het lot van palestijnen.
Boeiend wat Hamas vindt. Het gaat er om dat de Palestijnen (en de mensen/landen die Palestina steunen) geen f*ck geven om het lot van Hamas als Hamas in de weg staat van een goede deal met Isral.
  maandag 27 november 2023 @ 13:10:19 #60
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211443665
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Boeiend wat Hamas vindt. Het gaat er om dat de Palestijnen (en de mensen/landen die Palestina steunen) geen f*ck geven om het lot van Hamas als Hamas in de weg staat van een goede deal met Isral.
Ja dat hebben we gezien.
pi_211443700
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2023 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
1) Welke grenzen? 'Palestina' bestaat niet en het heeft ook nooit bestaan.
2) Hamas gaat zichzelf natuurlijk sowieso onder geen enkele omstandigheid opdoeken, raar je dat denkt.
3) Stoppen met sadistisch terreur en de jongere generaties indoctrineren om terreur, antisemitisme en de fundamentalistische Islam te omarmen, lijkt een uitstekend begin. De bal ligt wat dat betreft dus bij de Palestijnen, niet bij Isral.
1. Palestina als land heeft misschien niet bestaan maar een homogene groep niet-joden die daar al woonden wel. Een n-staat oplossing kan trouwens ook als je daar meer voor voelt... al lijkt me dat ng lastiger.
2. Als ze in de weg gaan staan van een goede deal met Isral verliezen ze het draagvlak van het volk en bondgenoten en is het alsnog einde verhaal voor Hamas als relevante groep.
3. Dat is een gevolg van. Isral moet de voedingsbodem daarvoor wegnemen.
pi_211443709
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja dat hebben we gezien.
Dat Isral open staat voor een goede, eerlijke, gelijkwaardige deal hebben we helaas nog geen moment gezien. Daarom ook dat Hamas daar zo machtig is.
  maandag 27 november 2023 @ 13:17:03 #63
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211443717
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat Isral open staat voor een goede, eerlijke, gelijkwaardige deal hebben we helaas nog geen moment gezien. Daarom ook dat Hamas daar zo machtig is.
Het ene heeft niks met het andere te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 27-11-2023 13:22:20 ]
pi_211443812
quote:

[..]
Geen moment ja?
  maandag 27 november 2023 @ 13:32:19 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211443842
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Maar als hamas dus niet een uur in de wind stinkt, moeten we er maar vanuit gaan dat ze het belang van de palestijnen dienen? Zoiets?
&lt;signature here&gt;.
pi_211443863
Munsk op bezoek, dat is wel echt de triestheid....
pi_211443891
quote:

[..]
Kijkend in de loop van een roestige machinegeweer zou ik ook gewoon van Nederlandstalige muziek houden.

Je laatste zin mist het woord 'geworden' aan het eind. Hamas beloofde gouden bergen om aan de macht te komen, eenmaal aan de macht werd het ja en amen knikken of de kogel.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211443894
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 13:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar als hamas dus niet een uur in de wind stinkt, moeten we er maar vanuit gaan dat ze het belang van de palestijnen dienen? Zoiets?
Op hun eigen afschuwelijke extremistische manier denken zij dat ze het belang van de Palestijnen dienen ja. En doordat de situatie daar zo uitzichtloos is werkt het recht van de sterkste en blijven ze aan de macht daar.
pi_211443895
X-eigenaar Musk spreekt vandaag met Isralische leiders
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73686054

Elon Musk, topman van onder meer X en Tesla, is aangekomen in Isral. Volgens verschillende Isralische media spreekt de ondernemer vandaag met de Isralische president Herzog en premier Netanyahu. In de gesprekken zullen Herzog en Netanyahu benadrukken om actie te ondernemen tegen het toenemende antisemitisme online en dit te bestrijden.

Twee weken geleden ontstond er ophef rond Musk toen hij in een reactie op X een antisemitisch bericht leek te onderschrijven. Kort na de opmerking van Musk veroordeelde het Witte Huis die reactie. Ook grote Amerikaanse bedrijven, zoals Walt Disney, Warner Bros., Discovery en Comcast, stopten met adverteren op X.
  maandag 27 november 2023 @ 13:39:14 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211443896
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:34 schreef pokkerdepok het volgende:
Ja, die moet zich weer terug-inlikken, na z'n anti-semitische rants op twitter.
&lt;signature here&gt;.
pi_211443906
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:38 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Kijkend in de loop van een roestige machinegeweer zou ik ook gewoon van Nederlandstalige muziek houden.

Je laatste zin mist het woord 'geworden' aan het eind. Hamas beloofde gouden bergen om aan de macht te komen, eenmaal aan de macht werd het ja en amen knikken of de kogel.
Zo werkt het recht van de sterkste. Als de situatie uitzichtloos is dan komen de mensen met de kogel aan de macht en blijven aan de macht.
pi_211443939
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
1. Palestina als land heeft misschien niet bestaan maar een homogene groep niet-joden die daar al woonden wel. Een n-staat oplossing kan trouwens ook als je daar meer voor voelt... al lijkt me dat ng lastiger.
2. Als ze in de weg gaan staan van een goede deal met Isral verliezen ze het draagvlak van het volk en bondgenoten en is het alsnog einde verhaal voor Hamas als relevante groep.
3. Dat is een gevolg van. Isral moet de voedingsbodem daarvoor wegnemen.
1. Voor de Arabieren in de regio was in principe Jordani als land gesticht.
2. Hamas heeft veel steun en degene die tegen Hamas in durven te gaan loopt het niet zo goed mee af.
3. Terreur is altijd een keuze en bijna altijd voortkomend uit een ideologie. In dit geval spelen er fundamentalistische en Jihadistische Islamitische, antiwesterse en antisemitische sentimenten een rol. Van zulke groeperingen zijn natuurlijk veel meer voorbeelden, denk aan Al-Qaeda, Boko Haram, IS, Hezbollah, Taliban, Islamitische Jihad of de Houthi's.
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Op hun eigen afschuwelijke extremistische manier denken zij dat ze het belang van de Palestijnen dienen ja. En doordat de situatie daar zo uitzichtloos is werkt het recht van de sterkste en blijven ze aan de macht daar.
Je bedoelt de mensen die ze als menselijk schild gebruiken en publiekelijk martelen, executeren en ophangen zodra men niet doet wat de beleidsbepalers willen? Hamas heeft totaal geen enige interesse in het dienen van de Palestijnen. Als je serieus denkt van wel begrijp je er weinig van.
pi_211443951
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zo werkt het recht van de sterkste. Als de situatie uitzichtloos is dan komen de mensen met de kogel aan de macht en blijven aan de macht.
Ook hier draai je de realiteit totaal om. De mensen met de kogels zijn de reden achter de uitzichtloze situatie.
  maandag 27 november 2023 @ 13:59:17 #74
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211444038
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:34 schreef pokkerdepok het volgende:
De triestheid zit hem meer in dat hij ontvangen wordt.
pi_211444068
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
De triestheid zit hem meer in dat hij ontvangen wordt.
allebei. israel zal er wel een goed PR momentje in zien
pi_211444123
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2023 13:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
1. Voor de Arabieren in de regio was in principe Jordani als land gesticht.
Rond dezelfde tijd werd er in principe voor een groep katholieken op een eiland Ierland als land gesticht en toch was de oplossing voor de Troubles niet dat de katholieken uit Noord-Ierland moesten verdwijnen
pi_211444155
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
En visa versa ook. Met dank aan Iran die Hamas zijn doel steunt om Isral van de kaart te vegen. Ik weet niet waar je de illusie vandaan hebt dat ze een andere denkbeeld hebben, dat er ruimte is voor een staat Isral.
  maandag 27 november 2023 @ 14:18:40 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211444206
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:10 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Rond dezelfde tijd werd er in principe voor een groep katholieken op een eiland Ierland als land gesticht en toch was de oplossing voor de Troubles niet dat de katholieken uit Noord-Ierland moesten verdwijnen
En toch hebben die een modus operandi gevonden om elkaar niet aan de lopende band af te maken.

Misschien een slecht voorbeeld, voor de casus die je wilde maken.
&lt;signature here&gt;.
pi_211444266
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 14:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
En toch hebben die een modus operandi gevonden om elkaar niet aan de lopende band af te maken.

Misschien een slecht voorbeeld, voor de casus die je wilde maken.
Ierland onafhankelijk in 1921 - Goedevrijdagakkoord in 1998 = 77 jaar, is dat zo verschillend?
  maandag 27 november 2023 @ 14:34:21 #80
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211444373
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:23 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Ierland onafhankelijk in 1921 - Goedevrijdagakkoord in 1998 = 77 jaar, is dat zo verschillend?
Want 77 jaar is the magic number, en 75 niet? Over 2 jaar gaan ze het licht zien? :')

Ik denk dat het besef dat je eens moet kappen met elkaar naar het leven staan eens in moet dalen. Als noord-ierse katholieken zo agressief hadden gebleven, liep het engelse leger daar nog steeds rond. En het component religieuze grootheidswaanzin in gaza helpt ook niet.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 27 november 2023 @ 14:51:20 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211444545
twitter

Nog een verzetsdaad. Free de winkelproducten!
pi_211444560
Ik lees hier een paar keer dat Jordani de Palestijnse staat zou zijn. Dat is echter nu, anno 2023, incorrect. Jordanirs en Palestijnen beschouwen zich niet als 1 volk, maar als twee verschillende naties. Je kunt dat vergelijken met het feit dat Duitstalige Zwitsers en Oostenrijkers zichzelf niet als Duitsers beschouwen.
  maandag 27 november 2023 @ 14:58:00 #83
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211444644
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:51 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
het wordt wat verkeerd begrepen maar ze doen dit voor de palestijnen.
  maandag 27 november 2023 @ 15:16:38 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211444836
twitter

Familie van een van de gegijzelden is boos op de VN en het Rode Kruis.
pi_211444856
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2023 13:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook hier draai je de realiteit totaal om. De mensen met de kogels zijn de reden achter de uitzichtloze situatie.
De situatie was voor velen al uitzichtloos voor Hamas aan de macht kwam. Hamas heeft gewoon slim ingespeeld op gebreken van de PA destijds.

"Oh je dak lekt? PA helpt je niet? Hamas wel, maar wel op ons stemmen he!" werd al snel "Je zoon wil niet voor ons spioneren achter de muur? Dat dak, weet je nog? Wil je een verrader zijn? Je weet wat we tegenwoordig met verraders doen he?"

Van de ene uitzichtloze realiteit naar de andere dus. Geloof dat iedereen hier het er verder wel mee eens is dat Hamas gewoon tuig is dat lak heeft aan wat de bevolking daar echt wil.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  maandag 27 november 2023 @ 15:34:34 #86
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211445019
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:16 schreef Qarrad het volgende:
Maar, maar, maar,

Ik dacht dat ze allemaal zo goed behandeld werden door hamas! Ze zwaaiden zo vrolijk, enzo. ;(
&lt;signature here&gt;.
pi_211445058
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen die na 7 oktober nog roepen dat de Palestijnen extremistischer gaan worden mogen uitleggen wat er precies nog extremer kan.
Ik heb wel een idee. Bijvoorbeeld de periode 2000 - 2006.

Ik kan me niet voorstellen dat het extremer dan dat kan worden
pi_211445312
quote:
[ twitter ]
Wat had de VN en het Rode Kruis moeten doen dan? Ze is 84... Ze is al met de helikopter zo snel mogelijk naar een ziekenhuis gegaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 27 november 2023 @ 16:08:23 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211445392
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 16:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat had de VN en het Rode Kruis moeten doen dan? Ze is 84... Ze is al met de helikopter zo snel mogelijk naar een ziekenhuis gegaan.
Ik geloof dat ze vooral gefrustreerd zijn omdat het Rode Kruis niet eens moeite wilde doen om medicatie door te spelen, maar ik heb geen idee wat er nu realistisch gezien mogelijk is geweest.
pi_211446159
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:51 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Die lui zijn ook echt zwakzinnig, dat viel me in die documentaire over Bataclan ook al zo op.
pi_211446273
twitter

Edit: Maar, tenzij, mits...............
twitter

Edit-Edit:
twitter

[ Bericht 24% gewijzigd door Ebinas op 27-11-2023 18:02:29 ]
  maandag 27 november 2023 @ 17:43:19 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211446447
quote:
[ twitter ]
Slachtoffers zoeken vooral een uitweg voor hun emotie dat in personificatie aanspreekbaar is. Daarin is belangrijk dat die elementen daarop (kunnen) reageren. Prima verder wanneer dat het slachtoffer helpt om een trauma te verwerken.

Menigeen in stress gebracht gaat degene die helpt meppen en het dan best even kiezen op elkaar om als hulpverlener het slachtoffer niet terug te meppen.

Strikt gekomen zijn mensen die klagen over hun redding(swerkers) niet goed bij hun hoofd. Net zoals geliefden van "slachtoffers", de regering van Isral weten te dwingen om met hamas-terroristen te onderhandelen.
  maandag 27 november 2023 @ 17:56:15 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211446614
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:18 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
De situatie was voor velen al uitzichtloos voor Hamas aan de macht kwam. Hamas heeft gewoon slim ingespeeld op gebreken van de PA destijds.

"Oh je dak lekt? PA helpt je niet? Hamas wel, maar wel op ons stemmen he!" werd al snel "Je zoon wil niet voor ons spioneren achter de muur? Dat dak, weet je nog? Wil je een verrader zijn? Je weet wat we tegenwoordig met verraders doen he?"

Van de ene uitzichtloze realiteit naar de andere dus. Geloof dat iedereen hier het er verder wel mee eens is dat Hamas gewoon tuig is dat lak heeft aan wat de bevolking daar echt wil.
Die bevolking heeft ook tonnen boter op haar hoofd en kan/wil niet meer in staat zijn om zelf enige verantwoordelijkheid te nemen.
En idd, menig onderdrukker heeft snel door dat je de ander vooral afhankelijk moet maken van je "goede" gaven, degene die mogelijk dwarsligt monitort, voor gek te verklaren of bang te maken; of desnoods verwijderd.

Hamas zelf zal ooit begonnen zijn als goed(be)doelende club die zonder draagvlak anders geen bestaansrecht heeft. Als dat eenmaal gewicht heeft verkegen, begint pas het echte werk - gesteund - dat alleen die keuze, nog de enige keuze mag/zal zijn.
  maandag 27 november 2023 @ 18:05:56 #94
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211446709
Gisteren stond in nrc een goed artikel over een Nederlandse en Japanse verpleegkundige die werkzaam waren in noord-Gaza maar uiteindeljk vertrokken zijn, het werd te gevaarlijk.
Wat een helden zijn het. Meen het serieus. Ze hebben het geluk overleefd te hebben, vele hulpverleners zijn alsnog overleden tussen de strijd, terwijl ze hun werk deden.

Zij zien een oplossing in dat er politiek iets moet gebeuren, alle humanitaire hulp lost het conflict niet op.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 27 november 2023 @ 18:15:07 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211446805
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 18:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Gisteren stond in nrc een goed artikel over een Nederlandse en Japanse verpleegkundige die werkzaam waren in noord-Gaza maar uiteindeljk vertrokken zijn, het werd te gevaarlijk.
Wat een helden zijn het. Meen het serieus. Ze hebben het geluk overleefd te hebben, vele hulpverleners zijn alsnog overleden tussen de strijd, terwijl ze hun werk deden.

Zij zien een oplossing in dat er politiek iets moet gebeuren, alle humanitaire hulp lost het conflict niet op.
Eerder ook die Amerikaanse zorgmedewerker die vertelde dat hun Gazaanse collega's hun leven waagden voor hun patinten n om haar levend uit Gaza te krijgen _O_
  Overall beste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 19:00:42 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211447342
Zijn er trouwens luchtfoto's van de 15000 graven die er in een maand bij moeten zijn gekomen in Gaza tussen 8 oktober en vandaag? Het ministerie van gezondheid daar is altijd erg snel met de cijfers van het aantal doden, en aangezien moslims binnen 24 uur begraven moeten worden zal zo'n aantal nieuwe graven zichtbaar moeten zijn. Dat kan niet anders.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 27 november 2023 @ 19:07:00 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211447396
https://www.israelnieuws.(...)-gevangene-van-hamas

De ervaringen van de gijzelaars, niet veel nieuws, behalve dit stukje dat misschien interessant is:

quote:
Sommige gijzelaars werden rondgeleid en brachten hun eerste dagen in gevangenschap door in privwoningen – voordat gewapende Hamas-strijders hen naar faciliteiten brachten die onder controle stonden van de terreurgroep.
Dat wijst misschien op dat het iets groter heeft uitgepakt dat ze oorspronkelijk hadden verwacht?
  maandag 27 november 2023 @ 19:07:33 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211447403
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:00 schreef Ulx het volgende:
Zijn er trouwens luchtfoto's van de 15000 graven die er in een maand bij moeten zijn gekomen in Gaza tussen 8 oktober en vandaag? Het ministerie van gezondheid daar is altijd erg snel met de cijfers van het aantal doden, en aangezien moslims binnen 24 uur begraven moeten worden zal zo'n aantal nieuwe graven zichtbaar moeten zijn. Dat kan niet anders.
Er zijn wel berichten van massagraven en dat het simpelweg onmogelijk was veilig bij sommige stoffelijke overschotten te komen...
  Overall beste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 19:08:04 #99
3928 Ulx
pi_211447407
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:07 schreef Qarrad het volgende:
https://www.israelnieuws.(...)-gevangene-van-hamas

De ervaringen van de gijzelaars, niet veel nieuws, behalve dit stukje dat misschien interessant is:
[..]
Dat wijst misschien op dat het iets groter heeft uitgepakt dat ze oorspronkelijk hadden verwacht?
En het wijst op medeplichtigheid van de "onschuldige palestijnse burger"
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 19:08:53 #100
3928 Ulx
pi_211447414
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er zijn wel berichten van massagraven en dat het simpelweg onmogelijk was veilig bij sommige stoffelijke overschotten te komen...
Dat laatste strookt niet met de gedetailleerde cijfers. Hoe weet je wat de leeftijd is als je niet bij de lichamen kunt komen?
  maandag 27 november 2023 @ 19:13:03 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211447464
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat laatste strookt niet met de gedetailleerde cijfers. Hoe weet je wat de leeftijd is als je niet bij de lichamen kunt komen?
Als mijn huis nu instort weten ze ook wie er onder het puin ligt en hoe oud we zijn, zowel door de GBA als dat de buren/familie ons kennen?
  Overall beste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 19:18:25 #102
3928 Ulx
pi_211447532
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als mijn huis nu instort weten ze ook wie er onder het puin ligt en hoe oud we zijn, zowel door de GBA als dat de buren/familie ons kennen?
Genoeg mensen zijn voordat de pleuris echt uitbrak naar het zuiden gevlucht. Dus aannemen dat van elk opgeblazen gebouw iedereen die er volgens de papieren -als er een GBA is- woonde ook aanwezig was op het moment van instorten is is ook alleen maar precies dat: een aanname.

Vandaar: waar zijn de graven?
pi_211448097
quote:

[..]
Netjes. Twee miljoen Gazanen verantwoordelijk houden vanwege een tiental burgers. Moet je hier in Nederland niet proberen, mensen verwijten dat ze op de PVV hebben gestemd
pi_211448851
quote:
Wie zijn de tientallen vrijgelaten Palestijnse gevangenen?
Een van de bekendste namen onder de vrijgelaten Palestijnen is de 37-jarige Israa Jaabis. Ze werd in 2015 veroordeeld tot een celstraf van 11 jaar voor poging tot moord. Een gasbrander in haar auto vloog op de Westoever in brand vlak bij een militaire controlepost. Volgens Isral wilde ze een aanslag plegen, maar Jaabis heeft dit altijd ontkend.

Volgens haar familie vloog haar auto in brand door een technisch defect. Door de explosie raakte een agent gewond en liep Jaabis ernstige brandwonden op over haar hele lichaam. In hechtenis kreeg ze daar volgens de Palestijnen geen behandeling voor. Gisteren keerde ze terug naar huis.
https://nos.nl/artikel/24(...)lestijnse-gevangenen
Het was een technisch defect, hoe verzin je het. En ze kreeg geen nose job (serieus) van Israel, dus is ze niet behandeld. Haha wat een artikel weer van de nos.
pi_211449022
quote:
De vrijgelaten Marah Bakeer werd op haar zestiende veroordeeld wegens het aanvallen van een agent met een mes in Oost-Jeruzalem. Bakeer, die de beschuldigingen heeft tegengesproken, zat acht jaar vast.
Ze is veroordeeld, maar het blijft een beschuldiging die ze tegenspreekt?

quote:
Elke dag worden tientallen Palestijnen opgepakt, bijvoorbeeld voor het plaatsen van kritische berichten op sociale media, zeggen Palestijnse organisaties. Vandaag werden zestig mensen gearresteerd.
Kritische berichten?

quote:
Isral wilde geen Palestijnen vrijlaten die zijn veroordeeld voor moord. Daarmee werd vrijlating van hun prominentste gevangene, Marwan Barghouti, uitgesloten. Barghouti die actief is binnen Fatah, wordt door aanhangers ook wel de 'Nelson Mandela van Palestina' genoemd. Hij zit al ruim twintig jaar vast.

Barghouti werd in 2002, tijdens de Tweede Intifada, opgepakt en tot vijf keer levenslang veroordeeld vanwege moord en terrorisme. Aanhangers van Barghouti spraken van een politiek proces.
De nelson mandela van palestina?
  maandag 27 november 2023 @ 22:22:04 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 27 november 2023 @ 22:30:43 #107
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211450097
quote:
Zo ja gegijzelden dood zijn, is hamas daar direct, alleen en rechtstreeks voor aansprakelijk.
Verwijzen naar Isral is vooral weer het voorbereidende onderdeel om mediaal te kunnen blameren.

Zo ja gegijzelden zijn "vermoord" heeft hamas hiervoor opzettelijk gekozen door die slachtoffers als schild te gebruiken en die bewust vast te houden op doellocaties die onverkort risico liepen om gebombardeerd te worden.
Ik vermoed zo maar dat Isral heeft bijgehouden wat die locaties zijn, waren en bewoners daar meer dan eens gewaarschuwd heeft om te vertrekken. Wanneer hamas daar niet spoorslags is vertrokken met onder hen de gegijzelden, is dat n en alleen hamas te verwijten.
  maandag 27 november 2023 @ 22:32:06 #108
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211450106
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 22:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zo ja gegijzelden dood zijn, is hamas daar direct, alleen en rechtstreeks voor aansprakelijk.
Verwijzen naar Isral is vooral weer het voorbereidende onderdeel om mediaal te kunnen blameren.

Zo ja gegijzelden zijn "vermoord" heeft hamas hiervoor opzettelijk gekozen door die slachtoffers als schild te gebruiken en die bewust vast te houden op doellocaties die onverkort risico liepen om gebombardeerd te worden.
Ik vermoed zo maar dat Isral heeft bijgehouden wat die locaties zijn, waren en bewoners daar meer dan eens gewaarschuwd heeft om te vertrekken. Wanneer hamas daar niet spoorslags is vertrokken met onder hen de gegijzelden, is dat n en alleen hamas te verwijten.
Heel benieuwd hoe ze dat weer gaan framen, hoe media daar mee omgaan en hoeveel useful idiots daar weer vol in gaan trappen
  maandag 27 november 2023 @ 22:33:30 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211450119
quote:
;(
Die moeder met die twee heel jonge kindjes met het opvallende rode haar zijn ook nog niet langs gekomen...
pi_211450122
Nine children, two mothers released from Hamas captivity as truce holds for 4th day
https://www.timesofisrael(...)e-holds-for-4th-day/
  maandag 27 november 2023 @ 22:34:57 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211450128
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 20:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Het was een technisch defect, hoe verzin je het. En ze kreeg geen nose job (serieus) van Israel, dus is ze niet behandeld. Haha wat een artikel weer van de nos.
Inderdaad... Brandwonden over het hele lichaam zoals bij haar te zien zijn overleef je 95% zeker niet zonder behandeling.
pi_211450135
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 20:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Als je ook de bronnen ziet die de Staatsomroep hier aandraagt is dat echt lachwekkend. Ze blijven het proberen.
pi_211450148
These are the 9 Israeli children who remain in Gaza after the 4th day of the truce
https://www.timesofisrael(...)th-day-of-the-truce/
  maandag 27 november 2023 @ 22:43:39 #114
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211450179
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 22:35 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als je ook de bronnen ziet die de Staatsomroep hier aandraagt is dat echt lachwekkend. Ze blijven het proberen.
Yep

Misschien bedoelde ze met niet behandeld, voor haar psychiatrische engheid ofzo

pi_211450302
quote:

[..]
Als dat zo is dan hadden ze wel wat vervelende details rondom die aanslag en 't proces gegeven ipv deze nietszeggende teksten die alleen maar verstorend werken.
  maandag 27 november 2023 @ 23:38:34 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211450467
video

https://www.reddit.com/r/(...)_along_the_northern/
Over 10,000 Yemeni troops march along the northern border, expressing solidarity with Palestine and the people of Gaza. Yemen urges Saudi Arabia to permit its soldiers to pass through
  dinsdag 28 november 2023 @ 00:58:23 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211450780
Palestijnse burgers die een ontsnapte gegijzelde weer gevangen nemen en overleveren aan Hamas

quote:
Gijzelaar ontsnapte aan Hamas maar werd weer gevangengenomen

Isralische media melden dat een van de gijzelaars vier dagen aan Hamas wist te ontsnappen, maar daarna weer werd vastgezet. Dat vertelde de tante van de 25-jarige Isralisch-Russische gijzelaar Roni Krivoi tegen een Isralisch radiostation.

Krivoi kwam gisteren vrij. Hij vertelde zijn tante dat hij wist te ontkomen toen het gebouw in de Gazastrook waar hij vastzat bij een bombardement instortte. Hij zou geprobeerd hebben om de grens met Isral te bereiken, maar kon die niet vinden, omdat hij niet wist waar hij was. Hij wist vier dagenlang uit handen van Hamas te blijven, maar zou toen door inwoners van Gaza zijn overmeesterd en aan Hamas zijn overgedragen.

Krivoi bezocht op 7 oktober het festival bij de kibboets Re'im toen Hamas daar toesloeg. Hij is de enige Isralische man die tot dusver is vrijgelaten, vermoedelijk omdat hij ook de Russische nationaliteit heeft.
NOS
pi_211450813
quote:

[..]
Er staat nergens dat het huizen van burgers waren.
Hamas leden hebben ook eigen huizen he?. Het midden segment en het lagere segment woont in Gaza en heeft daar eigen (prive) huizen
pi_211451123
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 22:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Inderdaad... Brandwonden over het hele lichaam zoals bij haar te zien zijn overleef je 95% zeker niet zonder behandeling.
Het is ook geen geheim dat ze in redelijk goede omstandigheden leven in de gevangenis. Over de jaren heen zijn daar veel items over gemaakt in de media:

https://news.walla.co.il/item/3458859

https://he.m.wikipedia.or(...)#1512;אל
pi_211451124
quote:

[..]
Vermomd onder zogenaamde objectiviteit heeft het woord van een veroordeelde terrorist en haar familie evenveel waarde als de geldigheid van haar eigen veroordeling.
pi_211451128
Dit waren de gegijzelden die gister werden vrijgelaten:

pi_211451157
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 01:14 schreef 3rr0r het volgende:
Palestijnse burgers die een ontsnapte gegijzelde weer gevangen nemen en overleveren aan Hamas
[..]
NOS
Wat zijn ze toch onschuldig. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 28-11-2023 08:56:50 ]
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 28 november 2023 @ 07:25:30 #124
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211451280
quote:
[..]
NOS
#NietAllePalestijnen…. /s
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  dinsdag 28 november 2023 @ 07:37:39 #125
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211451341
Dit stuk van die correspondent geeft ook wel aan hoe zij erin staat.
Dat dit destijds gepubliceerd is zonder commotie... Laat onze ogen nu geopend zijn iig

twitter

Zelfde dame die stuk schreef over terrorisme of niet, afhankelijk van je perspectief
  dinsdag 28 november 2023 @ 07:45:15 #126
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211451367
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:37 schreef Molo het volgende:
Dit stuk van die correspondent geeft ook wel aan hoe zij erin staat.
Dat dit destijds gepubliceerd is zonder commotie... Laat onze ogen nu geopend zijn iig

[ twitter ]

Zelfde dame die stuk schreef over terrorisme of niet, afhankelijk van je perspectief
Mijn vrouw heeft een abonnement op de Volkskrant. Ik heb het afgelopen jaar al vaak zitten zuchten bij artikelen en vooral de opinie stukken, maar sinds de aanslagen in Isral en de verkiezingen hier kan ik er echt niet meer tegen.
De opinie straalt van elk artikel af.
  dinsdag 28 november 2023 @ 07:46:02 #127
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211451372
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Mijn vrouw heeft een abonnement op de Volkskrant. Ik heb het afgelopen jaar al vaak zitten zuchten bij artikelen en vooral de opinie stukken, maar sinds de aanslagen in Isral en de verkiezingen hier kan ik er echt niet meer tegen.
De opinie straalt van elk artikel af.
Echt niet te doen idd :{

Een opiniestuk is ok, als dat er maar duidelijk bij staat
Dit is echter alsof je naar een sneaky vermomde advertorials zit te kijken. Misleidend
pi_211451399
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 05:31 schreef oblo het volgende:

[..]
Vermomd onder zogenaamde objectiviteit heeft het woord van een veroordeelde terrorist en haar familie evenveel waarde als de geldigheid van haar eigen veroordeling.
Als elke palesrijn veroordeeld wordt, heeft dat dan invloed op de waarde van een veroordeling? In 2010 was het veroordelingspercentage 99,74% in 9.500 gevallen. Over recente jaren weten we het niet want het wordt niet meer gerapporteerd....
  dinsdag 28 november 2023 @ 07:56:43 #129
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211451418
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als elke palesrijn veroordeeld wordt, heeft dat dan invloed op de waarde van een veroordeling? In 2010 was het veroordelingspercentage 99,74% in 9.500 gevallen. Over recente jaren weten we het niet want het wordt niet meer gerapporteerd....
Dan zou je al die zaken eerst moeten reviewen. Als het allemaal zaken zijn zoals een palestijn die verdacht wordt van het neersteken van burgers en die ter plekke met het mes nog in zijn handen en onder het bloed van zijn slachtoffers gearresteerd is, of een die uit de auto getrokken is die net drie mensen overreden heeft.. tsja
  dinsdag 28 november 2023 @ 08:06:05 #130
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211451468
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het betekent vooral dat de Isralische politie dus niet random allerlei Palestijnen oppakt, zoals wel wordt gesuggereerd. Alleen degenen waarvan zo ongeveer zeker is dat ze schuldig zijn, worden vastgezet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 08:30:24 #131
3928 Ulx
pi_211451578
twitter

Het zal me benieuwen of Isral een deal sluit. Ik ben wel nieuwsgierig wie er nog meer allemaal wisten van het Hamasgebruik van het ziekenhuis.
pi_211451685
Palestinian protest icon Ahed Tamimi on list of 50 prisoners set for potential release in truce extension
https://www.timesofisrael(...)-in-truce-extension/
  dinsdag 28 november 2023 @ 09:00:25 #133
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211451827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 08:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het betekent vooral dat de Isralische politie dus niet random allerlei Palestijnen oppakt, zoals wel wordt gesuggereerd. Alleen degenen waarvan zo ongeveer zeker is dat ze schuldig zijn, worden vastgezet.
Het kan ook betekenen dat de rechters vooringenomen zijn en alles ertussen in. Het is wel een opmerkelijk percentage, maar dat zegt verder nog niets. Ik kan me net als Janneke voorstellen, dat er bijv 1000 gevallen zijn waarin een arrestatie zou kunnen en dat de politie maar 50 daadwerkelijke arrestaties uitvoert en de wat lichtere gevallen laat lopen. Het lijkt me niet dat de politie daar hard bezig is met snelheidscontroles… die hebben wel wat beters te doen.
pi_211451878
quote:
[..]
NOS
Zo 'onschuldig' zijn die gazanen dus.
1947-2016
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 09:16:08 #135
236264 crew  capricia
pi_211451918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo 'onschuldig' zijn die gazanen dus.
Je gaat me niet vertellen dat je zoveel mensen gegijzeld kunt houden zonder hulp en medeweten van de lokale bevolking.
Dat blijkt maar weer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 november 2023 @ 09:18:23 #136
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211451941
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Je gaat me niet vertellen dat je zoveel mensen gegijzeld kunt houden zonder hulp en medeweten van de lokale bevolking.
Dat blijkt maar weer.
Dat is wel zo maar iedereen die maar op een verrader lijkt wordt zonder proces opgehangen of krijgt meteen een kogel, dus dat er niet zo snel geklikt wordt verbaast me dan ook weer niet.
pi_211451945
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat blijkt maar weer.
Ook dat ja.
1947-2016
pi_211452185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 08:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het punt is: schuldig waaraan? Israel heeft niet eens een grondwet. Ook is het geen geheim dat Israel doet aan militaire arrestaties van kinderen.
pi_211452200
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:00 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het kan ook betekenen dat de rechters vooringenomen zijn en alles ertussen in. Het is wel een opmerkelijk percentage, maar dat zegt verder nog niets. Ik kan me net als Janneke voorstellen, dat er bijv 1000 gevallen zijn waarin een arrestatie zou kunnen en dat de politie maar 50 daadwerkelijke arrestaties uitvoert en de wat lichtere gevallen laat lopen. Het lijkt me niet dat de politie daar hard bezig is met snelheidscontroles… die hebben wel wat beters te doen.
Waarom zouden arrestaties niet kunnen dienen als methode om het Palestijnse volk te breken?

Stel ik pak met een handjevol soldaten je 12 jarige kind op, jegens het gooien van stenen. Het proces duurt maar even, je kind krijgt jaren gevangenisstraf. Reken maar dat jij een gebroken papa gaat zijn.
  dinsdag 28 november 2023 @ 09:49:36 #140
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211452274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:44 schreef theunderdog het volgende:
Stel ik pak met een handjevol soldaten je 12 jarige kind op, jegens het gooien van stenen.
Tip: geen stenen gooien naar IDF soldaten?
&lt;signature here&gt;.
pi_211452316
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tip: geen stenen gooien naar IDF soldaten?
Dat. Nog sterker: het feit dat Palestijnen in bijvoorbeeld Hebron Israel en de kolonisten aldaar niet bedanken, laat hun gortige antisemitisme zien.
  dinsdag 28 november 2023 @ 10:04:47 #142
346939 Janneke141
pi_211452405
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het punt is: schuldig waaraan? Israel heeft niet eens een grondwet. Ook is het geen geheim dat Israel doet aan militaire arrestaties van kinderen.
Nou en? Je kunt in Nederland ook niet bestraft worden omdat je de grondwet overtreedt.
  dinsdag 28 november 2023 @ 10:09:13 #143
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211452436
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou en? Je kunt in Nederland ook niet bestraft worden omdat je de grondwet overtreedt.
Dat is gewoon een compleet onzinnig argument, die grondwet.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 november 2023 @ 10:11:31 #144
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211452449
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat. Nog sterker: het feit dat Palestijnen in bijvoorbeeld Hebron Israel en de kolonisten aldaar niet bedanken, laat hun gortige antisemitisme zien.
Ja, de politie controleert hier ook wel eens. Vind ik vervelend. Dan ga ik ook stenen gooien.

:z
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 november 2023 @ 10:19:50 #145
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211452504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom zouden arrestaties niet kunnen dienen als methode om het Palestijnse volk te breken?

Stel ik pak met een handjevol soldaten je 12 jarige kind op, jegens het gooien van stenen. Het proces duurt maar even, je kind krijgt jaren gevangenisstraf. Reken maar dat jij een gebroken papa gaat zijn.
Kan ook, maar dat stenen gooien met slingers is gewoon een dodelijk wapen h. Hier in Nederland zouden we daar een minderjarige ook voor op kunnen sluiten. Niet erg lang, maar toch..
  dinsdag 28 november 2023 @ 10:33:55 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211452596
https://www.timesofisrael(...)-personnel-decision/
Top Israeli intel unit wasn’t operational on October 7 due to personnel decision
New report claims senior officer decided 2 years ago that Unit 8200 shouldn’t work overnight or on weekends, said warning of Hamas attack wouldn’t come from ‘classic sources’

The military’s vaunted 8200 signals intelligence unit was not operational near the Gaza border on the morning of October 7 due to a two-year-old decision to reduce personnel and halt operations overnight and on weekends, a new report alleged Monday.

The move, detailed by the Kan public broadcaster, left the army without a key asset for wiretapping and code decryption, possibly adding to the confusion and chaos that delayed an effective military response to the terror onslaught last month. On that Saturday morning, some 3,000 Hamas terrorists burst through the Gaza border into southern Israel, massacring at least 1,200 people, most of them civilians, across more than 20 different communities and seizing some 240 hostages. An estimated 360 people were mowed down at an outdoor music festival close to the border, and families were slaughtered in their homes as they burned down around them.

According to Kan, following private consultations, a high-ranking officer within the Israel Defense Force’s Intelligence Corps reduced the unit’s manpower two years ago after concluding that intelligence-gathering methods utilized by 8200 would not help detect a threat from Gaza in real-time.

“An alert in the Gaza arena will not come from the classic sources,” the officer was quoted saying.

The decision significantly downgraded the unit’s operational activities in the Gaza border region and ceased operations entirely overnight and on weekends.

Lees verder: https://www.timesofisrael(...)-personnel-decision/
  dinsdag 28 november 2023 @ 10:51:16 #147
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211452768
twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 november 2023 @ 10:54:47 #148
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 28 november 2023 @ 11:06:13 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211452902
Mike moet leren spellen.
&lt;signature here&gt;.
pi_211452908
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Kan ook, maar dat stenen gooien met slingers is gewoon een dodelijk wapen h. Hier in Nederland zouden we daar een minderjarige ook voor op kunnen sluiten. Niet erg lang, maar toch..
Zeker waar, daarom dat de politie/leger direct met scherp mag schieten. Ook al gooit de 'minderjarige vrouw' naar een tank

Maakt het voor sommige wel enigszins arbitrair dat de ene stenengooier (vanaf 12 jaar) onder militairrecht valt en minimaal 4 jaar tot 20 jaar de gevangenis in gaat en de buurman gewoon onder Isralisch recht valt en indien volwassen maximaal 4 jaar krijgt
  dinsdag 28 november 2023 @ 11:12:41 #151
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211452947
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)wall_in_palestinian/
Graffiti on the seperation wall in Palestinian town Anata

[ afbeelding ]
Gooien we nog een andere quote tegenaan “ When the palestinians love their children more than they hate te Jews”
pi_211452989
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:12 schreef nixxx het volgende:

[..]
Gooien we nog een andere quote tegenaan “ When the palestinians love their children more than they hate te Jews”
Hopelijk komt die tijd in Gaza snel. Ben er alleen een beetje bang voor
  dinsdag 28 november 2023 @ 11:19:00 #153
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211453002

Dubbed the "Iron Lady" of Israeli politics Thames Televisions 'This week' speaks exclusively to Israeli Prime Minister Golda Meir. First Shown on British Television in 1970
  dinsdag 28 november 2023 @ 11:23:44 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211453051
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik denk het ook niet. Ik denk dat het alleen nog maar veel en veel erger gaat worden. Ik heb het gevoel dat we op de drempel staan van grote veranderingen in de wereld. En niet perse ten goede.
Zou me niets verbazen als er in de komende 25 jaar nog eens een flinke etnische zuivering plaatsvindt in Gaza en misschien ook westbank. En als we een beetje pech hebben, dan een echte genocide.
pi_211453202
quote:

[ afbeelding ]
Tenenkrommend zulke teksten. Een muur die de Isralische burgers moet beschermen van een genocidale, antisemitische en verschrikkelijk barbaarse groep terroristen valt natuurlijk totaal niet te vergelijken met de Berlijnse muur.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat kun je inderdaad vergeten, allerlei walgelijke elementen zitten zo ontzettend diep in de cultuur daar. Dat krijg je er niet zomaar uit helaas. Het 'denazificeren' van Duitsland na de Tweede Wereldoorlog was ideologisch gezien nog wellicht een mindere zware taak.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:23 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk het ook niet. Ik denk dat het alleen nog maar veel en veel erger gaat worden. Ik heb het gevoel dat we op de drempel staan van grote veranderingen in de wereld. En niet perse ten goede.
Zou me niets verbazen als er in de komende 25 jaar nog eens een flinke etnische zuivering plaatsvindt in Gaza en misschien ook westbank. En als we een beetje pech hebben, dan een echte genocide.
Ik ben eigenlijk bang dat Isral in de toekomst meer te vrezen heeft dan de Palestijnen.
pi_211453240
quote:

[ afbeelding ]
bij het andere 'team' is graffiti spuiten blijkbaar ook al jaren populair _O-

IDF Southern Command commander Yaron Finkelman ordered soldiers to stop writing non-tactical graffiti on walls in the Gaza Strip.
https://www.israelnationalnews.com/news/380823
  dinsdag 28 november 2023 @ 11:53:41 #157
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211453359
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tenenkrommend zulke teksten. Een muur die de Isralische burgers moet beschermen van een genocidale, antisemitische en verschrikkelijk barbaarse groep terroristen valt natuurlijk totaal niet te vergelijken met de Berlijnse muur.
[..]
Dat kun je inderdaad vergeten, allerlei walgelijke elementen zitten zo ontzettend diep in de cultuur daar. Dat krijg je er niet zomaar uit helaas. Het 'denazificeren' van Duitsland na de Tweede Wereldoorlog was ideologisch gezien nog wellicht een mindere zware taak.
[..]
Ik ben eigenlijk bang dat Isral in de toekomst meer te vrezen heeft dan de Palestijnen.
Ik denk dat Isral wel heel hard geraakt zou kunnen worden door de palestijnen, maar niet vernietigd. En ik denk dat de buurlanden, op Syri na, er niet gek genoeg voor zijn om te proberen. Maar stel dat de Iranirs een dirty bom of volle nuke naar de palestijnen smokkelen en ze gebruiken die op tel aviv..
pi_211453409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Isral heeft naar schatting duizenden mensen in militaire detentie (veel minderjarige) zonder proces.
pi_211453418
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, de politie controleert hier ook wel eens. Vind ik vervelend. Dan ga ik ook stenen gooien.

:z
Dat jij een standaard controle van de politie als 'vervelend' classificeert, doet mij niet verbazen.
pi_211453437
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Even een disclaimer, dit soort graffiti wordt er volgens mij opgezet om er een foto van te kunnen maken om vervolgens te twitteren, dat gezegd hebbende.

Helemaal niet tenenkrommend. Het is hippiepraat, maar laten we toch in ieder geval hopen dat er in de toekomst wl mensen zijn, dus Joden n Palestijnen, die zonder die muur samen kunnen leven.

Deze muur staat overigens in Jeruzalem.
pi_211453443
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Klopt. Maar inwoners van Nederland (waar dan ook) hebben ook een stuk minder redenen om met stenen te gooien dan Palestijnen in de WestBank.

Die kolonisten gooien immers ook met stenen, maar krijgen nauwelijks straf.
pi_211453462
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Isral heeft naar schatting duizenden mensen in militaire detentie (veel minderjarige) zonder proces.
Nobody cares
pi_211453470
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nobody cares
Was dat maar zo.
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:04:42 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211453490
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:06 schreef ExTec het volgende:
Mike moet leren spellen.
Mike heeft dit met gevaar voor eigen leven binnen 7,5 seconden erop moeten kwakken gok ik.
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:10:38 #165
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211453551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat jij een standaard controle van de politie als 'vervelend' classificeert, doet mij niet verbazen.
Dat het slachtoffer denken richting palestijnen bij jou zo diep zit, dat ze "vanzelfsprekend!" blijkbaar het recht hebben om geweld te gebruiken, doet mij ook niet verbazen.
&lt;signature here&gt;.
pi_211453557
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:53 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk dat Isral wel heel hard geraakt zou kunnen worden door de palestijnen, maar niet vernietigd. En ik denk dat de buurlanden, op Syri na, er niet gek genoeg voor zijn om te proberen. Maar stel dat de Iranirs een dirty bom of volle nuke naar de palestijnen smokkelen en ze gebruiken die op tel aviv..
Ik denk dat het gevaar voor Isral niet van de Palestijnen komt, wel van de internationale gemeenschap, Iran en Hezbollah. Er is de afgelopen twee, drie decennia, een duidelijke verschuiving te merken in het sentiment. De media en vooral ook sociale media spelen hier een grote rol in. Daardoor komen steeds meer mensen op de hand van de Palestijnen, ook in het Westen.

Met jongere generaties die op de bepalende en invloedrijke posities komen, kan de steun voor Isral op een gegeven moment echt tot een nulpunt dalen, waarbij het land ook steeds meer uitgesproken zal worden veroordeeld voor alle zogenaamde 'mensenrechtenschendingen' jegens de Palestijnen. En helemaal als ook in de VS de steun steeds meer afneemt, dan komt Isral eigenlijk gewoon gesoleerd te staan. Waarbij de legitimiteit van het land zal afnemen.

Dan kun je echt wachten tot men vanuit verschillende hoeken zal worden aangevallen of Iran, via het zuiden van Libanon, met tactische nukes gaat werken zodra het die in handen heeft. Dit is ook het scenario waar men in de Arabische en Islamtische wereld op hoopt. Dat met het vestrijken van de tijd, op een gegeven moment die diep gewenste genocidale driften jegens de enige Joodse staat ter wereld, werkelijkheid kunnen worden.
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:31:46 #167
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211453785
twitter

"Ja heel leuk dat ik jullie weer zie, maar ik moet nu even aan mijn ballen likken" _O-
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:59:00 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211454151
https://www.timesofisrael(...)killed-on-october-7/

Helaas blijkt iemand van wie gedacht werd dat hij gevangen was genomen toch gedood.
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:05:43 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211454241
twitter

Ik heb dezelfde beelden ook gezien als horende bij het onthaal van vrijgelaten Palestijnse gevangenen dus het is niet helemaal zeker of dit nu echt is.

Wat wel zeker is, is dat je echt faalt als ouder als jouw rotjong als een aap aan een ambulance hangt te krijsen tijdens een uitwisseling. Wat heeft je kind daar te zoeken?
pi_211454379
California city passes resolution calling for Gaza ceasefire, rejects motion to condemn Hamas
https://www.timesofisrael(...)on-to-condemn-hamas/

‘Sex and the City’ star on hunger strike for Gaza outside White House
https://www.timesofisrael(...)outside-white-house/
pi_211454563
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:12 schreef Aether het volgende:
California city passes resolution calling for Gaza ceasefire, rejects motion to condemn Hamas

Gehersenspoelden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211454578
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:05 schreef Qarrad het volgende:
dus het is niet helemaal zeker of dit nu echt is.

Nee camerabeelden zijn nep.

Je bedoelt of dit beelden zijn van de vrijlating van Israelische gevangenen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211454585
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:59 schreef Qarrad het volgende:
https://www.timesofisrael(...)killed-on-october-7/

Helaas blijkt iemand van wie gedacht werd dat hij gevangen was genomen toch gedood.
Je bedoelt vermoord.
pi_211454595
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat het gevaar voor Isral niet van de Palestijnen komt, wel van de internationale gemeenschap, Iran en Hezbollah. Er is de afgelopen twee, drie decennia, een duidelijke verschuiving te merken in het sentiment. De media en vooral ook sociale media spelen hier een grote rol in. Daardoor komen steeds meer mensen op de hand van de Palestijnen, ook in het Westen.

Met jongere generaties die op de bepalende en invloedrijke posities komen, kan de steun voor Isral op een gegeven moment echt tot een nulpunt dalen, waarbij het land ook steeds meer uitgesproken zal worden veroordeeld voor alle zogenaamde 'mensenrechtenschendingen' jegens de Palestijnen. En helemaal als ook in de VS de steun steeds meer afneemt, dan komt Isral eigenlijk gewoon gesoleerd te staan. Waarbij de legitimiteit van het land zal afnemen.

Dan kun je echt wachten tot men vanuit verschillende hoeken zal worden aangevallen of Iran, via het zuiden van Libanon, met tactische nukes gaat werken zodra het die in handen heeft. Dit is ook het scenario waar men in de Arabische en Islamtische wereld op hoopt. Dat met het vestrijken van de tijd, op een gegeven moment die diep gewenste genocidale driften jegens de enige Joodse staat ter wereld, werkelijkheid kunnen worden.
Wordt hem niet. En het besef moet maar snel genoeg indalen in het westen dat Isral de radicale Islam bestrijdt.
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:49:15 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211454723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee camerabeelden zijn nep.

Je bedoelt of dit beelden zijn van de vrijlating van Israelische gevangenen.
Wat fijn dat jij dit even duidt. Anders had men dit vast niet begrepen.
  dinsdag 28 november 2023 @ 14:16:07 #176
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211454927
https://www.timesofisrael(...)extended-gaza-truce/
Men walk past a section of Israel's security barrier painted with a portrait of Palestinian detainee Ahed Tamimi, on November 6, 2023 in Bethlehem in the West Bank
pi_211455009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat fijn dat jij dit even duidt. Anders had men dit vast niet begrepen.
Tjah, doe niet zo lui en schrijf gewoon wat je bedoelt.
  dinsdag 28 november 2023 @ 14:29:21 #178
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211455014
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:05 schreef Qarrad het volgende:
Wat wel zeker is, is dat je echt faalt als ouder als jouw rotjong als een aap aan een ambulance hangt te krijsen tijdens een uitwisseling. Wat heeft je kind daar te zoeken?
:) Ik denk dat ze trots zijn, dat is nou net het probleem.
pi_211455071
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:12 schreef Aether het volgende:

Omgekeerde wereld.
  dinsdag 28 november 2023 @ 14:41:20 #180
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211455097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Omgekeerde wereld.
Doet er ook allemaal weinig toe, wat ik wel grappig vindt dat zo'n lesbo het opneemt voor Hamas cs, zou daar gestenigd worden.
  dinsdag 28 november 2023 @ 14:53:01 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211455204
twitter

Dat was niet de afspraak...
  dinsdag 28 november 2023 @ 14:55:14 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211455212
A video showing Israeli bulldozer destroying Yasser Arafat memorial in Tulkarem, West Bank.
it.com/r/IsraelHamasWar/comments/185macc/a_video_showing_israeli_bulldozer_destroying/
https://www.reddit.com/r/ISR/comments/185ebqa/oddly_satisfying/

[ Bericht 20% gewijzigd door slashdotter3 op 28-11-2023 17:23:45 ]
pi_211455230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Men walk past a section of Israel's security barrier painted with a portrait of Palestinian detainee Ahed Tamimi, on November 6, 2023 in Bethlehem in the West Bank
[ afbeelding ]
Wiki
Op 19 december 2017, zestien jaar oud, werd Ahed 's nachts gearresteerd en door de Isralische autoriteiten in detentie genomen; drie dagen nadat ze een soldaat, die het erf van haar huis betrad, probeerde weg te duwen en hem daarbij had geslagen. Een video hiervan ging viraal op het internet

Knip
Op 13 februari 2018 verscheen Ahed voor een Isralische militaire rechtbank in de Ofer Prison. Er werden twaalf aanklachten tegen haar ingediend, teruggaand tot 2016. Daarbij werden journalisten, diplomaten, e.a. geweerd.
Knip
Ze aanvaardde op 21 maart 2018 een gerechtelijk akkoord waardoor ze acht maanden in de cel zou moeten blijven en kreeg een boete van 1100 euro. Ook haar moeder Nariman kreeg dezelfde straf voor het filmen van de scne.

Hahahhahahhaa _O-

Dit kan niet kloppen. Iets essentieels wordt niet verteld
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:04:19 #184
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211455276
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wiki
Op 19 december 2017, zestien jaar oud, werd Ahed 's nachts gearresteerd en door de Isralische autoriteiten in detentie genomen; drie dagen nadat ze een soldaat, die het erf van haar huis betrad, probeerde weg te duwen en hem daarbij had geslagen. Een video hiervan ging viraal op het internet

Knip
Op 13 februari 2018 verscheen Ahed voor een Isralische militaire rechtbank in de Ofer Prison. Er werden twaalf aanklachten tegen haar ingediend, teruggaand tot 2016. Daarbij werden journalisten, diplomaten, e.a. geweerd.
Knip
Ze aanvaardde op 21 maart 2018 een gerechtelijk akkoord waardoor ze acht maanden in de cel zou moeten blijven en kreeg een boete van 1100 euro. Ook haar moeder Nariman kreeg dezelfde straf voor het filmen van de scne.

Hahahhahahhaa _O-

Dit kan niet kloppen. Iets essentieels wordt niet verteld
:?
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 15:28:47 #185
3928 Ulx
pi_211455411
twitter
pi_211455438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:53 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Dat was niet de afspraak...
Lees het net ook op twitter van IDF
Afwachten of dit gevolgen gaat hebben voor het lopende bestand

twitter
pi_211455454
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:04 schreef Molo het volgende:

[..]
:?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand in een normale wereld voor het hinderen van een soldaat acht maanden cel krijgt. Mijn fout
pi_211455473
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand in een normale wereld voor het hinderen van een soldaat acht maanden cel krijgt. Mijn fout
Vooral als journalisten, diplomaten, e.a. geweerd worden bij de zitting, weet je dat zo iemand iets heel erg ergs gedaan moet hebben. ;)
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:44:29 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211455507
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:32 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Lees het net ook op twitter van IDF
Afwachten of dit gevolgen gaat hebben voor het lopende bestand

[ twitter ]
Het enige dat je zeker weet is dat er alleen naar elkaar gewezen gaat worden. "Nietes, hij begon!"
pi_211455539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het enige dat je zeker weet is dat er alleen naar elkaar gewezen gaat worden. "Nietes, hij begon!"
https://www.aljazeera.com(...)srael?update=2519871

https://www.aljazeera.com(...)srael?update=2519866

Klopt ;)
pi_211455545
quote:

[..]
Dat ja.
En afwachten of Quatar weer moet invliegen.
Van de week was die ook gespot, een dag of zo voorafgaand aan dat gedoe.
pi_211455584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Omgekeerde wereld.
Zo kennen we de woke-isten in het Westen. Bijna altijd kiest men de verkeerde kant. Zelfs bij dit overduidelijke contrast tussen slecht en goed, beschaving en barbarisme. Het benadrukt waar het rot zit in de Westerse samenleving.
quote:

[..]
Moet ideaal zijn voor de Palestijnse terroristen. Die kunnen telkens doen wat ze willen en dan naar Isral wijzen.
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:03:48 #193
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211455651
https://www.middleeasteye(...)ry-destroyed-bombing
Israel-Palestine war: Gaza’s main public library destroyed in Israeli bombing
The bombing of the library has been decried as a deliberate attempt to destroy thousands of books and historical documents

Gratis boeken *O* *O* *O*

SPOILER
pi_211455655
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo kennen we de woke-isten in het Westen. Bijna altijd kiest men de verkeerde kant. Zelfs bij dit overduidelijke contrast tussen slecht en goed, beschaving en barbarisme. Het benadrukt waar het rot zit in de Westerse samenleving.
[..]
Moet ideaal zijn voor de Palestijnse terroristen. Die kunnen telkens doen wat ze willen en dan naar Isral wijzen.
Kan Isral (regering, IDF, kolonisten) ook iets fout doen in jouw ogen? Ben ik serieus benieuwd naar.
pi_211455672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Het blijft schrikbarend dat deze potentile terroriste op een voetstuk is gezet binnen bepaalde kringen. Als je militairen gaat slaan en dreigen op sociale media met het slachten van Joden, het willen drinken van hun bloed en hun schedels op te eten, ben je gewoon een groot gevaar voor de Isralische samenleving.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Kan Isral (regering, IDF, kolonisten) ook iets fout doen in jouw ogen? Ben ik serieus benieuwd naar.
Ja hoor, natuurlijk. Geen land is natuurlijk perfect. Maar ik zie wel een groot contrast tussen beide partijen, daar lijk jij een stuk meer moeite mee te hebben. Sterker nog, je hebt hier de situatie zelfs meermaals volledig omgedraaid en Isral als het vermeende probleem zitten afschilderen en niet de Palestijnse terroristen.
pi_211455686
Veel meer antisemitisme in Duitsland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73710963

In de eerste maand na de terreuraanvallen van Hamas op Isral zijn in Duitsland bijna duizend antisemitische incidenten geregistreerd. Het waren er 994, bijna 29 per dag en dat is meer dan drie keer zo veel als per dag in 2022, meldt de Federale Vereniging van Antisemitisme Onderzoeks- en Informatiecentra (Rias) in Berlijn.

Volgens Rias maken veel Joden in het dagelijks leven antisemitische incidenten mee en voelen ze zich onveilig. Zo drongen twee mannen in Giessen het appartement van een Isralir binnen om een Isralische vlag voor het raam weg te halen. Ook op universiteiten nemen antisemitisme en anti-Isralische propaganda toe. Joodse studenten melden dat medestudenten hen de schuld geven van het gedrag van Isral. Sommigen gaan daarom niet meer naar de universiteit. De cijfers zijn beangstigend, maar niet verrassend, zegt voorzitter Hanna Veiler van de Joodse Studentenvakbond Duitsland.

De meldcentra van Rias registreerden landelijk 177 antisemitische bijeenkomsten. Desinformatie draagt bij aan de polarisatie. "De propagandasuccessen van Hamas hebben een grotere invloed dan de acties van het Isralische leger zelf", zegt Rias-directeur Steinitz. Hij vindt dat media de verantwoordelijkheid hebben om de beelden en het aantal slachtoffers zorgvuldig te onderzoeken.
pi_211455732
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:09 schreef Aether het volgende:

In de eerste maand na de terreuraanvallen van Hamas op Isral zijn in Duitsland bijna duizend antisemitische incidenten geregistreerd. Het waren er 994, bijna 29 per dag en dat is meer dan drie keer zo veel als per dag in 2022, meldt de Federale Vereniging van Antisemitisme Onderzoeks- en Informatiecentra (Rias) in Berlijn.

Volgens Rias maken veel Joden in het dagelijks leven antisemitische incidenten mee en voelen ze zich onveilig. Zo drongen twee mannen in Giessen het appartement van een Isralir binnen om een Isralische vlag voor het raam weg te halen. Ook op universiteiten nemen antisemitisme en anti-Isralische propaganda toe. Joodse studenten melden dat medestudenten hen de schuld geven van het gedrag van Isral. Sommigen gaan daarom niet meer naar de universiteit. De cijfers zijn beangstigend, maar niet verrassend, zegt voorzitter Hanna Veiler van de Joodse Studentenvakbond Duitsland.

De meldcentra van Rias registreerden landelijk 177 antisemitische bijeenkomsten. Desinformatie draagt bij aan de polarisatie. "De propagandasuccessen van Hamas hebben een grotere invloed dan de acties van het Isralische leger zelf", zegt Rias-directeur Steinitz. Hij vindt dat media de verantwoordelijkheid hebben om de beelden en het aantal slachtoffers zorgvuldig te onderzoeken.
We weten uiteraard allemaal wel uit welke hoek dit komt, maar dat zal niet benoemd worden natuurlijk.
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:27:05 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211455832
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:09 schreef Aether het volgende:

Ik las laatst dat er sowieso 300 Hamas leden in Duitsland zitten waar er huiszoekingen gedaan zijn.
Reken maar dat ze constant andere moslims zitten op te stoken.

Daarnaast zit Duitsland vol met Syrische vluchtelingen, een land wat ook al sinds 1948 in oorlog is met Israel en waar de haat al generaties al aan de kinderen is doorgegeven.

Dus zo moeilijk zal het niet zijn om menigtes met duizenden moslims te verzamelen die op straat tegen Israel protesteren

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 28-11-2023 17:19:38 ]
pi_211455855
quote:
The aunt of Eitan Yahalomi, 12, who was released from Gaza captivity last night, tells French TV that terrorists forced him to watch videos of the atrocities they carried out on October 7.

She also says that any time a child in captivity cried “they threatened them with rifles to shut them up.”

https://www.timesofisrael(...)t-him-when-he-cried/
Meer ze glimlachten en zwaaiden voordat ze instapten :? /s
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:45:42 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211455971
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:30 schreef Aether het volgende:

[..]
twitter
pi_211456023
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijft schrikbarend dat deze potentile terroriste op een voetstuk is gezet binnen bepaalde kringen. Als je militairen gaat slaan en dreigen op sociale media met het slachten van Joden, het willen drinken van hun bloed en hun schedels op te eten, ben je gewoon een groot gevaar voor de Isralische samenleving.
Wat ze heeft geplaatst is zeker niet fris maar dit was niet gericht aan Joden in het algemeen maar aan kolonisten op de Westelijke Jordaanoever waarvan we weten dat die sinds 7 oktober enorm huishouden daar en nog meer aan landjepik doen. Context doet er toe. Als een Oekraner dit soort teksten uitslaat over Russen die van plan zijn zijn dorp in te nemen dan is dat ook enigszins begrijpelijk ondanks dat het taalgebruik verwerpelijk is. Voor mij is het ook geen heldin maar ik snap dat het voor sommigen in die contreien wel zo is. Ze staat op tegen een bezetter die daar de boel over komt nemen.

quote:
Ja hoor, natuurlijk. Geen land is natuurlijk perfect. Maar ik zie wel een groot contrast tussen beide partijen, daar lijk jij een stuk meer moeite mee te hebben. Sterker nog, je hebt hier de situatie zelfs meermaals volledig omgedraaid en Isral als het vermeende probleem zitten afschilderen en niet de Palestijnse terroristen.
Ik zie wel degelijk een groot contrast, namelijk dat de tegenreactie van Isral niet in verhouding staat tot 7 oktober. 7 oktober was een soort 9/11, de tegenreactie +10x 9/11 en nog niet ten einde. Ik zie beide niet inherent als goed en kwaad en heb op beide genoeg aan te merken maar dat Isral hier de meeste macht heeft en de sleutel tot verandering in handen heeft is wel duidelijk.
pi_211456035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ twitter ]
Er waren hier meerdere beelden van. Het ergste is dat je dat mensen hebt zoals Slayage of Ronald_Koeman die zulke beelden zien van de zwaaiende gegijzelden naar Hamas en dan meteen denken:

'Zie je wel! Hamas valt best nog wel mee :). Het zijn gewoon verzetsstrijders die een tweestatenoplossing willen. En natuurlijk, soms zijn ze wat radicaal, maar van binnen zijn dit gewoon welwillende mensen die opkomen voor de Palestijnen'.

:')_!
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:56:17 #203
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211456047
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:30 schreef Aether het volgende:

[..]
Hier nog meer info: 16 dagen in isolatie eerst.

https://www.timesofisrael(...)is-former-caregiver/
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:58:48 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211456068
twitter

Helaas reeds een generatie verpest via deze fondsen maar goed...
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:59:08 #205
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211456071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hier nog meer info: 16 dagen in isolatie eerst.

https://www.timesofisrael(...)is-former-caregiver/
arm kind is voorgoed beschadigd
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211456075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:58 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Tja toegeven dat deze mensen het westen echt haten en tegelijkertijd medelijden verdienen is een lastige voor veel mensen
pi_211456099
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wat ze heeft geplaatst is zeker niet fris maar dit was niet gericht aan Joden in het algemeen maar aan kolonisten op de Westelijke Jordaanoever waarvan we weten dat die sinds 7 oktober enorm huishouden daar en nog meer aan landjepik doen. Context doet er toe. Als een Oekraner dit soort teksten uitslaat over Russen die van plan zijn zijn dorp in te nemen dan is dat ook enigszins begrijpelijk ondanks dat het taalgebruik verwerpelijk is. Voor mij is het ook geen heldin maar ik snap dat het voor sommigen in die contreien wel zo is. Ze staat op tegen een bezetter die daar de boel over komt nemen.
Dat mag je natuurlijk vinden, maar zulke teksten zijn niet de oplossing voor wat bijvoorbeeld de jongeren van de Hilltop Youth uitvreten. En de vergelijking met Russen en Oekraners gaat ook niet op trouwens. Isral annexeert namelijk geen land.
quote:
[..]
Ik zie wel degelijk een groot contrast, namelijk dat de tegenreactie van Isral niet in verhouding staat tot 7 oktober. 7 oktober was een soort 9/11, de tegenreactie +10x 9/11 en nog niet ten einde. Ik zie beide niet inherent als goed en kwaad en heb op beide genoeg aan te merken maar dat Isral hier de meeste macht heeft en de sleutel tot verandering in handen heeft is wel duidelijk.
Je hebt hier toch echt zelf posts geplaatst dat Isral na 7 oktober gewoon maar moest incasseren, de onderhandelingstafel opzoeken en concessies doen richting Hamas. Als je dat soort dingen post nadat er meerdere dorpen op de meest sadistische manieren zijn afgeslacht kun je A) geen verschil zien tussen goed en kwaad en B) ben je dus gewoon van mening dat Isral maar moet buigen voor terreur. Om nog maar te zwijgen over dat je telkens refereert naar 'Palestina'. Een niet bestaand land.

De realiteit is dat Isral niet de meeste macht heeft en de sleutel tot veranderingen, die liggen bij de Palestijnen. Als zij de wapens neerleggen is er vrede, als Isral de wapens neerlegt is er geen Isral meer. Dat je dat niet wilt zien is veelzeggend.
  dinsdag 28 november 2023 @ 17:08:10 #208
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211456137
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We weten uiteraard allemaal wel uit welke hoek dit komt, maar dat zal niet benoemd worden natuurlijk.
Thousands of pro-Israel lawn signs stolen across US since Oct. 7
https://www.timesofisrael(...)ross-us-since-oct-7/
  dinsdag 28 november 2023 @ 17:28:38 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211456540
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ook zo. Bizar dar ze zo'n lage straf kreeg voor al die dreigementen en het molesteren van een brave militair die na behandeling in diverse ziekenhuizen nog een tijd this heeft gezeten met ptss
  dinsdag 28 november 2023 @ 18:01:17 #212
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211456574
Toch wel handig die combined arms tactics

Je spot vijanden bovenop een gebouw die je staan op te wachten en die de defenders advantage hebben.
Met een airstrike blaas je het hele gebouw op en daarna loop je rustig verder

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 28-11-2023 18:30:17 ]
  dinsdag 28 november 2023 @ 18:05:14 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211456603
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:08 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)sident_javier_milei/
Incoming Argentina president Javier Milei converting to Judaism
Enorme debiel die vent, niet echt een posterboy voor het pro-Israel-kamp.
pi_211456649
Eindelijk wat nieuws mbt Iran

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 28 november 2023 @ 18:19:06 #215
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211456746
twitter

Dit gaat gelukkig wel gewoon door nog.
pi_211457004
quote:

[..]
[..]
Dus jij gaat er van uit dat de tegenreactie ook gewoon puur terrorisme is en geen zelfverdediging?
  dinsdag 28 november 2023 @ 18:53:22 #217
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 28 november 2023 @ 19:02:17 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211457234
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Die terroristen worden steeds jonger!

https://www.reddit.com/r/(...)old_palestinian_boy/
Israel arrest a 5 year old Palestinian boy.
Onduidelijk filmpje waarin een jongetje door Palestijnse omstanders, die niet heel hysterisch of verontrust reageren, in een jeep gezet wordt. Ziet er niet uit als een arrestatie.
  dinsdag 28 november 2023 @ 19:03:50 #219
438527 MissButterflyy
pi_211457252
Allemaal show voor de camera. Hamas probeert er alleen maar sympathie mee op te wekken.

Op Twitter gaat ook een ‘brief’ rond van de moeder van een van de kinderen waarin ze haar dankbaarheid uit dat haar dochter zo goed en menselijk behandeld is door Hamas. Ik denk dat dit fake nieuws is.
pi_211457718
IDF confirms 10 Israelis, two foreign nationals, freed by Hamas, on way back to Israel
https://www.timesofisrael(...)nals-freed-by-hamas/
pi_211457804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:42 schreef Alov het volgende:

[..]
Dus jij gaat er van uit dat de tegenreactie ook gewoon puur terrorisme is en geen zelfverdediging?
Ik denk dat de tegenreactie vooral bedoeld is om de Palestijnen murw te beuken zodat ze geen ideen krijgen. Ook een signaal naar Iran, Hezbollah en andere vijanden wat ze te wachten staat als zij iets proberen. Uiteraard ook een stuk vergelding, iets waar een deel van de mensen behoefte aan hebben en Netanyahu wiens positie onzeker is zodra het weer rustig wordt
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:09:14 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211458128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:42 schreef Alov het volgende:

[..]
er is heel veel agressie bijj ja, overdreven ve
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:18:55 #223
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211458237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ twitter ]
Duidelijk te zien dat deze jongen de mensen die hem bijna twee maanden onder hun hoede hebben genomen enorm gaat missen. Het verdriet van afscheid nemen straalt al duidelijk van zijn gezicht af
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:22:23 #224
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211458270
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat mag je natuurlijk vinden, maar zulke teksten zijn niet de oplossing voor wat bijvoorbeeld de jongeren van de Hilltop Youth uitvreten. En de vergelijking met Russen en Oekraners gaat ook niet op trouwens. Isral annexeert namelijk geen land.
[..]
Je hebt hier toch echt zelf posts geplaatst dat Isral na 7 oktober gewoon maar moest incasseren, de onderhandelingstafel opzoeken en concessies doen richting Hamas. Als je dat soort dingen post nadat er meerdere dorpen op de meest sadistische manieren zijn afgeslacht kun je A) geen verschil zien tussen goed en kwaad en B) ben je dus gewoon van mening dat Isral maar moet buigen voor terreur. Om nog maar te zwijgen over dat je telkens refereert naar 'Palestina'. Een niet bestaand land.

De realiteit is dat Isral niet de meeste macht heeft en de sleutel tot veranderingen, die liggen bij de Palestijnen. Als zij de wapens neerleggen is er vrede, als Isral de wapens neerlegt is er geen Isral meer. Dat je dat niet wilt zien is veelzeggend.
Ik wilde wat gaan typen maar kan hier gewoon een +1 op doen. Volledig mee eens

Echt, hoe kun je zo denken. Ik begrijp er niets van
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:28:17 #225
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211458348
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Allemaal show voor de camera. Hamas probeert er alleen maar sympathie mee op te wekken.

Op Twitter gaat ook een ‘brief’ rond van de moeder van een van de kinderen waarin ze haar dankbaarheid uit dat haar dochter zo goed en menselijk behandeld is door Hamas. Ik denk dat dit fake nieuws is.
Kan heel goed ja, of moeder is zo mentaal fucked up geraakt door alles, ook nog een mogelijkheid

Waanzin is het hoor, sommige beelden die je ziet en verhalen die je hoort, bah
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:29:02 #226
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211458357
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is heel veel agressie bijj ja, overdreven ve
Agressie?
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:41:20 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211458464
Bekeerde blanke vrouw met een hoofddoek

https://www.reddit.com/r/(...)world_to_cancel_all/
Woman calls on Muslim world to cancel all American companies. “Cancel your American subscriptions if you’re from the Muslim world. Cancel any products from America. We need to cancel Disney. We need to cancel Amazon.”
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:43:53 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:46:19 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:47:46 #230
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211458514
quote:
Succes voor iedereen die een tweestaten optie wil
pi_211458545
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Bekeerde blanke vrouw met een hoofddoek

https://www.reddit.com/r/(...)world_to_cancel_all/
Woman calls on Muslim world to cancel all American companies. “Cancel your American subscriptions if you’re from the Muslim world. Cancel any products from America. We need to cancel Disney. We need to cancel Amazon.”
Wat een vreemde posts
Groot fan van User Wotte
pi_211458548
twitter

fijn om te lezen. Ben benieuwd hoeveel mensen het met marten oneens zijn
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:52:29 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211458562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 19:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik denk dat de tegenreactie vooral bedoeld is om de Palestijnen murw te beuken zodat ze geen ideen krijgen. Ook een signaal naar Iran, Hezbollah en andere vijanden wat ze te wachten staat als zij iets proberen. Uiteraard ook een stuk vergelding, iets waar een deel van de mensen behoefte aan hebben en Netanyahu wiens positie onzeker is zodra het weer rustig wordt
Goh, niet eens een greintje zelfverdediging, als in, een naburig volk die ons vijandig gezind is stak onlangs de grens over om onze bevolking uit te moorden, dus we gaan de militaire kracht van dat naburig volk eens neutralizeren zodat we onze bevolking veilig kunnen houden?
pi_211458607
quote:
Tja, dat is dan het "vredelievende" volk waar menig naeveling uit het Westen voor in de bres wil springen.
pi_211458687
echt teleurstellend dat de inwoners van de West Bank of Gaza niet dankbaar zijn voor het leven dat de buurman hun gunt. Ondankbaar tuig. Misschien dat ze eindelijk wat blijer worden met meer repressie, meer doden, hardere straffen en meer checkpoints
  dinsdag 28 november 2023 @ 21:06:50 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211458712
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Duidelijk te zien dat deze jongen de mensen die hem bijna twee maanden onder hun hoede hebben genomen enorm gaat missen. Het verdriet van afscheid nemen straalt al duidelijk van zijn gezicht af
Stockholmsyndroom.

Mensen die voor iemand zorgen die daarin feitelijk geen keuze heeft, krijgen een grote betekenis.
Een variant daarop is dat slachtoffers zelfs sympathien ontwikkelen voor redenen van terroristen.
pi_211458783
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:51 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

fijn om te lezen. Ben benieuwd hoeveel mensen het met marten oneens zijn
Ik ben nog nooit voor mn hoofd geslagen. Maar een keer. Wat een gekkie.
pi_211458987
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
echt teleurstellend dat de inwoners van de West Bank of Gaza niet dankbaar zijn voor het leven dat de buurman hun gunt. Ondankbaar tuig. Misschien dat ze eindelijk wat blijer worden met meer repressie, meer doden, hardere straffen en meer checkpoints
De repressie komt van f Hamas zelf richting nota bene hun eigen burgers f van Isralische veiligheidsdiensten als noodzaak op (terroristisch) wangedrag. En inderdaad, hoe meer de Palestijnen zich op deze manier blijven gedragen, hoe meer straffen en checkpoints er nodig zijn en helaas zal het ook lijden tot dodelijke slachtoffers.
  dinsdag 28 november 2023 @ 21:31:53 #240
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211459174
Ik las dat Hamas in de maanden voor 7okt ook regelmatig drones naar de grens vloog om te spioneren. Als Israel deze technologie heeft dan hadden ze het allang moeten inzetten om al die drones te kapen, ook al vliegt het bij de grens boven Gaza en niet Israel.

=================
https://www.reddit.com/r/(...)_belongs_to_a_gazan/
Israeli hacked a drone that belongs to a Gazan reporter in less than a minute, how

dinsdag 28 november 2023 @ 21:35:48 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211459231
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De repressie komt van f Hamas zelf richting nota bene hun eigen burgers f van Isralische veiligheidsdiensten als noodzaak op (terroristisch) wangedrag. En inderdaad, hoe meer de Palestijnen zich op deze manier blijven gedragen, hoe meer straffen en checkpoints er nodig zijn en helaas zal het ook lijden tot dodelijke slachtoffers.
Jup, al die checkpoints in de Westbank zijn ook enkel gekomen als reactie op de 2e intifada met al die zelfmoordaanslagen.
pi_211459238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.richardhanani(...)sh-palestinian-hopes
Israel Must Crush Palestinian Hopes
The bitter truth about Arab hatred of Jews and how to model anti-Israeli sentiment
Gewoon een of andere nitwit heeft een mening. Ok.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211459303
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jup, al die checkpoints in de Westbank zijn ook enkel gekomen als reactie op de 2e intifada met al die zelfmoordaanslagen.
Correct. Maar sommigen lijken te denken dat deze er 'zomaar' zijn neergezet, gewoon om de Palestijnen te pesten.
  dinsdag 28 november 2023 @ 21:40:34 #244
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211460426
Hamas nodigt Elon Musk uit om in de Gazastrook te komen kijken
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73721400
pi_211460455
Petje af voor CNN dat ze.middels dit soort kritische berichtgeving de leugens van de Isralis debunken over dat alle vrijgelaten palestijnen terroristen zouden zijn.

-Rabia Al-Basri
pi_211460461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.richardhanani(...)sh-palestinian-hopes
Israel Must Crush Palestinian Hopes
The bitter truth about Arab hatred of Jews and how to model anti-Israeli sentiment
Whoa. :{

En het erge is dat ik er geen speld tussen kan krijgen...
  dinsdag 28 november 2023 @ 23:16:48 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211460595
Doe die kutkeppeltjes gewoon af. Het ziet er niet uit. Zelfde geldt voor hoofddoek.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 28 november 2023 @ 23:56:34 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 29 november 2023 @ 00:19:28 #251
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211460783
quote:
Sja zegt gelukkig niet zoveel.
pi_211460796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:58 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ow he he
1947-2016
  woensdag 29 november 2023 @ 01:23:46 #253
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211460827
https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/article-775531
Released Palestinian terrorist refuses to leave Israeli jail
Abu Sanima was released to the Gaza Strip to begin his life anew in Rafah, despite a lack of a salary from local authorities.
  woensdag 29 november 2023 @ 01:25:58 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211460828
Wow wat een verhaal

https://www.jpost.com/israel-news/article-775358
Gazan who escaped to Israel, converted to Judaism shares his story
The amazing story of the Gazan who escaped to Israel and converted to Judaism.

[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 29-11-2023 01:36:57 ]
  woensdag 29 november 2023 @ 01:59:39 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 29 november 2023 @ 02:05:08 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211460864
Goed artikel

https://www.jpost.com/middle-east/article-774787
Israel-Hamas war: Hezbollah's Nasrallah plead for ceasefire in last speech
Hezbollah confirms commitment to ceasefire, surprising Israel; Prof. Amatzia Baram claims Nasrallah's goal was always a ceasefire
pi_211460868
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 01:23 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/article-775531
Released Palestinian terrorist refuses to leave Israeli jail
Abu Sanima was released to the Gaza Strip to begin his life anew in Rafah, despite a lack of a salary from local authorities.
Vanaf 02:30
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 29 november 2023 @ 02:26:07 #258
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211460882
Wat denkt men hier, gaat dit bestand ook tot iets leiden, of gaat men gewoon terug naar af als alle gijzelaars terug zijn? Normaal wordt een bestand ook gebruikt voor onderhandelen over vredesvoorwaarden maar daar lees ik weinig over.

Ik vraag me af wanneer en hoe dit conflict gaat eindigen. Tot nu toe is daar weinig zicht op en ik had stiekem gehoopt op enige vorm van toenadering, of dat het inzicht indaalt bij de partijen wat een hopeloze situatie dit is, en hoe onmogelijk de gestelde doelen zijn.

Hoe moet dit nu verder als een staakt-het-vuren geen impuls is voor toenadering? Het behalen van de doelen lijkt voor beide partijen onrealistisch zelfs onmogelijk.
pi_211461143
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 02:26 schreef Perox het volgende:
Wat denkt men hier, gaat dit bestand ook tot iets leiden, of gaat men gewoon terug naar af als alle gijzelaars terug zijn? Normaal wordt een bestand ook gebruikt voor onderhandelen over vredesvoorwaarden maar daar lees ik weinig over.

Ik vraag me af wanneer en hoe dit conflict gaat eindigen. Tot nu toe is daar weinig zicht op en ik had stiekem gehoopt op enige vorm van toenadering, of dat het inzicht indaalt bij de partijen wat een hopeloze situatie dit is, en hoe onmogelijk de gestelde doelen zijn.

Hoe moet dit nu verder als een staakt-het-vuren geen impuls is voor toenadering? Het behalen van de doelen lijkt voor beide partijen onrealistisch zelfs onmogelijk.
Netanyahu geeft steeds aan en ook onlangs nog (tijdens onderhandelingen tot verlenging bestand) dat Israel de oorlog hierna op volle sterkte zal voortzetten.
Doel: Hamas elimineren, gijzelaars vrij en in de toekomst geen dreiging meer vanuit Gaza.

Ik denk niet dat Hamas volledig te elimineren is, die zullen zich wel verspreid hebben uit voorzorg, ook buiten Gaza.
Hoe ik denk dat het zal gaan?
Ik neig te denken naar een 2-staten oplossing. En wachten op de volgende escalatie ooit.
  woensdag 29 november 2023 @ 07:20:47 #260
346939 Janneke141
pi_211461268
quote:
Ik vraag me af wanneer en hoe dit conflict gaat eindigen.
Niet. Al wordt voor Isral de oorlogsvoering wel makkelijker als de gijzelaars er tussenuit zijn.

Isral zal zijn eigen land of zijn bestaansrecht nooit gaan opgeven, maar het fanatieke deel van de Palestijnen stopt pas als alle Joden de zee in zijn gedreven. Daar ga je niet uitkomen, zo lang ze met zijn allen op dezelfde postzegel blijven wonen.
pi_211461537
quote:

Jij denkt dat hamas een partij is waarmee je toenadering kan zoeken?
pi_211461787
Problemen op werk door uitspraken over Gaza-Isral, soms zelfs ontslag
https://nos.nl/artikel/24(...)l-soms-zelfs-ontslag
pi_211461980
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Maar sommigen lijken te denken dat deze er 'zomaar' zijn neergezet, gewoon om de Palestijnen te pesten.
Ik denk dat iedereen begrijpt dat die checkpoints er zijn om de kolonisten te beschermen. De kolonist die net het huis van een Palestijn geclaimd heeft en daarna bescherming nodig heeft tegen de oude bewoner en buren.
  woensdag 29 november 2023 @ 09:26:34 #264
438527 MissButterflyy
pi_211462032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Doe die kutkeppeltjes gewoon af. Het ziet er niet uit. Zelfde geldt voor hoofddoek.
Nou, nou, het is echt vreselijk…

Je zou een keppeltje gewoon moeten kunnen dragen. Net als een hoofddoek.
  woensdag 29 november 2023 @ 09:45:20 #265
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211462159
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Whoa. :{

En het erge is dat ik er geen speld tussen kan krijgen...
Nou, je ziet wel vrij duidelijk dat hij een bepaalde richting op redeneert, maar ik denk dat hij wel wat goede punten maakt.
pi_211462440
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou, nou, het is echt vreselijk…

Je zou een keppeltje gewoon moeten kunnen dragen. Net als een hoofddoek.
Juist, maar als je je gezicht gaat bedekken dient dat illegaal te zijn, is het waarschijnlijk al, maar zie daar agenten maar eens op handhaven en boetes voor uitdelen.
pi_211462528
quote:

Met zulke extremisten als in Palestina... Kun je toch alleen maar hopen dat mensen met vrijheid en informatie zich over tijd gaan afkeren van het extremisme.

Maar ik zie Afghanistan als voorbeeld voor zo een project, het punt is gewoon dat de radicale Islam anti-mens is en zal blijven doorwoekeren als je het ruimte geeft.
pi_211462618
Ik zie het conflict nooit opgelost worden eigenlijk. Generaties worden al opgevoed met haat/afgunst naar de joden.

Feit dat de joodse gemeenschap in een paar decennia van een woestijn wl een florerende economie hebben gemaakt zou niet meehelpen met de afgunst.
  woensdag 29 november 2023 @ 10:59:50 #269
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211462802
Die senior officers moeten allemaal ontslagen worden }:|

https://www.timesofisrael(...)yone-on-the-kibbutz/
Hamas ended exercise in mock Israeli town: ‘We have killed everyone on the kibbutz’
Leaked emails show veteran intel soldier warned that terror groups were training for major assault to ‘start a war,’ but her cautions were dismissed by senior officers as ‘fantasy’

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 29-11-2023 11:19:05 ]
pi_211462826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 10:37 schreef LaDaDiDa het volgende:
Ik zie het conflict nooit opgelost worden eigenlijk. Generaties worden al opgevoed met haat/afgunst naar de joden.

Feit dat de joodse gemeenschap in een paar decennia van een woestijn wl een florerende economie hebben gemaakt zou niet meehelpen met de afgunst.
Ik denk vooral dat zachte heelmeesters naeve lui zijn, zo een van Ranst zit alleen maar over genocide te praten maar tegelijkertijd biedt de optie zonder militair ingrijpen geen enkele oplossing voor de rakettenregen op Isral en de woekerende haat in Palestina.
  woensdag 29 november 2023 @ 11:09:43 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211462871
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:54 schreef Aether het volgende:
Problemen op werk door uitspraken over Gaza-Isral, soms zelfs ontslag
https://nos.nl/artikel/24(...)l-soms-zelfs-ontslag
Hahaha _O-
=============

Younes El Harouchi, zelfstandig verpleegkundige, had tot voor kort een contract als zzp'er bij de Dienst Justitile Inrichtingen in Zeist. Op een ochtend stuurde hij een video door naar enkele collega's. "Zij vroegen mij in de pauze regelmatig naar Gaza. In de video zie je Isralische politici die zeggen dat ze elke christelijke Palestijn, elke Arabische Palestijn gaan uitroeien", aldus El Harouchi. "Ik stuurde het ter info."

"Het ware gezicht van deze smerige zionisten die verderf wensen te zaaien op aarde", schreef El Harouchi erbij. Hij licht nu toe: "Het uitroeien is een smerige praktijk, vandaar mijn woordkeuze. Ik heb het hier absoluut niet over Joden, maar over zionisten die Palestijnen doden." Diezelfde avond weigert zijn toegangspas op het werk en wordt hij bij de directeur geroepen.

"De directeur zei dat ze heel blij met me zijn, maar dat ik in de ochtend een video had gestuurd met een gevaarlijke, verwerpelijke boodschap", vertelt El Harouchi. "En dat mijn contract per direct wordt beindigd."

El Harouchi werpt tegen dat hij niet wist dat hij niet over de oorlog in Gaza mocht praten. "Het staat niet in mijn contract, regels of in de nieuwsbrieven." Hij vraagt om een waarschuwing in plaats van ontbinding van zijn contract. "Het was gewoon een appje in m'n privtijd." Maar het mag niet meer baten.

In het contract staat wel dat dat zes weken van tevoren schriftelijk moet worden opgezegd. El Harouchi heeft zo'n brief nog niet gekregen. Zorgbemiddelaar Care4Group, dat de twee partijen nader tot elkaar probeert te brengen, bevestigt zijn verhaal. "Tot dat moment was hij een zeer gewaardeerde medewerker, we hebben nog geprobeerd te bemiddelen, maar DJI heeft een andere afweging gemaakt."

En daar hebben we de slachtofferrol weer *O*
=============
El Harouchi zit sinds zijn ontslag thuis. "Ik voel me gecensureerd, de mond gesnoerd, een derderangsburger."

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 29-11-2023 11:25:24 ]
pi_211463034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 10:37 schreef LaDaDiDa het volgende:

Afgunst is maar een klein deel, haat is het grootste probleem hier.

En ik denk dat die ene figuur gelijk had door te zeggen: ontneem ze de hoop op hun einddoel, de vernietiging van Isral, en dan komt het vanzelf goed.

Daarom denk ik dat Hamas inderdaad uit Gaza verdreven moet worden en de inwoners verteld: de volgende haatgroepering vernietigen we ook. Tot ze het opgeven. Beuk ze murw.
  woensdag 29 november 2023 @ 11:39:19 #273
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463089
&lt;signature here&gt;.
pi_211463340
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:09 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hahaha _O-
=============
[ afbeelding ]
Younes El Harouchi, zelfstandig verpleegkundige, had tot voor kort een contract als zzp'er bij de Dienst Justitile Inrichtingen in Zeist. Op een ochtend stuurde hij een video door naar enkele collega's. "Zij vroegen mij in de pauze regelmatig naar Gaza. In de video zie je Isralische politici die zeggen dat ze elke christelijke Palestijn, elke Arabische Palestijn gaan uitroeien", aldus El Harouchi. "Ik stuurde het ter info."

"Het ware gezicht van deze smerige zionisten die verderf wensen te zaaien op aarde", schreef El Harouchi erbij. Hij licht nu toe: "Het uitroeien is een smerige praktijk, vandaar mijn woordkeuze. Ik heb het hier absoluut niet over Joden, maar over zionisten die Palestijnen doden." Diezelfde avond weigert zijn toegangspas op het werk en wordt hij bij de directeur geroepen.

"De directeur zei dat ze heel blij met me zijn, maar dat ik in de ochtend een video had gestuurd met een gevaarlijke, verwerpelijke boodschap", vertelt El Harouchi. "En dat mijn contract per direct wordt beindigd."

[ afbeelding ]

El Harouchi werpt tegen dat hij niet wist dat hij niet over de oorlog in Gaza mocht praten. "Het staat niet in mijn contract, regels of in de nieuwsbrieven." Hij vraagt om een waarschuwing in plaats van ontbinding van zijn contract. "Het was gewoon een appje in m'n privtijd." Maar het mag niet meer baten.

In het contract staat wel dat dat zes weken van tevoren schriftelijk moet worden opgezegd. El Harouchi heeft zo'n brief nog niet gekregen. Zorgbemiddelaar Care4Group, dat de twee partijen nader tot elkaar probeert te brengen, bevestigt zijn verhaal. "Tot dat moment was hij een zeer gewaardeerde medewerker, we hebben nog geprobeerd te bemiddelen, maar DJI heeft een andere afweging gemaakt."

=============
El Harouchi zit sinds zijn ontslag thuis. "Ik voel me gecensureerd, de mond gesnoerd, een derderangsburger."
Ik dacht dat het narratief altijd was dat mensen met een migratieachtergrond zogenaamd tweederangsburger zouden zijn? Nu is het dus al derderangsburger, haha. De realiteit is dat deze man duidelijk meer verbinding voelt met de 'Ummah' dan met Nederland of het Westen. En daar zijn er heel veel van. Misschien moet je dan ook je conclusies trekken en je koffers pakken.

Dit is het Westen, hier staat men voor beschaving en Westerse normen en waarden. Isral is een land dat daar ook duidelijk aan voldoet, de Palestijnen niet. Zij staan voor hele andere en verwerpelijke normen waarden. Als je meer verbinding met hen voelt en tegen 'Zionisten' (lees: Joden) bent, dan zou hier geen plek voor jou moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 29-11-2023 12:18:22 ]
pi_211463471
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat zachte heelmeesters naeve lui zijn, zo een van Ranst zit alleen maar over genocide te praten maar tegelijkertijd biedt de optie zonder militair ingrijpen geen enkele oplossing voor de rakettenregen op Isral en de woekerende haat in Palestina.
Isral gaat juist al jaren onwijs zacht met Hamas om. Na 7oktober is daarin geen verandering gekomen.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:37:31 #277
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Isral gaat juist al jaren onwijs zacht met Hamas om. Na 7oktober is daarin geen verandering gekomen.
Nee, er is na 7 okt niks veranderd. Gotcha.

En weer door.
&lt;signature here&gt;.
pi_211463633
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, er is na 7 okt niks veranderd. Gotcha.

En weer door.
Jij als Hamas-sympathisant ziet dat als goed nieuws. Ik zou liever zien dat die terreur-organisatie van de aarde zou vergaan.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:43:28 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211463700
Bedankt voor het uitroeien van malaria, ga nu dood svp O+

SPOILER
twitter
  woensdag 29 november 2023 @ 12:43:32 #280
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211463701
twitter

Tijdens een wapenstilstand durven ze wel. :r
"Hoi, we zijn er nog. We zaten in de tunnels terwijl jullie kinderen tot appelmoes werden gebombardeerd. Kijk naar onze spierballen!"
  woensdag 29 november 2023 @ 12:43:46 #281
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463707
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij als Hamas-sympathisant
Projectie.

quote:
ziet dat als goed nieuws. Ik zou liever zien dat die terreur-organisatie van de aarde zou vergaan.
hamas had voor okt 7 gewoon autonomie in gaza.

Feit dat israel ze nu links en rechts slacht, zou toch moeten duiden dat er het e.e.a. veranderd is.
&lt;signature here&gt;.
pi_211463710
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij als Hamas-sympathisant ziet dat als goed nieuws. Ik zou liever zien dat die terreur-organisatie van de aarde zou vergaan.
Is het niet een beetje vroeg om al strontlazerus te zijn? :?
  woensdag 29 november 2023 @ 12:45:15 #283
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463722
quote:
11s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Als er niet veel meer goed te praten valt, en je ook niet gek veel bijval meer krijgt, rest alleen dom getrol.
&lt;signature here&gt;.
pi_211463754
quote:

[..]
Hahaha _O-
=============
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

=============
De arme jongen mag niet eens gewoon haat spuien zonder consequenties :'(

Hij vergeet uiteraard weer dat hij 100% vrij was om dit te zeggen, net zoals zijn werknemer 100% in zijn recht stond zijn baan per direct te beindigen vanwege die haatboodschap. :Y

En ik zou me als ik hem was meer zorgen maken over zijn morele compas, dan over zijn slachtoffergevoel.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:48:06 #285
438527 MissButterflyy
pi_211463760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe hard zou jij het dan willen zien?
pi_211463769
Netanyahu zoals altijd bezig met zn eigen hachje en het ondermijnen van de twee staat oplossing om de status quo van de apartheidstaat te behouden. No surprises.

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 29 november 2023 @ 12:49:34 #287
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463774
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De arme jongen mag niet eens gewoon haat spuien zonder consequenties :'(

Hij vergeet uiteraard weer dat hij 100% vrij was om dit te zeggen, net zoals zijn werknemer 100% in zijn recht stond zijn baan per direct te beindigen vanwege die haatboodschap. :Y

En ik zou me als ik hem was meer zorgen maken over zijn morele compas, dan over zijn slachtoffergevoel.
&lt;signature here&gt;.
pi_211463796
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zero tolerance, alle wapens en soldaten weg.

Uiteraard met minimale burgerdoden.
Daarna daar boots on the ground.
pi_211463799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:
Netanyahu zoals altijd bezig met zn eigen hachje en het ondermijnen van de twee staat oplossing om de status quo van de apartheidstaat te behouden. No surprises.
"Twee staat oplossing"

Wat is dat!?
Wat bedoel je daarmee?
pi_211463806
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Veel harder. En vooral efficinter.

In Gaza nu gaan vooral onschuldige burgers dood. Hamas zit buiten Gaza, vooral de hoge pieten.
pi_211463813
quote:
11s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dit is antisemitisme. Of op zijn minst een desinteresse in Joods-gebruik.
pi_211463819
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Projectie.
[..]
hamas had voor okt 7 gewoon autonomie in gaza.

Feit dat israel ze nu links en rechts slacht, zou toch moeten duiden dat er het e.e.a. veranderd is.
Als dit allemaal voorbij is, zal er weinig schade aan hamas zijn toegebracht.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:54:26 #293
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:52 schreef theunderdog het volgende:

Hamas zit buiten Gaza, vooral de hoge pieten.
Denk niet dat een invasie van qatar in de kaarten zit.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:55:16 #294
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211463835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
"Twee staat oplossing"

Wat is dat!?
Wat bedoel je daarmee?
Dat is een alternatief voor het driezitstheorama.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:55:43 #295
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211463841
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:
Netanyahu zoals altijd bezig met zn eigen hachje
Zowaar een keer met je eens, iig te hopen dat deze man het veld moet ruimen als die oorlog voorbij is.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:56:37 #296
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zowaar een keer met je eens, iig te hopen dat deze man het veld moet ruimen als die oorlog voorbij is.
Zal toch wel, enge engnek dat en dat hebben de Isralieten ook wel door mag ik hopen

Verder vind ik het weinig hoopvol trouwens allemaal :{
pi_211463858
quote:

[..]
Hahaha _O-
=============
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

=============
Als Jonas van Haren zegt dat we smerige moslims moeten uitroeien krijgt hij dan ook steun van zorgbemiddelaars en rights watch groepen? Een artikel op NOS waar hij zichzelf kan verdedigen?
  woensdag 29 november 2023 @ 12:59:33 #298
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211463882
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Zal toch wel, enge engnek dat en dat hebben de Isralieten ook wel door mag ik hopen

Verder vind ik het weinig hoopvol trouwens allemaal :{
Dat hebben ze al vrij lang door maar het blijkt moeilijk om hem weg te krijgen en deze oorlog is ook weer in zijn voordeel, hoe langer het duurt hoe meer ze vergeten dat het door zijn falen een oorlog is geworden.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:59:45 #299
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463884
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als dit allemaal voorbij is, zal er weinig schade aan hamas zijn toegebracht.
Nou, over het algemeen geld dat als je de top zoveel % van een organisatie elimineert, dat de organisatie dan uiteen valt.

Tenzij je jezelf vertelt dat al die laaggeleterde gazanen allemaal organisationele talenten zijn, dat kan natuurlijk ook.

Misschien heb je een baan :) , want denk jij dat er van je werkgever overblijft als heel de top, en aantal kritieke lagen daaronder weg vallen?

En bespaar met het zuigende dat 'ze niet te vernietigen vallen'. Klopt. Maar de effectiviteit 20 jaar terug schroeven kan prima, en daar zijn ze nu dus ook mee bezig.
&lt;signature here&gt;.
pi_211463894
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk niet dat een invasie van qatar in de kaarten zit.
Precies.
pi_211463900
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, over het algemeen geld dat als je de top zoveel % van een organisatie elimineert, dat de organisatie dan uiteen valt.

Tenzij je jezelf vertelt dat al die laaggeleterde gazanen allemaal organisationele talenten zijn, dat kan natuurlijk ook.

Misschien heb je een baan :) , want denk jij dat er van je werkgever overblijft als heel de top, en aantal kritieke lagen daaronder weg vallen?

En bespaar met het zuigende dat 'ze niet te vernietigen vallen'. Klopt. Maar de effectiviteit 20 jaar terug schroeven kan prima, en daar zijn ze nu dus ook mee bezig.
Punt is juist dat bovenstaande niet gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')