Dat is het einde van 1 van de 2 partijen, als het al niet het einde voor beide partijen is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ze wilden synergie en dat is ook gelukt.
Je weet wat synergie is toch?quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is het einde van 1 van de 2 partijen, als het al niet het einde voor beide partijen is.
Je kan van nood een deugd proberen te maken, maar ze voelde zelf blijkbaar haarfijn aan dat ze het beide alleen niet gered hadden.
Had de grootste minderheid maar niet steeds op Rutte moeten stemmen, het zijn bovendien ten dele dezelfde dommeriken als die nu op PVV stemdenquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
:-)
13 jaar lang is het hele land naar de klote geholpen en bijna op markplaats gezet door Rutte , maar goed daar hoor je niemand over.
Nee Wilders gaat het land de afgrond in helpen.
Erger dan Rutte kan je haast niet meer kapot maken.
Je kunt als premier ook gewoon uitspraken doen en zo de boel sturen. Zeker op het internationale podium. Of je ze kunt uitvoeren is dan van minder belang.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de NL MP geen mogelijkheid om per decreet te regeren.
Dat hoorden we 13 jaar lang gewoon.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
:-)
13 jaar lang is het hele land naar de klote geholpen en bijna op markplaats gezet door Rutte , maar goed daar hoor je niemand over.
Nee Wilders gaat het land de afgrond in helpen.
Erger dan Rutte kan je haast niet meer kapot maken.
Klopt. Wilders heeft zijn kiezers natuurlijk gewoon voorgelogen. We krijgen gewoon weer een VVD-CDA kabinet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:06 schreef Ericr het volgende:
Wat een hoop doemdenkers voor een act. Als er geregeerd gaat worden wordt het gewoon veel van hetzelfde. Hooguit wat speerpunten die meer aandacht krijgen maar de extreme standpunten zijn nooit uit te voeren zonder de coalitie te laten klappen. Als die standpunten al een grondwettelijk kader hebben teminste want veel van die act is gebaseerd op niet uitvoerbare standpunten.
Ik heb het geen van beide gedaanquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Had de grootste minderheid maar niet steeds op Rutte moeten stemmen, het zijn bovendien ten dele dezelfde dommeriken als die nu op PVV stemden
Okee man.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik heb het geen van beide gedaan![]()
ik zag het al aan komen dat veroordeelt worden tot racistische gek als je op Wilder stemt.
En als je op die Partij voor de Vluchteling samen met Grote lol zou stemmen dat je dan ook afgemaakt word.
Sowieso al , Die Timmermans is het kwaad in het kwadraat.
En grote narcist kan je bijna niet hebben.
Ach zie het maar als gebrek bij een betere alternatief.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Okee man.
Ik heb niet gezegd dat PVV stemmers racistisch zijn, wel vind ik het dom.
Nu je het over vluchtelingen hebt dat gaat nog wel een ding worden. De moeder van Yesilgoz is namelijk directeur van Stichting Vluchtelingenwerk Nederlandquote:Op zaterdag 25 november 2023 15:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik heb het geen van beide gedaan![]()
ik zag het al aan komen dat veroordeelt worden tot racistische gek als je op Wilder stemt.
En als je op die Partij voor de Vluchteling samen met Grote lol zou stemmen dat je dan ook afgemaakt word.
Sowieso al , Die Timmermans is het kwaad in het kwadraat.
Een grotere narcist kan je bijna niet hebben.
Dat die nog niet is opgepakt wegens aanzetten tot een staatsgreep. :-(
Vluchtelingen hebben veel mensen geen probleem mee , maar het zit hem in de veilige landen mensen ( gelukzoekers) die verafschuwd worden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nu je het over vluchtelingen hebt dat gaat nog wel een ding worden. De moeder van Yesilgoz is namelijk directeur van Stichting Vluchtelingenwerk Nederland
Begin eerst maar eens met een partij waar je lid van kunt worden en waarbij je inspraak hebt. Dat lijkt me wel de minimale vereisten voor het leven in een democratie.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ach zie het maar als gebrek bij een betere alternatief.
Wie moet je anders ?
De keuze voor een echt goede partij en echt mensen die wat kunnen waar maken zijn er gewoon niet.
Waar je ook op stemt het blijft een poppenkast
Expats?quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
Vluchtelingen hebben veel mensen geen probleem mee , maar het zit hem in de veilige landen mensen ( gelukzoekers) die verafschuwd worden.
Die vreten je land straks kaal
Het is geen poppenkast, het is serieus.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ach zie het maar als gebrek bij een betere alternatief.
Wie moet je anders ?
De keuze voor een echt goede partij en echt mensen die wat kunnen waar maken zijn er gewoon niet.
Waar je ook op stemt het blijft een poppenkast
Verblijf als vluchteling moet altijd tijdelijk zijn.quote:
Daarvoor zijn dus procedures, om dat verschil uit te zoeken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
Verblijf als vluchteling moet altijd tijdelijk zijn.
En gelukzoekers moeten sowieso al hele andere regels volgen voor dat ze hier binnen willen komen.
Gelukzoekers mogen nooit toegelaten worden zoals Asielzoekers dat doen.
Daar zijn hele andere regels voor.
EN nu word alles maar onder Asiel geplaatst om het het voor links mooi uitkomt.
Maar veel mensen die nu hier zijn komen niet van een oorlogs gebied , maar uit veilige landen.
Hoe komt dit mooi uit voor links? Het komt vooral mooi uit voor rechts om de getallen angstaanjager te maken en die exploiteren om kiezers te trekken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
Verblijf als vluchteling moet altijd tijdelijk zijn.
En gelukzoekers moeten sowieso al hele andere regels volgen voor dat ze hier binnen willen komen.
Gelukzoekers mogen nooit toegelaten worden zoals Asielzoekers dat doen.
Daar zijn hele andere regels voor.
EN nu word alles maar onder Asiel geplaatst om het het voor links mooi uitkomt.
Maar veel mensen die nu hier zijn komen niet van een oorlogs gebied , maar uit veilige landen.
Nou, die expats drijven de huurprijzen wel meer omhoog natuurlijk, vooral in het wat hogere segment. Daar heb ik eigenlijk veel meer last van.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:12 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nee, gelukszoekers uit Afrika en Middenoosten. Lijkt me vrij duidelijk.
Ik ik ikquote:Op zaterdag 25 november 2023 15:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, die expats drijven de huurprijzen wel meer omhoog natuurlijk. Daar heb ik eigenlijk veel meer last van.
5 jaar geen recht hebben op vangnet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Daarvoor zijn dus procedures, om dat verschil uit te zoeken.
Dat is niet links, dat is beleid.
Er moet dus een andere procedure komen vind jij, welke dan?
Mensen in Ter Apel en Budel: Expats -en de bedrijven die ze inhuren- drijven de prijzen van de duurdere huurwoningen harder omhoog dan wat vluchtelingen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik ik ik
Zeg dat tegen de mensen in bijvoorbeeld Ter Apel en Budel.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
5 jaar geen recht hebben op vangnet.
Dus geen uitkering en zo
3 keer strik out
max 5 jaar een verblijf en dan opnieuw kijken
Geen geld geven maar in bonnen.
En bij vluchteling mag in het eerste veilige land aangevraagd worden.
Bij niet vluchteling (gelukzoekers) altijd in land van herkomst ( zoals dat nu ook is )
Taal spreken binnen 1 jaar van land waar je in bevind.
Net als met iemand over laten komen ( gezin , partner) , hoe kan dat , iemand die hier in NL een vrouw of man wil over laten komen vanuit een ander land , moet aan veel eisen voldoen.
Minimaal 1990 euro bruto inkomen hebben.
VAST contract kunnen tonen die minimaal nog een jaar geldig is.
Hoe kan zo gelukzoeker dan vrouw en kinderen laten over komen als ze een uitkering hebben?
Om maar even iets aan te geven waar het gewoon fout gaat.
Op het moment dat ze een verblijf hebben moeten ze het zelfde behandelt worden als een NLer.
Dat word echt niet gedaan.
Oke, laat maarquote:Op zaterdag 25 november 2023 15:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mensen in Ter Apel en Budel: Expats -en de bedrijven die ze inhuren- drijven de prijzen van de duurdere huurwoningen harder omhoog dan wat vluchtelingen.
Klopt het niet? Of is het niet erg?quote:
Dan worden toch slechts de plannen verwezenlijkt van mensen die lang kunnen zeuren en drammen en die niet kijken naar de gevolgen op langere termijn?quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Begin eerst maar eens met een partij waar je lid van kunt worden en waarbij je inspraak hebt. Dat lijkt me wel de minimale vereisten voor het leven in een democratie.
Inkomenseisquote:
Daar doel ik helemaal niet op en dat weet je zelf ook. Maar je draait het graag in jouw straatje.quote:
De wooncrisis is dus niet erg?quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:43 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Daar doel ik helemaal niet op en dat weet je zelf ook. Maar je draait het graag in jouw straatje.
Vandaar de, laat maar.
Ongeschikt als Lerares.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:43 schreef KoningWouter het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan worden toch slechts de plannen verwezenlijkt van mensen die lang kunnen zeuren en drammen en die niet kijken naar de gevolgen op langere termijn?
Zeuren en drammen? Nee, waarom?quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan worden toch slechts de plannen verwezenlijkt van mensen die lang kunnen zeuren en drammen en die niet kijken naar de gevolgen op langere termijn?
Ja, is nep. Foto is van een opgerolde hennepkwekerijquote:Op zaterdag 25 november 2023 15:43 schreef KoningWouter het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
[ twitter ]
Niet bijster slim.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:47 schreef bondage het volgende:
[..]
Ja, is nep. Foto is van een opgerolde hennepkwekerij
Dat roept hij zelf ookquote:Op zaterdag 25 november 2023 15:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
Hoe harder ze wild om zich heen slaan, hoe populairder ze de PVV maken.
Zo is het.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
Acht de kans bijzonder klein dat eenmanscircus Wilders in staat is een club capabele bestuurders naar voren te schuiven. Vergeet niet dat Wilders zijn fractiegenoten al dik 15 jaar selecteert op basis van hun kritiekloze loyaliteit, en niet op hun competenties.
Door de partij volledig in zijn greep te houden, heeft de PVV geen partijkader opgebouwd, bestuurlijke ervaring ontbreekt volledig.
Ik vind oprecht dat de PVV moet meeregeren - en dus niet dat halfbakken gedogen, zoals in 2010-2012. Maar ben heel benieuwen wie Wilders naar voren schuift als potentiële bewindslieden.
En mocht Wilders premier worden, wie gaat dan de PVV-fractie leiden en bij elkaar houden?
En als ze een coalitie vormen zitten daar waarschijnlijk NSC en BBB bij, die ook pas recent opgericht zijn. Garantie voor stabiliteit is er ook daar niet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
Acht de kans bijzonder klein dat eenmanscircus Wilders in staat is een club capabele bestuurders naar voren te schuiven. Vergeet niet dat Wilders zijn fractiegenoten al dik 15 jaar selecteert op basis van hun kritiekloze loyaliteit, en niet op hun competenties.
Door de partij volledig in zijn greep te houden, heeft de PVV geen partijkader opgebouwd, bestuurlijke ervaring ontbreekt volledig.
Ik vind oprecht dat de PVV moet meeregeren - en dus niet dat halfbakken gedogen, zoals in 2010-2012. Maar ben heel benieuwen wie Wilders naar voren schuift als potentiële bewindslieden.
En mocht Wilders premier worden, wie gaat dan de PVV-fractie leiden en bij elkaar houden?
Het volk heeft gekozen is een nonargument natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
Niet het gedachtegoed van Wilders in z'n geheel slaat als een tang op 'n varken, maar dit laatste lijkt een redelijke tot vrij aannemelijke aanname.quote:Artikel van Pieter Immerzaal - 43m
Europakenner: “Ook radicale partijen botsen op de grenzen van wat praktisch mogelijk is”
© AP
De verkiezingsoverwinning van de PVV heeft een schokgolf veroorzaakt, niet alleen in Nederland maar ook in de EU. Maar volgens Europakenner Hendrik Vos hoeven we niet te vrezen voor een Nexit of een hek om de EU.
In het AD vergelijkt hij PVV-leider Geert Wilders vooral met de Italiaanse president Giorgia Meloni. “Het zou dus ook niet de eerste keer zijn dat radicaalrechts regeringsverantwoordelijkheid zou dragen.” Ook Meloni wilde van de euro af en een stop op asielzoekers. Dat is allemaal niet gebeurd. “Ook radicale partijen die met krachtige slogans de verkiezingen winnen, botsen als ze verantwoordelijkheid krijgen op de grenzen van wat er praktisch mogelijk is. Je kunt rond Europa een muur van vijf meter hoog bouwen, maar er zullen altijd ladders van zes meter zijn.”
En Wilders kan nog minder voor elkaar krijgen dan Meloni volgens Vos, omdat zij nog een rechtsere coalitiepartner heeft. NSC, VVD en ook BBB zullen de PVV flink afremmen. Dat geldt ook voor het Nederlandse bedrijfsleven waarvoor de handel in een Europa met open grenzen cruciaal is.
Wilders kan, zoals NSC-leider Pieter Omtzigt ook weleens heeft geopperd, een opt-out afdwingen bij de EU, maar makkelijk is dat niet. “Zo’n opt-out, een uitzonderingspositie, dat klinkt handig. Maar om dat onderhandeld te krijgen ben je ook weer afhankelijk van andere landen. En die kunnen dreigen: als je hier niet aan meedoet verlies je elders voordelen”, aldus Vos.
Bron(nen): AD
Ik mag me als internationaal werknemer overal gaan excuseren en me er van distantiëren. PVV-stemmers hebben werkelijk geen idee hoe schadelijk ze zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zo is het.
Het wordt een afgang van jewelste, voor de PVV en voor Nederland internationaal.
Ach ja, dit is redelijk constructief voor Wassink. Die kraamt over het algemeen een stuk grotere onzin uit.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
Stel je aan zeg.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik mag me als internationaal werknemer overal gaan excuseren en me er van distantiëren. PVV-stemmers hebben werkelijk geen idee hoe schadelijk ze zijn.
Vertel me dat je geen wil hebt om migratie te stoppen zonder te zeggen dat je je aftrekt op massamigratie.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:57 schreef Scjvb het volgende:
“Ook radicale partijen die met krachtige slogans de verkiezingen winnen, botsen als ze verantwoordelijkheid krijgen op de grenzen van wat er praktisch mogelijk is. Je kunt rond Europa een muur van vijf meter hoog bouwen, maar er zullen altijd ladders van zes meter zijn.”
Hier scoort Nederland internationaal geen punten mee. Ik ken niemand die PVV heeft gestemd en toch zijn ze de grootste. Hebben ze wel goed geteld? Alle gekheid op een stokje, ook qua stemgedrag is sprake van twee gescheiden werelden 🎉quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik mag me als internationaal werknemer overal gaan excuseren en me er van distantiëren. PVV-stemmers hebben werkelijk geen idee hoe schadelijk ze zijn.
Precies, geen huis geven, maar een kamer. En dan kunnen ze onderaan de wachtlijst voor sociale huur.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dus geen uitkering en zo
3 keer strik out
Bij niet vluchteling (gelukzoekers) altijd in land van herkomst ( zoals dat nu ook is )
Net als met iemand over laten komen ( gezin , partner) , hoe kan dat , iemand die hier in NL een vrouw of man wil over laten komen vanuit een ander land , moet aan veel eisen voldoen.
Hoe kan zo gelukzoeker dan vrouw en kinderen laten over komen als ze een uitkering hebben?
Op het moment dat ze een verblijf hebben moeten ze het zelfde behandelt worden als een NLer.
Gewoon even balletjes kweken en die lui vertellen dat ze zelf debiel zijn. Sowieso, wie uit welk land heeft überhaupt het (morele) recht om te spreken over wat (een goeddeel van) Nederland denkt dat voor haarzelf goed is?quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Helemaal waar, al lopen er bij NSC nog wat capabele figuren rond met bestuurlijke ervaring. Zo'n Eddy van Hijum was bijvoorbeeld jarenlang gedeputeerde in Overijssel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:56 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En als ze een coalitie vormen zitten daar waarschijnlijk NSC en BBB bij, die ook pas recent opgericht zijn. Garantie voor stabiliteit is er ook daar niet.
Scriptschrijvers kunnen alvast beginnen met het schrijven van hun tragikomedie over 'de puinhopen van 1 jaar Wilders aan de macht' of iets dergelijke.
Jij noemt vooral sancties, het moet stenger. Helder.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dus geen uitkering en zo
3 keer strik out
Allemaal onrealistische doemscenario's en bangmakerij.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:57 schreef Scjvb het volgende:
Europakenner: “Ook radicale partijen botsen op de grenzen van wat praktisch mogelijk is”
[..]
Niet het gedachtegoed van Wilders in z'n geheel slaat als een tang op 'n varken, maar dit laatste lijkt een redelijke tot vrij aannemelijke aanname.
Wat een ontzettende onzinquote:Op zaterdag 25 november 2023 15:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nou, laat dat nu net iets zijn waarmee deze man ergens best een punt heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Vertel me dat je geen wil hebt om migratie te stoppen.
quote:Niet het gedachtegoed van Wilders in z'n geheel slaat als een tang op 'n varken, maar..
Een minister heeft volgens mij vooral politiek de leiding en neemt vanuit zijn politieke kleur beslissingen over het beleid. Het is niet dat hij leidinggevende is over een paar duizend man. Dat is belegd bij een SG en zijn DG’s.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal waar, al lopen er bij NSC nog wat capabele figuren rond met bestuurlijke ervaring. Zo'n Eddy van Hijum was bijvoorbeeld jarenlang gedeputeerde in Overijssel.
BBB is natuurlijk een grote grap. Henk Vermeer - de nr 4, die naar eigen zeggen te porren is voor een ministerspost - ken ik persoonlijk. Aardige vent, erg gedreven en niet dom. Maar ik acht hem niet in staat om leiding te geven aan een ministerie.
Dat is ook niet iets wat je aan zomaar iedereen over kunt laten. Ik heb bijvoorbeeld wat verstand in m'n kop, maar ik ben niet gekwalificeerd om minister te worden.
De veilige landen moeten gewoon uitgesloten worden van toestreding tot europa tot alles rond is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij noemt vooral sancties, het moet stenger. Helder.
Maar welke nieuwe en snellere procedure regelt het uitzoeken in onderscheid tussen gelukszoeker en asielzoeker?
Dat was de vraag namelijk.
Nog denken dat alleen tokkies op PVV stemmen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:01 schreef core2duo het volgende:
[..]
Hier scoort Nederland internationaal geen punten mee. Ik ken niemand die PVV heeft gestemd en toch zijn ze de grootste. Hebben ze wel goed geteld? Alle gekheid op een stokje, ook qua stemgedrag is sprake van twee gescheiden werelden 🎉
IND heeft personeelstekort, al jaren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
De veilige landen moeten gewoon uitgesloten worden van toestreding tot europa tot alles rond is.
Asiel ( dus landen waar oorlog is word toegelaten tot de Asiel opvang.
Kan je niet aantonen dat je uit een oorlogs gebied komt , dan is het de standaard dingen doen die er voor staan om hier te komen.
En is dat niet gedaan, 10 jaar visum aanvraag blokkeren daarna mogen ze wel een nieuwe poging doen.
Veel mensen die nu bij ter Apel zitten komen niet uit oorlogs gebieden , dus kunnen makkelijk weer terug
IN NL ja ... maar Verblijf aanvraagt om hier te komen wonen gaat niet in NL maar in land van herkomstquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
IND heeft personeelstekort, al jaren.
Wegbezuinigd door rechts.
Een typisch nederlandse, lompe en arrogante houding die je hier tentoonspreid. Bedenk even dat ik te maken heb met werkvisa en bovendien ben ik op zulke momenten te gast. Ik ben als oa olie-arbeider en zeevaartofficier geenszins op mijn mond gevallen, maar een grote bek opzetten bij een immigratiemarshall op een luchthaven is niet verstandig.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Gewoon even balletjes kweken en die lui vertellen dat ze zelf debiel zijn. Sowieso, wie uit welk land heeft überhaupt het (morele) recht om te spreken over wat (een goeddeel van) Nederland denkt dat voor haarzelf goed is?
Die bui zie ik ook al hangen. En als Wilders -die zegt anti-regentesk te zijn- vanuit het torentje zijn fractie gaat proberen te runnen zie ik de pleuris daardoor echt wel uitbreken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
Uiteraard. Veroorzaak zelf een probleem, en ga dan wijzen naar dat probleem en roepen dat alleen jij het kunt oplossen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
IND heeft personeelstekort, al jaren.
Wegbezuinigd door rechts.
Je wordt geacht beslissingen te nemen en drukt een zware stempel op jouw ministerie. Niet recentelijk meegekregen welke rol Henk Kamp speelde bij de toeslagenaffaire?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een minister heeft volgens mij vooral politiek de leiding en neemt vanuit zijn politieke kleur beslissingen over het beleid. Het is niet dat hij leidinggevende is over een paar duizend man. Dat is belegd bij een SG en zijn DG’s.
Wilders heeft Omtzigt nodig. Omtzigt heeft Wilders niet nodig.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omgekeerd zie ik Wilders Omzigt ook wel gaan testen. Zeker in een minderheidskabinet. En omdat Wilders slachtofferschap heeft geperfectioneerd krijgt Omzigt de stront over zich heen als hij de stekker uit zo'n coalitie trekt. Kijk maar hoe de PVV achterban op de VVD actie reageert.
Jij wordt ingehuurd voor je kennis en kunde niet om je politieke voorkeur. Maak je maar niet zo druk, Nederland is een onbelangrijk stipje op de kaart.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Een typisch nederlandse, lompe en arrogante houding die je hier tentoonspreid. Bedenk even dat ik te maken heb met werkvisa en bovendien ben ik op zulke momenten te gast. Ik ben als oa olie-arbeider en zeevaartofficier geenszins op mijn mond gevallen, maar een grote bek opzetten bij een immigratiemarshall op een luchthaven is niet verstandig.
Genoeg filmpjes gezien van zelfs moslims en andere allochtonen die PVV hebben gestemd.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nog denken dat alleen tokkies op PVV stemmen.
Zou het misschien kunnen dat de leerkracht die weer een tandje harder moet lopen voor weer een kind met een taalachterstand. De politie-agent die de mouwen nog even extra moet opstropen voor de culturele aanpassingsproblemen. Een ambulancebroeder die steeds regelmatiger met culturele agressie te maken krijgt. De zorgmedewerker die weer een tandje bij moet schakelen voor zowel de geestelijke problematiek als de extra gezondheidsproblemen. De startende mbo'er of hbo'er die weer een huis naar een statushouder ziet gaan. Denk je niet dat die stiekem in het hokje ook PVV stemmen?
Sterker nog waarschijnlijk hebben jou vader en moeder ook op de PVV gestemd.
Rightfully so, dat men hier niet openlijk voor uitkomt heeft meer te maken met het taboo dat er nog altijd heerst rond de PVV.
Dat is dan ook niet de bedoeling, dualisme enzo. De fractie behoort los te opereren van de bewindslieden. En natuurlijk is er in de praktijk contact, maar je kunt vanuit vak K niet een fractie aansturen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die bui zie ik ook al hangen. En als Wilders -die zegt anti-regentesk te zijn- vanuit het torentje zijn fractie gaat proberen te runnen zie ik de pleuris daardoor echt wel uitbreken.
Wacht eventjes: De PVV stemmer wil toch dat de VVD meedoet in een kabinet? Dan lijkt me niet dat ze zo ontevreden zijn geweest.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:16 schreef KoningWouter het volgende:
Het zegt vooral een ding: Er zijn een hoop mensen ontevreden met de afgelopen jaren Rutte.
En terecht. Het huidige asielbeleid straalt door naar allochtonen die hier al generaties lang wonen. Die worden daar onterecht voor op aangekeken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Genoeg filmpjes gezien van zelfs moslims en andere allochtonen die PVV hebben gestemd.
Het zegt vooral een ding: Er zijn een hoop mensen ontevreden met de afgelopen jaren Rutte.
Nee joh, hij heeft 0 punten. We beschikken over alle nodige middelen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:07 schreef Scjvb het volgende:
Nou, laat dat nu net iets zijn waarmee deze man ergens best een punt heeft.
Ik vertegenwoordig ook mijn land. Ik wil ook wel 'ns gaan stappen. Het gaat verder dan expertise.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jij wordt ingehuurd voor je kennis en kunde niet om je politieke voorkeur. Maak je maar niet zo druk, Nederland is een onbelangrijk stipje op de kaart.
Rutte deed niet mee aan de verkiezingen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Genoeg filmpjes gezien van zelfs moslims en andere allochtonen die PVV hebben gestemd.
Vertel mij nou eerst maar eens uit welke landen de betreffende personen komen. En een immigratiemarshall die jou aan de tand gaat voelen over Wilders omdat ie de Nederlandse grenzen wil gaan honoreren?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Een typisch nederlandse, lompe en arrogante houding die je hier tentoonspreid. Bedenk even dat ik te maken heb met werkvisa en bovendien ben ik op zulke momenten te gast. Ik ben als oa olie-arbeider en zeevaartofficier geenszins op mijn mond gevallen, maar een grote bek opzetten bij een immigratiemarshall op een luchthaven is niet verstandig.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik vertegenwoordig ook mijn land. Ik wil ook wel 'ns gaan stappen. Het gaat verder dan expertise.
Er moet bijgestuurd worden. Door de extreme standpunten van de PVV en de gulden middenweg van de coalitie politiek zouden ze wel eens iets voor elkaar kunnen krijgen imho.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wacht eventjes: De PVV stemmer wil toch dat de VVD meedoet in een kabinet? Dan lijkt me niet dat ze zo ontevreden zijn geweest.
Dat weet ik. Ik denk dat er problemen zouden kunnen ontstaan als Wilders daardoor gedwongen wordt het afdwingen van de kadaverdiscipline los te laten. Want mensen hebben nu eenmaal ego's. En Wilders kan ze nog zo goed gescreend hebben op absolute loyaliteit, situaties kunnen veranderen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de bedoeling, dualisme enzo. De fractie behoort los te opereren van de bewindslieden. En natuurlijk is er in de praktijk contact, maar je kunt vanuit vak K niet een fractie aansturen.
Ja zet ze maar weer weg als onnozelen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Rutte deed niet mee aan de verkiezingen.
Dat moslims en andere allochtonen op PVV hebben gestemd, betekent alleen dat onder die groep logischerwijs evengoed onnozelen aanwezig zijn.
Zeer zeker.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik denk dat er problemen zouden kunnen ontstaan als Wilders daardoor gedwongen wordt het afdwingen van de kadaverdiscipline los te laten. Want mensen hebben nu eenmaal ego's. En Wilders kan ze nog zo goed gescreend hebben op absolute loyaliteit, situaties kunnen veranderen.
We zullen het gaan zien.
Die fractie lazert helemaal in elkaar zonder Wilders, dat is inherent aan een populistische eenmans-tegenpartij.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik denk dat er problemen zouden kunnen ontstaan als Wilders daardoor gedwongen wordt het afdwingen van de kadaverdiscipline los te laten. Want mensen hebben nu eenmaal ego's. En Wilders kan ze nog zo goed gescreend hebben op absolute loyaliteit, situaties kunnen veranderen.
We zullen het gaan zien.
Dat zeggen VVD-stemmers die tactisch dachten te doen door op de PVV te stemmen. Maar er zijn ook VVD stemmers die dat niet hebben gedaan.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:24 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er moet bijgestuurd worden. Door de extreme standpunten van de PVV en de gulden middenweg zouden ze wel eens iets voor elkaar kunnen krijgen imho.
Zijn ze ookquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:24 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja zet ze maar weer weg als onnozelen.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zijn ze ook
PVV stemmers zijn oliedom.
Nee. Ze maken de boel alleen maar erger met afbraak en sabotage beleid.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:24 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er moet bijgestuurd worden. Door de extreme standpunten van de PVV en de gulden middenweg van de coalitie politiek zouden ze wel eens iets voor elkaar kunnen krijgen imho.
SOW KOEKOEKquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zijn ze ook
En de VVD stemmer wil meedoen met de PVV.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wacht eventjes: De PVV stemmer wil toch dat de VVD meedoet in een kabinet? Dan lijkt me niet dat ze zo ontevreden zijn geweest.
Kan het nog veel erger ja?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee. Ze maken de boel alleen maar erger met afbraak en sabotage beleid.
Dat is een heel leuk dilemma voor hem. Zij achterban wil hem tenslotte in het Torentje. Hij zal het echt zo moeten spelen dat het gaat lijken alsof hij buitenspel wordt gezet door de gevestigde partijen wil hij weg kunnen komen met teruggave van de formatieopdracht. Maar ja, de VVD heeft gedoogsteun uitgesproken. En de NSC en BBB willen wel, en bovendien: die twee voor "gevestigde orde" uitmaken? Ik weet niet of hij daarmee weg kan komen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die fractie lazert helemaal in elkaar zonder Wilders, dat is inherent aan een populistische eenmans-tegenpartij.
Wilders weet dat ook, die zal dus niet écht premier willen worden, of hij moet zo dronken worden van de gedachte de macht te kunnen grijpen, dat hij misschien zo dom is het doen.
Dan hadden ze moeten stemmen op de PVV. Je stem is maar één keer geldig.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:30 schreef Gia het volgende:
[..]
En de VVD stemmer wil meedoen met de PVV.
Inderdaad met de VVD (Volk Val Dood) aan het roer de laatste 13 jaar kan ik toch echt wel zeggen dat bijna alles wel gesloopt is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kan het nog veel erger ja?
Hel.
Nee ! Zo moet je ze niet benaderen ! Is ook niet waar.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zijn ze ook
Ik denk dat Wilders veel liever de tweede partij was geworden, waarna hij zich weer in de gedoogrol kon wurmen. Dat beviel hem de vorige keer prima. Het kabinet moest naar hem luisteren en hij kon ongehinderd blijven schreeuwen in de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een heel leuk dilemma voor hem. Zij achterban wil hem tenslotte in het Torentje. Hij zal het echt zo moeten spelen dat het gaat lijken alsof hij buitenspel wordt gezet door de gevestigde partijen wil hij weg kunnen komen met teruggave van de formatieopdracht. Maar ja, de VVD heeft gedoogsteun uitgesproken. En de NSC en BBB voor "gevestigde orde" uitmaken? Ik weet niet of hij daarmee weg kan komen.
En/of gewoon niet zo goed op de hoogte.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je kan wel gerust stellen dat een stem op de PVV een domme keuze is. Dom of een teken van sterk egoïsme.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders veel liever de tweede partij was geworden, waarna hij zich weer in de gedoogrol kon wurmen. Dat beviel hem de vorige keer prima. Het kabinet moest naar hem luisteren en hij kon ongehinderd blijven schreeuwen in de Tweede Kamer.
Gerd Leers heeft er nog steeds nachtmerries van.
Zo'n beetje zoals na de dood van Pim Fortuyn?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeer zeker.
Je ziet vaker dat als de onbetwiste leider van een fractie afzwaait, er een stammenstrijd ontstaat. Een paar veteranen die zich gepasseerd voelen met in de mix nog een handjevol mondige backbenchers en je hebt een explosieve cocktail.
Misschien hebben de progressieve partijen ook niet voldoende ingespeeld op de behoefte van groepen die het nu relatief moeilijk hebben. Focus niet sterk genoeg gericht op betaalbare woonlasten (inclusief energie).quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nog denken dat alleen tokkies op PVV stemmen.
Zou het misschien kunnen dat de leerkracht die weer een tandje harder moet lopen voor weer een kind met een taalachterstand. De politie-agent die de mouwen nog even extra moet opstropen voor de culturele aanpassingsproblemen. Een ambulancebroeder die steeds regelmatiger met culturele agressie te maken krijgt. De zorgmedewerker die weer een tandje bij moet schakelen voor zowel de geestelijke problematiek als de extra gezondheidsproblemen. De startende mbo'er of hbo'er die weer een huis naar een statushouder ziet gaan. Denk je niet dat die stiekem in het hokje ook PVV stemmen?
Sterker nog waarschijnlijk hebben jou vader en moeder ook op de PVV gestemd.
Rightfully so, dat men hier niet openlijk voor uitkomt heeft meer te maken met het taboo dat er nog altijd heerst rond de PVV.
Zoiets ja. Machtsgeile, incompetente idioten in het kabinet en een fractie die rollend over straat gaat.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zo'n beetje zoals na de dood van Pim Fortuyn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |