abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:26:51 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211418933
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:27:03 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211418935
Vergeet ook niet dat een rechtse coalitie geld bespaart op het niet invoeren van gratis kinderopvang. Scheelt ook nogal.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211418947
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Punt is natuurlijk dat daar de grote kosten zitten. Je kan alle cultuur afschaffen maar één maatregel van dit type kost gelijk minstens het dubbele.
En dan wil Wilders nog de BTW op boodschappen afschaffen, de energierekening verlagen, sociale huren verlagen, minimumloon verhogen, huurtoeslag verhogen, brandstofaccijnzen verlagen, ouderenkorting verhogen, vliegtax schrappen, de AOW-leeftijd verlagen naar 65 jaar, 10.000 extra agenten, meer zorgpersoneel, extra verpleeghuispekken en ouderenwoningen, meer woningen, nieuwe kerncentrales bouwen, extra geld voor dijkverhoging, energiebelasting verlagen, btw op energie verlagen, geen vleestaks, financiële steun aan ouderen met laag inkomen voor kosten dierenarts bij zieke huisdieren :') , kleinschalig onderwijs, meer leraren, meer wegen, betaalbaar openbaar vervoer en extra geld naar provincies voor maatregelen tegen hoogwater.

Geen wonder dat het financiële hoofdstuk in het partijprogramma het korte hoofdstuk is.
Denk dat Dion Graus en Marjolein Faber al geldboompjes aan het planten zijn op de Veluwe.
pi_211418948
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
Vergeet ook niet dat een rechtse coalitie geld bespaart op het niet invoeren van gratis kinderopvang. Scheelt ook nogal.
Je bedoelt de gratis kinderopvang die er nu ook niet is? Hoe bespaar je daar geld op?
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:28:31 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211418957
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou nee, dat lijken maar heel weinig mensen te beseffen, eigenlijk. Een tweede probleem waar niemand over praat, er is niet genoeg personeel in de zorg te krijgen.

Dat kan alleen als de overheid zelf weer de zorgverzekering in handen neemt en dat zie ik niet snel gebeuren.
Denk dat maar weinigen geloven dat het de komende jaren goedkoper wordt :D Ik niet.
De overheid kan best de toeslag uit betalen naar de verzekeraar van keuze door de verzekeringsdeelnemer, daar is geen groot collectief stelsel voor nodig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211418962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je bedoelt de gratis kinderopvang die er nu ook niet is? Hoe bespaar je daar geld op?
Toeslagen zijn fors hoor
Vakman pur sang
pi_211418965
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:00 schreef Monolith het volgende: Het eigen risico is in veel gevallen ook gewoon een verplichte eigen bijdrage. Ik tik in januari ook gewoon braaf die 385 euro af vanwege een chronische ziekte. Voor mij niet zo'n punt, voor mensen met een lager inkomen hakt dat er toch best weer in.
Mensen met een chronische ziekte en laag inkomen krijgen in veel gevallen overigens wel een extra toeslag.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211418972
quote:

[..]
Was daar in de meerjarenbegroting niet al deels rekening mee gehouden?
pi_211418976
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk dat maar weinigen geloven dat het de komende jaren goedkoper wordt :D Ik niet.
De overheid kan best de toeslag uit betalen naar de verzekeraar van keuze door de verzekeringsdeelnemer, daar is geen groot collectief stelsel voor nodig.
Het toeslagenstelsel had allang vervangen moeten zijn maar de 2e Kamer vind het oh zo fijn om dat te roepen en nog fijner om het te gebruiken als ze het ze uitkomt. En dat mogen alle partijen zich aanrekenen.
pi_211418982
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
En dan wil Wilders nog de BTW op boodschappen afschaffen, de energierekening verlagen, sociale huren verlagen, minimumloon verhogen, huurtoeslag verhogen, brandstofaccijnzen verlagen, ouderenkorting verhogen, vliegtax schrappen, de AOW-leeftijd verlagen naar 65 jaar, 10.000 extra agenten, meer zorgpersoneel, extra verpleeghuispekken en ouderenwoningen, meer woningen, nieuwe kerncentrales bouwen, extra geld voor dijkverhoging, energiebelasting verlagen, btw op energie verlagen, geen vleestaks, financiële steun aan ouderen met laag inkomen voor kosten dierenarts bij zieke huisdieren :') , kleinschalig onderwijs, meer leraren, meer wegen, betaalbaar openbaar vervoer en extra geld naar provincies voor maatregelen tegen hoogwater.

Geen wonder dat het financiële hoofdstuk in het partijprogramma het korte hoofdstuk is.
Denk dat Dion Graus en Marjolein Faber al geldboompjes aan het planten zijn op de Veluwe.
Haha, het gaat nergens over inderdaad.
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:30:59 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211418989
quote:

[..]
Ik weet niet of die 6,5 miljard euro al is ingeboekt in de meerjarenbegroting. Ik dacht van wel

https://eenvandaag.avrotr(...)eren-waarschuwt-scp/
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:31:08 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211418992
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het toeslagenstelsel had allang vervangen moeten zijn maar de 2e Kamer vind het oh zo fijn om dat te roepen en nog fijner om het te gebruiken als ze het ze uitkomt. En dat mogen alle partijen zich aanrekenen.
Het toeslagenstelsel is wel fijn, want een boel mensen hebben geen flauw idee hoe ze een aantal van die toeslagen moeten aanvragen. Scheelt weer belastinggeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211418993
Klinkt gek maar Frankrijk is een voorbeeld van hoe zorg zou kunnen.
Wat fijn als je daar wat hebt en naar de dokter gaat _O_
Vakman pur sang
pi_211418996
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Was daar in de meerjarenbegroting niet al deels rekening mee gehouden?
Nee, dat is geschrapt omdat het onmogelijk bleek om capaciteit te vinden en doorgeschoven naar 2027, het geld daarvoor kwam terug, volgens mij.
pi_211418997
Zorgverzekering en eigen risico samenvoegen, zorgtoeslag eruit en zorgtoeslag berekenen naar inkomen, dat betekend weer terug naar de overheid en weg met de privatisering van de zorg dan is die koehandel ook voorbij want het heeft niks goeds gebracht
pi_211419005
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik weet niet of die 6,5 miljard euro al is ingeboekt in de meerjarenbegroting. Ik dacht van wel

https://eenvandaag.avrotr(...)eren-waarschuwt-scp/
https://nos.nl/artikel/24(...)r-het-eerst-in-jaren
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:32:05 #17
38496 Perrin
pi_211419006
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:31 schreef Cupfighter het volgende:
Zorgverzekering en eigen risico samenvoegen, zorgtoeslag eruit en zorgtoeslag berekenen naar inkomen, dat betekend weer terug naar de overheid en weg met de privatisering van de zorg dan is die koehandel ook voorbij want het heeft niks goeds gebracht
Een beetje eigen risico is wel goed, zodat mensen niet met elk pijntje en kuchje bij de huisarts zitten.
pi_211419011
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:31 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben zo erop tegen om altijd alles maar bij de werkenden weg te halen met bovenmodaal loon.
Ps dat zijn niet de rijken
Vakman pur sang
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:32:30 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211419012
quote:

[..]

Rustig aan.

De VVD doet ook mee dus er is geen financieel wanbestuur te verwachten. Maar er kunnen best politieke keuzes gemaakt worden om bepaalde belastingen om laag te doen en daartegenover bepaalde uitgaven te schrappen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211419017
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het toeslagenstelsel is wel fijn, want een boel mensen hebben geen flauw idee hoe ze een aantal van die toeslagen moeten aanvragen. Scheelt weer belastinggeld.
We kunnen ook gewoon alle toeslagen afschaffen en inkomens verhogen of een basis inkomen invoeren, scheelt nog meer belastinggeld :)
pi_211419018
Nog ff en iedereen gaat op papier maar in laag loon zitten en zwart bijwerken
Vakman pur sang
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:33:22 #22
38496 Perrin
pi_211419019
quote:

[..]

Gratis bier is altijd al een populair verkiezingsprogramma geweest.
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:33:32 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211419022
quote:
Check, zoals ik het lees is ie wel gedekt voor 2027 en verder. Dus vanaf dan heb je 6,5 aan budgettaire ruimte.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211419028
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef phpmystyle het volgende:

De VVD doet ook mee
Ja niet dus
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:34:14 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211419031
KUnnen wij het niet hebben over hoe de PvA die 25 mld gaat ophalen in het bedrijfsleven? Ze hadden toch een noviteit met het belasten van eigen vermogen ?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')