volgens mij, zonder google te raadplegen, geeft kia 7 jaar garantie van bumper tot bumper tot 150K km dacht ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:27 schreef halfway het volgende:
Maar wat houd die garantie dan in?
Ik ken merken die geen garantie geven op draaiende delen.
ja, dat is volgens de regeltjes, je moet ergens 'n grens stellenquote:
Dat zei een verkoper ook ooit tegen me totdat ik zijn eigen voorwaarden onder z'n neus drukte waarin alle onderdelen stonden waar geen garantie op wordt gegeven of kortere garantie op wordt gegeven (bijv. navigatiescherm). Pas als je een Kia bezit dan weet je hoe ze je aan alle kanten proberen te naaien.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
volgens mij, zonder google te raadplegen, geeft kia 7 jaar garantie van bumper tot bumper tot 150K km dacht ik.
En jij vindt die grens van 1000 reëel? Geloof me, er is geen enkel Kia dealer die jou gaat zeggen als je 1000 km te laat komt SORRY JE GARANTIE IS WEG LOSER HAHAHAAA. Ze houden mooi hun bek totdat je motor stuk gaat. Als ze dat namelijk wel zouden doen hadden ze een hele hoop gezeik gehad en ook een hele boel klanten die niet meer naar de Kia dealer gaan voor onderhoud omdat hun garantie toch al weg is. Alleen ik denk dat heel veel Kia rijders dit helemaal niet weten...quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja, dat is volgens de regeltjes, je moet ergens 'n grens stellen
als je het vantevoren weet dat je de kmstand niet mag overschrijden ivm garantie, dan zorg je dat je op tijd bent voor je service beurt. weet je dat niet dan denk je oh die paar km overschrijding dat zal toch niet 'n probleem zijn maar dat is 't wel. ga je 1 km over de grens heen dan ben je die garantie al kwijt, je moet dus zorgen dat je ruim op tijd bent. is gewoon iets waar je je aan moet houden om de garantie te houden. en ja, ik vind ook, als je dan 1km te laat bent, dan heb je pech, moet je maar beter opletten, je moet je wel 'n beetje aan de regeltjes houden, je mag van klachten wel verwachten dat ze zorg dragen voor hun auto en op tijd zijn voor de servicebeurt.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
En jij vindt die grens van 1000 reëel?
ja sommige onderdelen hebben geen of beperkte garantie en dat zijn natuurlijk de onderdelen die bij normaal onderhoud en rijgedrag 't snelste slijten, denk aan banden, vering, homokineten en fuseekogels, etc...quote:Op woensdag 27 december 2023 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
rdt gegeven of kortere garantie
dat hebben ze toch net tegen jou gezegd daarom open je dit topic toch of heb ik iets verkeerd gelezenquote:Op woensdag 27 december 2023 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
er is geen enkel Kia dealer die jou gaat zeggen als je 1000 km te laat komt SORRY JE GARANTIE IS WEG LOSER HAHAHAAA. Z
Wat hij bedoelt: ze zeggen het niet voordat je garantie claimt. Op het moment dat je 1.000km te laat bent voor een beurt, melden ze niets en zetten het later in als een "reverse UNO" kaart als je garantie komt claimen.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat hebben ze toch net tegen jou gezegd daarom open je dit topic toch of heb ik iets verkeerd gelezen
Als je de zin erna ook meeneemt dan heb je de context.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat hebben ze toch net tegen jou gezegd daarom open je dit topic toch of heb ik iets verkeerd gelezen
ok, je moet dus echt zelf goed weten wat de garantievoorwaarden zijn want ben je 1km te laat alles kwijt, natuurlijk zeggen ze niks, als ze zich daar ook nog mee bezig moeten houden, dat is iets voor de klant uiteindelijk.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt: ze zeggen het niet voordat je garantie claimt. Op het moment dat je 1.000km te laat bent, melden ze niets en zetten het later in als een "reverse UNO" kaart als je garantie komt claimen.
als je gewoon netjes op tijd de servicebeurten laat uitvoeren is er niks aan de handquote:Op woensdag 27 december 2023 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Alleen ik denk dat heel veel Kia rijders dit helemaal niet weten...
ja maar, als jij weet dat je iedere 15K km je auto voor 'n servicebeurt moet brengen, je weet dat er garantie op zit zolang je de servicebeurten laat uitvoeren, en als je dan 1000km te laat komt aankakken, dan vind ik dat nog altijd 'n eigen fout imoquote:Op woensdag 27 december 2023 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu weet ik niet hoe het bij andere automerken is maar je ziet zowel bij bij Kia als Hyundai wel een beetje een trend ontstaan dat ze niet heel erg happig zijn op garantie.
Accu's waar ze $60.000 voor rekenen, $113.000 voor een brandstofcel (waterstofauto) en dan nu deze pogingen om onder die 7 garantie uit te komen (ga je er op zoeken vind je veel gevallen) terwijl er op onderhoudsbeurten altijd wel voldoende marge zit qua afstand. Als je beurt op 15.000km gepland is, is je motorolie echt niet ineens onbruikbaar geworden als je 1.000km doorrijdt.
En genoeg onderdelen worden niet eens onderhouden of gecontroleerd met een onderhoudsbeurt en hebben daar ook niets mee te maken. Garantie op een elektrisch bedienbare spiegel of middenconsole heeft niets te maken met motorolie, lucht- en een oliefilter. Maar ze gebruiken 1.000km langer doorrijden op dezelfde motorolie wel om ook op die delen de garantie uit te sluiten.
Die 7 jaar garantie is een wassen neus.
Nee ik had de auto geimporteerd daarom moet je eenmalig registeren voor de garantie en toen kwamen ze met dit verhaal. De vorige eigenaar van mijn auto die in Duitsland iedere beurt bij de Kia dealer deed heeft vast niet te horen gekregen dat 1 beurtje 1000 km te laat was want hij bleef er netjes heen gaan.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat hebben ze toch net tegen jou gezegd daarom open je dit topic toch of heb ik iets verkeerd gelezen
Precies... en als je denkt veilig te doen en bijv. 2000 km eerder je beurt doet dan kan je niet daarna weer 2000 km later doen. Je hebt dan voor eeuwig die 2000 km een soort van weggegooid en als je dat bij iedere 15k beurt doet betaal je uiteindelijk nog meer aan beurtjes. Nou zou je denken dat Kia op die manier een mooi verdien model heeft en op zich is dat prima, maar dat ze je dan ook nog gaan naaien op een paar km of een paar dagen vind ik gewoon onbeschoft.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt: ze zeggen het niet voordat je garantie claimt. Op het moment dat je 1.000km te laat bent voor een beurt, melden ze niets en zetten het later in als een "reverse UNO" kaart als je garantie komt claimen.
Je kan zelfs stellen dat Kia er baat bij heeft om onderhoudsbeurten bij auto's die tegen de 15.000km aan zitten even uit te stellen met de "druk druk druk" melding zodat ze later kunnen melden "wat vervelend nu, geen garantie meer".
Ja heb ik ook met een Kia gehad toen m'n navigatiescherm kapot ging na 2.5 jaar, zeiden ze ja jammer is geen garantie staat als uitzondering in de voorwaarden is maar 2 jaar. Toen ging ik lezen en stond er 3 jaar. Ging ik weer terug om het te zeggen: oh ja het was 3 jaar sorry foutje.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:24 schreef matthijst het volgende:
3x Kia gehad en nooit problemen. Dus verder prima.
Maar het zijn van die sneue kneuzen met die garantievoorwaarden. Pas auto ingeruild, bij ophalen van de nieuwe opeens:
"waar is je garantieboekje".
Uhh, weet ik veel, ergens in de auto (onder de plank van de kofferbak).
"Ja, die is niet afgestempeld, dat is een probleem".
Naja, niet mijn probleem, ik heb hem hier in onderhoud, dus schijnbaar vragen jullie er nooit om. Je kan 't zo opzoeken in het systeem en die stempels alsnog zetten![]()
![]()
Edit: oh ja, 1x wat gehad, na een jaar of 5. Remlicht was afgebroken. Wilden ze 150 euro voor hebben, tot ik zei dat gasten online het gewoon onder garantie vervangen kregen. "Ah ja, ok, dan ga ik even bellen, dat kan denk ik ook".
Lul toch niet zo domquote:Op woensdag 27 december 2023 11:53 schreef sturmpie het volgende:
[..]
als je het vantevoren weet dat je de kmstand niet mag overschrijden ivm garantie, dan zorg je dat je op tijd bent voor je service beurt. weet je dat niet dan denk je oh die paar km overschrijding dat zal toch niet 'n probleem zijn maar dat is 't wel. ga je 1 km over de grens heen dan ben je die garantie al kwijt, je moet dus zorgen dat je ruim op tijd bent. is gewoon iets waar je je aan moet houden om de garantie te houden. en ja, ik vind ook, als je dan 1km te laat bent, dan heb je pech, moet je maar beter opletten, je moet je wel 'n beetje aan de regeltjes houden, je mag van klachten wel verwachten dat ze zorg dragen voor hun auto en op tijd zijn voor de servicebeurt.
ga je daar moeilijk over doen, dan ben je gewoon op zoek naar problemen en dan ben je 'n probleemgeval en soms ook nog met 'n grote mond, tokkies, aso's, etc.. je weet zelf, netjes aan de regeltjes houden, geen probleem. ben je te laat, dan ben jij 't probleem.
had je de auto gekocht met 't verhaal dat ie nog binnen de 7 jaar garantie viel ?quote:Op woensdag 27 december 2023 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee ik had de auto geimporteerd daarom moet je eenmalig registeren voor de garantie en toen kwamen ze met dit verhaal. De vorige eigenaar van mijn auto die in Duitsland iedere beurt bij de Kia dealer deed heeft vast niet te horen gekregen dat 1 beurtje 1000 km te laat was want hij bleef er netjes heen gaan.
dat valt onder onderhoud, daar moet je niet op willen beknibbelen als je 'n goed functionerende auto wil rijdenquote:Op woensdag 27 december 2023 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies... en als je denkt veilig te doen en bijv. 2000 km eerder je beurt doet dan kan je niet daarna weer 2000 km later doen. Je hebt dan voor eeuwig die 2000 km een soort van weggegooid en als je dat bij iedere 15k beurt doet betaal je uiteindelijk nog meer aan beurtjes.
't is gebaseerd op onderhoudsintervallen, ik vind dat geen verdienmodel, eerder noodzaak.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou zou je denken dat Kia op die manier een mooi verdien model heeft
als ik 't goed begrijp, heb jij je laten naaien onder 't voorwendsel dat je dacht recht te hebben op 7 jaar garantie terwijl de vorige eigenaar die al verprutst had. en dat is fout, dat ben ik met je eens, maar die fout ligt bij de vorige eigenaar, en jij bent er de dupe van omdat je dacht binnen de garantie te vallen terwijl die niet meer geldig is door een fout van de vorige eigenaar en dan vind ik dat je de vorige eigenaar 'n klap op de billen moet geven en niet de KIA-werkwijzequote:Op woensdag 27 december 2023 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
maar dat ze je dan ook nog gaan naaien op een paar km of een paar dagen vind ik gewoon onbeschoft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |