SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Ik liep heel even achter, dus SC was perfect want nu weer livequote:
quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik liep heel even achter, dus SC was perfect want nu weer live
Je zou toch niet kijkenquote:
Nog een jetlag omdat je zondag een uurtje vroeger de wekker moest zetten voor Vegas?quote:
quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog een jetlag omdat je zondag een uurtje vroeger de wekker moest zetten voor Vegas?
Leuk grapje weer dit. Eerst klagen dat er niemand is, en dan er zelf niet zijn.quote:
Ik kijk en ik ben blij met 3e plek voor verschoorquote:Op zaterdag 25 november 2023 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk grapje weer dit. Eerst klagen dat er niemand is, en dan er zelf niet zijn.
Maar je bent niet hier.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik kijk en ik ben blij met 3e plek voor verschoor
Ik ben er wel en jij bent vaker nietquote:
Er is maanden geen F2 geweest.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben er wel en jij bent vaker niet
Ook niet tijdens F1quote:
Daar gaat het nu niet over.quote:
Hup Verschoorquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:03 schreef Zorro het volgende:
Verschoor komt vlot dichter aan Fittipaldi
Wel geinig om even door de historie te bladeren. Die hoofdjesquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik was vergeten hoe veel Red Bulls er in de F2 rond rijden
Gisteren bleef er ook 1 staanquote:
Ja, wie was dat? Leclerc?quote:
Nopequote:Op zondag 26 november 2023 10:17 schreef nils7 het volgende:
Heb gisteren niet gezien, maar is het al beslist?
Vesti moet nog 16 punten inlopen op Pourchaire.quote:Op zondag 26 november 2023 10:17 schreef nils7 het volgende:
Heb gisteren niet gezien, maar is het al beslist?
Volgend seizoen nog maar 3, voor zover ik nu weet.quote:Op zondag 26 november 2023 10:20 schreef nils7 het volgende:
Wel een beetje overkill aan RB Juniors, ik telde er 6 ofzo.
Heb dit seizoen echt maar een kwart gevolgd omdat er naar mijn idee niet echt een mega talent zit.
No further actionquote:Op zondag 26 november 2023 10:24 schreef StephanL het volgende:
Iwasa buiten de baan ingehaald, noted
quote:Op zondag 26 november 2023 10:29 schreef Zorro het volgende:
Ik ben dr![]()
![]()
![]()
Belangrijkste vraag: Wat meot er gebeuren om voorstoel geen kampioen te laten worden?
quote:Op zondag 26 november 2023 10:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vesti moet nog 16 punten inlopen op Pourchaire.
Thx!quote:
Blauw maaienquote:
Goedemorgenquote:
Mooi op tijdquote:
We geloven je op je blauwe ogenquote:Op zondag 26 november 2023 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, was vergeten me te melden
Kijk wel al sinds bijna het begin.
Whiskers heeft je zelfs gementionedquote:Op zondag 26 november 2023 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, was vergeten me te melden
Kijk wel al sinds bijna het begin.
Daardoor kijk ik ookquote:Op zondag 26 november 2023 10:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Whiskers heeft je zelfs gementioned
Zonder mention was je wel op tijd geweestquote:Op zondag 26 november 2023 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daardoor kijk ik ook
En ook de reden dat ik te laat inschakelde.
Als de wielen vast staan kan je er niks mee natuurlijk.quote:Op zondag 26 november 2023 10:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
20 marshalls eromheen en 0 beweging
Met z'n allen kunnen ze hem ook gewoon optillen.quote:Op zondag 26 november 2023 10:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
20 marshalls eromheen en 0 beweging
Nee, had ik überhaupt niet gekekenquote:Op zondag 26 november 2023 10:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zonder mention was je wel op tijd geweest
Truequote:Op zondag 26 november 2023 10:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja, maar wel zuur als je net wilde wisselen
Erg vreemd!quote:
Gewoon rustig er langs rijdenquote:
Kost je wel weer extra tijdquote:
Er is wel eens keer forumle wagen uit de bocht gevlogen bij de pit ingangquote:
Die andere Mercedes weet daar alles vanquote:Op zondag 26 november 2023 10:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er is wel eens keer forumle wagen uit de bocht gevlogen bij de pit ingang
Dat idee heb ik ook, maar wat is gebeurd? Weet jij dat?quote:
Nee. Toen Vesti de pit in ging had die al een paar plaatsen verloren want zat er niet meer achter, dat viel mij toen op.quote:Op zondag 26 november 2023 10:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, maar wat is gebeurd? Weet jij dat?
Zijn geen Red Bulls, die doen niet mee in de F2quote:Op zondag 26 november 2023 10:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat een battle van de Red Bulls zeg
Afgekeken van Hamiltonquote:Op zondag 26 november 2023 11:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Pourchaie neemt noodgedwongen de toeristische route
Man noemt kunstmatig circuit een echt circuitquote:
Waarbij de Latifi rol bij voorkeur wordt vervuld door auto 5quote:Op zondag 26 november 2023 11:05 schreef Nattekat het volgende:
Nou, dat is geregeld. Nu moet er voor Vesti een Latifi gebeuren.
quote:Op zondag 26 november 2023 11:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
Waarbij de Latifi rol bij voorkeur wordt vervuld door auto 5
quote:Op zondag 26 november 2023 11:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
Waarbij de Latifi rol bij voorkeur wordt vervuld door auto 5
Whut?quote:Op zondag 26 november 2023 11:07 schreef Nattekat het volgende:
@:TheStigsDutchCousin verkeerde topic
We kunnen je op de mentionlijst zettenquote:
Nog meer topics in mijn ATquote:
Alsjeblieft niet.quote:Op zondag 26 november 2023 11:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We kunnen je op de mentionlijst zetten
Mooie strijd om het F2 kampioenschapquote:Op zondag 26 november 2023 11:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nog meer topics in mijn AT
Ik heb maar 15 seconden doorgespoeldquote:
Zelfs een haperende Viaplay loopt nog voor op F1TV zag ik netquote:
Wie? Ff gemistquote:Op zondag 26 november 2023 11:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onder investigation.
Very goed.
Chromecast gunt mij 'goede' kwaliteit ten koste van latencyquote:Op zondag 26 november 2023 11:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zelfs een haperende Viaplay loopt nog voor op F1TV zag ik net
Toch niet 😂quote:
Ik ga nu even in een hoekje zitten kniezen.quote:
quote:Op zondag 26 november 2023 11:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ga nu even in een hoekje zitten kniezen.
Zo, ook weer gedaan.
Allard ookquote:Op zondag 26 november 2023 11:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Allard xD
lol nooit emotioneel.
Kijk die vind ik nou mooi hè, emotie. Wil ik vaker zien in f1.
Ja zoals Toto die koptelefoons kapotgooit en zo. Prachtig.quote:Op zondag 26 november 2023 11:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Allard xD
lol nooit emotioneel.
Kijk die vind ik nou mooi hè, emotie. Wil ik vaker zien in f1.
quote:Op zondag 26 november 2023 11:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja zoals Toto die koptelefoons kapotgooit en zo. Prachtig.
Sowquote:Op zondag 26 november 2023 11:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Een Böse Wolffquote:Op zondag 26 november 2023 11:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Klopt. Dat is echt passie. Dat is waar sport om draait.quote:Op zondag 26 november 2023 11:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zonder Maloney was hij niet zo op die kerb terecht gekomen natuurlijk...quote:Op zondag 26 november 2023 11:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik dacht dat Fred omhoog ging door Maloney en niet puur door de kerb. Maar dus wel
Hij had toch op de baan kunnen blijvenquote:Op zondag 26 november 2023 11:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zonder Maloney was hij niet zo op die kerb terecht gekomen natuurlijk...
Behalve als je naar buiten wordt geduwdquote:Op zondag 26 november 2023 11:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had toch op de baan kunnen blijven
Geen clashes met teammaten meerquote:Op zondag 26 november 2023 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik gun voorstoel de plek van Ocon wel.
Als je Theo Pourchaire bedoelt: Hij heet Pourchairequote:Op zondag 26 november 2023 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Niet als Maloney hem eraf duwt he?quote:Op zondag 26 november 2023 11:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had toch op de baan kunnen blijven
Ocout lijkt me primaquote:Op zondag 26 november 2023 11:20 schreef Nattekat het volgende:
quote:
Opgezocht. Niet teleurgesteld.quote:Op zondag 26 november 2023 11:28 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ziet er niet slecht uit moet ik zeggenKart kampioen en nu fitness
Hij neemt het wereldberoemde Red Bull junior pad, dat hoeft toch niet per se slecht te zijn?quote:Op donderdag 30 november 2023 21:38 schreef heywoodu het volgende:
Om maar aan te geven hoe zwaar het is om door te blijven groeien: Iwasa wordt keurig 5e en 4e in de Formule 2, inclusief een mooi rijtje zeges en overige podiumplaatsen, maar verdwijnt naar de Super Formula, waar Japanse racecarrières naartoe gaan om voorgoed onder de radar te verdwijnen
In theorie kunnen we hem inderdaad ooit nog wel ergens buiten de Super Formula zien (een van de honderdmiljoenmiljard bijna identieke GT-kampioenschappen even niet meegerekend).quote:Op donderdag 30 november 2023 21:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij neemt het wereldberoemde Red Bull junior pad, dat hoeft toch niet per se slecht te zijn?
De huidige Formula Regional Asian Championship is wat anders dan het Formula Regional Middle East Championship, dat voorheen te bekend stond als Formula Regional Asian Championship. Dit kampioenschap was voorheen het Aziatische Formule 3 kampioenschap, met coureurs als Joey Alders, Guanyu Zhou en Arthur Leclerc die daar kampioen in werden.quote:Op vrijdag 1 december 2023 19:54 schreef heywoodu het volgende:
Afgelopen weekeinde het Zuidoost-Aziatische F4-kampioenschap op Sepang, met één opvallende naam: Hadrien David. Groot Frans talent, Frans F4-kampioen in 2019 en een topper in FRECA in 2021 en 2022, maar opvallend genoeg heeft hij dit jaar nauwelijks geracet. Dat had ik overigens nu pas doorDrie races in Sepang, drie zeges voor David, hopelijk krijgt hij gewoon weer een prima plekje ergens voor volgend jaar.
https://en.wikipedia.org/(...)st_Asia_Championship
Het UAE-kampioenschap in de F4 reed afgelopen weekeinde in het F1-programma op Yas Marina, met twee zeges voor Keanu Al-Azhari. Federico Al-Rifai werd twee keer tweede, wat allemaal toch opmerkelijk is, gezien de aanwezigheid van bijvoorbeeld Freddie Slater en Noah Lisle.
https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Formula_4_UAE_Championship
Dan stond nog het Formula Regional Asian Championship gepland, maar eind oktober ging het openingsweekeinde in Zhuzhou niet door en nu zijn ook vorig en komend weekeinde op Sepang geannuleerd. Is allemaal ook nooit officieel bevestigd en het kampioenschap gebeurt dus in principe niet. Wel jammer, want vorig jaar was het toch een bijzonder indrukwekkend kampioenschap met twee weekeinden in Abu Dhabi en drie in Dubai: Arthur Leclerc, Pepe Marti, Isack Hadjar, Gabriele Mini en Dino Beganovic in de top-5, dan heb je een serieus kampioenschap te pakken.
Maar vorig jaar was het toch al wel Formula Regional Asia?quote:Op vrijdag 1 december 2023 20:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De huidige Formula Regional Asian Championship is wat anders dan het Formula Regional Middle East Championship, dat voorheen te bekend stond als Formula Regional Asian Championship. Dit kampioenschap was voorheen het Aziatische Formule 3 kampioenschap, met coureurs als Joey Alders, Guanyu Zhou en Arthur Leclerc die daar kampioen in werden.
Blijkbaar staat de FRMEC te boek als nieuw kampioenschap, terwijl ik dacht dat het een hernoemd FRAC kampioenschap was, omdat ze (sinds Covid) alleen nog maar in het Midden Oosten rijden. Het is wel van dezelfde promotor.quote:Op vrijdag 1 december 2023 21:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar vorig jaar was het toch al wel Formula Regional Asia?
https://en.wikipedia.org/(...)l_Asian_Championship
Een Formula Regional Middle East hadden we dit jaar wel inderdaad:
https://en.wikipedia.org/(...)le_East_Championship
Maar inderdaad, wel allemaal in Abu Dhabi en Dubai, beetje jammer
Ik ben soms toch zo nieuwsgierig op basis van wat dit soort keuzes gemaakt wordenquote:Op donderdag 21 december 2023 18:14 schreef Starflyer het volgende:
De Nederlander Niels Koolen, afgelopen seizoen nog uitkomend in de Formula Regional European Championship by Alpine, gaat in de Indy NXT rijden. Indy NXT is het voorportaal van de IndyCar Series. Ook is hij opgenomen in de managementstal van Fernando Alonso, A14.
[ twitter ]
Geen idee, al heeft hij er wel een handje van om snel te promoveren. Na een handvol races in de F4 in 2022, reed hij afgelopen seizoen al in de FRMEC en FRECA. En nu slaat hij weer een klasse (F3 niveau) over om in de Indy NXT te rijden.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben soms toch zo nieuwsgierig op basis van wat dit soort keuzes gemaakt worden
Dat er iemand bij zo'n Indy NXT-team zit, en die denkt dan "Ja, Niels Koolen, dát is 'm, die moeten we hebben na zijn ene top-20-plek in het FRECA!".
Ik gun het hem uiteraard van harte hoor, maar...hoe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook het F4-kampioenschap van de Emiraten reed in Dubai, waar Nikita Bedrin de openingsrace naar zijn hand zette, voor Kean Nakamura-Berta en Dion Gowda. Men reed lang achter de safety car na een startcrash van Rashid Al-Dhaheri, maar die zou in de tweede race zijn gram halen door vanaf de 32e plek op te klimmen naar plek zeven, zeer indrukwekkend.
De winst in die tweede race ging naar Alex Powell, die Keanu Al-Azhari en Jack Beeton de hele race achter zich wist te houden. Tot slot streden Bedrin en Al-Azhari in de derde race om de winst en wederom was Bedrin de rapste. Deagen Fairclough reed heel lang op plek drie en verdedigde die plek met hand en tand, maar eindigde in de voorlaatste ronde bovenop Tiago Rodrigues, waardoor Nakamura-Berta - die Fairclough kort daarvoor was gepasseerd - het podium completeerde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Formula Regional Oceania Championship reed op Hampton Downs, wederom drie races. Kampioenschapsleider Roman Bilinski won de openingsrace, voor Liam Sceats en Patrick Woods-Toth. Nicola Lacorte won de tweede race, voor Michael Shin en Bilinski, terwijl Kaleb Ngatoa Bilinski aftroefde in race drie - Shin won daar de derde race. Bilinski is nog onbetwist kampioenschapsleider.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Saoedisch F4-kampioenschap, jawel, reed de openingsronde op Kuwait Motor Town, daar is kennelijk een circuit. Vier races in een weekeinde, de Saoedi's pakken uit. Federico Al-Rifai won de tweede en vierde race, Suleiman Zanfari won race één en de derde race ging naar Hamda Al-Qubaisi, ons niet onbekend natuurlijk. Tweede plekken waren er voor Saqer Al-Mousherij, Hamda Al-Qubaisi, nog eens Al-Mousherij en Kirill Kutskov. Al-Qubaisi werd in race één nog derde, Andrej Petrovic werd daarna drie keer derde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
En ook de Formule 3 grid is bekend. Nikola Tsolov vult de laatste plek op bij ART GP.
Prema Racing: Dino Beganovic, Gabriel Mini, Arvid Lindblad
Trident: Leonardo Fornaroli, Sami Meguetounif, Santiago Ramos
MP Motorsport: Tim Tramnitz, Kacper Sztuka, Alex Dunne
Campos Racing: Oliver Goethe, Mari Boya, Sebastian Montoya
Hitech Pulse-Eight: Luke Browning, Martinus Stenshorne, Cian Shields
Jenzer Motorsport: Matias Zagazeta, Charlie Wurz, Max Esterson
Van Amersfoort Racing: Tommy Smith, Noel Leon, Sophia Flörsch
ART Grand Prix: Laurens van Hoepen, Christian Mansell, Nikola Tsolov
PHM AIX Racing: Joshua Dufek, Tsanapol Inthraphuvasak, Nikita Bedrin
Rodin Motorsport: Callum Voisin, Joseph Loake, Piotr WisnickiNo Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Martinius Stenshorne, Noel Leon, Callum Voisin, Tim Tramnitz, Kacper Sztuka, Tasanapol Inthraphuvasak en Alex Dunne lijken me de meest interessante rookies, of zie ik dan nog iemand over het hoofd?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:15 schreef Starflyer het volgende:
En ook de Formule 3 grid is bekend. Nikola Tsolov vult de laatste plek op bij ART GP.
Prema Racing: Dino Beganovic, Gabriel Mini, Arvid Lindblad
Trident: Leonardo Fornaroli, Sami Meguetounif, Santiago Ramos
MP Motorsport: Tim Tramnitz, Kacper Sztuka, Alex Dunne
Campos Racing: Oliver Goethe, Mari Boya, Sebastian Montoya
Hitech Pulse-Eight: Luke Browning, Martinus Stenshorne, Cian Shields
Jenzer Motorsport: Matias Zagazeta, Charlie Wurz, Max Esterson
Van Amersfoort Racing: Tommy Smith, Noel Leon, Sophia Flörsch
ART Grand Prix: Laurens van Hoepen, Christian Mansell, Nikola Tsolov
PHM AIX Racing: Joshua Dufek, Tsanapol Inthraphuvasak, Nikita Bedrin
Rodin Motorsport: Callum Voisin, Joseph Loake, Piotr Wisnicki
Met Sztuka en Stenshorne wel op één en twee van dat lijstje denk ik.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Misschien Lindblad nog. En ik zou Dunne ook wel tot de categorie Sztuka en Stenshorne rekenen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Martinius Stenshorne, Noel Leon, Callum Voisin, Tim Tramnitz, Kacper Sztuka, Tasanapol Inthraphuvasak en Alex Dunne lijken me de meest interessante rookies, of zie ik dan nog iemand over het hoofd?
Met Sztuka en Stenshorne wel op één en twee van dat lijstje denk ik.No Dyson Barrier is going to stop me!
heywoodu
![]()
Huh, hoe heb ik Lindblad over het hoofd gezienquote:Op zondag 11 februari 2024 12:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien Lindblad nog. En ik zou Dunne ook wel tot de categorie Sztuka en Stenshorne rekenen.
Maar inderdaad, eens met beiden!Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
In navolging van Zane Maloney heeft ook ex RB junior Jak Crawford een ander F1 junior programma gevonden. Hij is opgenomen in het junior programma van Aston Martin.No Dyson Barrier is going to stop me!
heywoodu
![]()
Eens even wat juniorzaken af gaan maken de komende dagen, te beginnen met het Formula Regional Middle East-kampioenschap. De vierde ronde werd verreden op Yas Marina, de vijfde en laatste even verderop op het circuit van Dubai. In Yas Marina pakte Taylor Barnard de winst in de openingsrace, voor Tuukka Taponen en de verrassende Costa Toparis. In race twee ging Bruno del Pino aan de leiding, tot zijn ophanging het ineens begaf. Rafael Camara pakte zo de winst, voor Ugo Ugochukwu en Zachary David. Taponen sloot het weekeinde vervolgens af met een zege, voor James Wharton en David.
Dan het slotweekeinde in Dubai, waar Taponen de overwinning pakte en daarmee ook definitief het kampioenschap naar zich toe trok. Indrukwekkend, gaan we nog veel van horen, nadat hij vorig jaar ook al sterk was in de F4. Enfin, Wharton en Ugochukwu completeerden het podium in race één, waarna Barnard de tweede race own, voor Tasanapol Inthraphuvasak en Wharton. Taponen sloot perfect af door de laatste race van het seizoen te winnen, voor Brando Badoer en Theophile Naël.
Sowieso een mooi kampioenschap: héél veel mooie gevechten in bijna elke race, allemaal namen die al een tijdje bekend staan als toptalenten...als je over 10 jaar terugkijkt op dit rijtje staan er wel meerdere F1-coureurs in lijkt me![]()
[ Bericht 7% gewijzigd door heywoodu op 25-02-2024 14:21:28 ]Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Ook in het Formula Regional Oceania-kampioenschap werd het seizoen afgesloten, ook daar met een vierde en vijfde weekeinde, die verreden werden op respectievelijk Euromarque Motorsport Park en Highlands Motorsport Park. Kampioenschapsleider Roman Bilinski won de openingsrace op Euromarque, voor concurrent Liam Sceats en de laat ingestapte Jacob Abel. Michael Shin won race twee, voor Gerrard Xie en Patrick Woods-Toth, waarna Sceats de derde race van het weekeinde pakte, voor Bilinski en Woods-Toth.
Op Highlands opende Sceats met een overwinning en was plek twee voor Callum Hedge, die alleen het slotweekeinde reed, voor Bilinski. Met Bryce Aron won nog een late instapper de tweede race, dit keer voor Woods-Toth en Bilinski, waarna de laatste race van het seizoen voor Sceats was, met Hedge en Shin op het podium. Bilinski's grote voorsprong na de eerste drie weekeinden was flink gekrompen, maar de Pool had nog genoeg over voor de titel, alleen Sceats kwam een beetje in de buurt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Taponen, Barnard en Camara hebben door deze resultaten in ieder geval al genoeg punten verzameld om een superlicentie te kunnen aanvragen.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:04 schreef heywoodu het volgende:
Eens even wat juniorzaken af gaan maken de komende dagen, te beginnen met het Formula Regional Middle East-kampioenschap. De vierde ronde werd verreden op Yas Marina, de vijfde en laatste even verderop op het circuit van Dubai. In Yas Marina pakte Taylor Barnard de winst in de openingsrace, voor Tuukka Taponen en de verrassende Costa Toparis. In race twee ging Bruno del Pino aan de leiding, tot zijn ophanging het ineens begaf. Rafael Camara pakte zo de winst, voor Ugo Ugochukwu en Zachary David. Taponen sloot het weekeinde vervolgens af met een zege, voor James Wharton en David.
Dan het slotweekeinde in Dubai, waar Taponen de overwinning pakte en daarmee ook definitief het kampioenschap naar zich toe trok. Indrukwekkend, gaan we nog veel van horen, nadat hij vorig jaar ook al sterk was in de F4. Enfin, Wharton en Ugochukwu completeerden het podium in race één, waarna Barnard de tweede race own, voor Tasanapol Inthraphuvasak en Wharton. Taponen sloot perfect af door de laatste race van het seizoen te winnen, voor Brando Badoer en Theophile Naël.
Sowieso een mooi kampioenschap: héél veel mooie gevechten in bijna elke race, allemaal namen die al een tijdje bekend staan als toptalenten...als je over 10 jaar terugkijkt op dit rijtje staan er wel meerdere F1-coureurs in lijkt me![]()
[ afbeelding ]No Dyson Barrier is going to stop me!
heywoodu
![]()
Kijk aan, terecht ook. Van alledrie gaan we de komende jaren nog wel genoeg horen lijkt me.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Taponen, Barnard en Camara hebben door deze resultaten in ieder geval al genoeg punten verzameld om een superlicentie te kunnen aanvragen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
En ook de line-up van de derde juniorklasse in het voorprogramma van de Formule 1 is compleet. De F1 Academy zal vanaf de Grand Prix van Saoedie-Arabië zijn opwachting maken.
Het overzicht (met tussen haakjes de teams die ze vertegenwoordigen):
ART Grand Prix: Bianca Bustamante (McLaren), Lia Block (Williams), Aurelia Nobels
Campos Racing: Carrie Schreiner (Sauber), Chloe Chambers (Haas), Nerea Marti
MP Motorsport: Amna al Qubaisi (VCARB), Hamda al Qubaisi (Red Bull Racing), Emely de Heus
Prema Racing: Tina Hausmann (Aston Martin), Doriane Pin (Mercedes), Maya Weug (Ferrari)
Rodin: Abbi Pulling (Alpine), Lola Lovinfosse, Jessica Edgar
https://en.wikipedia.org/wiki/2024_F1_Academy_(championship)No Dyson Barrier is going to stop me!
Luke Browning de snelste in de Formule 3 training en Laurens van Hoepen 7de.No Dyson Barrier is going to stop me!
Kees Koning is de commentator."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
P1 Beganovic
P2 Browning
P3 Mini
P12 Van Hoepen![]()
P11 Tsolov
P10 Esterson
P25 Sophia Flörsch"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Om 14:55 uur begon de Q vd F2."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Laurens op pole voor de sprintracequote:Op donderdag 29 februari 2024 14:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
P1 Beganovic
P2 Browning
P3 Mini
P12 Van Hoepen![]()
P11 Tsolov
P10 Esterson
P25 Sophia Flörsch
No Dyson Barrier is going to stop me!
Uitslag F2 Q
P1 MAI
P2 BOR
P3 HAD
P10 BAR
P9 VMA
P8 FIT
P15 Verschoor
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
heywoodu
![]()
Nog even het F4-kampioenschap van de Emiraten afmaken, voor veel jonge coureurs een opwarmer voor de grote Europese kampioenschappen. Freddie Slater ging als leider het vierde en voorlaatste weekeinde in, maar op een zeiknat Yas Marina ging het niet zo goed: een uitvalbeurt en een 14e en 30e plek. Gelukkig voor hem kende concurrent Kean Nakamura-Berta twee uitvalbeurten en Keanu Al-Azhari één. Doriane Pin won race één, na een penalty voor Nakamura-Berta, terwijl Gabriel Stilp in de regen in race twee een fantastisch staaltje racen liet zien voor de winst. Rashid Al-Dhaheri won dan weer de derde en laatste race van het weekeinde.
Men keerde vervolgens terug naar Dubai voor het slotweekeinde, waar de toppers weer wat meer in hun nopjes waren. Nakamura-Berta won de eerste race, late instapper Enzo Deligny pakte race twee. De derde en laatste ging naar Al-Dhaheri, die Nakamura-Berta achter zich hield. Daar was Slater uiterst blij mee, want hij werd derde en dat was genoeg om de titel binnen te halen. Nakamura-Berta sloot het seizoen als tweede af, voor Al-Azhari en Al-Dhaheri. Al met al een leuke raceklasse voor de eerste twee maanden van het jaar, met serieus veel knokken en bijna elke race lang strijd om de belangrijke posities, topshow
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
In Spanje wordt er ook al een tijdje geracet, seizoen twee van de Formula Winter Series is daar inmiddels halverwege. Wat minder spectaculair dan het F4-kampioenschap in de Emiraten, en een stuk minder gevuld met semi-bekende talenten, maar ach. Het openingsweekeinde was in Jerez, waar de Peruviaan Andres Cardenas de eerste race won. De Australiër Griffin Peebles won race twee (die drie keer gestart moest worden, want bij de eerste twee starts stond het veld schots en scheef op de grid), Juan Cota uit Spanje pakte de derde race, die wegens de regen vanachter de safety car van start ging.
Het tweede weekeinde werd verreden in Valencia, met wederom Cardenas en Peebles die de eerste twee races verdeelden. Matheus Ferreira won daar de derde race, met een podiumplek voor de Belg Douwe Dedecker. Peebles en Cardenas staan beiden op 108 punten in het kampioenschap, niemand lijkt ze echt te kunnen bedreigen. Op plek zeventien overigens de 15-jarige René Lammers, zoon van
[ Bericht 7% gewijzigd door heywoodu op 29-02-2024 22:19:04 ]Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Kush Maini is gediskwalificeerd omdat de "left undertray front external strake" 6.1 mm te laag was. Hij moet beide races uit de pit starten. Bortoleto start zaterdag dus van de pole.quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uitslag F2 Q
P1 MAI
P2 BOR
P3 HAD
P10 BAR
P9 VMA
P8 FIT
P15 Verschoorhttps://www.fia.com/sites(...)non%20conformity.pdfquote:After the Qualifying, the undertray front external strake was found to be 6.1 mm lower than the minimum heightNo Dyson Barrier is going to stop me!
Om 11:15 uur sprintrace F3
@franklop
@Starflyer
@Sinister-D-
@Nattekat
@JayHovah
@Zorro
@Doler12
@4-elements
@StephanL
@heywoodu
@vosss
@ChevyCaprice
@ESF1Gamer
@Kleffe_Dop"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ze zoeken het maar uit met hun achterlijke geloofzooi, ik ben aan het werkquote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Om 11:15 uur sprintrace F3
@:franklop
@:Starflyer
@:Sinister-D-
@:Nattekat
@:JayHovah
@:Zorro
@:Doler12
@:4-elements
@:StephanL
@:heywoodu
@:vosss
@:ChevyCaprice
@:ESF1Gamer
@:Kleffe_Dop
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik ook, maar heb zowel het WK Atletiek als de F3 race opstaanquote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zoeken het maar uit met hun achterlijke geloofzooi, ik ben aan het werk
Hoepla!quote:"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
En weer P2
Beganovic 10s voor causing a collision waarbij hij zelf een lekke band opliep
Browning ook 10 sec straf (leaving the track an gaining an advantage)"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Esterson verliest 2 plekken in 1x"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Oh ja atletiek. Waar is dat te zien?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik ook, maar heb zowel het WK Atletiek als de F3 race opstaanUn dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
BBC2quote:No Dyson Barrier is going to stop me!
Van Hoepen mag wel oppassen dat hij zijn banden niet aan gort rijdt.No Dyson Barrier is going to stop me!
Van Hoepen weer P1
EDIT en weer P2
Lindblad en Tsolov zijn nu aan het stuivertje wisselen vooraan
Van Hoepen P2![]()
En de snelste ronde, dus gedeeld leider in het kampioenschap
Van Hoepen finisht P2 na een mooie race
Wat een fantastisch slecht in beeld gebrachte finish
Un dann rettet kein Kavallerie,
Was een toffe race, mooie gevechten vooraan
Ja dat beloofd veel goeds ...quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:56 schreef Zorro het volgende:
Wat een fantastisch slecht in beeld gebrachte finish![]()
F2 race nu
@franklop
@Starflyer
@Sinister-D-
@Nattekat
@JayHovah
@Zorro
@Doler12
@4-elements
@StephanL
@heywoodu
@vosss
@ChevyCaprice
@ESF1Gamer
@Kleffe_Dop"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Johan Durksen doet ook mee zie ik
Un dann rettet kein Kavallerie,
Die blijft staan juistquote:
Wat wil je met zo'n naamquote:
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Villagomez heeft een puncture"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Durksen loopt een beetje achter de feiten aan. Dat klopt wel.Un dann rettet kein Kavallerie,
Cordeel, je verwacht het niet.Un dann rettet kein Kavallerie,
Barnard rijdt achteruit. Van P1 naar P10
heywoodu
![]()
Jeetje, die achtervleugels![]()
Verschoor en Colapinto under investigation (incorrect starting location)"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Villagomez en Cordeel ook under investigation
EDIT Wordt na de race pas onderzocht"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Team is niet best vooralsnog dit seizoen.quote:"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Colapinto 10 sec straf
EDIT Blijkt een stop and go penalty te zijn nu."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Toen de Vries daar reed was dat ook zo maar toen lag het aan de rijderquote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Team is niet best vooralsnog dit seizoen.![]()
![]()
Wonderboy rijdt wel voor zijn ervaren teamgenoot, die de favoriet voor de titel isquote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:34 schreef mikieu het volgende:
[..]
Toen de Vries daar reed was dat ook zo maar toen lag het aan de rijder
Geen idee.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:34 schreef mikieu het volgende:
[..]
Toen de Vries daar reed was dat ook zo maar toen lag het aan de rijder
Maar nu rijden beide coureurs "even ver' achteraan. En rookie Antonelli zit vooralsnog consequent vóór Bearman."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Vreemde achtervleugels zegGerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Spiegels zitten er gewoon nog op
Hadjar's voorbandjes zijn eraan zegt hij"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Fittipaldi ook gepitNo Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Forum Opties Forumhop: Hop naar: