abonnement Unibet Coolblue
pi_211408393
Hoi,

Ik ben sinds kort ZZP-er en zit in de KOR regeling.
Nu heb ik een bedrijfswagen aangeschaft(grijs kenteken), die ik ook prive gebruik(meer dan 500km).
Wie kan mij uitleggen wat mijn opties zijn? Wel/niet bijtelling? Zakelijk of prive kopen? enz. enz.
pi_211415320
Dat hangt van een aantal factoren af; aantal privé kilometers, aantal zakelijke kilometers, aanschafwaarde, cataloguswaarde, vermoedelijke gebruiksduur, geschatte jaarlijkse kosten (verzekering, motorrijtuigenbelasting, onderhoud).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_211415694
Hoi, weinig kans dat je hier goed advies krijgt.
Ik heb er te weinig inhoudelijk verstand van.

Prive kopen heeft als voordeel, geen bijtelling.
Wel bpm en btw.
Maar dan je je kilometers zakelijk doorgelaten en aftrekken.

Zakelijk rijden kan ook, dan je kilometers heel strak bijhouden en absoluut niet meer dan 500km privé rijden. Of gewoon bijtelling betalen.

Maar als je van een klus naar huis al even ergens langsrijdt is dat al Prive dus bijna nooit 100% te bewijzen.
Je km boekhouding is niet eens bewijs genoeg, je moet elke rit kunnen verklaren door bv een werkbon
Vakman pur sang
pi_211444774
Uit de losse pols zeg ik dat het handigste is om deze privé aan te schaffen en kilometers te declareren.
Op bijtelling zit je denk ik niet te wachten (denk ook aan btw-correctie), evenmin op het bijhouden van een kilometeradministratie.

Er zijn overigens handige tools om dit mee te berekenen, zie bijv: https://www.berekenhet.nl(...)aak-of-in-prive.html
pi_211444803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 21:49 schreef MyTiredFeet het volgende:
Dat hangt van een aantal factoren af; aantal privé kilometers, aantal zakelijke kilometers, aanschafwaarde, cataloguswaarde, vermoedelijke gebruiksduur, geschatte jaarlijkse kosten (verzekering, motorrijtuigenbelasting, onderhoud).
Dit. ^O^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211473451
Wat is de auto waard?
pi_211473827
quote:
99s.gif Op maandag 27 november 2023 15:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dit. ^O^
Een goed advies kun je ook geven zonder een wedervraag te stellen. Echter is gewoon niemand daartoe in staat hier.
Vakman pur sang
pi_211474281
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een goed advies kun je ook geven zonder een wedervraag te stellen. Echter is gewoon niemand daartoe in staat hier.
Ja, leuke trollreactie weer. Je kan iemand niet van advies voorzien als je niet meer informatie hebt. Of je moet elke mogelijke nuance gaan uitwerken. Maar leuk geprobeerd, Lospedrol.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211477710
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ja, leuke trollreactie weer. Je kan iemand niet van advies voorzien als je niet meer informatie hebt. Of je moet elke mogelijke nuance gaan uitwerken. Maar leuk geprobeerd, Lospedrol.
Het was niet bedoelt als trolactie.

Maar dan geef ik antwoord want heb het vraag stuk ook wel.
Mercedes Vito dubbelcabine 116CDI 2020
Prijs ¤36K
KM/j 40.000
Privé 10.000
Kosten zijn bekend adhv autogevens, zoals verzekering, belasting en onderhoud
Tijdsduur 5 jaar.

Nou?
Vakman pur sang
pi_211478236
Ligt aan veel factoren.

Ik had hiervoor een bus van toen 8jr oid, daar heb ik de btw van afgetikt en hem prive gereden. Je krijgt dan wel zakelijk tarief voor de wegenbelasting! En dan de zakelijke kilometers uitkeren a 19ct tegenwoordig 21 geloof ik.

Nu heb ik een nieuwe, je gaat niet prive bpm en btw aftikken dan. Dus zakelijk, kilometers bijhouden en amper prive rijden. Max 500 per jaar.
Bijtelling is niet te doen. En voor mij geen optie.

Nog een 3e optie, youngtimer van 15jr of ouder, op de zaak, en 35 procent bijtelling over de dagwaarde. Dat is wel te doen. mag je prive rijden en hoef je geen kilometers bij te houden.
pi_211478265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:21 schreef Makrolon het volgende:
Ligt aan veel factoren.

Ik had hiervoor een bus van toen 8jr oid, daar heb ik de btw van afgetikt en hem prive gereden. Je krijgt dan wel zakelijk tarief voor de wegenbelasting! En dan de zakelijke kilometers uitkeren a 19ct tegenwoordig 21 geloof ik.

Nu heb ik een nieuwe, je gaat niet prive bpm en btw aftikken dan. Dus zakelijk, kilometers bijhouden en amper prive rijden. Max 500 per jaar.
Bijtelling is niet te doen. En voor mij geen optie.

Nog een 3e optie, youngtimer van 15jr of ouder, op de zaak, en 35 procent bijtelling over de dagwaarde. Dat is wel te doen. mag je prive rijden en hoef je geen kilometers bij te houden.
Ik hoorde:
Zakelijk nieuw kopen, 3 jaar rijden. Dan door een bevriende taxateur (bv garage) heel laag laten taxeren en dan aan jezelf (dus privé) verkopen.
Vakman pur sang
pi_211479767
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik hoorde:
Zakelijk nieuw kopen, 3 jaar rijden. Dan door een bevriende taxateur (bv garage) heel laag laten taxeren en dan aan jezelf (dus privé) verkopen.
Dat heb je dan niet goed gehoord. We hebben het hier over een zzp'er he, die kan niet zomaar een auto aan zichzelf verkopen. En ja, die ene gekke oom op een verjaardag zal dat wel zo zeggen maar dat is niet hoe het werkt.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het was niet bedoelt als trolactie.

Maar dan geef ik antwoord want heb het vraag stuk ook wel.
Mercedes Vito dubbelcabine 116CDI 2020
Prijs ¤36K
KM/j 40.000
Privé 10.000
Kosten zijn bekend adhv autogevens, zoals verzekering, belasting en onderhoud
Tijdsduur 5 jaar.

Nou?
Er ontbreken hier nog een aantal factoren die invloed hebben...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211479977
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:02 schreef bijdehand het volgende:
Er ontbreken hier nog een aantal factoren die invloed hebben...
Nou wat dan?
Of kun je gewoon niks?
Vakman pur sang
pi_211480101
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou wat dan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 21:49 schreef MyTiredFeet het volgende:
Dat hangt van een aantal factoren af; aantal privé kilometers, aantal zakelijke kilometers, aanschafwaarde, cataloguswaarde, vermoedelijke gebruiksduur, geschatte jaarlijkse kosten (verzekering, motorrijtuigenbelasting, onderhoud).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_211480901
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou wat dan?
Of kun je gewoon niks?
Waarom reageer je zo agressief? Sjongejonge. Je bent heel vaag en als ik zeg dat het niet genoeg info is kan ik niks. |:(

Waarom wil je gratis advies van iemand die niks kan :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211481033
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dat heb je dan niet goed gehoord. We hebben het hier over een zzp'er he, die kan niet zomaar een auto aan zichzelf verkopen. En ja, die ene gekke oom op een verjaardag zal dat wel zo zeggen maar dat is niet hoe het werkt.
[..]
Er ontbreken hier nog een aantal factoren die invloed hebben...
Hoezo? Een zzp-er kan prima een auto die tot zn ondernemingsvermogen behoort, verkopen aan hemzelf. Waarom zou dat niet kunnen?
pi_211481151
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoi, weinig kans dat je hier goed advies krijgt.
Waarom?
pi_211481339
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:10 schreef SOG het volgende:

[..]
Hoezo? Een zzp-er kan prima een auto die tot zn ondernemingsvermogen behoort, verkopen aan hemzelf. Waarom zou dat niet kunnen?
Nee, dat kan niet. De zzp'er is de onderneming.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211481391
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet.
Ik vraag toch waarom het niet kan?

Wie is hier nu de troll
pi_211481400
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:29 schreef SOG het volgende:
Ik vraag toch waarom het niet kan?
Omdat je keuzevermogen niet "zomaar" anders mag etiketteren.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_211481409
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:29 schreef SOG het volgende:

[..]
Ik vraag toch waarom het niet kan?

Wie is hier nu de troll
Zie edit. Je kan een auto niet aan jezelf verkopen. Dat heeft te maken met de etikettering. Heretiketteren mag slechts onder een aantal strikte voorwaarden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211481465
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Zie edit. Je kan een auto niet aan jezelf verkopen. Dat heeft te maken met de etikettering. Heretiketteren mag slechts onder een aantal strikte voorwaarden.
IB

Keuze herzien
Bij keuzevermogen kunt u de gemaakte keuze voor een bedrijfsmiddel herzien. Dit kan in het algemeen tot het moment dat de aanslag voor het jaar waarin u deze keuze hebt gemaakt, onherroepelijk vaststaat. Een aanslag staat onherroepelijk vast als er binnen de geldende termijn geen bezwaar of beroep meer tegen mogelijk is. Daarna kunt u uw keuze in een later jaar alleen nog wijzigen als u kunt aantonen dat er sprake is van een bijzondere omstandigheid. (Bijvoorbeeld een wetswijziging waardoor uw eerdere keuze voor u ongunstig uitwerkt.)

VPB
Kan altijd
pi_211481467
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:29 schreef SOG het volgende:


Wie is hier nu de troll
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou wat dan?
Of kun je gewoon niks?
_O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211481509
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:35 schreef SOG het volgende:

[..]
IB

Keuze herzien
Bij keuzevermogen kunt u de gemaakte keuze voor een bedrijfsmiddel herzien. Dit kan in het algemeen tot het moment dat de aanslag voor het jaar waarin u deze keuze hebt gemaakt, onherroepelijk vaststaat. Een aanslag staat onherroepelijk vast als er binnen de geldende termijn geen bezwaar of beroep meer tegen mogelijk is. Daarna kunt u uw keuze in een later jaar alleen nog wijzigen als u kunt aantonen dat er sprake is van een bijzondere omstandigheid. (Bijvoorbeeld een wetswijziging waardoor uw eerdere keuze voor u ongunstig uitwerkt.)

VPB
Kan altijd
Ja, strikte voorwaarden zoals ik zei. Van een simpele verkoop zoals jij die schetst is geen sprake.

Vpb kan, maar jij en TS hadden het over een zzp'er. Dus niet relevant.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 30 november 2023 @ 22:38:50 #25
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211481532
Zijn er echt mensen die die privé kilometers bijhouden? :@
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211481541
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:38 schreef PzKpfw het volgende:
Zijn er echt mensen die die privé kilometers bijhouden? :@
Als je geen bijtelling wil moet dat wel :D sluitende kittenregistratie iig. Maar voor de berekening zakelijk of privé is het vaak een inschatting.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 30 november 2023 @ 22:41:42 #27
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211481566
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Als je geen bijtelling wil moet dat wel :D sluitende kittenregistratie iig. Maar voor de berekening zakelijk of privé is het vaak een inschatting.
Ik ken zoveel mensen die hun bedrijfswagen ook gewoon privé gebruiken. En die hebben echt niet allemaal zo'n boekje in de auto liggen waarin ze dat bijhouden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211481606
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ja, strikte voorwaarden zoals ik zei. Van een simpele verkoop zoals jij die schetst is geen sprake.

Vpb kan, maar jij en TS hadden het over een zzp'er. Dus niet relevant.
Een zzper kan ook in bv vorm activiteiten verrichten.

En in de praktijk is het wel degelijk een simpele handeling. Dat er een ingrijpende wijziging in de mix vh gebruik vereist wordt staat dat niet in de weg.

Geen haan die daar naar kraait.
pi_211481631
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik ken zoveel mensen die hun bedrijfswagen ook gewoon privé gebruiken. En die hebben echt niet allemaal zo'n boekje in de auto liggen waarin ze dat bijhouden.
Same here. Rijd ook tevens bedrijfsauto >500km in prive. Geen administratie. Geen haan die er naar kraait. Dit is meer een dingetje voor dikke porsches etc.
pi_211481690
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik ken zoveel mensen die hun bedrijfswagen ook gewoon privé gebruiken. En die hebben echt niet allemaal zo'n boekje in de auto liggen waarin ze dat bijhouden.
Je kan wel frauderen, maar dan moet je dat wel goed doen :') heb dat zo vaak gezien dat het lachwekkend is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211481782
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:43 schreef SOG het volgende:

[..]
Een zzper kan ook in bv vorm activiteiten verrichten.

En in de praktijk is het wel degelijk een simpele handeling. Dat er een ingrijpende wijziging in de mix vh gebruik vereist wordt staat dat niet in de weg.

Geen haan die daar naar kraait.
Een zzper in een BV is geen zzper _O-

Eerst zeg je dat het zomaar kan en nu geef je toe dat het niet mag maar dat je niet gepakt wordt. :D _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211481824
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Een zzper in een BV is geen zzper _O-

Eerst zeg je dat het zomaar kan en nu geef je toe dat het niet mag maar dat je niet gepakt wordt. :D _O-
Freelancer and self-employed professional without staff (known in Dutch as zelfstandige zonder personeel, zzp'er) are not legal structures. Most freelancers/self-employed professionals register with the Netherlands Chamber of Commerce KVK as a sole proprietorship (eenmanszaak) or a private limited company (besloten vennootschap, bv). That is, if they meet the requirements for having a business and have to register with KVK. Find out whether you need to register or not.

https://business.gov.nl/s(...)loyed-professionals/

Lachen jongens.

Tuurlijk kan een zzp-er wel activiteiten verrichten als een bv. Zzp is geen juridische term ofzo he. Vervelend irritant mannetje ben je ook.
pi_211481863
Laat maar, ik ga lekker slapen. :W wacht wel totdat ts terug is
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211481898
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Wanneer je vanuit een BV werkt ben je een werknemer van je BV, waardoor je dus niet zzp bent.

Jij liegt hier de boel bij elkaar en vindt het vervelend als iemand je erop wijst. Lache :P
Tomatoes tomatoes. Volgens het koninkrijk der nederlanden heb jij het aan het verkeerde eind.
pi_211482809
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet. De zzp'er is de onderneming.
Heb je ook al fout.
De zakelijke bezittingen kun je gewoon naar de privé persoon verkopen.
Vakman pur sang
pi_211482810
In WGR zit totaal geen echte kennis heb ik gemerkt.
Dat is geen vervelend bedoelde kritiek maar voor gebruikers wel een waarschuwing zaken niet serieus te nemen.
Vakman pur sang
pi_211482814
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb je ook al fout.
De zakelijke bezittingen kun je gewoon naar de privé persoon verkopen.
Bron dat dat zomaar kan met een auto?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211482818
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 07:32 schreef Lospedrosa het volgende:
In WGR zit totaal geen echte kennis heb ik gemerkt.
Dat is geen vervelend bedoelde kritiek maar voor gebruikers wel een waarschuwing zaken niet serieus te nemen.
Waarom wil je dan advies :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211487094
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 december 2023 07:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Bron dat dat zomaar kan met een auto?
Bron dat dat niet zomaar kan.
Vakman pur sang
pi_211488024
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb je ook al fout.
De zakelijke bezittingen kun je gewoon naar de privé persoon verkopen.
‘Wanneer je een eenmanszaak hebt, bijvoorbeeld als zzp’er, dan kan je niet zomaar wisselen. De auto staat dan namelijk niet op naam van een apart bedrijf, want je bent als eenmanszaak zelf het bedrijf.’

Het is alleen mogelijk in een bijzondere omstandigheid, bijvoorbeeld als je met je bedrijf stopt.
Kan dus niet wat jij beweert.
pi_211489188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:53 schreef saviola9 het volgende:

[..]
‘Wanneer je een eenmanszaak hebt, bijvoorbeeld als zzp’er, dan kan je niet zomaar wisselen. De auto staat dan namelijk niet op naam van een apart bedrijf, want je bent als eenmanszaak zelf het bedrijf.’

Het is alleen mogelijk in een bijzondere omstandigheid, bijvoorbeeld als je met je bedrijf stopt.
Kan dus niet wat jij beweert.
Bron?

En als dat waar is dan hoor ik graag of het als BV wel kan.
Wees volledig
Vakman pur sang
pi_211490181
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bron?

En als dat waar is dan hoor ik graag of het als BV wel kan.
Wees volledig
Lees het topic gewoon door, die vragen zijn allang beantwoord.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:25:03 #43
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_211491304
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Bron dat dat niet zomaar kan.
Vermogensetikettering bedrijfsmiddel

quote:
Keuze herzien

Bij keuzevermogen kunt u de gemaakte keuze voor een bedrijfsmiddel herzien. Dit kan in het algemeen tot het moment dat de aanslag voor het jaar waarin u deze keuze hebt gemaakt, onherroepelijk vaststaat. Een aanslag staat onherroepelijk vast als er binnen de geldende termijn geen bezwaar of beroep meer tegen mogelijk is. Daarna kunt u uw keuze in een later jaar alleen nog wijzigen als u kunt aantonen dat er sprake is van een bijzondere omstandigheid. (Bijvoorbeeld een wetswijziging waardoor uw eerdere keuze voor u ongunstig uitwerkt.)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:28:06 #44
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_211491347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:41 schreef PzKpfw het volgende:
Ik ken zoveel mensen die hun bedrijfswagen ook gewoon privé gebruiken. En die hebben echt niet allemaal zo'n boekje in de auto liggen waarin ze dat bijhouden.
En op deze ook maar even reageren....

Bij een auto met een grijs kenteken kun je een verklaring uitsluitend zakelijk gebruik aanvragen. Dan is het bijhouden van een kilometeradministratie niet meer noodzakelijk omdat je verklaart dat je enkel zakelijk rijdt met de auto. Als je dat dus niet doet zou je de auto dus wel moeten bijtellen.

Leesvoer hier.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_211492040
quote:
In duidelijkere taal:
quote:
.Kan ik mijn auto van de zaak naar privé halen?
Als uw auto in de bijtelling te duur wordt, wilt u deze wellicht overnemen in privé. Maar kan dat zomaar en maakt het nog wat uit of u een eenmanszaak heeft of een bv?

Bijtelling te duur
De meeste ondernemers zetten een nieuwe auto op de zaak. De kosten zijn dan aftrekbaar, op de bekende bijtelling na. De bijtelling is echter gekoppeld aan de catalogusprijs in het jaar van aanschaf. Naarmate de auto ouder wordt, wordt de bijtelling fiscaal minder interessant. U zou dan de auto wellicht liever in privé rijden en zakelijke kilometers declareren.

Auto voor IB-ondernemers
Ondernemers van wie de winst belast wordt in de inkomstenbelasting, kunnen hun auto van de zaak echter niet zomaar naar privé halen. De auto blijft dus op de zaak staan en u blijft de bijtelling voor uw kiezen krijgen.

Let op! Naar privé halen is dus bij de ondernemer wiens winst in de IB valt, alleen mogelijk bij een zogenaamde bijzondere omstandigheid. Bijvoorbeeld dat de wetgeving zodanig verandert dat u, had u dit van tevoren geweten, de auto niet op de zaak had gezet. U moet dit desgevraagd aannemelijk kunnen maken.

Tip:Rijdt u de zakenauto niet meer zakelijk, dan bent u zelfs verplicht de auto over te brengen naar privé.

Kopen andere auto
Koopt u een andere auto, dan kunt u er wel voor kiezen deze in privé te rijden en niet op de zaak te zetten.

Auto voor dga
Wilt u als dga de auto overnemen in privé, dan kan dit wel. U bent fiscaal namelijk gewoon werknemer en kunt dus de auto voor een reële prijs van de bv overnemen. Ga bijvoorbeeld op internet na wat een reële prijs is voor uw auto, dat voorkomt discussie met de inspecteur.
https://boschland.nl/kan-(...)et%20de%20inspecteur.
Vakman pur sang
pi_211492064
Dus zelf uitgezocht en geen enkel helder verhaal gelezen hier.
P
Vakman pur sang
pi_211521774
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:53 schreef saviola9 het volgende:

[..]
‘Wanneer je een eenmanszaak hebt, bijvoorbeeld als zzp’er, dan kan je niet zomaar wisselen. De auto staat dan namelijk niet op naam van een apart bedrijf, want je bent als eenmanszaak zelf het bedrijf.’

Het is alleen mogelijk in een bijzondere omstandigheid, bijvoorbeeld als je met je bedrijf stopt.
Kan dus niet wat jij beweert.
quote:
Auto voor IB-ondernemers
Ondernemers van wie de winst belast wordt in de inkomstenbelasting, kunnen hun auto van de zaak echter niet zomaar naar privé halen. De auto blijft dus op de zaak staan en u blijft de bijtelling voor uw kiezen krijgen.

Let op! Naar privé halen is dus bij de ondernemer wiens winst in de IB valt, alleen mogelijk bij een zogenaamde bijzondere omstandigheid. Bijvoorbeeld dat de wetgeving zodanig verandert dat u, had u dit van tevoren geweten, de auto niet op de zaak had gezet. U moet dit desgevraagd aannemelijk kunnen maken.
Het gaat er dus om of je winst wordt belast in de inkomensbelasting.
Dan kan je niet verkopen naar privé.

Maar misschien kan je zakelijk verkopen naar een vriend en dan privé terugkopen?
Weet iemand of dat kan?
Vakman pur sang
pi_211523792
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:38 schreef PzKpfw het volgende:
Zijn er echt mensen die die privé kilometers bijhouden? :@
Waarom niet? Als het helpt als bewijslast voor eventuele discussies met de fiscus, dan is dat zelfs aan te raden om dat te doen.
pi_211530666
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus zelf uitgezocht en geen enkel helder verhaal gelezen hier.
P
Maar je blijft wel vragen stellen terwijl niemand hier goed advies kan geven... |:(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211530763
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Maar je blijft wel vragen stellen terwijl niemand hier goed advies kan geven... |:(
Ja Hmhm zelf maar uitgezocht. Weet genoeg nu.
Bedankt.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')