Niet gelezen in hun programma.quote:
Ik weet niet of het mogelijk is om politiek wel zo rationeel te benaderen. Er komen vaak veel emoties bij kijken. Zie de demonstraties tegen de winst van de PVV.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar toch zou dit de mooiste vorm van democratie zijn. Wilders wil 0 asielzoekers, GL/PVDA wil ze allemaal, dan zoeken ze maar een middenweg. Een middenweg niet gebaseerd op emoties of schuldgevoel, maar een middenweg gebaseerd op feiten en statistieken. Kunnen wij het aan, hebben wij de woningen, hebben wij de infrastructuur en zo ja een berekening van wat NL aan kan en daar stellen we daar de grens op, of er dat nu 5k of 25k per jaar zijn, maar de manier waarop wij nu bezig zijn is gewoon ook een extreem.
Timmermans zei het tijdens zijn speech.quote:
Je moet langs de eufemismen kijken.quote:
Ik denk dat je hier de PVV teveel credit geeft. Die hebben geen echte visie op economisch beleid. Die hebben alleen bullet points die het goed doen bij de kiezer. (Afschaffen van eigen risico, belastingverlaging)quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar even eerlijk, VVD past toch qua partij ook totaal niet bij de PVV. Op economisch vlak totaal verschillende partijen.
En die emoties ontstaan omdat ze haaks tegenover elkaar worden gezet, door de media, door hun politieke leiders, gaan naar huis of naar het werk, praten leuk met die leuke collega's niet snappende dat die collega PVV of GL/PVDA stemt. We laten ons ook teveel verdelen, dat is de tactiek van de huidige politiek. Samenwerken brengt ons als kiezers en Nederlanders ook samen, begrip voor de emoties en problemen bij de PVV stemmers en begrip voor de emoties en problemen van de GL/PVDA stemmers, en dan die middenweg. We moeten het anders gaan doen, hoe moeilijk het ook is, maar dat uitsluiten, die achterkamertjes afspraken of het negeren van problemen omdat ze niet bij je mening aansluiten dat moet afgelopen zijn, want dat is de reden waarom een PVV zo groot kan worden, en die mensen denken morgen echt niet anders als ze de PVV weer uitsluiten. De trend is in de gehele westerse wereld zichtbaar, neem de verantwoordelijkheid en doe er wat aan ipv. op dezelfde voet verder gaan wachtende dat er een groter "monster" opstaat als de PVV, want dat gaat 100% zeker weten gebeuren, de mensen zijn er echt helemaal klaar mee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het mogelijk is om politiek wel zo rationeel te benaderen. Er komen vaak veel emoties bij kijken. Zie de demonstraties tegen de winst van de PVV.
Ik zie de VVD nog wel terugkrabbelen als de PVV eenmaal buitenspel staat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:52 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)inet-wil-wel-gedogen
VVD wil niet in het kabinet. Succes met een kabinet formen zonder de PVV.
Precies dit mbt NSC. En belangrijker; wat gaat het met zijn partij doen, de discussie die hierover zal ontstaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:51 schreef Hugo862 het volgende:
Interresanter is wat NSC gaat doen. Pieter Omzigt heeft "Integriteit" en de het belang van de grondwet tot zijn merk gemaakt. Ben je als politicus nog integer als je in zee gaat met een partij die verschillende artikelen van de grondwet wilt schrappen danwel aanpassen zodat ze bepaalde groepen mensen hun rechten op vrijheid van godsdienst en bescherming tegen discriminatie te ontnemen. Ook al belooft je coalitie partner het in de ijskast te zetten voor de komende regerings periode. De strijd voor de de-islisering is toch wel het fundament voor de politieke identiteit van Wilders en de PVV.
Win/Win voor de PVV, want dan blijft er niks over van de VVD, de kiezers hebben de VVD al afgestraft, en het overgrote deel van de huidige VVD kiezers is klaar met GL/PVDA of D66 beleid, die willen met de PVV en NSC.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie de VVD nog wel terugkrabbelen als de PVV eenmaal buitenspel staat.
Baantjescarrousel-traject?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gebeurd als de PVV inzage krijgt in alle dossiers, of dat hele baantjescarrousel traject, de tijd van ongewenste zaken onder de pet houden is voorbij, dat moeten ze natuurlijk ten alle tijden voorkomen.
Ja, net als Wilders destijds.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:52 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)inet-wil-wel-gedogen
VVD wil niet in het kabinet maar wel een gedoogpartner zijn. Lol.
Natuurlijk is het ook tactiek.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Na de zetelcorrectie is de VVD gewoon de 2e partij samen met GL/PVDA, beiden 24 zetels. Ze zouden gewoon hun verantwoordelijkheid kunnen nemen, hun achterban is pro PVV, wil een kabinet met PVV en NSC en dan gaan ze oppositie voeren. Het is hun keus, maar denk dat ze nog wel eens harder afgestraft kunnen worden. De VVD is de meest ervaren partij, maar ja kan ook de tactiek zijn om de onervaren partijen te laten sukkelen en zich dan weer als redder van NL op te werpen met een wat strikter immigratie beleid maar wel weer hetzelfde afbraak beleid.
Ach ze doen maar, het kwartje in Den Haag wil nog niet vallen dat een groot deel het zat is en die geest gaat niet meer in de fles, ze blijven onbewust campagne voeren voor de PVV.
Gewoon Dilan MP maken, eerste vrouw en ook nog buitenlandse roots als MP dankzij Wilders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, net als Wilders destijds.
Maar goed, nogmaals, dit is puur spel om Wilders onder druk te zetten. VVD gaat bij genoeg beloftes van Geert echt nog wel bijdraaien.
Denk niet dat dat gaat gebeuren. Al zou het voor NL zelf wel beter zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:06 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gewoon Dilan MP maken, eerste vrouw en ook nog buitenlandse roots als MP dankzij Wilders.
En ik begrijp die afkeer helemaal. Het moment dat ik zag dat de PVV gewonnen had was ik blij, maar binnen enkele minuten kwam ook het besef dat een groot deel van NL hier niet op zit te wachten. Ondanks dat ik PVV stem en of mensen het nu wel of niet geloven echt wel merk dat er steeds grotere problemen komen in de samenleving heb ik ook oog voor het andere kamp. Het is te begrijpen dat ze zich zo verzetten tegen de PVV, maar het gaat niet alleen om de PVV of Wilders, het gaat ook om de miljoenen Nederlanders, inclusief heel wat Moslims, Marokkanen, Turken, Surinamers of Molukkers die PVV hebben gestemd die het gewoon zwaar hebben in de samenleving. Die mensen mogen niet vergeten of genegeerd worden omdat ze "gedwongen" worden om op de PVV te stemmen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Natuurlijk is het ook tactiek.
Maar je moet ook niet vergeten dat de PVV ook bij heel veel mensen grondige afkeer opwekt.
Al die jaren dat Wilders gewoon ronduit onbeschoft uit de hoek kwam en een partijprogramma die vooral alleen op eigen kiezers is gericht heeft nu eenmaal gevolgen.
Ja en Omtzigt heeft de mond vol over deugdelijk bestuur, begrotingsdiscipline, weloverwogen besluiten nemen, uitvoerbare wetten, etc. Nu mag jij gaan uitleggen hoe dat allemaal te verenigen is met de plannen van Wilders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Win/Win voor de PVV, want dan blijft er niks over van de VVD, de kiezers hebben de VVD al afgestraft, en het overgrote deel van de huidige VVD kiezers is klaar met GL/PVDA of D66 beleid, die willen met de PVV en NSC.
Van mijn part gaan ze alle 4 samen regeren, ga maar bij elkaar zitten en streep de punten maar af, middenweg graag.
Hoezo? Maar wees gerust, ze draait wel bij. Wilders moet gewoon een zooi verkiezingsbeloftes intrekken en dan gaat de VVD wel meedoen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:08 schreef Rnie het volgende:
De enige juiste vraag die je nu aan Yesilgoz moet stellen:
Stel dat de verhoudingen tijdens de uitslag min of meer gelijk waren, maar wel in het voordeel van uw partij (VVD 26, PvdA 25, PVV, 25, NSC 25). Zou u dan wel in een kabinet gaan zitten? Ja of nee?
Daarvoor zijn de coalitie onderhandelingen, als daar onoverbrugbare verschillen blijven bestaan, of laten we voor de vorm maar eens roepen dat de PVV tegen de grondwet in wil gaan dan trekken ze toch gewoon de stekker eruit? Focus gewoon op de punten waarover ook jij en ik het samen eens mee kunnen zijn, ja meer aandacht voor alle 18 miljoen Nederlanders, en vooral de Nederlanders die het zwaar hebben en daar zitten ook heel wat moslims bij die moeite hebben met rondkomen. Maar praat eerst eens met elkaar, en ja ook GL/PVDA, ze vertegenwoordigen met de 4 grootste partijen het grootste deel van het land, probeer nu eens te verbinden waar ze allemaal zo de mond van vol hebben. Die PVV"ers hoeven niet buitengesloten te worden, en Wilders hoeft geen moslims te deporteren, er is zoveel speelruimte voor wel een fatsoenlijk beleid wat iedereen in dit land ten goede zal komen. Op sociaal gebied vind ik zelfs de VVD vooral de vreemde eend in de bijt, PVV, NSC en GL/PVDA passen op dat gebied beter blij elkaar naar mijn mening, al zijn de opvattingen niet helemaal gelijk het doel is wel hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja en Omtzigt heeft de mond vol over deugdelijk bestuur, begrotingsdiscipline, weloverwogen besluiten nemen, uitvoerbare wetten, etc. Nu mag jij gaan uitleggen hoe dat allemaal te verenigen is met de plannen van Wilders.
ja en ze zijn controlled opposition volgens Thierry dus dan kun je sowieso niet regeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Alle huiles hier hebben zo'n enorme plaat voor de kop. De PVV is een kleine minderheid in een kamer nog kleinere minderheden. Er is echt geen enkele reden waarom ze zouden mogen regeren als een meerderheidspartij.
Absoluut geen fan van de PVV, maar als grootste partij mogen ze van mij een serieuze poging doen tot een formatie. Als ze het zichzelf weer onmogelijk maken is dat ook prima. De grootste partij heeft vaker niet geregeerd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Alle huiles hier hebben zo'n enorme plaat voor de kop. De PVV is een kleine minderheid in een kamer nog kleinere minderheden. Er is echt geen enkele reden waarom ze zouden mogen regeren als een meerderheidspartij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |