Ja ik voer deze discussie dus vaak ook nog in stereo omdat mijn bijna zevenjarige óók vindt dat alles te moeilijk is om zelf te doen. Van brood snijden tot bedenken dat kleding wel handig is als je naar school moet.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:03 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou aardig wat geld over hebben om MAMA HELPEN!!! minder vaak te horen.
Maar als mijn 6,5 jarige MAMA HELPEN roept dan is de enige reactie die hij krijgt het verzoek om buiten te gaan schreeuwen. Inhoudelijk herken ik het natuurlijk wel, het wordt vriendelijker verpakt maar jongen, doe het even lekker zelf. Al kwam hij vanmorgen aangekleed aan het ontbijt, ik had niks klaargelegd dus deed echtquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik voer deze discussie dus vaak ook nog in stereo omdat mijn bijna zevenjarige óók vindt dat alles te moeilijk is om zelf te doen. Van brood snijden tot bedenken dat kleding wel handig is als je naar school moet.
Meteen heel veel praise gevenquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:07 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Maar als mijn 6,5 jarige MAMA HELPEN roept dan is de enige reactie die hij krijgt het verzoek om buiten te gaan schreeuwen. Inhoudelijk herken ik het natuurlijk wel, het wordt vriendelijker verpakt maar jongen, doe het even lekker zelf. Al kwam hij vanmorgen aangekleed aan het ontbijt, ik had niks klaargelegd dus deed echttoen hij aan de ontbijttafel schoof.
Ohh dat was hier ook inderdaad, uiteindelijk ben ik wel gestopt toen hij 2 en een beetje was. Omdat het mezelf zo ging tegen staan. Het stoppen viel trouwens wel echt alles mee, maar hij weet het zelfs nu maaaaanden later nog dondersgoed. Hij kan opeens uit het niks beginnen over "Mama jij borst he. Melk uit jouw borst, die deed ik drinken"quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:05 schreef Lemijn het volgende:
Klinkt echt wel ellendig, dat afkicken van de speen. Ik hoop dat het gaat lukken SQ. Ik heb hier een beetje hetzelfde met de borst, peuter mag eigenlijk voor en na de nacht en vaak toch ook wel voor de middagdut omdat dat de kans van slagen vergroot, maar hij wordt steeds meer zo'n kind dat de halve dag zijn hand in mijn decolleté stopt en drinken! drinken! roept. In vlagen denk ik we kappen er gewoon helemaal mee, maar dat worst zo'n ramp dat ik er nog niet aan begin. Bij een speen heb je nog het tandenargument, maar dat is hier helaas niet bij.
Oh dat is ideaal! Dat moeten ze vaker doen!quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:04 schreef Aure het volgende:
Ik had ook een gelukje vandaag, de peuter wil altijd dat een van ons naast hem gaat liggen bij het naar bed brengen, maar nu wilde z'n broer er naast. En ik moest richting de wc want buikgriepdus ik kon er echt niet bij en hij accepteerde het gewoon! Ik hoorde hem even mopperen toen ik op de wc zat
maar het was heel snel stil en toen ik zelf naar bed ging heb ik even om het hoekje gegluurd en ze liggen heel zoet naast elkaar te slapen
Sterkte ermee...!quote:Op vrijdag 22 december 2023 07:00 schreef SQ het volgende:
Dat was... interessant
In de avond heb ik het na 2 uur opgegeven en zijn we samen in mijn bed gaan liggen, daar is ie uiteindelijk wel in slaap gevallen. Maar hij werd rond half zeven wakker, zocht z'n speen, en toen ging het pas écht los.
Sorry voor de buren en die daarnaast dus
Ook wel zielig om hem zó wanhopig en verdrietig te zien. Hij is er helemaal schor van
Respect. Ik durf er nog niet aan te beginnen. Ik heb m overdag wel van de speen af. En ik heb hem geleerd om de speen af te geven als hij s ochtends wakker wordt. Maar ‘s nachts…. Ik hou t niet vol met dat gehuilquote:Op donderdag 21 december 2023 20:59 schreef SQ het volgende:
Ik heb er ook met hem over gepraat hoor, en dan zei hij ook dat hij zonder speentje ging slapen. Tot er ineens echt geen speentje meer in bed lag
Dit kind is ook wel serieus verknocht. Hij zuigt dus echt de hele nacht op dat ding.
Maar dat is ook precies de reden dat we er vanaf moeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |