abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211567087
Ik heb laatst een stukje uit dreumes haar haren moeten knippen wat dreadlock geworden was :@ :') .
pi_211577524
De kerstboom staat, heel dapper met glazen kerstballen. De stand na dag 1, mama vs peuter: 1-0.
Verder al 2 dagen koorts bij Purk. Gister met een humeur om te schieten, vandaag al stuk beter qua hoogte koorts en humeur.

Hier een kind met witblond haar, maar dat is maar tot net onder haar oor. Zit af en toe wat slag in lijkt het. Dat heeft ze zeker niet van mij.

Ik zag hier prachtige krullen voorbij komen.
pi_211578042
Hier staat de kerstboom ook. Peuter heeft 'm gisteren versierd met papa. Twee kerstballen gesneuveld. Hij staat buiten haar bereik, het is een vrij kleine (denk net zo hoog als zijzelf?). Vooral omdat we geen kunststof ballen hebben. :D Volgend jaar maar eens kopen.

Peuter ging voor het omkleden nog even springen op het grote bed, wat resulteerde in van het bed afkukelen en een tand door de lip, oppervlakkig wondje. Verder niets afgebroken gelukkig.
pi_211578108
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb laatst een stukje uit dreumes haar haren moeten knippen wat dreadlock geworden was :@ :') .
Oh dit heb ik ook al een paar keer moeten doen :+ Maar het zit hem bij hem vooral in de punten van z'n haar, dat die heel stug aanvoelen en dus snel klitten. Laatst bij de kapper heeft ze zoveel mogelijk van dat stugge er uit geknipt (het ging deze keer niet van harte bij Otis). Lijkt nu wel beter te gaan!

Hier staat de boom ook, met glazen ballen, die heb ik er zelf in gehangen. En daarna mochten Jip en Otis helpen met de houten hangertjes. Ging prima. Alleen zijn er nu wel veel kerstvergaderingen in de boom :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 december 2023 @ 12:25:50 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211583057
Jaaa die vergaderingen hebben wij ook op een paar plekken.

quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier staat de kerstboom ook. Peuter heeft 'm gisteren versierd met papa. Twee kerstballen gesneuveld. Hij staat buiten haar bereik, het is een vrij kleine (denk net zo hoog als zijzelf?). Vooral omdat we geen kunststof ballen hebben. :D Volgend jaar maar eens kopen.

Peuter ging voor het omkleden nog even springen op het grote bed, wat resulteerde in van het bed afkukelen en een tand door de lip, oppervlakkig wondje. Verder niets afgebroken gelukkig.
Niet volgend jaar kopen, dit jaar net na kerst ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211583827
https://www.hema.nl/kerst(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds

^O^
Hartstikke leuke ballen in mooie kleuren, genoeg voor een volle boom. De set is in meerdere kleuren verkrijgbaar, die van ons van verleden jaar is blauw-groen-zilver.
pi_211584849
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 20:21 schreef Aure het volgende:

[..]
Oh dit heb ik ook al een paar keer moeten doen :+ Maar het zit hem bij hem vooral in de punten van z'n haar, dat die heel stug aanvoelen en dus snel klitten. Laatst bij de kapper heeft ze zoveel mogelijk van dat stugge er uit geknipt (het ging deze keer niet van harte bij Otis). Lijkt nu wel beter te gaan!

Hier staat de boom ook, met glazen ballen, die heb ik er zelf in gehangen. En daarna mochten Jip en Otis helpen met de houten hangertjes. Ging prima. Alleen zijn er nu wel veel kerstvergaderingen in de boom :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wij hebben een treinstation in de boom :+
pi_211585292
Wat schattig, die treintjes. Hier werden alle ballen eraf getrokken dus vanaf de grond tot ongeveer een meter hoogte is de boom kaal :+.
pi_211588063
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 20:21 schreef Aure het volgende:

[..]

SPOILER
Dit soort houten hangers hadden wij (thuis bij mijn ouders) vroeger ook in de boom. Nostalgie 😍! Hier expres zonder kind gedecoreerd om verwarring te voorkomen. Ze mag gewoon niet aan de boom komen.
pi_211601620
Mijn dochter van 2,5 jaar slaapt nu al 3 a 4 maanden heel slecht. Iedere dag wel één tot meerdere keren per nacht wakker of ze komt vanuit haar peuterbed naar onze slaapkamer.

Mijn vrouw en ik krijgen hier nu heel veel last van, omdat we zelf ook oververmoeid raken. Daarentegen zien we ook een enorm vermoeid kindje.

Het is denk ik een vicieuze cirkel geworden waarbij het ons niet lukt om die te doorbreken. Er is geen echte aanwijzing voor dit gedrag behalve dat het misschien een vaste cyclus is geworden.

We hebben al van alles geprobeerd:
- Hanteren een bedritueel
- Wakkertijden in kaart gebracht (inmiddels ook gestopt met middagslaapje, omdat ze anders ook niet inslaapt 's avonds)
- White noise
- Beoordeling huisarts
- Ze heeft het niet te koud of te warm. Temperatuur op de kamer is prima.
- Ze heeft een knuffel die ze elke nacht bij haar draagt
- Geen televisie meer vanaf een uur voor het slapen gaan

Ga maar door.....

Om een lang verhaal kort te maken: Mijn vrouw en ik zoeken hulp. En het liefst snel. Heeft hier iemand ervaring met een goede slaapcoach die zo mogelijk ook nog ruimte heeft op korte termijn?
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_211601786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 08:25 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mijn dochter van 2,5 jaar slaapt nu al 3 a 4 maanden heel slecht. Iedere dag wel één tot meerdere keren per nacht wakker of ze komt vanuit haar peuterbed naar onze slaapkamer.

Mijn vrouw en ik krijgen hier nu heel veel last van, omdat we zelf ook oververmoeid raken. Daarentegen zien we ook een enorm vermoeid kindje.

Het is denk ik een vicieuze cirkel geworden waarbij het ons niet lukt om die te doorbreken. Er is geen echte aanwijzing voor dit gedrag behalve dat het misschien een vaste cyclus is geworden.

We hebben al van alles geprobeerd:
- Hanteren een bedritueel
- Wakkertijden in kaart gebracht (inmiddels ook gestopt met middagslaapje, omdat ze anders ook niet inslaapt 's avonds)
- White noise
- Beoordeling huisarts
- Ze heeft het niet te koud of te warm. Temperatuur op de kamer is prima.
- Ze heeft een knuffel die ze elke nacht bij haar draagt
- Geen televisie meer vanaf een uur voor het slapen gaan

Ga maar door.....

Om een lang verhaal kort te maken: Mijn vrouw en ik zoeken hulp. En het liefst snel. Heeft hier iemand ervaring met een goede slaapcoach die zo mogelijk ook nog ruimte heeft op korte termijn?
Geen ervaring met een slaapcoach, wel met wat hier, rond diezelfde leeftijd, hielp. Wij hebben dochter uitgelegd dat je 's nachts moet slapen, in je eigen bed. En dat als je wakker wordt je het beste even je knuffel kan pakken, weer omdraaien en lekker verder slapen. Dit hebben we totdat ze doorsliep iedere avond herhaald, tijdens het eten. Als ze 's nachts wakker werd en naar ons toekwam, brachten we haar terug en herhaalden we wat we hadden gezegd. Ze kreeg een knuffel en een kus en we gingen terug naar ons eigen bed.

In het begin liepen we soms vijf keer op en neer en moest ze soms heel hard huilen. We bleven ten alle tijde gewoon rustig en werden niet boos, maar na het ergste verdriet gingen we structureel weg. En dat is denk ik wel echt het belangrijkste. Dit moet je doorzetten. Terwijl het misschien nog wel vermoeiender is dan wat je nu hebt. Wij waren er met een week doorheen.

Nu slaapt ze meestal door en wordt ze vooral wakker bij een droom of als ze ziek is. Maar de gewoonte is eruit en dat is belangrijk.

Ik denk dat een slaapcoach in sommige gevallen best nuttig kan zijn, maar vaak kan je zelf ook veel meer dan je denkt. Maar je moet wel van tevoren samen een plan maken en consequent doorzetten. En dat is wat vaak niet lukt als je zo moe bent. Dus veeg je agenda leeg, plan oplaadmomenten, maak een rooster (man en ik wisselden de nachten af en als het mijn beurt was ging ik gerust om 9 uur al naar bed). En dan kom je zelf misschien al wel een heel eind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 13-12-2023 20:39:37 ]
pi_211601888
Wat gogo zegt. Met als aanvulling dat wij vooral vertelden waarom het voor hem fijn is om te slapen snachts, en niet 'snachts moet je slapen'. Omdat het positief benaderen bij onze zoon werkt, en moeten juist niet. Blijven herhalen, consequent hetzelfe zeggen en doen en extra rust voor jezelf pakken om het vol te houden. Jullie kunnen het!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_211603283
@dezomervoorbij, ik heb dan weliswaar geen peuter meer maar voor onze 7 jarige dochter hebben wij net met de thuisbegeleiding gefocust op het slapen gaan en sindsdien gaat het hier stukken beter. Wat voor ons werkt:

- elke avond exact hetzelfde bed ritueel, van de volgorde van plassen/tanden poetsen/haren borstelen tot aan de tijd dat ze nog een boekje mag lezen (of in jouw geval dan dus voorlezen).
- bij het kus en een knuffel geven ook hetzelfde ritueel, met dezelfde zin zeggen
- daarna elke 5 (wij zitten nu op 10) minuten even je hoofd om de deur, weer die ene zin herhalen, geen oogcontact maken en verder ook niks zeggen.
- dat net zo lang herhalen tot ze slaapt

Als ze er uitkomt, dan is het wederom geen oogcontact maken, rustig terug brengen, die ene zin herhalen (bijvoorbeeld: lekker slapen liefje). Net zo lang tot ze rustig blijft liggen.

Als ze er 's nachts uitkomt is het even troosten (als ze bijvoorbeeld naar heeft gedroomd) en dan weer vorenstaande herhalen, als het nodig is dan weer elke 5 of 10 minuten even langsgaan en slaap lekker zeggen tot ze slaapt.

Hier is het de veiligheid van steeds dezelfde structuur en steeds dezelfde reactie die helpt. Ze heeft eerst álles uit de kast getrokken om een andere reactie te krijgen, maar door steevast rustig te blijven en exact hetzelfde te reageren is ze daar uiteindelijk mee opgehouden. Daarnaast helpt de veiligheid haar van het weten dat wij boven zijn tot ze slaapt, alleen al die aanwezigheid is genoeg om niet meer bij ons in bed te willen slapen.

Deze werkwijze heeft wekenlang gezorgd voor slapeloze nachten, je moet er echt even flink doorheen want kinderen zoeken grenzen op en proberen je dus ook te verleiden tot een andere reactie. Dus je moet zorgen dat je een langere adem hebt dan je kind ;) Maar hier heeft het dus echt een wonderbaarlijk effect, van 7 jaar lang in ons bed slapen slaapt ze nu eindelijk in haar eigen bed en rust ze (en wij dus ook) ook beter uit.

Wij dachten overigens dat het bij ons in bed laten slapen iets was wat ze nodig had, wat voor geborgenheid zorgde. Maar onze begeleidster gaf aan dat je daarmee juist haar angsten bevestigt. Want als ze uit bed komt omdat ze bang is en je neemt haar in je eigen bed, zeg je in feite dat ze een reden heeft om bang te zijn. Dus als ze er nu 's nachts uitkomt en ze is bang, erkennen wij het feit dat ze bang is maar geven we ook aan dat ze niet bang hoeft te zijn. Dat wij als mama's voor haar zorgen en dat ze haar hoofdje leeg mag maken omdat wij er als volwassenen zijn om problemen en angsten op te lossen, niet zij als kind. Dat lijkt haar ook goed te helpen, een stukje begrenzing in haar angst zonder dat we eraan voorbij gaan zeg maar.

Sterkte, het is intens en zwaar.
  woensdag 13 december 2023 @ 11:53:46 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211603846
Ik doe het iets anders: vanaf dat ik zelf slaap neem ik mijn peuter gewoon bij me als hij wakker wordt. Ik heb er dan de puf niet voor (‘s avonds wel) om hem terug te leggen. Ik accepteer dat nu ook volledig, raak niet gefrustreerd en dan slapen we allebei gewoon verder. We starten de dag wel vroeger door het samen slapen maar dat is dan maar zo. Mijn ervaring is dat het altijd wel weer een keer beter wordt. Of niet, en dan kan ik altijd weer rechtlijnig worden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211604077
Same als Lemijn. Ik beland ook iedere nacht bij mijn peuter op de kamer. Ik leg haar dan bij mij op het bed en dan slapen we rustig verder tot 6 uur of soms zelfs langer de laatste weken, vooral als ik zelf niet vroeg weg hoef. Ik heb het geaccepteerd voor nu. Ja, ik zou het anders willen, maar ik ga er nu geen strijd van maken.
pi_211604163
Begrijpelijk. Alleen doen mijn vrouw en ik geen oog dicht als ze tussen ons in slaapt.
Ze zuigt constant heel hinderlijk op een speen. Ze draait en woelt de hele tijd. Heel onrustig. Terwijl ze zelf wel lijkt te slapen.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_211605659
En kun je met haar op de logeerkamer gaan liggen dan, allebei afwisselend? Mijn peuter accepteert mijn man 's nachts niet, dus ik doe het altijd, maar dat is oké.
pi_211605783
Ik sluit me aan bij Gogo en Schanu. Als jullie beiden niet goed slapen met peuter naast je, dan is dat natuurlijk niet een makkelijke oplossing van de minste weerstand. Volhouden en doorzetten. En ja, daar zal waarschijnlijk wat huilen aan te pas komen, maar uiteindelijk zorgt het wel voor een oplossing waardoor iedereen weer genoeg nachtrust krijgt. Ik denk dat Gogo en Schanu het duidelijk hebben uitgelegd.
pi_211611378
Als het inslapen hier moeilijk gaat wil een vriendelijk woord door de babyfoon hier nog wel eens werken.
Daar moest ze de eerste 2-3 keer even aan wennen en was het even huilen. Daarna was het geen probleem meer en nu doet ze meestal wat gevraagd wordt. (Gaan liggen, stil zijn enz)
Van vrienden begreep ik dat het bij hun resulteerde in blinde paniek.

Bij teruglezen zie ik dat jou dochter al in peuterbed ligt en zelf naar jullie toe komt dezomervoorbij. Dus dan heb je waarschijnlijk niets aan dit idee. Ik laat het staan, wie weet iemand anders wel.

Zou zn slaapwekker met kleur of open ogen wellicht nog iets zijn voor haar?
  vrijdag 15 december 2023 @ 13:23:55 #145
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211627374
Dat je je peuter met moeite in bed hebt gekregen voor het middagdutje en ze vervolgens met een bladblazer voor je huis bezig gaan }:|
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 16 december 2023 @ 06:18:39 #146
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211635117
Trouwens, ik zit erover te denken voor kerst een Toddler Carrier te vragen. De draagzak vind ze niet fijn, maar misschien wel zo'n ringsling achtige waarmee ik haar op de heup draag (want daar draag ik haar nu veel op de arm). Hebben jullie goede tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 16-12-2023 06:41:04 ]
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 16 december 2023 @ 14:03:06 #147
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211637654
Heb inmiddels die van Snugglemoms doorgegeven, die lijkt me wel chill.

Dan nog een vraag; zit er rond de 2 jaar en een maand iets van een sprong/fase waarin peuters ontzettend aanhankelijk en huilerig worden? Die van mij is dus echt een drama queen die alleen maar aan mama wil hangen. Wat prima is, maar ik begrijp niet zo goed waar het vandaan komt.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 16 december 2023 @ 14:04:35 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_211637665
Het peuterleven hangt toch van sprongen en fases aan elkaar? _O-
disclaimer
  zaterdag 16 december 2023 @ 14:52:11 #149
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211638173
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 14:04 schreef SQ het volgende:
Het peuterleven hangt toch van sprongen en fases aan elkaar? _O-
Dat is waar :+ Misschien moet ik maar gewoon stoppen met haar gedrag proberen te begrijpen :+
|| justdiggit.org ||
pi_211638652
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 14:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Heb inmiddels die van Snugglemoms doorgegeven, die lijkt me wel chill.

Dan nog een vraag; zit er rond de 2 jaar en een maand iets van een sprong/fase waarin peuters ontzettend aanhankelijk en huilerig worden? Die van mij is dus echt een drama queen die alleen maar aan mama wil hangen. Wat prima is, maar ik begrijp niet zo goed waar het vandaan komt.
Wij zitten nu ook in die fase maar dan met 20 maanden :%
Oh ik zie nu dat het het peutertopic is en niet het dreumestopic :+

[ Bericht 8% gewijzigd door B.ertha op 16-12-2023 16:09:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')