abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 14:44:58 #1
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211399273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:26 schreef Zorro het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Handige uitslagen link:
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
Makkelijk eerste
pi_211399274
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat moet genuanceerd worden inderdaad. Hoewel NSC dat ook wil.

Maar er is weinig budgettaire ruimte de komende jaren, dat is gewoon zo. En moeten we nog billenknijpen dat er geen lichte recessie komt.

Er kan hooguit op korte termijn enkele miljarden gesneden worden.
Daarom.

En de PVV kan natuurlijk eisen dat het klimaatbudget wordt geschrapt, maar dat is potje eenmalig geld. Dat kun je niet gebruiken om structurele gaten in de begroting te dichten.

Maar we gaan het zien. Regeren is ook moeilijke, impopulaire beslissingen durven nemen. Vanuit de oppositie kun je overal tegenaan schoppen, maar als coalitiepartij moet je met de billen bloot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211399278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
PvdA-GL, vvd, nsc, d66. Middenkabinet. En de schade voor Omtzigt veel minder groot dan een extreem-rechts kabinet.
_O- GL midden noemen _O-

No way dat de VVD dom genoeg is om dáár mee te gaan regeren.
pi_211399284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat dat betreft ook kut dat NSC, PVV én BBB niet hun plannen hebben door laten rekenen, en al die partijen zijn qua bestaanszekerheid/sociale zorg toch wel een stuk linkser dan de VVD. Met een dergelijk kabinet heb je geen idee waar je aan toe bent. De richting is totaal kwijt.
Tsja, de mededeling dat gratis bier niet bestaat moet kennelijk nog worden gedaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:46:09 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211399285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat dat betreft ook kut dat NSC, PVV én BBB niet hun plannen hebben door laten rekenen, en al die partijen zijn qua bestaanszekerheid/sociale zorg toch wel een stuk linkser dan de VVD. Met een dergelijk kabinet heb je geen idee waar je aan toe bent. De richting is totaal kwijt.
Dat doorberekenen zegt helemaal niks man, neem het niet zo serieus.

Iedere econoom die zichzelf een beetje serieus neemt ziet dat GLPvdA plan en barst spontaan in lachen uit om het idee dat dat geen problemen geeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 november 2023 @ 14:51:00 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Daarom.

En de PVV kan natuurlijk eisen dat het klimaatbudget wordt geschrapt, maar dat is potje eenmalig geld. Dat kun je niet gebruiken om structurele gaten in de begroting te dichten.

Maar we gaan het zien. Regeren is ook moeilijke, impopulaire beslissingen durven nemen. Vanuit de oppositie kun je overal tegenaan schoppen, maar als coalitiepartij moet je met de billen bloot.
Maar ik denk dat de PVV daar open over moet communiceren. Dat schept ook het meeste draagvlak.

Geloof niet dat iemand hier de illusie heeft dat er tientallen miljarden te verdelen is. Behalve Timmermans met 25 mld aan lastenverzwaringen voor bedrijven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 14:52:19 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Daarom.

Ik ben ook benieuwd, als het al lukt om een coalitie te vormen hoe lang deze stand houdt.
pi_211399384
Krijgen we nu elke dag Opsporing Verzocht? Elke dag getinte bingo spelen *O*
pi_211399393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef ashardalan het volgende:

[..]
_O- GL midden noemen _O-

Een coalitie met heel veel partijen zonder PVV en VVD is ook mogelijk, maar dan moeten bijna alle linkse en middenpartijen meedoen, plus nog een rechtsere partij.

Bijv: GL/PvdA-NSC-D66-CDA-SP-DENK-PVDD-CU-VOLT heeft nét geen meerderheid zo te zien. Dan moet de SGP nog mee willen doen.
Mja
pi_211399396
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar ik denk dat de PVV daar open over moet communiceren. Dat schept ook het meeste draagvlak.

Geloof niet dat iemand hier de illusie heeft dat er tientallen miljarden te verdelen is. Behalve Timmermans met 25 mld aan lastenverzwaringen voor bedrijven.
Tijdens het SBS-debat eiste Wilders dat Timmersmans zou beloven dat het eigen risico 'morgen' wordt afgeschaft (om maar een voorbeeld te noemen). Ik denk dat bij een groot deel van het PVV-electoraat het idee leeft dat pakjesavond is aangebroken.
pi_211399428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Datzelfde geldt voor de VVD, een PVDA/VVD/NSC/D66 coalitie zou er enkel voor zorgen dat Wilders bij de EU-verkiezingen volgend jaar 50% van de stemmen pakt.
Ik denk dat het tijd wordt voor de politiek om naar het electoraat te gaan luisteren inderdaad.
Als je het over desastreuze zaken wil hebben...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211399436
quote:

[..]
_O- GL midden noemen _O-

De druiven zijn zuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 15:01:28 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tijdens het SBS-debat eiste Wilders dat Timmersmans zou beloven dat het eigen risico 'morgen' wordt afgeschaft (om maar een voorbeeld te noemen). Ik denk dat bij een groot deel van het PVV-electoraat het idee leeft dat pakjesavond is aangebroken.
Zou het? Ik heb meer het idee dat de meeste PVV stemmers gewoon klaar zijn met de traditionele regeringspartijen die hun eigen werkelijkheid hebben.
pi_211399486
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Misschien moet Geert de hele zwik ook anders even laten doorrekenen? Nu is het wel heel makkelijk de ander de maat nemen omdat die wel zo transparant is om te laten zien hoe en wat.
Dit, dus.
pi_211399498
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Een coalitie met heel veel partijen zonder PVV en VVD is ook mogelijk, maar dan moeten bijna alle linkse en middenpartijen meedoen, plus nog een rechtsere partij.

Bijv: GL/PvdA-NSC-D66-CDA-SP-DENK-PVDD-CU-VOLT heeft nét geen meerderheid zo te zien. Dan moet de SGP nog mee willen doen.
De SP heeft gezegd dat ze alleen meedoen als hun verkiezingsprogramma integraal word overgenomen.
speak only if it improves the silence.
pi_211399510
Ik vind het trouwens ook onzin om te beweren dat de PVV een racistische partij is of iets dergelijks. De PVV ziet de islam als een bedreiging en een facistische ideologie. Daar zijn ook best redenen voor om dat voor waar aan te nemen, ook al is er vrijheid van godsdienst. Je mag je best afvragen hoe ver die vrijheid mag gaan. Mag je ook geloven dat homo's van de flat moeten worden gegooid, of mag je het zelfs prediken? Om over Eurabië te spreken gaat misschien nu wat ver, maar ik denk dat de meeste Nederlanders het er wel over eens zijn dat moslims niet per se culturele verrijking betekenen voor Nederland. Geen enkele Nederlander denkt waarschijnlijk aan de islam met het idee dat het een gezellige godsdienst is en dat ze graag meer contact met moslims zouden willen. Laten we eerlijk zijn. We mogen best heel kritisch zijn op wie we hier binnenlaten. Ik vind het jammer dat andere partijen de PVV hierom uitsluiten. Natuurlijk heeft Wilders wel wat stijlfoutjes gemaakt in het verleden zoals de kopvoddentaks. Dat was voor veel mensen erg beledigend, maar ook de hoofddoek is echt een symbool van onderdrukking. Al die hypocrieten die Wilders nu uitsluiten, sluiten daar hun ogen voor.
Mja
  donderdag 23 november 2023 @ 15:04:36 #17
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211399515
quote:

[..]
_O- GL midden noemen _O-

De afgelopen decennia heeft de VVD anders laten zien om alles te doen om maar te kunnen blijven zitten.
pi_211399516
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef TjjWester het volgende:

[..]
De SP heeft gezegd dat ze alleen meedoen als hun verkiezingsprogramma integraal word overgenomen.
:W
pi_211399519
quote:

[..]
Wat een waardeloze partij is dat toch ook. Echt helemaal nergens goed voor. Snap niet dat ze nog een paar zetels halen.
Mja
pi_211399532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef TAmaru het volgende:

[..]

SGP hoor ik net op R1 zeggen dat ze no way met D66 gaan regeren
pi_211399540
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:04 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
De afgelopen decennia heeft de VVD anders laten zien om alles te doen om maar te kunnen blijven zitten.
Precies de reden waarom ik denk dat ze morgen gewoon bij Tante Greet aan het bureau zitten
pi_211399547
quote:

[..]
pi_211399550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zou het? Ik heb meer het idee dat de meeste PVV stemmers gewoon klaar zijn met de traditionele regeringspartijen die hun eigen werkelijkheid hebben.
Dat zal ongetwijfeld meespelen. Maar ik neem aan dat je als kiezer ook hoopt dat de partij van jouw keuze wezenlijke dingen voor elkaar krijgt. Het is echter de vraag in hoeverre Wilders op dat vlak resultaten weet te boeken.

De afgelopen jaren werd het leven duurder. Dat was niet eens zozeer de schuld van onze regering, maar dat werd de coalitiepartijen wel kwalijk genomen. De PVV kan geen wonderen verrichten, maar moet bij het alloceren van gelden rekening houden met budgettering. Dat is andere koek dan vanuit de oppositie roepen dat de Nederlander er niet op achteruit mag gaan.
pi_211399552
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De druiven zijn zuur.
:?
pi_211399556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is wél leuk dat de oude tweede kamer afzwaait op 5 december :P
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')