Waarom zijn dit onzinbanen?quote:Op donderdag 23 november 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Consultancy, management, talloze overheidsbanen.
De politiek is ook redelijk verworden tot een verzameling frames. GLPvdA kon een hele goede doorrekening op tafel leggen, goed voor de portemonnee van de gemiddelde Nederlander, maar het bestaande frame is dat je alleen maar geld verliest met links aan het roer.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
GroenLinks Pvda heeft gewoon een hoop punten over migratie in hun programma. Ze noemen alleen geen harde cijfer omdat dat niet in lijn is met Europese verdragen maar de frame dat ze deur open houden is helaas wijdverspreid.
Benvloeders, reclamemensen, marketeers, glyfosaatverkopers, houtkachelhandelaren, een deel van de media (2 reclameloze televisiezenders is genoeg, reclameloze radio saneert ook behoorlijk).quote:Op donderdag 23 november 2023 08:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat zijn onzinbanen, hoe gaat een knetterrechts kabinet wars van overheidssturing hier wat aan doen en binnen hoeveel weken web je een onzinwerker omgeschoold tot ingenieur?
In die doorrekening zaten niet te gevolgen van al die vertrokken grote bedrijven die geen zin hebben in hoge belastingen.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:14 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
De politiek is ook redelijk verworden tot een verzameling frames. GLPvdA kon een hele goede doorrekening op tafel leggen, goed voor de portemonnee van de gemiddelde Nederlander, maar het bestaande frame is dat je alleen maar geld verliest met links aan het roer.
De gemiddelde kiezer verdiept zich minder en minder in de materie en laat zich meer en meer leiden door wat op dat moment hip is, zorgwekkende ontwikkeling wel voor de robuustheid van de democratie
Eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens. Hoe ik er overigens in sta:
Buitenlandse studenten: Maximaal weren. Heb je bar weinig aan en ik heb een hekel aan die expat-bubbel waarbij mensen vertikken Nederlands te leren.
Asielmigratie: Cultureel vaak een ramp en ontwrichtend, hoeven we niet uit te leggen.
Arbeidsmigratie: Heb ik het minste moeite mee maar mag van mij ook halveren.
Wanneer je gaat voor het premierschap en wakker wordt als opositieleider en niet eens in het kabinet komt.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:14 schreef RipCity het volgende:
Goedemorgen en vooral aan Frans Timmermans
Plannen van GLPvdA zouden me een bom extra duiten kosten, waarbij de conclusie waarschijnlijk gewoon zou zijn dat ik me uit zou gaan schrijven.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:14 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
De politiek is ook redelijk verworden tot een verzameling frames. GLPvdA kon een hele goede doorrekening op tafel leggen, goed voor de portemonnee van de gemiddelde Nederlander, maar het bestaande frame is dat je alleen maar geld verliest met links aan het roer.
De gemiddelde kiezer verdiept zich minder en minder in de materie en laat zich meer en meer leiden door wat op dat moment hip is, zorgwekkende ontwikkeling wel voor de robuustheid van de democratie
Plannen die ervoor zorgen dat de rijken meer inkomstenbelasting moeten afdragen, waar de VVD weer niet heel gelukkig mee zal zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omtzigt heeft plannen zat daarvoor
Lees David Graeber. Enorme aantallen mensen geven zelf in enquetes aan dat hun baan vrij zinloos is en ze weinig hoeven te doen.quote:
Dat is dus niet zo. Zie doorrekening CBP.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Plannen van GLPvdA zouden me een bom extra duiten kosten, waarbij de conclusie waarschijnlijk gewoon zou zijn dat ik me uit zou gaan schrijven.
Ja het schrappen van de dividendbelasting zal nu niet meer doorgaanquote:Op donderdag 23 november 2023 08:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Plannen die ervoor zorgen dat de rijken meer inkomstenbelasting moeten afdragen, waar de VVD weer niet heel gelukkig mee zal zijn.
Lekker makkelijk ook. Thema —> Probleem —> ‘Wat vindt een andere partij daarvan? Oke, doen we dat.’
Daar staat toch ook gewoon dat mensen met vermogen er voor op mogen gaan draaien?quote:Op donderdag 23 november 2023 08:17 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Zie doorrekening CBP.
Waarom betalen bedrijven al die mensen dan en hoe gaan we zorgen dat ze dat niet meer gaan doen?quote:Op donderdag 23 november 2023 08:14 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Benvloeders, reclamemensen, marketeers, glyfosaatverkopers, houtkachelhandelaren, een deel van de media (2 reclameloze televisiezenders is genoeg, reclameloze radio saneert ook behoorlijk).
Omdat kwantiteit boven kwaliteit gaat en wij al die reclamebagger nog steeds accepteren en omdat we niet inzien dat het stoppen met onzinbanen veel voordelen heeft die niet direct duidelijk zichtbaar zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom betalen bedrijven al die mensen dan?
Benvloeders dat is toch een soort van wapenwedloop. Als je concurrent het niet doet, doe je het ook niet of minder. Doet die het wat meer, dan doe jij het ook wat meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom betalen bedrijven al die mensen dan en hoe gaan we zorgen dat ze dat niet meer gaan doen?
Je bedoelt met "me" jezelf persoonlijk? Dat zou goed kunnen. Ik interpreteerde het als in het algemeen.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom betalen bedrijven al die mensen dan en hoe gaan we zorgen dat ze dat niet meer gaan doen?
Ik doe zelf vrij weinig en word daar vorstelijk voor betaald.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Lees David Graeber. Enorme aantallen mensen geven zelf in enquetes aan dat hun baan vrij zinloos is en ze weinig hoeven te doen.
Wat denk je dat al die Fokkers hier overdag doordeweeks allemaal uitvoeren.
reclame op TV verbieden en staatswinkels makenquote:Op donderdag 23 november 2023 08:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarmee je dus zelf dit verhaal bevestigt?quote:Op donderdag 23 november 2023 08:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik doe zelf vrij weinig en word daar vorstelijk voor betaald.
Ah mooi, dat levert de overheid meteen een hele hoop geld op.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |