Oftwel een PVV lightquote:Op woensdag 22 november 2023 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind deze uitslag jammer, maar niet geheel onverwacht. Ik hoop dat links zich de komende jaren wat meer gaat richten op waar ze ooit sterk in waren. Zoals een betaalbare woning en een sociaal vangnet voor Nederlanders, niet de hele wereld.
Dat komt omdat de PVV veel meer richting de SP trekt met zijn verkiezingsprogramma. Als je de migratiestukken wegdenkt, dan is de PVV zelfs ultra links, net als de Sp.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat zijn straffe uitspraken. Ik deel het idee erachter, maar vooral een verzwakte VVD kan 'ge-PVDA'd' worden als ze meeregeren met GL-PVDA en er vooral links beleid wordt gevoerd. Beter om een PVV kabinet uit te zitten en dan campagne te voeren dat dit te extreem was om zo gematigde kiezers opnieuw te trekken.
Nou geen grappen, maar Leclerc zou het niet slecht doen als politicus. Beleefde jongeman die het altijd netjes wil houden is vernieuwender dan al die oude vellen hier in de politiekquote:Op woensdag 22 november 2023 23:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dilan die het vanaf pole position harder verneukt dan Charles Leclerc of een nono van een nieuw splinterpartijtje die het premierschap opeisen want anders doen ze niet mee. De rechtse kiezer ziet ze aankomen.
Hoe de pvv over migratie denkt is niet veel anders dan de PvdA in 1970quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat komt omdat de PVV veel meer richting de SP trekt met zijn verkiezingsprogramma. Als je de migratiestukken wegdenkt, dan is de PVV zelfs ultra links, net als de Sp.
NSC en de VVD staan daardoor dichter bij PVDA/GL dan bij de PVV. Enkel het migratiebeleid is ongeveer het zelfde.
Nee hoor, zat meningen die niet dom zijn, maar waar ik het niet mee eens ben. Ben ook voorstander van concessies. Alleen meningen ala pvv vind ik niet bijster verstandig en die consessies, die zie ik ook niet snel gebeuren of geaccepteerd worden door zijn achterban.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:16 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Weeeh, iedereen is dom behalve ik en andere meningen tellen niet tenzij ik die deel
Dus daarom stemt Geert altijd met de VVD mee en staat hij ook bekend als linkse politicus...quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat komt omdat de PVV veel meer richting de SP trekt met zijn verkiezingsprogramma. Als je de migratiestukken wegdenkt, dan is de PVV zelfs ultra links, net als de Sp.
NSC en de VVD staan daardoor dichter bij PVDA/GL dan bij de PVV. Enkel het migratiebeleid is ongeveer het zelfde.
Welnee, PVV komt qua stemgedrag altijd het meest overeen met VVD. Ze beloven alleen altijd dat iedere Nederlander een tonnetje krijgt dat anders naar ontwikkelingssamenwerking gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
PVV is in zijn stemgedrag niet links.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik zie deze winst ook deels veroorzaakt zijn door de verwaandheid op links. 'Elke PVV stemmer is een domme tokkie haha', dat soort uitspraken.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee hoor, zat meningen die niet dom zijn, maar waar ik het niet mee eens ben. Ben ook voorstander van concessies. Alleen meningen ala pvv vind ik niet bijster verstandig en die consessies, die zie ik ook niet snel gebeuren of geaccepteerd worden door zijn achterban.
In mijn omgeving merk ik dit heel sterk, klimaat bijvoorbeeld is ook heel belangrijk, maar bij klimaatbeleid krijg je ook de open grenzen er gratis bij.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ook onzin.
Volgens veel fokkers willen d66, pvda etc de grenzen wagenwijd open hebben. die hebben samen ook 35 zetels. Dus je kunt helemaal niet deze conclusie trekken.
wel is duidelijk dat rechtse kiezers duidelijk de voorkeur geven aan een kabinet over rechts ipv samen met timmermans. En persoonlijk denk ik dat dit de grootste steun is voor wilders. alles behalve Timmermans.
Totdat je naar het stemgedrag van de PVV kijkt, dan is de PVV gewoon net als de VVD. Maarja, dat zal de PVV achterban wel te veel moeite zijn, dus wordt het partijprogramma van de PVV verkocht als economisch sociaal.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Teveel kinderchampagnequote:Op woensdag 22 november 2023 23:31 schreef Repentless het volgende:
Heeft Dassen speed gesnoven? Enorme pupillen, strakke blik en vooral vrij agressief.
veel hebben niks tegen open grenzen zoals de schenger (en heb veel rechtse mensen in mijn omgeving) en steunen dit zelf. Maar wel problemen met de extreme stroom uit afrika.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In mijn omgeving merk ik dit heel sterk, klimaat bijvoorbeeld is ook heel belangrijk, maar bij klimaatbeleid krijg je ook de open grenzen er gratis bij.
Als je de open grenzen net wat belangrijker vindt (om minder open te maken) dan klimaat, kom je niet snel bij GL/PvdA of D66 uit.
Oftewel, bij mij in de omgeving zijn bovengenoemde partijen heel wat kiezers misgelopen.
Haha, leuk dat iemand nog z'n geschiedenis kent. De linkse partijen waren van oudsher inderdaad helemaal niet zo pro-migratie. Goedkoop buitenlands werkvolk willen was een meer rechts standpunt, en linkse partijen zochten vooral bescherming en betere omstandigheden voor Jan Modaal. Waarschijnlijk dat een terugkeer naar die vroegere waarden die kant wat uit het slop zou trekken, maar ik denk niet dat een dergelijk licht daar nog snel gaat branden.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe de pvv over migratie denkt is niet veel anders dan de PvdA in 1970
Dat is onzin en een rechtse mythe. Joop nodigde half Suriname uit na de onafhankelijkheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe de pvv over migratie denkt is niet veel anders dan de PvdA in 1970
Ik denk iets anders. Het is niet zo gebruikelijk dat in het volle licht je pupillen bijna net groot als je iris zijn. Qua gedrag ook heel erg opgefokt.quote:
Maar zeggen dat je meer problemen hebt met immigranten uit groep A dan uit groep B is 'racistisch'quote:Op woensdag 22 november 2023 23:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
veel hebben niks tegen open grenzen zoals de schenger (en heb veel rechtse mensen in mijn omgeving) en steunen dit zelf. Maar wel problemen met de extreme stroom uit afrika.
Dat zeg ik ook niet. Mensen van allerlei niveau stemmen op Wilders.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik zie deze winst ook deels veroorzaakt zijn door de verwaandheid op links. 'Elke PVV stemmer is een domme tokkie haha', dat soort uitspraken.
PVDA was kritischer vanuit arbeiders positie, maar hebben altijd voor gelijke rechten gestreden.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is onzin en een rechtse mythe.
Heb je eeb linkje? Ben wel benieuwd nuquote:Op woensdag 22 november 2023 23:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk iets anders. Het is niet zo gebruikelijk dat in het volle licht je pupillen bijna net groot als je iris zijn. Qua gedrag ook heel erg opgefokt.
Precies, maar bij linkse partijen ondermijn je de rechtsstaat, ben je nazi of wordt je als racist weggezet als je migratie uit Afrika wil verminderen.quote:[..]
veel hebben niks tegen open grenzen zoals de schenger (en heb veel rechtse mensen in mijn omgeving) en steunen dit zelf. Maar wel problemen met de extreme stroom uit afrika.
Probleem is dat die discussie nooit goed gevoerd wordt, omdat Wilders baat heeft bij deze desinformatie. rusland is de grootste oorzaak van het vluchtelingen probleem. Eerst door de xtreme bombardementen in Syrie en nu de looproutes stimuleren en creeren vanuit Midden Afrika. Dit is algemeen bekend, Wilders wie gesponseert wordt door Kremlin, zal dit niet veroordelen. Maar roept vooral om alle goede dingen die wij hebben af te breken (zoals asielrecht, Eu , euro etc). en vraag is ook of mensen die nu hem op 35 zetels hebben geholpen ook echt zo extreem in de wedstrijd zitten (ondanks wilders echt milder is deze campagne)?quote:Op woensdag 22 november 2023 23:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar zeggen dat je meer problemen hebt met immigranten uit groep A dan uit groep B is 'racistisch'
Er is geen extreme stroom vanuit Afrika, dat is rechtse bangmakerij.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Kan niet zo snel een video vinden.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Heb je eeb linkje? Ben wel benieuwd nu
Ja deels eens, maar daar staat tegenover dat er ook genoeg mensen zijn die om kortzichtige meningen op linkse partijen stemmen. Een stem is bij bijna 80% van de mensen waarschijnlijk onvoldoende onderbouwd, maar toch wordt het vaak zo voorgeschilderd dat het PVV stemmers zijn die dom etc zijn...quote:Op woensdag 22 november 2023 23:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Mensen van allerlei niveau stemmen op Wilders.
Maar in gesprekken met pvv stemmers vind ik hun punten waarom ze op Wilders stemmen nooit heel sterk. Ze gooien het meestal op “die buitenlanders”. Kijk je naar de PVV (wat eigenlijk vooral Wilders is) dan zijn veel punten egoïstisch en kort door de bocht. Het geld halen ze het liefst weg bij alles waar hun interesse niet ligt. Of het nu de cultuur sector, Europa of ontwikkelingshulp is, helemaal stoppen ermee is onrealistisch en vaak tegen het zere been van een overgrote meerderheid. Ik ben ook erg benieuwd waar ze eventueel anders hun geld vandaan willen halen.
Hij staat er wel gespannen op ja :pquote:Op woensdag 22 november 2023 23:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kan niet zo snel een video vinden.
In deze tweet een screenshot: https://twitter.com/MadMa(...)owRvbZbvswjQyFg&s=19
Is natuurlijk slechts een momentopname uit een video, maar misschien geeft het enige indicatie.
Dit ja, maar als Afrikanen blank zouden zijn is het niet opeens prima dat ze hierheen komen. Kleur heeft er niks mee te maken.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar zeggen dat je meer problemen hebt met immigranten uit groep A dan uit groep B is 'racistisch'
"De reden waarom de PVV nu de grootste is geworden is onzin, bestaat niet, bangmakerij"quote:Op woensdag 22 november 2023 23:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is geen extreme stroom vanuit Afrika, dat is rechtse bangmakerij.
Dat denk ik ook, maar er is wel echt een probleem aan de buiten grenzen van de eu. Dus wat is extreem, is subjectief. Wel is meetbaar dat Italiaanse, griekse dorpen worden overspoelt met Illegalen. En er is een groep mensen die hier wat aan gedaan wil hebben of beter gezegd het gevoel wil, dat men het probleem en deze zorgen serieus nemen. ik geloof niet dat 80% van de PVV stemmers vind dat er geen enkele vluchteling en of buitenlander erin mag.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is geen extreme stroom vanuit Afrika, dat is rechtse bangmakerij.
Klopt, het gaat om cultuur.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, maar als Afrikanen blank zouden zijn is het niet opeens prima dat ze hierheen komen. Kleur heeft er niks mee te maken.
Lijkt me niet dat dat opeens een rol heeft gespeeld.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:49 schreef Richestorags het volgende:
Bedankt Hamas en alle Hamas demonstranten in Nederland.
Ik denk wel dat dit wat uitmaakt. Als het allemaal hardwerkende christelijke gezinnen zouden zijn. die snel de nederlandse taal oppakken, ook al is het met een accent, dan zal dit ook kopzorgen geven, maar minder weerstand als wat er nu gebeurt.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, maar als Afrikanen blank zouden zijn is het niet opeens prima dat ze hierheen komen. Kleur heeft er niks mee te maken.
Zonder het migratie standpunt zou de PVV een marginale rol spelen of zelfs niet bestaan. Men herkent zich niet meer terug ik bepaalde delen van het land. Voorbeeld: Ik fietste deze ochtend naar werk, rij ik langs een lagere school waar een aantal vrienden van mij op hebben gezeten. Wat blijkt, geen Nederlander meer te bekennen, allemaal niet westerse allochtonen (Syriers en Oost Afrikanen) en vaders die de kinderen naar school brengen. Dan is het half 9, moeten deze mensen niet werken? Je ziet enorme verpaupering optreden waar deze mensen verblijven, sociale cohesie is ver te zoeken, omgang met Nederlanders is er nauwelijks. Van assimilatie (vereiste voor succesvolle integratie) is er nauwelijks, en het ziet er echt niet uit dat dit ooit gaat veranderen want we hebben een schitterend voorbeeld met onze Marokkanse- en Turkse medelanders. Leven grotendeels in hun eigen bubbel, zelfs nu we aangekomen zijn bij de 3e generatie.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar in gesprekken met pvv stemmers vind ik hun punten waarom ze op Wilders stemmen nooit heel sterk. Ze gooien het meestal op “die buitenlanders”. Kijk je naar de PVV (wat eigenlijk vooral Wilders is) dan zijn veel punten egoïstisch en kort door de bocht. Het geld halen ze het liefst weg bij alles waar hun interesse niet ligt. Of het nu de cultuur sector, Europa of ontwikkelingshulp is, helemaal stoppen ermee is onrealistisch en vaak tegen het zere been van een overgrote meerderheid. Ik ben ook erg benieuwd waar ze eventueel anders hun geld vandaan willen halen.
De vijfde colonne was zeer zichtbaar. Denk wel degelijk dat het impact heeft gehad.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat dat opeens een rol heeft gespeeld.
Tja, aan de andere zijde zie ik bkjvoorbeeld nota bene de lijsttrekker van de grootste linkse partij een verkiezingsspeech openen met "ik ben zo blij dat jullie er er zijn. Hou elkaar even vast." Om vervolgens met gespeeld trillend lipje te doen alsof de Rijksdag zojuist is aangestoken. En dat is dan ook het enige waar het verder nog over gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij in dit topic vaker het Kremlin aangehaald dan Wilders in heel zijn campagne.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit wat uitmaakt. Als het allemaal hardwerkende christelijke gezinnen zouden zijn. die snel de nederlandse taal oppakken, ook al is het met een accent, dan zal dit ook kopzorgen geven, maar minder weerstand als wat er nu gebeurt.
Ten tweede is de huidige crisis een gecreerde en gesponseerde crisis door Wagner / kremlin.
Ook weer deels eens. Links moet ook niet te extreem zijn, best zien we de macht weer in het midden te krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja deels eens, maar daar staat tegenover dat er ook genoeg mensen zijn die om kortzichtige meningen op linkse partijen stemmen. Een stem is bij bijna 80% van de mensen waarschijnlijk onvoldoende onderbouwd, maar toch wordt het vaak zo voorgeschilderd dat het PVV stemmers zijn die dom etc zijn...
Kijk ik heb er ook niet op gestemd, maar als links weer groter wil worden moeten ze ook de meningen (al dan niet onvoldoende ondebouwd) van PVV stemmers meenemen in hun programma.
Kleur heeft ook met geloof te maken.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Eens, de partijen zijn vaak wel fatsoenlijker. Wilders kwam soms gewoon ronduit onbeschoft uit de hoek.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, aan de andere zijde zie ik bkjvoorbeeld nota bene de lijsttrekker van de grootste linkse partij een verkiezingsspeech openen met "ik ben zo blij dat jullie er er zijn. Hou elkaar even vast." Om vervolgens met gespeeld trillend lipje te doen alsof de Rijksdag zojuist is aangestoken. En dat is dan ook het enige waar het verder nog over gaat.
Kiezers aan de linkerzijde hebben in mijn ervaring niet een veel beter, doordacht verhaal.
quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef damsco het volgende:
[..]
De vijfde colonne was zeer zichtbaar. Denk wel degelijk dat het impact heeft gehad.
deze groep heeft nooit kunnen kopen op 1 salaris zonder subsidies.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Zonder het migratie standpunt zou de PVV een marginale rol spelen of zelfs niet bestaan. Men herkent zich niet meer terug ik bepaalde delen van het land. Voorbeeld: Ik fietste deze ochtend naar werk, rij ik langs een lagere school waar een aantal vrienden van mij op hebben gezeten. Wat blijkt, geen Nederlander meer te bekennen, allemaal niet westerse allochtonen (Syriers en Oost Afrikanen) en vaders die de kinderen naar school brengen. Dan is het half 9, moeten deze mensen niet werken? Je ziet enorme verpaupering optreden waar deze mensen verblijven, sociale cohesie is ver te zoeken, omgang met Nederlanders is er nauwelijks. Van assimilatie (vereiste voor succesvolle integratie) is er nauwelijks, en het ziet er echt niet uit dat dit ooit gaat veranderen want we hebben een schitterend voorbeeld met onze Marokkanse- en Turkse medelanders. Leven grotendeels in hun eigen bubbel, zelfs nu we aangekomen zijn bij de 3e generatie.
Verder:
- In het centrum van de steden in de randstad hoor je al meer Engels dan Nederlands, expats doen maar weinig moeite om de taal te leren, oftwel niet bereid om te integreren. (verder weinig last van deze mensen)
- 30% regeling voor expats voor de eerste 5 jaar, is niets anders dan keiharde discriminatie. Ga daar maar eens mee concurreren op de woningmarkt als Hollandse timmerman, electricien of stucadoor.
- Asiel is dweilen met de kraan open, 40.000 per jaar, is over 10 jaar een stad als Den Haag erbij, grotendeels niet westerse allochtonen. Integratie zoals eerder benoemd, 0,0000 en 0. Veel zitten in de bijstand, zelfs na 8 jaar (zie Syriers). Tevens als je een bevolking hebt die krimpt terwijl de nieuwkomers dus gestaag groeien, hoe ziet Nederland er dan uit over 50 jaar? Het lukte in de jaren 60 al niet om de relatief kleine groep migranten te assimileren, laat staan over 50 jaar met huidige instroom cijfers.
Maar de felicitaties van anti-semiet Orban aan Wilderss horen we rechts niet over. Dat is wel weer navrant. Blijkbaar is de vijfde colonne alleen eng onder voorwaarden.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef damsco het volgende:
[..]
De vijfde colonne was zeer zichtbaar. Denk wel degelijk dat het impact heeft gehad.
Ik denk ook niet dat je bepaalde problemen moet ontkennen. Maar als ik dan het platteland meemaak, waar weinig buitenlanders lopen, maar wel veel racisme is..quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Zonder het migratie standpunt zou de PVV een marginale rol spelen of zelfs niet bestaan. Men herkent zich niet meer terug ik bepaalde delen van het land. Voorbeeld: Ik fietste deze ochtend naar werk, rij ik langs een lagere school waar een aantal vrienden van mij op hebben gezeten. Wat blijkt, geen Nederlander meer te bekennen, allemaal niet westerse allochtonen (Syriers en Oost Afrikanen) en vaders die de kinderen naar school brengen. Dan is het half 9, moeten deze mensen niet werken? Je ziet enorme verpaupering optreden waar deze mensen verblijven, sociale cohesie is ver te zoeken, omgang met Nederlanders is er nauwelijks. Van assimilatie (vereiste voor succesvolle integratie) is er nauwelijks, en het ziet er echt niet uit dat dit ooit gaat veranderen want we hebben een schitterend voorbeeld met onze Marokkanse- en Turkse medelanders. Leven grotendeels in hun eigen bubbel, zelfs nu we aangekomen zijn bij de 3e generatie.
Verder:
- In het centrum van de steden in de randstad hoor je al meer Engels dan Nederlands, expats doen maar weinig moeite om de taal te leren, oftwel niet bereid om te integreren. (verder weinig last van deze mensen)
- 30% regeling voor expats voor de eerste 5 jaar, is niets anders dan keiharde discriminatie. Ga daar maar eens mee concurreren op de woningmarkt als Hollandse timmerman, electricien of stucadoor.
- Asiel is dweilen met de kraan open, 40.000 per jaar, is over 10 jaar een stad als Den Haag erbij, grotendeels niet westerse allochtonen. Integratie zoals eerder benoemd, 0,0000 en 0. Veel zitten in de bijstand, zelfs na 8 jaar (zie Syriers). Tevens als je een bevolking hebt die krimpt terwijl de nieuwkomers dus gestaag groeien, hoe ziet Nederland er dan uit over 50 jaar? Het lukte in de jaren 60 al niet om de relatief kleine groep migranten te assimileren, laat staan over 50 jaar met huidige instroom cijfers.
Deze is anders bij de pvv stemmerquote:Op woensdag 22 november 2023 23:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het plaatje is wel wat breder.
Wat een onzin verkoop jij hier. Een stucadoor valt helemaal niet onder de expat regeling en ook de timmerman, electricien niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Verder:
Dat zeg ik, niet de kleur maar cultuur en geloof zorgen voor weerstand.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit wat uitmaakt. Als het allemaal hardwerkende christelijke gezinnen zouden zijn. die snel de nederlandse taal oppakken, ook al is het met een accent, dan zal dit ook kopzorgen geven, maar minder weerstand als wat er nu gebeurt.
Ten tweede is de huidige crisis een gecreerde en gesponseerde crisis door Wagner / kremlin.
Dat denk ik niet. Uiteindelijk heeft de PVV gewonnen omdat het een wat breder verhaal kon vertellen over immigratie, wonen, bestuur en economie.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Deze is anders bij de pvv stemmer
"virologen"quote:
Kwam als langs bij de nos eerder vanavond. Migratie stond daar op 80% (uit mijn hoofd)quote:Op donderdag 23 november 2023 00:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Uiteindelijk heeft de PVV gewonnen omdat het een wat breder verhaal kon vertellen over immigratie, wonen, bestuur en economie.
Ja, die grote groep Hongaren die hier geregeld de straat opgaan en allerlei leuzen scanderen en zoveel overlast veroorzaken. Raar dat daar nooit over gesproken wordt.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar de felicitaties van anti-semiet Orban aan Wilderss horen we rechts niet over. Dat is wel weer navrant. Blijkbaar is de vijfde colonne alleen eng onder voorwaarden.
Dat klopt. Maar wilders doet er alles aan om deze link verborgen te houden.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:54 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij in dit topic vaker het Kremlin aangehaald dan Wilders in heel zijn campagne.
Ik zal het morgen eens terugzoeken, maar migratie is natuurlijk ook wat breder dan pro-Hamas demonstranten.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kwam als langs bij de nos eerder vanavond. Migratie stond daar op 80% (uit mijn hoofd)
Wat een prachtige reactie van jou, hier word werkelijk waar alle paniek, wanhoop en onbegrip betreffende de PVV exit poll maar weer eens duidelijk gemaakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin verkoop jij hier. Een stucadoor valt helemaal niet onder de expat regeling en ook de timmerman, electricien niet.
Je loopt te fantaseren, je hebt een Masters opleiding nodig om in aanmerking te komen en je moet in loondienst zijn.
Dat weet ik harrie, met expats worden hoog opgeleide buitelanders bedoeld. Die verdrijven de Hollanders ook van de woningmarkt. Verdien je al meer wordt je ook nog eens beloond met een 30% regeling.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin verkoop jij hier. Een stucadoor valt helemaal niet onder de expat regeling en ook de timmerman, electricien niet.
Je loopt te fantaseren, je hebt een Masters opleiding nodig om in aanmerking te komen en je moet in loondienst zijn.
Oh, al die dingen omdat ik aangeef dat iemand onzin loopt te verkopen?quote:Op donderdag 23 november 2023 00:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat een prachtige reactie van jou, hier word werkelijk waar alle paniek, wanhoop en onbegrip betreffende de PVV exit poll maar weer eens duidelijk gemaakt.
Dank!
Jaquote:Op donderdag 23 november 2023 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, al die dingen omdat ik aangeef dat iemand onzin loopt te verkopen?
Er stonden maar weinig Hollanders tussen de demonstranten.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zal het morgen eens terugzoeken, maar migratie is natuurlijk ook wat breder dan pro-Hamas demonstranten.
Nee, het is een vergoeding voor de kosten die mensen maken om naar Nederland te verhuizen voor banen waar geen Nederlanders voor te vinden zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:08 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dat weet ik harrie, met expats worden hoog opgeleide buitelanders bedoeld. Die verdrijven de Hollanders ook van de woningmarkt. Verdien je al meer wordt je ook nog eens beloond met een 30% regeling.
Vast wel dat er dubieuze sponsoren zijn, maar daar is vanuit de pvv nauwelijks campagne over gevoerd, dus ik denk niet dat dat de grote winst verklaard.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar wilders doet er alles aan om deze link verborgen te houden.
Meer info
Een onwelvallige verkiezingsuitslag is inderdaad vergelijkbaar met een terreuraanslag waarbij duizenden doden vielen...quote:Aanhangers Denk geschokt over winst Wilders: 'Dit voelt als mijn 9/11'
En omdat VVD de deur open zette onder Dilan met pVV, wat rutte altijd strak tegenhield.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Uiteindelijk heeft de PVV gewonnen omdat het een wat breder verhaal kon vertellen over immigratie, wonen, bestuur en economie.
Dat denk ik ook, niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Vast wel dat er dubieuze sponsoren zijn, maar daar is vanuit de pvv nauwelijks campagne over gevoerd, dus ik denk niet dat dat de grote winst verklaard.
Klinkt als een hoop aannames. Hoeveel berichten hebben we wel niet gezien over bouwprojecten die stil komen te liggen vanwege stikstof/vergunningen? Hoeveel door onvoldoende zekerheid van betaling? Ik zie er eerlijk gezegd een stuk minder over het gebrek aan bouwvakkers.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het is een vergoeding voor de kosten die mensen maken om naar Nederland te verhuizen voor banen waar geen Nederlanders voor te vinden zijn.
Wat Hollanders verdrijft is dat we niet genoeg bouwen maar ook daar hebben we migranten voor nodig. En dat wordt de komende jaren alleen maar erger.
Ik zie dit soort berichten nooit bij een overwinning van Erdogan. Integendeel, het merendeel van de Turkse Nederlanders stemt er vanuit hier op.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een onwelvallige verkiezingsuitslag is inderdaad vergelijkbaar met een terreuraanslag waarbij duizenden doden vielen...quote:Aanhangers Denk geschokt over winst Wilders: 'Dit voelt als mijn 9/11'
We hebben prachtig volk hier naartoe gehaald.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oke, als dat het geval is en dat zo'n probleem is, waarom neemt links dan niet deels die standpunten over zonder die Rusland sponsoring?quote:Op donderdag 23 november 2023 00:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, niet.
wilders is juist heel stil over het Kremlin, roept wat binnen de lijntjes van zijn eigen dogmatiek. Maar houdt deze banden zo stil mogelijk.
Ik denk dat zoiets niet alleen bij haar weg komt.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En omdat VVD de deur open zette onder Dilan met pVV, wat rutte altijd strak tegenhield.
.
We hebben prachtig volk hier naartoe gehaald.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Een onwelvallige verkiezingsuitslag is inderdaad vergelijkbaar met een terreuraanslag waarbij duizenden doden vielen...
'Hoe kan de PVV 35 zetels gehaald hebben??'quote:Op donderdag 23 november 2023 00:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
We hebben prachtig volk hier naartoe gehaald.
Wel voor de landslide. Overigens vind ik het niet echt erg. Na zoveel openlijk antisemitisme en na zoveel jaren oppositie mag Wilders het dan maar eens gaan proberen.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat dat opeens een rol heeft gespeeld.
Afhankelijk van of ze onder hem wil dienen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:22 schreef Aloulu het volgende:
Gaat Geert nu de ouders van Dilan deporteren?![]()
![]()
![]()
Op donderdag 23 november 2023 00:22 schreef Nober het volgende:hoe kan het dat PvDa+groen + d66 even veel zetels hebben als wilders?quote:Open grenzen beleid.
Nederland en Duitsland wilden alles wat in Italië aanmeerden wel opvangen.
Huizen genoeg, nietwaar?
Het premierschap is een dingetje, maar verder zie ik best oplossingen. PVV hun anti-immigratie standpunten, VVD de voordeeltjes voor bedrijven en onddrnemers, terwijl bezuinigen op cultuur & ontwikkelingshulp vrijmaakt voor wat PVV/NSC symbool maatregelen. NSC heeft best wat punten die overlappen met of VVD of PVV dus dat zal ook wel loslopen.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dilan gaf al aan dat ze niet denkt dat de pvv een meerderheidskabinet gaat kunnen maken.
Wat is eigenlijk een oplossing waarbij er geen partijen op hun bek gaan bij hun achterban?
Premier van de vvd met Wilders die meedoet gaat ook raar vallen. Krijgt ie zijn vvd die d66 beleid uitvoerde quote meteen terug ook.
'Een fusie tussen 2 partijen en nog een derde partij hebben ongeveer een tegenovergestelde mening t.o.v. de grootste partij van Nederland, dus hoe kan dat?'quote:Op donderdag 23 november 2023 00:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
hoe kan het dat PvDa+groen + d66 even veel zetels hebben als wilders?
Die willen toch allemaal de grenzen open gooien.
Maar ben je er met die bezuinigingen op alleen cultuur en ontwikkelingshulp? Wilders gaat volgens mij uit van volledig stoppen en heeft verder vooral punten die geld kosten.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het premierschap is een dingetje, maar verder zie ik best oplossingen. PVV hun anti-immigratie standpunten, VVD de voordeeltjes voor bedrijven en onddrnemers, terwijl bezuinigen op cultuur & ontwikkelingshulp vrijmaakt voor wat PVV/NSC symbool maatregelen. NSC heeft best wat punten die overlappen met of VVD of PVV dus dat zal ook wel loslopen.
VVD niet, NSC niet, BBB weet ik niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
'Een fusie tussen 2 partijen en nog een derde partij hebben ongeveer een tegenovergestelde mening t.o.v. de grootste partij van Nederland, dus hoe kan dat?'
Ja behalve dat NSC, VVD, FvD, JA21, SGP en BBB ook in meer or mindere mate tegen open grenzen zijn.
De PVV stemmer wil met name dat er iets gedaan wordt aan immigratie. Nu is immigratie netto een kostenpost en stemt PVV al jaren economisch mee met de VVD, dus ik denk best dat die tot een compromis kunnen komenquote:Op donderdag 23 november 2023 00:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar ben je er met die bezuinigingen op alleen cultuur en ontwikkelingshulp? Wilders gaat volgens mij uit van volledig stoppen en heeft verder vooral punten die geld kosten.
Ook vraag ik me af of een vvd stemmer wel zit te wachten op pvv beleid.
Migratie moet je europees oplossen. Anders lukt het nooit.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:39 schreef MoreDakka het volgende:
Dit krijg je als je als gevestigde orde het thema migratie negeert. Veel media maakten dezelfde fout.
Ik ben er niet blij mee. Wilders en de PVV hebben ook geen oplossing voor het migratieprobleem.
We zullen het gaan zien waar de partijen consessies op willen gaan doen. Ik verwacht dat Wilders niet gaat aansturen op een nexit in ieder geval.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
VVD niet, NSC niet, BBB weet ik niet.
Sorry, maar de eerste 2 zijn sowieso voor sterker eu en meer samenwerken met de eu. voorstander van een sterke euro (VVD), sterk eu krijgsmacht (NSC)
Dat denk ik ook. Er is voor al die partijen veel te halen in een dergelijke samenwerking. Ik zou me alleen meer zorgen maken over al die nieuwelingen in een kabinet. Risico op LPF taferelen is groot.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het premierschap is een dingetje, maar verder zie ik best oplossingen. PVV hun anti-immigratie standpunten, VVD de voordeeltjes voor bedrijven en onddrnemers, terwijl bezuinigen op cultuur & ontwikkelingshulp vrijmaakt voor wat PVV/NSC symbool maatregelen. NSC heeft best wat punten die overlappen met of VVD of PVV dus dat zal ook wel loslopen.
Alsof stoppen met immigratie gaat lukken.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De PVV stemmer wil met name dat er iets gedaan wordt aan immigratie. Nu is immigratie netto een kostenpost en stemt PVV al jaren economisch mee met de VVD, dus ik denk best dat die tot een compromis kunnen komen
Dat kan prima door het hier een heel stuk minder aantrekkelijk te maken voor migranten. Dan gaan die opportunisten gewoon naar het volgende gekke Henkie land.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Alsof stoppen met immigratie gaat lukken.
Gedeeltelijk. Maar je moet eerst erkennen dat het een probleem is en dat het hele systeem compleet vastgelopen is. Daarna kun je als land best veel doen, sowieso het meer een probleem van andere landen maken. Dan past komt de EU een keer in actie.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Migratie moet je europees oplossen. Anders lukt het nooit.
Ik voorzie dat scenario best een grote kans hebben ja. Dingen als pensioen op je 65e zijn onbetaalbaar, maar een max aan asielzoekers of zelfs een stop levert puur geld op en zorgt bij de achterban voor veel lof.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Alsof stoppen met immigratie gaat lukken.
Standpunten uit het partijprogramma van wilders kosten veel geld en weinig raakvlakken met economisch beleid van de vvd.
Of gooien ze alles over boord om alleen wat migratie betreft hun zin te krijgen?
Probleem is dat Wilders niet als een Nederlands probleem ziet. Dus italie is hun probleem niet dat van ons, zeg maar.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Migratie moet je europees oplossen. Anders lukt het nooit.
Ik krijg steeds meer het idee dat jij een betaalde troll bent. Kan jij me eens aanwijzen waar welke partij dan ook aanhaalt om 'nederlanders van buitenlandse komaf uit huis te zetten'?quote:Op donderdag 23 november 2023 00:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Probleem is dat Wilders niet als een Nederlands probleem ziet. Dus italie is hun probleem niet dat van ons, zeg maar.
Maar denk dat coalitie over rechts vooral heel veel zwijgpunten gaat krijgen (eu, relaties rusland etc), en consensus vooral wordt gevonden in harder aanpak van criminelen, die bommen in Rotterdam.
Omzicht zal nooit akkoord gaan met nederlanders van buitenlandse afkomst uit hun huis zetten, maar wilders heeft gezegd dat boerenlandschappen ongerept moeten blijven, dus hoe gaan ze dit oplossen, boskappen dan maar?
Zoals ik al zei, met pvv beleid ben je vooral egoïstisch bezig. Dat wat niet uitkomt daar doen we maar gewoon niet aan. Ook al heeft dat gevolgen voor anderen. (Ook buiten migratie)quote:Op donderdag 23 november 2023 00:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Probleem is dat Wilders niet als een Nederlands probleem ziet. Dus italie is hun probleem niet dat van ons, zeg maar.
Maar denk dat coalitie over rechts vooral heel veel zwijgpunten gaat krijgen (eu, relaties rusland etc), en consensus vooral wordt gevonden in harder aanpak van criminelen, die bommen in Rotterdam.
Omzicht zal nooit akkoord gaan met nederlanders van buitenlandse afkomst uit hun huis zetten, maar wilders heeft gezegd dat boerenlandschappen ongerept moeten blijven, dus hoe gaan ze dit oplossen, boskappen dan maar?
Ik vraag me af hoeveel geld dat gaat schelen. (Wat doe je met de migranten die ons land inkomen bijvoorbeeld) en natuurlijk het overgrote deel van de migranten die geen vluchteling zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik voorzie dat scenario best een grote kans hebben ja. Dingen als pensioen op je 65e zijn onbetaalbaar, maar een max aan asielzoekers of zelfs een stop levert puur geld op en zorgt bij de achterban voor veel lof.
Uitspraken als 'kan niet' zijn natuurlijk onzin. Daar zijn mensen ook klaar mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |