Probleem is dat die discussie nooit goed gevoerd wordt, omdat Wilders baat heeft bij deze desinformatie. rusland is de grootste oorzaak van het vluchtelingen probleem. Eerst door de xtreme bombardementen in Syrie en nu de looproutes stimuleren en creeren vanuit Midden Afrika. Dit is algemeen bekend, Wilders wie gesponseert wordt door Kremlin, zal dit niet veroordelen. Maar roept vooral om alle goede dingen die wij hebben af te breken (zoals asielrecht, Eu , euro etc). en vraag is ook of mensen die nu hem op 35 zetels hebben geholpen ook echt zo extreem in de wedstrijd zitten (ondanks wilders echt milder is deze campagne)?quote:Op woensdag 22 november 2023 23:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar zeggen dat je meer problemen hebt met immigranten uit groep A dan uit groep B is 'racistisch'
Er is geen extreme stroom vanuit Afrika, dat is rechtse bangmakerij.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
veel hebben niks tegen open grenzen zoals de schenger (en heb veel rechtse mensen in mijn omgeving) en steunen dit zelf. Maar wel problemen met de extreme stroom uit afrika.
Kan niet zo snel een video vinden.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Heb je eeb linkje? Ben wel benieuwd nu
Ja deels eens, maar daar staat tegenover dat er ook genoeg mensen zijn die om kortzichtige meningen op linkse partijen stemmen. Een stem is bij bijna 80% van de mensen waarschijnlijk onvoldoende onderbouwd, maar toch wordt het vaak zo voorgeschilderd dat het PVV stemmers zijn die dom etc zijn...quote:Op woensdag 22 november 2023 23:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Mensen van allerlei niveau stemmen op Wilders.
Maar in gesprekken met pvv stemmers vind ik hun punten waarom ze op Wilders stemmen nooit heel sterk. Ze gooien het meestal op “die buitenlanders”. Kijk je naar de PVV (wat eigenlijk vooral Wilders is) dan zijn veel punten egoïstisch en kort door de bocht. Het geld halen ze het liefst weg bij alles waar hun interesse niet ligt. Of het nu de cultuur sector, Europa of ontwikkelingshulp is, helemaal stoppen ermee is onrealistisch en vaak tegen het zere been van een overgrote meerderheid. Ik ben ook erg benieuwd waar ze eventueel anders hun geld vandaan willen halen.
Hij staat er wel gespannen op ja :pquote:Op woensdag 22 november 2023 23:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kan niet zo snel een video vinden.
In deze tweet een screenshot: https://twitter.com/MadMa(...)owRvbZbvswjQyFg&s=19
Is natuurlijk slechts een momentopname uit een video, maar misschien geeft het enige indicatie.
Dit ja, maar als Afrikanen blank zouden zijn is het niet opeens prima dat ze hierheen komen. Kleur heeft er niks mee te maken.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar zeggen dat je meer problemen hebt met immigranten uit groep A dan uit groep B is 'racistisch'
"De reden waarom de PVV nu de grootste is geworden is onzin, bestaat niet, bangmakerij"quote:Op woensdag 22 november 2023 23:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is geen extreme stroom vanuit Afrika, dat is rechtse bangmakerij.
Dat denk ik ook, maar er is wel echt een probleem aan de buiten grenzen van de eu. Dus wat is extreem, is subjectief. Wel is meetbaar dat Italiaanse, griekse dorpen worden overspoelt met Illegalen. En er is een groep mensen die hier wat aan gedaan wil hebben of beter gezegd het gevoel wil, dat men het probleem en deze zorgen serieus nemen. ik geloof niet dat 80% van de PVV stemmers vind dat er geen enkele vluchteling en of buitenlander erin mag.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is geen extreme stroom vanuit Afrika, dat is rechtse bangmakerij.
Klopt, het gaat om cultuur.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, maar als Afrikanen blank zouden zijn is het niet opeens prima dat ze hierheen komen. Kleur heeft er niks mee te maken.
Lijkt me niet dat dat opeens een rol heeft gespeeld.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:49 schreef Richestorags het volgende:
Bedankt Hamas en alle Hamas demonstranten in Nederland.
Ik denk wel dat dit wat uitmaakt. Als het allemaal hardwerkende christelijke gezinnen zouden zijn. die snel de nederlandse taal oppakken, ook al is het met een accent, dan zal dit ook kopzorgen geven, maar minder weerstand als wat er nu gebeurt.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, maar als Afrikanen blank zouden zijn is het niet opeens prima dat ze hierheen komen. Kleur heeft er niks mee te maken.
Zonder het migratie standpunt zou de PVV een marginale rol spelen of zelfs niet bestaan. Men herkent zich niet meer terug ik bepaalde delen van het land. Voorbeeld: Ik fietste deze ochtend naar werk, rij ik langs een lagere school waar een aantal vrienden van mij op hebben gezeten. Wat blijkt, geen Nederlander meer te bekennen, allemaal niet westerse allochtonen (Syriers en Oost Afrikanen) en vaders die de kinderen naar school brengen. Dan is het half 9, moeten deze mensen niet werken? Je ziet enorme verpaupering optreden waar deze mensen verblijven, sociale cohesie is ver te zoeken, omgang met Nederlanders is er nauwelijks. Van assimilatie (vereiste voor succesvolle integratie) is er nauwelijks, en het ziet er echt niet uit dat dit ooit gaat veranderen want we hebben een schitterend voorbeeld met onze Marokkanse- en Turkse medelanders. Leven grotendeels in hun eigen bubbel, zelfs nu we aangekomen zijn bij de 3e generatie.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar in gesprekken met pvv stemmers vind ik hun punten waarom ze op Wilders stemmen nooit heel sterk. Ze gooien het meestal op “die buitenlanders”. Kijk je naar de PVV (wat eigenlijk vooral Wilders is) dan zijn veel punten egoïstisch en kort door de bocht. Het geld halen ze het liefst weg bij alles waar hun interesse niet ligt. Of het nu de cultuur sector, Europa of ontwikkelingshulp is, helemaal stoppen ermee is onrealistisch en vaak tegen het zere been van een overgrote meerderheid. Ik ben ook erg benieuwd waar ze eventueel anders hun geld vandaan willen halen.
De vijfde colonne was zeer zichtbaar. Denk wel degelijk dat het impact heeft gehad.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat dat opeens een rol heeft gespeeld.
Tja, aan de andere zijde zie ik bkjvoorbeeld nota bene de lijsttrekker van de grootste linkse partij een verkiezingsspeech openen met "ik ben zo blij dat jullie er er zijn. Hou elkaar even vast." Om vervolgens met gespeeld trillend lipje te doen alsof de Rijksdag zojuist is aangestoken. En dat is dan ook het enige waar het verder nog over gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij in dit topic vaker het Kremlin aangehaald dan Wilders in heel zijn campagne.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit wat uitmaakt. Als het allemaal hardwerkende christelijke gezinnen zouden zijn. die snel de nederlandse taal oppakken, ook al is het met een accent, dan zal dit ook kopzorgen geven, maar minder weerstand als wat er nu gebeurt.
Ten tweede is de huidige crisis een gecreerde en gesponseerde crisis door Wagner / kremlin.
Ook weer deels eens. Links moet ook niet te extreem zijn, best zien we de macht weer in het midden te krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja deels eens, maar daar staat tegenover dat er ook genoeg mensen zijn die om kortzichtige meningen op linkse partijen stemmen. Een stem is bij bijna 80% van de mensen waarschijnlijk onvoldoende onderbouwd, maar toch wordt het vaak zo voorgeschilderd dat het PVV stemmers zijn die dom etc zijn...
Kijk ik heb er ook niet op gestemd, maar als links weer groter wil worden moeten ze ook de meningen (al dan niet onvoldoende ondebouwd) van PVV stemmers meenemen in hun programma.
Kleur heeft ook met geloof te maken.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Eens, de partijen zijn vaak wel fatsoenlijker. Wilders kwam soms gewoon ronduit onbeschoft uit de hoek.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, aan de andere zijde zie ik bkjvoorbeeld nota bene de lijsttrekker van de grootste linkse partij een verkiezingsspeech openen met "ik ben zo blij dat jullie er er zijn. Hou elkaar even vast." Om vervolgens met gespeeld trillend lipje te doen alsof de Rijksdag zojuist is aangestoken. En dat is dan ook het enige waar het verder nog over gaat.
Kiezers aan de linkerzijde hebben in mijn ervaring niet een veel beter, doordacht verhaal.
quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef damsco het volgende:
[..]
De vijfde colonne was zeer zichtbaar. Denk wel degelijk dat het impact heeft gehad.
deze groep heeft nooit kunnen kopen op 1 salaris zonder subsidies.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Zonder het migratie standpunt zou de PVV een marginale rol spelen of zelfs niet bestaan. Men herkent zich niet meer terug ik bepaalde delen van het land. Voorbeeld: Ik fietste deze ochtend naar werk, rij ik langs een lagere school waar een aantal vrienden van mij op hebben gezeten. Wat blijkt, geen Nederlander meer te bekennen, allemaal niet westerse allochtonen (Syriers en Oost Afrikanen) en vaders die de kinderen naar school brengen. Dan is het half 9, moeten deze mensen niet werken? Je ziet enorme verpaupering optreden waar deze mensen verblijven, sociale cohesie is ver te zoeken, omgang met Nederlanders is er nauwelijks. Van assimilatie (vereiste voor succesvolle integratie) is er nauwelijks, en het ziet er echt niet uit dat dit ooit gaat veranderen want we hebben een schitterend voorbeeld met onze Marokkanse- en Turkse medelanders. Leven grotendeels in hun eigen bubbel, zelfs nu we aangekomen zijn bij de 3e generatie.
Verder:
- In het centrum van de steden in de randstad hoor je al meer Engels dan Nederlands, expats doen maar weinig moeite om de taal te leren, oftwel niet bereid om te integreren. (verder weinig last van deze mensen)
- 30% regeling voor expats voor de eerste 5 jaar, is niets anders dan keiharde discriminatie. Ga daar maar eens mee concurreren op de woningmarkt als Hollandse timmerman, electricien of stucadoor.
- Asiel is dweilen met de kraan open, 40.000 per jaar, is over 10 jaar een stad als Den Haag erbij, grotendeels niet westerse allochtonen. Integratie zoals eerder benoemd, 0,0000 en 0. Veel zitten in de bijstand, zelfs na 8 jaar (zie Syriers). Tevens als je een bevolking hebt die krimpt terwijl de nieuwkomers dus gestaag groeien, hoe ziet Nederland er dan uit over 50 jaar? Het lukte in de jaren 60 al niet om de relatief kleine groep migranten te assimileren, laat staan over 50 jaar met huidige instroom cijfers.
Maar de felicitaties van anti-semiet Orban aan Wilderss horen we rechts niet over. Dat is wel weer navrant. Blijkbaar is de vijfde colonne alleen eng onder voorwaarden.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef damsco het volgende:
[..]
De vijfde colonne was zeer zichtbaar. Denk wel degelijk dat het impact heeft gehad.
Ik denk ook niet dat je bepaalde problemen moet ontkennen. Maar als ik dan het platteland meemaak, waar weinig buitenlanders lopen, maar wel veel racisme is..quote:Op woensdag 22 november 2023 23:52 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Zonder het migratie standpunt zou de PVV een marginale rol spelen of zelfs niet bestaan. Men herkent zich niet meer terug ik bepaalde delen van het land. Voorbeeld: Ik fietste deze ochtend naar werk, rij ik langs een lagere school waar een aantal vrienden van mij op hebben gezeten. Wat blijkt, geen Nederlander meer te bekennen, allemaal niet westerse allochtonen (Syriers en Oost Afrikanen) en vaders die de kinderen naar school brengen. Dan is het half 9, moeten deze mensen niet werken? Je ziet enorme verpaupering optreden waar deze mensen verblijven, sociale cohesie is ver te zoeken, omgang met Nederlanders is er nauwelijks. Van assimilatie (vereiste voor succesvolle integratie) is er nauwelijks, en het ziet er echt niet uit dat dit ooit gaat veranderen want we hebben een schitterend voorbeeld met onze Marokkanse- en Turkse medelanders. Leven grotendeels in hun eigen bubbel, zelfs nu we aangekomen zijn bij de 3e generatie.
Verder:
- In het centrum van de steden in de randstad hoor je al meer Engels dan Nederlands, expats doen maar weinig moeite om de taal te leren, oftwel niet bereid om te integreren. (verder weinig last van deze mensen)
- 30% regeling voor expats voor de eerste 5 jaar, is niets anders dan keiharde discriminatie. Ga daar maar eens mee concurreren op de woningmarkt als Hollandse timmerman, electricien of stucadoor.
- Asiel is dweilen met de kraan open, 40.000 per jaar, is over 10 jaar een stad als Den Haag erbij, grotendeels niet westerse allochtonen. Integratie zoals eerder benoemd, 0,0000 en 0. Veel zitten in de bijstand, zelfs na 8 jaar (zie Syriers). Tevens als je een bevolking hebt die krimpt terwijl de nieuwkomers dus gestaag groeien, hoe ziet Nederland er dan uit over 50 jaar? Het lukte in de jaren 60 al niet om de relatief kleine groep migranten te assimileren, laat staan over 50 jaar met huidige instroom cijfers.
Deze is anders bij de pvv stemmerquote:Op woensdag 22 november 2023 23:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het plaatje is wel wat breder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |