Ik denk dat zoiets niet alleen bij haar weg komt.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En omdat VVD de deur open zette onder Dilan met pVV, wat rutte altijd strak tegenhield.
.
We hebben prachtig volk hier naartoe gehaald.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Een onwelvallige verkiezingsuitslag is inderdaad vergelijkbaar met een terreuraanslag waarbij duizenden doden vielen...
'Hoe kan de PVV 35 zetels gehaald hebben??'quote:Op donderdag 23 november 2023 00:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
We hebben prachtig volk hier naartoe gehaald.
Wel voor de landslide. Overigens vind ik het niet echt erg. Na zoveel openlijk antisemitisme en na zoveel jaren oppositie mag Wilders het dan maar eens gaan proberen.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat dat opeens een rol heeft gespeeld.
Afhankelijk van of ze onder hem wil dienen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:22 schreef Aloulu het volgende:
Gaat Geert nu de ouders van Dilan deporteren?![]()
![]()
![]()
Op donderdag 23 november 2023 00:22 schreef Nober het volgende:hoe kan het dat PvDa+groen + d66 even veel zetels hebben als wilders?quote:Open grenzen beleid.
Nederland en Duitsland wilden alles wat in Italië aanmeerden wel opvangen.
Huizen genoeg, nietwaar?
Het premierschap is een dingetje, maar verder zie ik best oplossingen. PVV hun anti-immigratie standpunten, VVD de voordeeltjes voor bedrijven en onddrnemers, terwijl bezuinigen op cultuur & ontwikkelingshulp vrijmaakt voor wat PVV/NSC symbool maatregelen. NSC heeft best wat punten die overlappen met of VVD of PVV dus dat zal ook wel loslopen.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dilan gaf al aan dat ze niet denkt dat de pvv een meerderheidskabinet gaat kunnen maken.
Wat is eigenlijk een oplossing waarbij er geen partijen op hun bek gaan bij hun achterban?
Premier van de vvd met Wilders die meedoet gaat ook raar vallen. Krijgt ie zijn vvd die d66 beleid uitvoerde quote meteen terug ook.
'Een fusie tussen 2 partijen en nog een derde partij hebben ongeveer een tegenovergestelde mening t.o.v. de grootste partij van Nederland, dus hoe kan dat?'quote:Op donderdag 23 november 2023 00:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
hoe kan het dat PvDa+groen + d66 even veel zetels hebben als wilders?
Die willen toch allemaal de grenzen open gooien.
Maar ben je er met die bezuinigingen op alleen cultuur en ontwikkelingshulp? Wilders gaat volgens mij uit van volledig stoppen en heeft verder vooral punten die geld kosten.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het premierschap is een dingetje, maar verder zie ik best oplossingen. PVV hun anti-immigratie standpunten, VVD de voordeeltjes voor bedrijven en onddrnemers, terwijl bezuinigen op cultuur & ontwikkelingshulp vrijmaakt voor wat PVV/NSC symbool maatregelen. NSC heeft best wat punten die overlappen met of VVD of PVV dus dat zal ook wel loslopen.
VVD niet, NSC niet, BBB weet ik niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
'Een fusie tussen 2 partijen en nog een derde partij hebben ongeveer een tegenovergestelde mening t.o.v. de grootste partij van Nederland, dus hoe kan dat?'
Ja behalve dat NSC, VVD, FvD, JA21, SGP en BBB ook in meer or mindere mate tegen open grenzen zijn.
De PVV stemmer wil met name dat er iets gedaan wordt aan immigratie. Nu is immigratie netto een kostenpost en stemt PVV al jaren economisch mee met de VVD, dus ik denk best dat die tot een compromis kunnen komenquote:Op donderdag 23 november 2023 00:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar ben je er met die bezuinigingen op alleen cultuur en ontwikkelingshulp? Wilders gaat volgens mij uit van volledig stoppen en heeft verder vooral punten die geld kosten.
Ook vraag ik me af of een vvd stemmer wel zit te wachten op pvv beleid.
Migratie moet je europees oplossen. Anders lukt het nooit.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:39 schreef MoreDakka het volgende:
Dit krijg je als je als gevestigde orde het thema migratie negeert. Veel media maakten dezelfde fout.
Ik ben er niet blij mee. Wilders en de PVV hebben ook geen oplossing voor het migratieprobleem.
We zullen het gaan zien waar de partijen consessies op willen gaan doen. Ik verwacht dat Wilders niet gaat aansturen op een nexit in ieder geval.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
VVD niet, NSC niet, BBB weet ik niet.
Sorry, maar de eerste 2 zijn sowieso voor sterker eu en meer samenwerken met de eu. voorstander van een sterke euro (VVD), sterk eu krijgsmacht (NSC)
Dat denk ik ook. Er is voor al die partijen veel te halen in een dergelijke samenwerking. Ik zou me alleen meer zorgen maken over al die nieuwelingen in een kabinet. Risico op LPF taferelen is groot.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het premierschap is een dingetje, maar verder zie ik best oplossingen. PVV hun anti-immigratie standpunten, VVD de voordeeltjes voor bedrijven en onddrnemers, terwijl bezuinigen op cultuur & ontwikkelingshulp vrijmaakt voor wat PVV/NSC symbool maatregelen. NSC heeft best wat punten die overlappen met of VVD of PVV dus dat zal ook wel loslopen.
Alsof stoppen met immigratie gaat lukken.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De PVV stemmer wil met name dat er iets gedaan wordt aan immigratie. Nu is immigratie netto een kostenpost en stemt PVV al jaren economisch mee met de VVD, dus ik denk best dat die tot een compromis kunnen komen
Dat kan prima door het hier een heel stuk minder aantrekkelijk te maken voor migranten. Dan gaan die opportunisten gewoon naar het volgende gekke Henkie land.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Alsof stoppen met immigratie gaat lukken.
Gedeeltelijk. Maar je moet eerst erkennen dat het een probleem is en dat het hele systeem compleet vastgelopen is. Daarna kun je als land best veel doen, sowieso het meer een probleem van andere landen maken. Dan past komt de EU een keer in actie.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Migratie moet je europees oplossen. Anders lukt het nooit.
Ik voorzie dat scenario best een grote kans hebben ja. Dingen als pensioen op je 65e zijn onbetaalbaar, maar een max aan asielzoekers of zelfs een stop levert puur geld op en zorgt bij de achterban voor veel lof.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Alsof stoppen met immigratie gaat lukken.
Standpunten uit het partijprogramma van wilders kosten veel geld en weinig raakvlakken met economisch beleid van de vvd.
Of gooien ze alles over boord om alleen wat migratie betreft hun zin te krijgen?
Probleem is dat Wilders niet als een Nederlands probleem ziet. Dus italie is hun probleem niet dat van ons, zeg maar.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Migratie moet je europees oplossen. Anders lukt het nooit.
Ik krijg steeds meer het idee dat jij een betaalde troll bent. Kan jij me eens aanwijzen waar welke partij dan ook aanhaalt om 'nederlanders van buitenlandse komaf uit huis te zetten'?quote:Op donderdag 23 november 2023 00:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Probleem is dat Wilders niet als een Nederlands probleem ziet. Dus italie is hun probleem niet dat van ons, zeg maar.
Maar denk dat coalitie over rechts vooral heel veel zwijgpunten gaat krijgen (eu, relaties rusland etc), en consensus vooral wordt gevonden in harder aanpak van criminelen, die bommen in Rotterdam.
Omzicht zal nooit akkoord gaan met nederlanders van buitenlandse afkomst uit hun huis zetten, maar wilders heeft gezegd dat boerenlandschappen ongerept moeten blijven, dus hoe gaan ze dit oplossen, boskappen dan maar?
Zoals ik al zei, met pvv beleid ben je vooral egoïstisch bezig. Dat wat niet uitkomt daar doen we maar gewoon niet aan. Ook al heeft dat gevolgen voor anderen. (Ook buiten migratie)quote:Op donderdag 23 november 2023 00:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Probleem is dat Wilders niet als een Nederlands probleem ziet. Dus italie is hun probleem niet dat van ons, zeg maar.
Maar denk dat coalitie over rechts vooral heel veel zwijgpunten gaat krijgen (eu, relaties rusland etc), en consensus vooral wordt gevonden in harder aanpak van criminelen, die bommen in Rotterdam.
Omzicht zal nooit akkoord gaan met nederlanders van buitenlandse afkomst uit hun huis zetten, maar wilders heeft gezegd dat boerenlandschappen ongerept moeten blijven, dus hoe gaan ze dit oplossen, boskappen dan maar?
Ik vraag me af hoeveel geld dat gaat schelen. (Wat doe je met de migranten die ons land inkomen bijvoorbeeld) en natuurlijk het overgrote deel van de migranten die geen vluchteling zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik voorzie dat scenario best een grote kans hebben ja. Dingen als pensioen op je 65e zijn onbetaalbaar, maar een max aan asielzoekers of zelfs een stop levert puur geld op en zorgt bij de achterban voor veel lof.
Uitspraken als 'kan niet' zijn natuurlijk onzin. Daar zijn mensen ook klaar mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |