M'n column vandaag op het plaatselijke sufferdje. Anarchisten unite......
De laatste keer dat een rooie de baas was in Het Torentje, waren we nog voor één gulden 25 in de olie.
1989, voor het urst op mun eige. In de Jan Haeckenhof. Midden in de stad. Zo as dè hiet in correct Bommels. Buitelanders die kome profitere kunne daar een voorbeeld aan neme. Lut staan buitelanders die hier kome aanmere, doordat en omdat we een havestad in Zaltbommel zijn, met kilo's zout van vroeger. Midden in het centrum van Bommel, in de stad zeggen we hier dus. Centrum klinkt niet rechts genoeg. En de Centra is failliet. Bij de Etos links afslaan, toen nog de Aldi, met Mariska als wegwijzer.
De Koningstraat in en dan het hofje links. Heerlijk Bommels hoffelijk. Al twee keer links, dat belooft wat. Ik woon er nog steeds. Inmiddels 34 jaar. Kan geen Sint Maartenstoren uit m'n raam meer zien. Maar goed, gelukkig hebben we de foto's nog. (voor de duidelijkheid, dat laatste was ironisch). (Het één na laatste ook). De rest moet je met een korreltje zout nemen. Alhoewel, dan heeft het er inpeperen geen nut. Hier ligt ook weer een nutteloze grap over Het Nut in het verschiet.
Geboren in het Sophiahofje en opgegroeid in de Vogelenzang, ook wel Peyton Place of de pudding buurt genoemd. Qua uitwijken verplicht naar de Buitentuin, zo snel mogelijk weg van de Steenweg.
Helaas had ik in de Vogelenzang last van een gruwelijk mooie jeugd. Ondanks gajes als: Wilrie Stevens (familie van luguber hedendaags tuig zoals Ferdy van der Stam en Jarno), Jantje Willikes, Ron de Schukelaar, Piet de Lub, Jan Vink, Walter van Hees, Truus van Eck, Peter Teunissen, John van Zanten, Giel Stevens, Hans en Cor Wijkhuizen, Hennie Hittinger en z'n criminele zonen, Koos van der Elshout, Aart van Veen, de familie Pellegrom en consorten.
Ik heb An de kneuter, m'n buurvrouw in de Vogelenzang, niet genoemd. De wereldster, de grootste Bommelaar van de laatste 100 jaar. Omdat men bezig is het slechtste boven te halen in het rijkste land ter wereld. Gelukkig zijn er 20 kapsalonnen in Bommel om je haar te kunnen blonderen. Meer dan de helft gerund door buitenlanders. Frans was op de run.
Herman.
P.S. Het trieste is dat PVV stemmers de ironie niet begrijpen.
BOTSAUTOO's
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !