Je leest de OP maar.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Doet Malou Petter wel de uitslagen op het scherm? Dan is er tenminste nog iets om naar uit te kijken..
quote:Printfout bij stembiljetten in Friese gemeente: zwarte streep door rondje van Ollongren
Op stembureau De Wâldsang in de gemeente Achtkarspelen in Friesland is een drukfout ontdekt in de stembiljetten. Door de fout stond een dikke zwarte streep door het vakje bij demissionair minister Kajsa Ollongren van D66.
De gemeente Achtkarspelen nam contact op met de Kiesraad om te controleren of het stembiljet wel geldig was. Ondertussen werd het stembureau uit voorzorg gesloten. De Kiesraad bevestigde uiteindelijk dat alle stembiljetten gewoon geldig zijn, waarna het stembureau weer is geopend.
De gemeente Achtkarspelen laat weten dat het om zo'n 8000 stembiljetten gaat die de drukfout bevatten.
Ik heb er ook zin in (en voel me daardoor echt een ouwe lul)quote:Op woensdag 22 november 2023 13:51 schreef Drekkoning het volgende:
Wijn in huis, hapjes en smeersels staan koud, ben klaar voor de drama vanavond
DENK wordt gepeild op zo'n drie zetels, dus ik denk niet dat we daar afscheid van kunnen nemen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:00 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
@:coco en ik zijn alvast present. Hopelijk kunnen we afscheid nemen van DENK, BIJ1 & BVNL
Stukje xG. @Calandquote:Op woensdag 22 november 2023 14:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
DENK wordt gepeild op zo'n drie zetels, dus ik denk niet dat we daar afscheid van kunnen nemen.
Je vergeet ja21quote:Op woensdag 22 november 2023 14:00 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
@:coco en ik zijn alvast present. Hopelijk kunnen we afscheid nemen van DENK, BIJ1 & BVNL
Hoger of lager dan in 2021?quote:
quote:In 2021 waren er ook landelijke verkiezingen, maar vanwege de coronapandemie kon er drie dagen gestemd worden en waren er andere bijzonderheden zoals onder meer een groter aantal briefstemmen. Om een goede vergelijking te maken is er daarom gekozen om de cijfers naast die van 2017 te leggen.
Toen waren er drie dagen, dat kan je dus niet vergelijken.quote:
Lees het artikel dan kan je het lezen. Maar in 2021 kon je over 3 dagen stemmen en is er veel per brief gestemd vanwege corona dus daarom vergelijken ze het met 2017.quote:
Even afwachten, wellicht zijn de linkse mensen nog aan het uitslapen.quote:
Opvallend wel. Maar 2017 was het in maart, misschien speelt de algemene drukte van de feestdagen nu wel een rol bij mensen?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:18 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Flink lager ook , in 2017 was het 33%
Dat verband zie ik niet zo. Wellicht dat meer mensen het vertrouwen een beetje kwijt zijn aangezien er vrij recent nog TK-verkiezingen zijn geweest. Maar misschien neemt het ook nog een sprint allemaal, het is ook wel tyfuskoud vandaag.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallend wel. Maar 2017 was het in maart, misschien speelt de algemene drukte van de feestdagen nu wel een rol bij mensen?
Had juist het gevoel dat door de enorme onvrede meer mensen gemotiveerd zijn te gaan stemmen, maar kan het mis hebben.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat verband zie ik niet zo. Wellicht dat meer mensen het vertrouwen een beetje kwijt zijn aangezien er vrij recent nog TK-verkiezingen zijn geweest. Maar misschien neemt het ook nog een sprint allemaal, het is ook wel tyfuskoud vandaag.
Elke verkiezingen is er enorme onvrede, al dan niet aangewakkerd door de partijen zelf.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had juist het gevoel dat door de enorme onvrede meer mensen gemotiveerd zijn te gaan stemmen, maar kan het mis hebben.
De NRC heeft hier net een artikel over online gezet.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke verkiezingen is er enorme onvrede, al dan niet aangewakkerd door de partijen zelf.
Als je ontevreden bent kan je op een andere partij stemmen. Als je er helemaal geen vertrouwen meer in hebt heeft stemmen natuurlijk ook geen zin. Denk dat je het zo moet zien en de laatste jaren is het vertrouwen in de politiek en overheid wel flink gedaald.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had juist het gevoel dat door de enorme onvrede meer mensen gemotiveerd zijn te gaan stemmen, maar kan het mis hebben.
Cijfers vallen tot nu toe lager uit. Ik was naïef en dacht dat mensen nu wel extra gemotiveerd waren, zeker nu er ook een nek aan nek race is.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |