abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211363010
Maar hoe gaat het nu eigenlijk met Baudet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 20 november 2023 @ 21:05:18 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211363015
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 21:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De zgn "Romeo's"? ;)
Ja! Ik kon effe niet op de naam komen, dank je!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 20 november 2023 @ 21:05:44 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211363018
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:02 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nah laten we uit respect voor Baudet dit keer geen Godwin doen.
Tots ent prejurs.
  maandag 20 november 2023 @ 21:05:45 #104
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211363019
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:02 schreef Gunnter het volgende:
En AIVD maar telkens beweren dat alleen extreemrechts extremisme het gevaar zou zijn voor de rechtstaat. Nou nee dus. Het zijn wederom de non-binaire flikkertjes op links.
Wat een onzin
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_211363024
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100077284_95bb32d3

Wtf, Antifamongooltje met zijn Pim Fortuyn is dood jasje 8)7
  maandag 20 november 2023 @ 21:06:30 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211363026
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:04 schreef tesssssssss het volgende:
Maar hoe gaat het nu eigenlijk met Baudet?
Hij heeft een Jip en Janneke pleister gehad. En een kusje op het wondje van een knappe verpleegster
  maandag 20 november 2023 @ 21:07:37 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211363034
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:06 schreef tralalala het volgende:

Het klopt wel wat er op het jasje staat.
  maandag 20 november 2023 @ 21:08:29 #108
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211363047
quote:
84s.gif Op maandag 20 november 2023 21:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daar kon LA Style toentertijd nog een puntje aan zuigen, al heeft de realiteit ze inmiddels geholpen.
  maandag 20 november 2023 @ 21:08:46 #109
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211363051
quote:
84s.gif Op maandag 20 november 2023 21:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hij heeft een Jip en Janneke pleister gehad. En een kusje op het wondje van een knappe verpleegster
Wat een kut reactie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211363052
https://www.rtvnoord.nl/n(...)lag-op-onze-vrijheid

Geschokte reacties op aanval Baudet: 'Een aanslag op onze vrijheid'

© RTV Noord
Zo'n uur na de aanval op Baudet in de binnenstad van Groningen, zit de schrik er bij de omstanders nog goed in. 'Er is zojuist een aanslag gepleegd op onze vrijheid', zegt een jongeman met een Forum voor Democratie-sjaal om zijn nek.
Twee jongens, die in het café waren toen Thierry Baudet werd aangevallen, vertellen wat ze hebben gezien. Ze willen niet bij naam genoemd worden: 'Of je nou links of rechts bent, het is niet normaal om iemand zo aan te vallen.'
Zijn kameraad vult hem aan: 'Er was een hele fijne sfeer, totdat iemand besloot om tijdens het bloemen uitreiken een bierflesje te pakken en Thierry voor zijn kop te rammen. Het was een aanslag. Ik schrok er heel erg van'.
Ooggetuigen laten foto's zien van een jongen die tegen de muur wordt gedrukt door twee politieagenten. 'Hij leek minderjarig', vertelt een van de jongens. 'Hij leek wel veertien.'
Niet veel later worden de mannen gesommeerd om verder niet met de pers te praten. Nadat de lijnen met Den Haag zijn gelegd, willen enkele partijprominenten op persoonlijke titel meer kwijt. De fractievertegenwoordiger stelt dat het niet om een eenmansactie gaat, maar om een groep.
Hij laat foto's zien van een groep mensen die voor het politiebureau aan de Rademarkt staan. 'Dit is aangestuurd, net zoals in Gent', stelt hij.

Landelijke reacties
Ook landelijke politici reageren ontstemd op de aanval. 'Absoluut en volledig onacceptabel', noemt Pieter Omtzigt van Nieuw Sociaal Contract de aanval. 'Dit raakt de democratie hard. We lijken niets geleerd te hebben van 2002 en Pim Fortuyn.'
Minister-president Mark Rutte noemt het 'totaal onacceptabel'. 'Ik zei het eerder en herhaal het nu stevig: van politici blijf je af. Altijd.' Frans Timmermans van GroenLinks/PvdA: 'In een democratie bestrijden we elkaar met woorden en deze aanval valt op geen enkele manier te rechtvaardigen.'

Mirjam Bikker van ChristenUnie is geschrokken van de aanval. 'Onuitstaanbaar en onacceptabel. Blijf van politici af. Ook als je het oneens bent, dat is juist waarom we een democratie zijn.' 'Walgelijke en laffe aanval', noemt Caroline van de Plas, voorvrouw van de BBB, het incident. 'Geweld is onacceptabel.'
'Er gaat iets goed mis in onze democratie als we zo met elkaar omgaan', schrijft GroenLinks/PvdA-fractievoorzitter Jesse Klaver. 'je mag het oneens zijn, maar gebruik daarvoor woorden en argumenten.' Lillian Marijnissen van de SP sluit zich daarbij aan: 'In de politiek voeren we een ideeënstrijd met woorden, maar nooit met geweld.'
Geert Wilders (PVV): 'Beveilig die man eindelijk voldoende.' CDA-leider Henri Bontenbal spreekt van een 'laffe en stompzinnige daad. Elke vorm van geweld is een aanval op onze democratie.' 'Afschuwelijk', vindt Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren. 'Ik hoop dat de verwondingen niet ernstig zijn.'

Bierflesje
Thierry Baudet was eerder op de avond in een café aan het Gedempte Zuiderdiep in Groningen, toen hij door een aanwezige meerdere keren geslagen werd met een bierflesje. Hij is naar het UMCG gebracht.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211363059
Voor ik op baardmans zijn lijstje ondeugende mensen kom te staan wil ik graag uitspreken dat vanavond weer een nieuw dieptepunt is. Zowel de linker als de rechter flank zijn al een paar jaartjes aan het ontsporen en het is wachten tot iemand een kogel kopt. Daar gaat het land niet gezelliger van worden en ik hoop dat we allemaal de vriend of kennis durven aan te spreken als zijn/haar gedachten richting geweld gaan.
pi_211363062
quote:
84s.gif Op maandag 20 november 2023 21:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er stond 'Alle slachtoffers van Breivik zijn dood' klopt het ook wat er op staat |:(
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 21:09:38 #113
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211363065
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar kon LA Style toentertijd nog een puntje aan zuigen, al heeft de realiteit ze inmiddels geholpen.
Godver, daar zat ik net op te zoeken _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211363067
quote:
84s.gif Op maandag 20 november 2023 20:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Pleister erop en een kusje tegen de traantjes en weer door.
De geest van de bereidheid en het daadwerkelijk toepassen van bruut geweld tegen politici krijg je niet zomaar terug in de fles.

Ik neem aan dat als het al om een minderjarige gaat, dat hij uitgebreid psychisch onderzocht en zo nodig gedwongen behandeld zal worden. Daarnaast neem ik ook aan dat het uitvoerig zal worden onderzocht of er nog meer mensen bij betrokken zijn geweest en zo ja, dat deze mensen ook strafrechtelijk vervolgd en passend gestraft zullen worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_211363073
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:06 schreef tralalala het volgende:

Op fok zijn ondertussen ook veel voorstanders van geweld te vinden puur omdat iemand een andere mening heeft.

Vroeger dacht men dat extreem rechts gevaarlijk was maar links blijkt veel gewelddadiger te zijn.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  maandag 20 november 2023 @ 21:10:16 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211363074
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:08 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)lag-op-onze-vrijheid

Geschokte reacties op aanval Baudet: 'Een aanslag op onze vrijheid'

© RTV Noord
Zo'n uur na de aanval op Baudet in de binnenstad van Groningen, zit de schrik er bij de omstanders nog goed in. 'Er is zojuist een aanslag gepleegd op onze vrijheid', zegt een jongeman met een Forum voor Democratie-sjaal om zijn nek.
Twee jongens, die in het café waren toen Thierry Baudet werd aangevallen, vertellen wat ze hebben gezien. Ze willen niet bij naam genoemd worden: 'Of je nou links of rechts bent, het is niet normaal om iemand zo aan te vallen.'
Zijn kameraad vult hem aan: 'Er was een hele fijne sfeer, totdat iemand besloot om tijdens het bloemen uitreiken een bierflesje te pakken en Thierry voor zijn kop te rammen. Het was een aanslag. Ik schrok er heel erg van'.
Ooggetuigen laten foto's zien van een jongen die tegen de muur wordt gedrukt door twee politieagenten. 'Hij leek minderjarig', vertelt een van de jongens. 'Hij leek wel veertien.'
Niet veel later worden de mannen gesommeerd om verder niet met de pers te praten. Nadat de lijnen met Den Haag zijn gelegd, willen enkele partijprominenten op persoonlijke titel meer kwijt. De fractievertegenwoordiger stelt dat het niet om een eenmansactie gaat, maar om een groep.
Hij laat foto's zien van een groep mensen die voor het politiebureau aan de Rademarkt staan. 'Dit is aangestuurd, net zoals in Gent', stelt hij.
Landelijke reacties
Ook landelijke politici reageren ontstemd op de aanval. 'Absoluut en volledig onacceptabel', noemt Pieter Omtzigt van Nieuw Sociaal Contract de aanval. 'Dit raakt de democratie hard. We lijken niets geleerd te hebben van 2002 en Pim Fortuyn.'
Minister-president Mark Rutte noemt het 'totaal onacceptabel'. 'Ik zei het eerder en herhaal het nu stevig: van politici blijf je af. Altijd.' Frans Timmermans van GroenLinks/PvdA: 'In een democratie bestrijden we elkaar met woorden en deze aanval valt op geen enkele manier te rechtvaardigen.'

Mirjam Bikker van ChristenUnie is geschrokken van de aanval. 'Onuitstaanbaar en onacceptabel. Blijf van politici af. Ook als je het oneens bent, dat is juist waarom we een democratie zijn.' 'Walgelijke en laffe aanval', noemt Caroline van de Plas, voorvrouw van de BBB, het incident. 'Geweld is onacceptabel.'
'Er gaat iets goed mis in onze democratie als we zo met elkaar omgaan', schrijft GroenLinks/PvdA-fractievoorzitter Jesse Klaver. 'je mag het oneens zijn, maar gebruik daarvoor woorden en argumenten.' Lillian Marijnissen van de SP sluit zich daarbij aan: 'In de politiek voeren we een ideeënstrijd met woorden, maar nooit met geweld.'
Geert Wilders (PVV): 'Beveilig die man eindelijk voldoende.' CDA-leider Henri Bontenbal spreekt van een 'laffe en stompzinnige daad. Elke vorm van geweld is een aanval op onze democratie.' 'Afschuwelijk', vindt Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren. 'Ik hoop dat de verwondingen niet ernstig zijn.'

Bierflesje
Thierry Baudet was eerder op de avond in een café aan het Gedempte Zuiderdiep in Groningen, toen hij door een aanwezige meerdere keren geslagen werd met een bierflesje. Hij is naar het UMCG gebracht.

[ twitter ]
Daar heeft Mark gelijk in, al wil ik er aan toevoegen, dat je van iedereen af hoort te blijven, zeker als je het niet met die gene eens bent, zo doe je dat als zelfrespecterend mens.
  maandag 20 november 2023 @ 21:10:44 #117
438527 MissButterflyy
pi_211363078
Hij zag er minderjarig uit hè, hoeft het niet te zijn geweest.
pi_211363083
quote:

[..]
Was gedebunked door Holy Noise :P
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 21:11:31 #119
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211363087
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:10 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Op fok zijn ondertussen ook veel voorstanders van geweld te vinden puur omdat iemand een andere mening heeft.

Vroeger dacht men dat extreem rechts gevaarlijk was maar links blijkt veel gewelddadiger te zijn.
Stevige beschuldiging. Hoop voor je dat je hem hard kan maken.
  maandag 20 november 2023 @ 21:11:54 #120
438527 MissButterflyy
pi_211363093
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:10 schreef DjDaano het volgende:

[..]

Geweld goedkeuren is gevaarlijk, dat links of rechts er steeds bijhalen is dodelijk vermoeiend.
Helaas heb je veel rotte appels, overal.
  maandag 20 november 2023 @ 21:12:10 #121
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211363100
Ben benieuwd hoeveel stemmen hij hiermee wint onder de jeugd.. Pim kreeg het ook voor elkaar om mijn stem te krijgen nadat ie vermoord was... anders was het CDA geworden want vond hem (iets) te extreem.

Zo'n populist kan dit soort shit goed gebruiken bij lui die amper levenservaring hebben.
The name is Putler, Vladimir Putler
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 21:12:13 #122
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211363103
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 21:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Was gedebunked door Holy Noise :P
_O- _O-
  maandag 20 november 2023 @ 21:12:36 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211363108
quote:

[..]
De Godfather of Soul en Minister of the New New Super Heavy Funk, James Brown, never dies. Broer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 21:12:50 #124
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211363112
quote:
9s.gif Op maandag 20 november 2023 21:09 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Als er stond 'Alle slachtoffers van Breivik zijn dood' klopt het ook wat er op staat |:(
Nee, er zijn er nog een hoop in leven.
  maandag 20 november 2023 @ 21:13:26 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211363121
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar heeft Mark gelijk in, al wil ik er aan toevoegen, dat je van iedereen af hoort te blijven, zeker als je het niet met die gene eens bent, zo doe je dat als zelfrespecterend mens.
Helemaal eens met Mark. Laten we hopen dat FvD dit goede voorbeeld volgt en niet meer gaan dreigen in de kamer als ze het niet eens zijn met iemand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')