Hoe concreet? Gewoon uit het vliegtuig gooien?quote:Op maandag 20 november 2023 18:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Gewoon die mensen is terugsturen, niet op de normale manier? geen paspoort? de groeten!
Dat is nu wel weer duidelijk ja. Allemaal heel hysterisch doen en uiteindelijk gaan we gewoon weer door het midden.quote:Op maandag 20 november 2023 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was vanaf een paar weken geleden al wel duidelijk dat het gewoon neer zou komen op VVD, GL, NSC en dan hoogstwaarschijnlijk D66 erbij. Ik weet dat ze allemaal hebben gezegd liever niet met een bepaalde andere partij samen te werken, maar als puntje bij paaltje komt wordt het gewoon die coalitie.
Eens. Ik zou liever eens een kabinet zonder de VVD zien, maar een kabinet PvdA/GL-VVD-NSC met Timmermans als premier heb ik ook niet echt problemen mee. Zeker omdat NsC op sociaal vlak toch best naar links wil en dingen als klimaat en stikstof gewoon altijd moeten, welk kabinet er ook zit.quote:Op maandag 20 november 2023 19:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Voor PVDA zou de laatste peiling fantastisch zijn. Helemaal als grootste partij kan rechts er eigenlijk niet omheen en krijgen we gewoon weer het zoveelste middenkabinet.
Er zijn wel meer rechtse kabinetten geweest. Die experimenten waren met doorgeslagen rechts, nogal wiedes dat die rap mislukken.quote:Op maandag 20 november 2023 19:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is nu wel weer duidelijk ja. Allemaal heel hysterisch doen en uiteindelijk gaan we gewoon weer door het midden.
Een rechts kabinet zal wel bij 2 experimenten van een paar maanden (2002 en 2010) blijven.
Het is een paar keer gebeurd in het verleden dat PvdA de grootste werd en niet in de regering kwam.quote:Op maandag 20 november 2023 19:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Voor PVDA zou de laatste peiling fantastisch zijn. Helemaal als grootste partij kan rechts er eigenlijk niet omheen en krijgen we gewoon weer het zoveelste middenkabinet.
Ja, wat een succes was dat.quote:Op maandag 20 november 2023 19:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Een rechts kabinet zal wel bij 2 experimenten van een paar maanden (2002 en 2010) blijven.
Ben er ook niet dol op nee. Daarnaast snap ik niet zo waarom hij deze campagne zo ver naar rechts ging.quote:Op maandag 20 november 2023 19:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de manier van praten van Omtzigt zoo vervelend. Maakt het echt lastig goed te luisteren naar waar hij zegt.
Balkenende III (CDA / VVD) , Lubbers I en 2 (CDA/VVD), Van Agt 1 (CDA/VVD)quote:Op maandag 20 november 2023 19:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is nu wel weer duidelijk ja. Allemaal heel hysterisch doen en uiteindelijk gaan we gewoon weer door het midden.
Balkenende III was toch met D66 erbij?quote:Op maandag 20 november 2023 19:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Balkenende III (CDA / VVD) , Lubbers I en 2 (CDA/VVD), Van Agt 1 (CDA/VVD)
Nee, dat was Balkenende 2quote:Op maandag 20 november 2023 19:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Balkenende III was toch met D66 erbij?
De andere paar heb je zeker gelijk in ja, maar zijn wel heel erg lang geleden.
Onder Pechtold was D66 op zijn rechtst ooit. Niet conservatief, wel heel erg rechts, vrijwel gelijk aan VVD.quote:Op maandag 20 november 2023 19:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Balkenende III was toch met D66 erbij?
De andere paar heb je zeker gelijk in ja, maar zijn wel heel erg lang geleden.
Grappig, je hebt gelijk ja. Hoe liepen al die rechtse kabinetten trouwens? Heb jij daar inzicht in?quote:
Dat durft ik niet te zeggen. Mijn interesse in de politiek begon pas rond 2008.quote:Op maandag 20 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Grappig, je hebt gelijk ja. Hoe liepen al die rechtse kabinetten trouwens? Heb jij daar inzicht in?
(Als je een linkse stemmer bent zul je waarschijnlijk zeggen dat het slecht liep maar doe een objectieve poging.)
Als jij vvd stemt stem ik BBB. Ik wil liever geen vvd stemmenquote:Op maandag 20 november 2023 19:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja het kan ook zijn dat de VVD nu toch nog weer een paar extra zetels pakt omdat veel rechtse kiezers echt geen zin hebben in een grote PVDA.
Mijn keuze wordt hierdoor in ieder geval beïnvloed om toch maar weer VVD te stemmen.
Voor het bedrijfsleven dus. Tja even los van je politieke voorkeur was de tijd dat zowel CDA als VVD groot waren voor de rechtse kiezer natuurlijk aanzienlijk voordeliger dan de tijd waarbij Wilders en Baudet elke keer 30 zetels wegkapen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onder Pechtold was D66 op zijn rechtst ooit. Niet conservatief, wel heel erg rechts, vrijwel gelijk aan VVD.
Ik weet het ook niet meer, vrees weer een vervelende dag met juichende Timmermans woensdag.quote:Op maandag 20 november 2023 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij vvd stemt stem ik BBB. Ik wil liever geen vvd stemmen
Ach boeiend, het is een pyrusoverwinning als ie zou winnen. Zolang de 4 overige maar in de 80 zetels zitten durf ik de uitdaging wel aan at ze het halen..quote:Op maandag 20 november 2023 20:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet meer, vrees weer een vervelende dag met juichende Timmermans woensdag.
Samen met BBB om de eerste kamer ook sterk te hebben.quote:Op maandag 20 november 2023 20:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach boeiend, het is een pyrusoverwinning als ie zou winnen. Zolang de 4 overige maar in de 80 zetels zitten durf ik de uitdaging wel aan at ze het halen..
Z'n hersenen gaan sneller dan zijn mond.quote:Op maandag 20 november 2023 19:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de manier van praten van Omtzigt zoo vervelend. Maakt het echt lastig goed te luisteren naar waar hij zegt.
Van mij mag je het denken, maar schat jij echt de kans groter dan 3% in dat VVD en NSC liever met PVV en BBB gaan dan met PvdA/GL? Lijkt me eigenlijk uitgesloten, al halen die 4 samen meer dan 80 zetels.quote:maandag 20 november 2023 20:04 schreef phpmystyle het volgende:[/b]
[..]
Ach boeiend, het is een pyrusoverwinning als ie zou winnen. Zolang de 4 overige maar in de 80 zetels zitten durf ik de uitdaging wel aan at ze het halen..
Van mij mag je het denken, maar schat jij echt de kans groter dan 3% in dat VVD en NSC liever met PVV en BBB gaan dan met PvdA/GL? Lijkt me eigenlijk uitgesloten, al halen die 4 samen meer dan 80 zetels.quote:Op maandag 20 november 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:
maandag 20 november 2023 20:04 schreef phpmystyle het volgende:[/b]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |