abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211363104
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 20:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je iets geeft om de mensen die gekidnapped zijn wel ja. Op die manier krijg je ze vrij, op de huidige manier worden ze vermoord.
Valt er met Hamas iets te onderhandelen? Er is niets wat ze gegeven kan worden en Hamas laat maar een kant van zichzelf zien en dat is de meest gruwelijke barbaarse kant die er is. Israël valt daar per definitie niks in te verwijten
pi_211363149
quote:
18s.gif Op maandag 20 november 2023 21:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Leuk denktrant..... waar is jouw bewijs dat er 10.000 burgers dood zijn ?

Reuters, AP, Al Jazeera, Amnesty, Artsen Zonder Grenzen etc.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 20 november 2023 @ 21:16:34 #213
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211363168
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Reuters, AP, Al Jazeera, Amnesty, Artsen Zonder Grenzen etc.
Ik vroeg om bewijs en niet om een rijtje organisaties die graag hamas reciteren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211363174
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Laten we voorop stellen dat de Hamas strijders die op 7 oktober de aanslag hebben uitgevoerd zover ik weet allemaal vermoord of opgepakt zijn. Daarnaast zeg ik duidelijk dat Israël de gaten in hun defensie moeten dichten en moeten leren van wat er fout is gegaan. Dus hoe je daaruit concludeert uit mijn post dat ze "maar moeten buigen voor terreur" is mij een raadsel.

Daarbij merk ik dat je Hamas, Palestina en alle Palestijnen vereenzelvigd. Dat maakt de discussie onmogelijk.
'Palestina' heb ik het niet over gehad, dat bestaat niet eens. En dat de grenzen tussen wat Hamas is en wat de Palestijnse burgers nogal vaag zijn is ook een feit. Talloze burgers hebben op 7 oktober meegeholpen met het martelen en plunderen of men stond te juichen in de straten toen de lichamen als trofeeën werden rondgereden.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Die zijn toch ook gewoon vermoord? En je wilt die gegijzelden toch levend terug of niet?

Ik merk dat veel mensen hier niet rationeel denken en vooral uit wraakgevoelens en ego de acties van Israël goed vinden. Straks zijn de meeste gegijzelden dood, 10.000+ dode Palestijnse burgers en het Hamas gedachtegoed nog springlevend en zelfs sterker dan ooit. Gefeliciteerd met je mannelijkheid en ego.
Het lijkt er vooral op dat je zelf moeite hebt met rationeel denken gezien de voorstellen die je doet. Jij geeft letterlijk aan dat Hamas gewoon op de plek mag blijven. Dat je ook denkt dat dit maar iets met 'wraak' te maken heeft, benadrukt dat je er helemaal niets van begrijpt. Het draait jou dan eigenlijk ook alleen maar om de Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211363175
Hamas-bestuur in Gaza meldt inmiddels 13.300 doden

De Palestijnse terreurbeweging Hamas, die in de Gazastrook de touwtjes in handen heeft, zegt dat er inmiddels meer dan 13.300 doden zijn gevallen door de Israëlische bombardementen op de dichtbevolkte kuststrook. Daaronder zouden ruim 5600 kinderen en 3550 vrouwen zijn. De getallen zijn niet onafhankelijk te verifiëren.

Meer dan 31.100 mensen zijn door de aanvallen gewond geraakt, aldus de melding. Het is niet bekend waar deze schatting op is gebaseerd. De gezondheidsdiensten in de strook stelden eerder al dat ze de tel niet meer bij konden houden. Mede door de afgesloten of gebrekkige communicatiemiddelen, kan vaak niet meer worden vastgesteld hoeveel mensen het slachtoffer zijn geworden van inslagen van bommen of raketten. Ook is het bergen of ophalen van slachtoffers door de bombardementen erg moeilijk geworden.

Over de Hamas doden hoor je niets.
pi_211363177
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Valt er met Hamas iets te onderhandelen? Er is niets wat ze gegeven kan worden en Hamas laat maar een kant van zichzelf zien en dat is de meest gruwelijke barbaarse kant die er is. Israël valt daar per definitie niks in te verwijten
Israël heeft meer bloed vergoten en gruwelijkheden verricht dan Hamas. Dat is vrij duidelijk. De beelden van babylijken liegen er niet om.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363187
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Eens. Maar bij de gevolgacties van Israël ook.
En gezien de dodenaantallen en de duur helaas nog meer dan 7 oktober.
Ik huiver helemaal niet bij wat Israël doet. Het is oorlog en ja, dan gaat er wel eens iemand dood. Ik kijk dagelijks filmpjes van de oorlog in Oekraïne. Dat is wel even van een andere orde dan Gaza. Maar ja, het is Israël en dan willen mensen graag zeiken he.
pi_211363212
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Israël heeft meer bloed vergoten en gruwelijkheden verricht dan Hamas. Dat is vrij duidelijk. De beelden van babylijken liegen er niet om.
Hele bijzondere visie, maar dit klopt natuurlijk niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211363235
Veel Israëliërs staan ook te juichen, te zingen en dansen bij het doden van Palestijnen overigens. Ook wordt er genocide op Arabieren gepropageerd. De filmpjes dolen overal op het internet rond.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 20 november 2023 @ 21:20:16 #220
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211363237
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik huiver helemaal niet bij wat Israël doet. Het is oorlog en ja, dan gaat er wel eens iemand dood. Ik kijk dagelijks filmpjes van de oorlog in Oekraïne. Dat is wel even van een andere orde dan Gaza. Maar ja, het is Israël en dan willen mensen graag zeiken he.
Hoezo is Oekraïne van een andere orde? Ik kijk verder trouwens niet de filmpjes.
Je ziet dan meer van het battlefield?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211363240
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 21:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hele bijzondere visie, maar dit klopt natuurlijk niet.
Het is een feit. Daar valt niet eens over te discussiëren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363243
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
https://www.theguardian.c(...)qatar-prime-minister
pi_211363264
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is een feit. Daar valt niet eens over te discussiëren.
Als het al niet klopt, kan het ook geen feit zijn.
  maandag 20 november 2023 @ 21:23:19 #224
438527 MissButterflyy
pi_211363281
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Aan Palestijnse zijde zijn toch echt meer doden gevallen, nu en in het verleden.
pi_211363283
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is een feit, ongeacht of je vindt dat het klopt of niet. Ik ben niet geïnteresseerd in je persoonlijke perspectief. Het zijn gewoon keiharde cijfers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363290
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik vroeg om bewijs en niet om een rijtje organisaties die graag hamas reciteren.
Wat voor bewijs wil je? Een video op X? We zijn er allemaal zelf niet bij dus moeten het hebben van derden... en dan vind ik die ik noemde toch wel de meest betrouwbare.
pi_211363295
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:04 schreef Mylene het volgende:
Media Israël: deal over vrijlating zeventig gijzelaars op handen
Volgens Israëlische media is een deal nabij over de vrijlating van zeventig door Hamas in de Gazastrook gegijzelde personen. In ruil daarvoor zou Israël enkele honderden Palestijnse gevangenen moeten laten gaan, meldt de Israëlische zender Kanaal 13. De overeenkomst zou de komende dagen worden afgerond.

De Amerikaanse president Joe Biden heeft eveneens duidelijk gemaakt dat hij binnenkort een akkoord verwacht over de vrijlating van gijzelaars. Hij kreeg de vraag of een deal nabij is. "Ja", zei hij. Hij benadrukte dat hij er verder niets over kan zeggen.
Maar dan blijven er nog zo’n 80 over, vast mannen.
pi_211363313
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoezo is Oekraïne van een andere orde? Ik kijk verder trouwens niet de filmpjes.
Je ziet dan meer van het battlefield?
Qua verwoesting van steden, oorlogsmateriaal en mensenlevens is Oekraïne echt van een andere orde ja. Wat dat betreft is het voor Israël gunstig dat Hamas niet beschikt over zware wapens.
Maar om een voorbeeld te geven: Russische artillerie legt gewoon random hele steden in puin. Gebruiken sinds kort clusterbommen van 500 pond (dacht ik) die over een groot gebied in 1 klap alles om zeep helpen.
Israël doet dat niet, die bestoken nog altijd selectief hun doelen.
  maandag 20 november 2023 @ 21:26:05 #229
438527 MissButterflyy
pi_211363315
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:24 schreef Mylene het volgende:

[..]
Maar dan blijven er nog zo’n 80 over, vast mannen.
Hoe bedoel je?
pi_211363318
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Meer gruwelijkheden dan Hamas lijkt me niet. Alleen al het feit dat Hamas geen enkel doel nastreeft, toch expres burgers afslacht om daarna bewust tussen Palestijnse kinderen te verschuilen maakt Hamas in alle daden gruwelijker dan wie of wat dan ook.
pi_211363345
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Vrouwen en kinderen eerst vrij, tenminste dat hoop ik.
  maandag 20 november 2023 @ 21:29:06 #232
438527 MissButterflyy
pi_211363348
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Meer gruwelijkheden dan Hamas lijkt me niet. Alleen al het feit dat Hamas geen enkel doel nastreeft, toch expres burgers afslacht om daarna bewust tussen Palestijnse kinderen te verschuilen maakt Hamas in alle daden gruwelijker dan wie of wat dan ook.
Ze zien zichzelf toch als vrijheidsstrijders?
Wordt alleen maar meer een zooitje en ellende voor iedereen door ze.
Aandacht krijgen ze er wel mee. Alleen niet op de goede manier. Ik snap het ook niet.
pi_211363363
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het platbombarderen van woonwijken en scholen, afsluiten van 2 miljoen inwoners van gas, water licht en het opjagen en doden van vrouwen, kinderen of vluchtende mensen. Tja.. het is maar wat je onder minder gruwelijk verstaat. Wees er maar trots op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363369
Wat ook kan, kindjes hun fiets afpakken.

https://www.instagram.com(...)hid=ZDBjMWI0ZjMxOQ==
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363391
Twaalf personen zijn omgekomen bij een aanval op het Indonesische ziekenhuis in de Gazastrook. Dat meldt het door Hamas gecontroleerde ministerie van Volksgezondheid. Ook wereldgezondheidsorganisatie WHO maakt melding van de aanval. Het ziekenhuis in het noorden van het kustgebied wordt volgens nieuwszender Al Jazeera omsingeld door Israëlische tanks.
Het ministerie in de Gazastrook meldt ook dat er tientallen gewonden zijn. Onder de omgekomen personen zijn patiënten en hun begeleiders, laat een zegsman weten. In het ziekenhuis zitten volgens hem in totaal circa zevenhonderd mensen. WHO-baas Tedros Adhanom Ghebreyesus zegt in een verklaring "geschokt" te zijn over het incident. Ook Indonesië, dat het ziekenhuis heeft gebouwd, heeft de aanval veroordeeld.
De Israëlische strijdkrachten hebben tegen persbureau Reuters gezegd dat ze onder vuur zijn genomen "door terroristen vanuit het ziekenhuis".
Het gezondheidsministerie van Hamas is in gesprek met het Rode Kruis over de evacuatie van de patiënten uit het Indonesische ziekenhuis, schrijft de Israëlische krant Haaretz. De gezondheidsautoriteiten zeggen nog te wachten op garanties van de Israëliërs dat de patiënten veilig kunnen worden weggehaald.
  maandag 20 november 2023 @ 21:33:04 #236
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211363393
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
Wat ook kan, kindjes hun fiets afpakken.

https://www.instagram.com(...)hid=ZDBjMWI0ZjMxOQ==
Dat valt toch wel mee, Hamas had bij een Israelisch kind waarschijnlijk gewoon het hoofd eraf gehakt. Dat is ook precies het verschil.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 20 november 2023 @ 21:34:09 #237
438527 MissButterflyy
pi_211363404
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:28 schreef Mylene het volgende:

[..]
Vrouwen en kinderen eerst vrij, tenminste dat hoop ik.
Ja, dat hoop ik ook.

Ik heb een paar dagen geleden ergens gelezen dat het ging om een ruiling met Palestijnse vrouwen en kinderen die in Israël gevangen zitten. En dan waarschijnlijk een ruiling met Israëlische vrouwen en kinderen die door Hamas gegijzeld zijn.
pi_211363421
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat valt toch wel mee, Hamas had bij een Israelisch kind waarschijnlijk gewoon het hoofd eraf gehakt. Dat is ook precies het verschil.
Wil je nu dat ik met beelden van talloze dode Palestijnse kinderen kom? Geen greintje mededogen heb je? Niets?

Werkelijk echt te zot voor woorden dat er mensen zijn die denken dat dit nog iets weg heeft van een proportionele reactie op de gebeurtenissen van 7 oktober.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363456
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het platbombarderen van woonwijken en scholen, afsluiten van 2 miljoen inwoners van gas, water licht en het opjagen en doden van vrouwen, kinderen of vluchtende mensen. Tja.. het is maar wat je onder minder gruwelijk verstaat. Wees er maar trots op.
Het is Hamas zelf die bewust hun burgers als menselijk schild gebruikt, dat is op zichzelf al een oorlogsmisdaad. Om dan vervolgens de schuld daarvan bij Israël te leggen is de werkelijkheid omdraaien. Daarnaast heeft het Israëlische leger geen vluchtende mensen onder vuur genomen.
  maandag 20 november 2023 @ 21:39:22 #240
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211363467
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Aan Palestijnse zijde zijn toch echt meer doden gevallen, nu en in het verleden.
Dat betekent alleen maar dat je minder competent in het oorlogvoeren bent, zegt niks over de morele juistheid van je zaak.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')