Valt er met Hamas iets te onderhandelen? Er is niets wat ze gegeven kan worden en Hamas laat maar een kant van zichzelf zien en dat is de meest gruwelijke barbaarse kant die er is. Israël valt daar per definitie niks in te verwijtenquote:Op maandag 20 november 2023 20:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je iets geeft om de mensen die gekidnapped zijn wel ja. Op die manier krijg je ze vrij, op de huidige manier worden ze vermoord.
Reuters, AP, Al Jazeera, Amnesty, Artsen Zonder Grenzen etc.quote:Op maandag 20 november 2023 21:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leuk denktrant..... waar is jouw bewijs dat er 10.000 burgers dood zijn ?
Ik vroeg om bewijs en niet om een rijtje organisaties die graag hamas reciteren.quote:Op maandag 20 november 2023 21:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Reuters, AP, Al Jazeera, Amnesty, Artsen Zonder Grenzen etc.
'Palestina' heb ik het niet over gehad, dat bestaat niet eens. En dat de grenzen tussen wat Hamas is en wat de Palestijnse burgers nogal vaag zijn is ook een feit. Talloze burgers hebben op 7 oktober meegeholpen met het martelen en plunderen of men stond te juichen in de straten toen de lichamen als trofeeën werden rondgereden.quote:Op maandag 20 november 2023 21:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat de Hamas strijders die op 7 oktober de aanslag hebben uitgevoerd zover ik weet allemaal vermoord of opgepakt zijn. Daarnaast zeg ik duidelijk dat Israël de gaten in hun defensie moeten dichten en moeten leren van wat er fout is gegaan. Dus hoe je daaruit concludeert uit mijn post dat ze "maar moeten buigen voor terreur" is mij een raadsel.
Daarbij merk ik dat je Hamas, Palestina en alle Palestijnen vereenzelvigd. Dat maakt de discussie onmogelijk.
Het lijkt er vooral op dat je zelf moeite hebt met rationeel denken gezien de voorstellen die je doet. Jij geeft letterlijk aan dat Hamas gewoon op de plek mag blijven. Dat je ook denkt dat dit maar iets met 'wraak' te maken heeft, benadrukt dat je er helemaal niets van begrijpt. Het draait jou dan eigenlijk ook alleen maar om de Palestijnen.quote:Op maandag 20 november 2023 21:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die zijn toch ook gewoon vermoord? En je wilt die gegijzelden toch levend terug of niet?
Ik merk dat veel mensen hier niet rationeel denken en vooral uit wraakgevoelens en ego de acties van Israël goed vinden. Straks zijn de meeste gegijzelden dood, 10.000+ dode Palestijnse burgers en het Hamas gedachtegoed nog springlevend en zelfs sterker dan ooit. Gefeliciteerd met je mannelijkheid en ego.
Israël heeft meer bloed vergoten en gruwelijkheden verricht dan Hamas. Dat is vrij duidelijk. De beelden van babylijken liegen er niet om.quote:Op maandag 20 november 2023 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Valt er met Hamas iets te onderhandelen? Er is niets wat ze gegeven kan worden en Hamas laat maar een kant van zichzelf zien en dat is de meest gruwelijke barbaarse kant die er is. Israël valt daar per definitie niks in te verwijten
Ik huiver helemaal niet bij wat Israël doet. Het is oorlog en ja, dan gaat er wel eens iemand dood. Ik kijk dagelijks filmpjes van de oorlog in Oekraïne. Dat is wel even van een andere orde dan Gaza. Maar ja, het is Israël en dan willen mensen graag zeiken he.quote:Op maandag 20 november 2023 21:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Eens. Maar bij de gevolgacties van Israël ook.
En gezien de dodenaantallen en de duur helaas nog meer dan 7 oktober.
Hele bijzondere visie, maar dit klopt natuurlijk niet.quote:Op maandag 20 november 2023 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israël heeft meer bloed vergoten en gruwelijkheden verricht dan Hamas. Dat is vrij duidelijk. De beelden van babylijken liegen er niet om.
Hoezo is Oekraïne van een andere orde? Ik kijk verder trouwens niet de filmpjes.quote:Op maandag 20 november 2023 21:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik huiver helemaal niet bij wat Israël doet. Het is oorlog en ja, dan gaat er wel eens iemand dood. Ik kijk dagelijks filmpjes van de oorlog in Oekraïne. Dat is wel even van een andere orde dan Gaza. Maar ja, het is Israël en dan willen mensen graag zeiken he.
Het is een feit. Daar valt niet eens over te discussiëren.quote:Op maandag 20 november 2023 21:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hele bijzondere visie, maar dit klopt natuurlijk niet.
https://www.theguardian.c(...)qatar-prime-ministerquote:Op maandag 20 november 2023 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Valt er met Hamas iets te onderhandelen? Er is niets wat ze gegeven kan worden en Hamas laat maar een kant van zichzelf zien en dat is de meest gruwelijke barbaarse kant die er is. Israël valt daar per definitie niks in te verwijten
Als het al niet klopt, kan het ook geen feit zijn.quote:Op maandag 20 november 2023 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een feit. Daar valt niet eens over te discussiëren.
Aan Palestijnse zijde zijn toch echt meer doden gevallen, nu en in het verleden.quote:Op maandag 20 november 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het al niet klopt, kan het ook geen feit zijn.
Het is een feit, ongeacht of je vindt dat het klopt of niet. Ik ben niet geïnteresseerd in je persoonlijke perspectief. Het zijn gewoon keiharde cijfers.quote:Op maandag 20 november 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het al niet klopt, kan het ook geen feit zijn.
Wat voor bewijs wil je? Een video op X? We zijn er allemaal zelf niet bij dus moeten het hebben van derden... en dan vind ik die ik noemde toch wel de meest betrouwbare.quote:Op maandag 20 november 2023 21:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vroeg om bewijs en niet om een rijtje organisaties die graag hamas reciteren.
Maar dan blijven er nog zo’n 80 over, vast mannen.quote:Op maandag 20 november 2023 21:04 schreef Mylene het volgende:
Media Israël: deal over vrijlating zeventig gijzelaars op handen
Volgens Israëlische media is een deal nabij over de vrijlating van zeventig door Hamas in de Gazastrook gegijzelde personen. In ruil daarvoor zou Israël enkele honderden Palestijnse gevangenen moeten laten gaan, meldt de Israëlische zender Kanaal 13. De overeenkomst zou de komende dagen worden afgerond.
De Amerikaanse president Joe Biden heeft eveneens duidelijk gemaakt dat hij binnenkort een akkoord verwacht over de vrijlating van gijzelaars. Hij kreeg de vraag of een deal nabij is. "Ja", zei hij. Hij benadrukte dat hij er verder niets over kan zeggen.
Qua verwoesting van steden, oorlogsmateriaal en mensenlevens is Oekraïne echt van een andere orde ja. Wat dat betreft is het voor Israël gunstig dat Hamas niet beschikt over zware wapens.quote:Op maandag 20 november 2023 21:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo is Oekraïne van een andere orde? Ik kijk verder trouwens niet de filmpjes.
Je ziet dan meer van het battlefield?
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 20 november 2023 21:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
Maar dan blijven er nog zo’n 80 over, vast mannen.
Meer gruwelijkheden dan Hamas lijkt me niet. Alleen al het feit dat Hamas geen enkel doel nastreeft, toch expres burgers afslacht om daarna bewust tussen Palestijnse kinderen te verschuilen maakt Hamas in alle daden gruwelijker dan wie of wat dan ook.quote:Op maandag 20 november 2023 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israël heeft meer bloed vergoten en gruwelijkheden verricht dan Hamas. Dat is vrij duidelijk. De beelden van babylijken liegen er niet om.
Ze zien zichzelf toch als vrijheidsstrijders?quote:Op maandag 20 november 2023 21:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Meer gruwelijkheden dan Hamas lijkt me niet. Alleen al het feit dat Hamas geen enkel doel nastreeft, toch expres burgers afslacht om daarna bewust tussen Palestijnse kinderen te verschuilen maakt Hamas in alle daden gruwelijker dan wie of wat dan ook.
Het platbombarderen van woonwijken en scholen, afsluiten van 2 miljoen inwoners van gas, water licht en het opjagen en doden van vrouwen, kinderen of vluchtende mensen. Tja.. het is maar wat je onder minder gruwelijk verstaat. Wees er maar trots op.quote:Op maandag 20 november 2023 21:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Meer gruwelijkheden dan Hamas lijkt me niet. Alleen al het feit dat Hamas geen enkel doel nastreeft, toch expres burgers afslacht om daarna bewust tussen Palestijnse kinderen te verschuilen maakt Hamas in alle daden gruwelijker dan wie of wat dan ook.
Dat valt toch wel mee, Hamas had bij een Israelisch kind waarschijnlijk gewoon het hoofd eraf gehakt. Dat is ook precies het verschil.quote:Op maandag 20 november 2023 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
Wat ook kan, kindjes hun fiets afpakken.
https://www.instagram.com(...)hid=ZDBjMWI0ZjMxOQ==
Ja, dat hoop ik ook.quote:Op maandag 20 november 2023 21:28 schreef Mylene het volgende:
[..]
Vrouwen en kinderen eerst vrij, tenminste dat hoop ik.
Wil je nu dat ik met beelden van talloze dode Palestijnse kinderen kom? Geen greintje mededogen heb je? Niets?quote:Op maandag 20 november 2023 21:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee, Hamas had bij een Israelisch kind waarschijnlijk gewoon het hoofd eraf gehakt. Dat is ook precies het verschil.
Het is Hamas zelf die bewust hun burgers als menselijk schild gebruikt, dat is op zichzelf al een oorlogsmisdaad. Om dan vervolgens de schuld daarvan bij Israël te leggen is de werkelijkheid omdraaien. Daarnaast heeft het Israëlische leger geen vluchtende mensen onder vuur genomen.quote:Op maandag 20 november 2023 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het platbombarderen van woonwijken en scholen, afsluiten van 2 miljoen inwoners van gas, water licht en het opjagen en doden van vrouwen, kinderen of vluchtende mensen. Tja.. het is maar wat je onder minder gruwelijk verstaat. Wees er maar trots op.
Dat betekent alleen maar dat je minder competent in het oorlogvoeren bent, zegt niks over de morele juistheid van je zaak.quote:Op maandag 20 november 2023 21:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Aan Palestijnse zijde zijn toch echt meer doden gevallen, nu en in het verleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |