abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 10:01:08 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355512
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 10:02:30 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211355520
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Waardoor moet je je dan laten leiden, als het niet is door stem- en kieswijzers? Want alle programma's doorlezen is ook een hele klus, debatten op tv vertekenen ook. Ik kan niet voorspellen welke plannen uit de programma's wel/niet in een regeerakkoord zouden overleven, heeft het dan nog zin om de programma's te lezen?
Alle programma's doorlezen is idd een enorme klus

En dat laatste, dat is een goede vraag ja. Meer kan ik er niet van maken, het is en blijft gewoon ingewikkeld *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 november 2023 @ 10:08:14 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211355583
Vers broodje met roomboter en een plak goede beenham erop. Wat kan een mens daar toch gelukkig van worden _O_
pi_211355585
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:43 schreef Molo het volgende:

[..]
Geloof dat ik hun invulling van de term 'gedetailleerde plannen' iets anders uitleg. Iig op zorg waar ik wel goed in zit, zijn er meer holle frases dan ooit te vinden in de programma's.

Dit plat slaan tot wat bolletjes en schuifjes ziet er prachtig uit maar het betekent bar weinig. En al helemaal als je kijkt wat er voor moet gebeuren.
Plus dat er nog een (waarschijnlijk ingewikkelde) coalitievorming overheen gaat en het regeerakkoord wat er dan uit komt waarschijnlijk in weinig tot niets lijkt op de programmaplannen

Ik word er droevig van, en ik hoop dat mensen zich vooral niet teveel laten leiden door alle stem/kieswijzers. Politiek is complex, dat simpeler gaan maken doet ergens pijn en knelt. En het werkt populistische uitspraken alleen maar meer in de hand IMO
Ik vind dit wel een heel donkere manier van denken. Je hebt voor een groot deel gelijk maar dan maar gewoon helemaal niets doen omdat alles zinloos is vind ik ook niet acceptabel.

Je kunt het ook anders bekijken. Stemwijzers zijn juist heel goed voor mensen zoals de moeder van @derLudolf die op Facebook leest dat ze van Timmermans haar huis uit moet als haar man overlijdt en dat ook gewoon echt gelooft. Als er geen stemwijzers zouden zijn, zou dat voor een heel groot gedeelte van de bevolking betekenen dat hun politieke informatie van Veronica Inside en Facebook komt.

Ik heb het artikel van De Correspondent nog niet gelezen trouwens.
Spoilers!
pi_211355608
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een heel donkere manier van denken. Je hebt voor een groot deel gelijk maar dan maar gewoon helemaal niets doen omdat alles zinloos is vind ik ook niet acceptabel.

Je kunt het ook anders bekijken. Stemwijzers zijn juist heel goed voor mensen zoals de moeder van @:derludolf die op Facebook leest dat ze van Timmermans haar huis uit moet als haar man overlijdt en dat ook gewoon echt gelooft. Als er geen stemwijzers zouden zijn, zou dat voor een heel groot gedeelte van de bevolking betekenen dat hun politieke informatie van Veronica Inside en Facebook komt.

Er worden genoeg inhoudelijke discussies gevoerd bij Veronica Inside maar kennelijk kijk jij niet zo vaak.
pi_211355640
Ik heb nog twee dagen en weet nog altijd niet waar ik op ga stemmen.
  maandag 20 november 2023 @ 10:17:08 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355663
quote:

[..]

Je kunt het ook anders bekijken. Stemwijzers zijn juist heel goed voor mensen zoals de moeder van @:derludolf die op Facebook leest dat ze van Timmermans haar huis uit moet als haar man overlijdt en dat ook gewoon echt gelooft. Als er geen stemwijzers zouden zijn, zou dat voor een heel groot gedeelte van de bevolking betekenen dat hun politieke informatie van Veronica Inside en Facebook komt.

Sorry, dat ben ik niet met je eens. Ik weet namelijk hoe de stemwijzers ingevuld worden door de politieke partijen. Dus tenzij dat flink aangepast wordt, zegt een stemwijzer niets.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211355824
Instantpot inmiddels zowel op bol als op instantpot 250 piek. Instantpot gaf al een tijdje die prijs. Bol ging van de week van 289, naar 299 en nu dus ook naar 249 :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211355829
Ik vind stemwijzers wel fijn, maar moet wel de uitleg van de partijen bij elke vraag lezen. Want de uitleg botst soms best met de keuze.
pi_211355831
Het idee achter iemand kiezen is dat iemand jou vertegenwoordigt in het parlement (de praatzaal, als je het vertaalt). Niet dat iemand gaat regeren, of dat iemand al zijn/haar/jouw wensen gaat vervullen.
Programma’s en idealen en standpunten en presentaties en resultaten uit het verleden kunnen je iets vertellen of je vindt dat iemand jou goed zou kunnen vertegenwoordigen.

Kieswijzers zijn vooral een stuurelement om met wat formules mensen te lokken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211355869
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 10:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Sorry, dat ben ik niet met je eens. Ik weet namelijk hoe de stemwijzers ingevuld worden door de politieke partijen. Dus tenzij dat flink aangepast wordt, zegt een stemwijzer niets.
https://www.volkskrant.nl(...)-kamer-2023~v883197/

Is op basis van stemgedrag uit het verleden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211355876
Spanje erkend geen samenlevingscontract dus net getrouwd :')
pi_211355892
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 10:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maandagochtenddienstje *O*

Gefeliciteerd! Stadhuis of andere locatie?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211355922
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Maandagochtenddienstje *O*

Gefeliciteerd! Stadhuis of andere locatie?
Stadhuis :)

pi_211355931
Goede outfits.
  maandag 20 november 2023 @ 10:50:21 #16
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211355950
Ja, heerlijk zo casual! Ik had bij m'n bruiloft ook geen bruidsjurk. En geen feest.
pi_211356106
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 10:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Van Harte🎉 🎶 *;

Veel geluk en voorspoed samen ^)
  maandag 20 november 2023 @ 11:11:17 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_211356127
Gefeliciteerd meneer en mevrouw @LeeHarveyOswald
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211356146
De zinloosheid en het zinvolle van verkiezingen herinner ik mij bijna letterlijk van de laatste keer.

En hoe liep die af?

Toch ga ik stemmen. Zoals altijd.
Alleen weet ik nog niet welke partij en/of welke persoon.
  maandag 20 november 2023 @ 11:20:42 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_211356197
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:14 schreef AnneX het volgende:
De zinloosheid en het zinvolle van verkiezingen herinner ik mij bijna letterlijk van de laatste keer.

En hoe liep die af?

Toch ga ik stemmen. Zoals altijd.
Alleen weet ik nog niet welke partij en/of welke persoon.
Nouja, ik weet het dus ook nog niet. Ik vind het lastig. Maar ben morgen vrij, dus tijd genoeg om in te lezen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211356395
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 11:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, ik weet het dus ook nog niet. Ik vind het lastig. Maar ben morgen vrij, dus tijd genoeg om in te lezen!
Er zijn een aantal mensen, die eigenlijk afvallen om ‘religieuse’ reden.
Bontebal en Bikker vind ik wel sterk.
Jetten ook, want d’66 en onderwijs, onderwijs, onderwijs. Heel lang op d’66 gestemd.
En komt bij kies- en/of stemwijzers naar boven.
Blijft pvda/gl, Timmermans en eigenlijk neig ik sterk naar Liliane Marijnissen en SP.

Jeugdjournaal gezien? En Even tot Hier? Kiespijn? Die lichten ook wel dingen uit partijprogramma’s.
Bij jeugdjournaal hadden ze allemaal huisdieren. Volgens mij begint daar de overbevolking al.
pi_211356405
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Er zijn een aantal mensen, die eigenlijk afvallen om ‘religieuse’ reden.
Bontebal en Bikker vind ik wel sterk.
Jetten ook, want d’66 en onderwijs, onderwijs, onderwijs. Heel lang op d’66 gestemd.
En komt bij kies- en/of stemwijzers naar boven.
Blijft pvda/gl, Timmermans en eigenlijk neig ik sterk naar Liliane Marijnissen en SP.
Ik ben benieuwd wat er met Marijnissen gaat gebeuren als ze opnieuw sterk gaat verliezen en waar het volgens de peilingen wel op lijkt.
pi_211356445
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:48 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat er met Marijnissen gaat gebeuren als ze opnieuw sterk gaat verliezen en waar het volgens de peilingen wel op lijkt.
Dat zou jammer zijn. Haar optreden vind ik altijd wel sterk.
Kan SP niet aanschuiven bij pvda/gl.

Niet dat ik een kenner of analist ben.
pi_211356455
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat zou jammer zijn. Haar optreden vind ik altijd wel sterk.
Kan SP niet aanschuiven bij pvda/gl.

Niet dat ik een kenner of analist ben.
Ik vind wat ze zegt niet slecht maar het lijkt niet aan te komen bij de mensen of er is geen markt voor haar oplossingen. Terwijl je dat met de schijnbaar grote armoede nou juist wel zou zeggen.
  maandag 20 november 2023 @ 11:55:25 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211356475
quote:

[..]

Ik zeg nergens dat je niets moet doen omdat alles zinloos is

Verkiezingsprogramma's doornemen is hard werken, čn nuttig

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 20-11-2023 12:10:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')