Alle programma's doorlezen is idd een enorme klusquote:Op maandag 20 november 2023 09:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waardoor moet je je dan laten leiden, als het niet is door stem- en kieswijzers? Want alle programma's doorlezen is ook een hele klus, debatten op tv vertekenen ook. Ik kan niet voorspellen welke plannen uit de programma's wel/niet in een regeerakkoord zouden overleven, heeft het dan nog zin om de programma's te lezen?
Ik vind dit wel een heel donkere manier van denken. Je hebt voor een groot deel gelijk maar dan maar gewoon helemaal niets doen omdat alles zinloos is vind ik ook niet acceptabel.quote:Op maandag 20 november 2023 09:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Geloof dat ik hun invulling van de term 'gedetailleerde plannen' iets anders uitleg. Iig op zorg waar ik wel goed in zit, zijn er meer holle frases dan ooit te vinden in de programma's.
Dit plat slaan tot wat bolletjes en schuifjes ziet er prachtig uit maar het betekent bar weinig. En al helemaal als je kijkt wat er voor moet gebeuren.
Plus dat er nog een (waarschijnlijk ingewikkelde) coalitievorming overheen gaat en het regeerakkoord wat er dan uit komt waarschijnlijk in weinig tot niets lijkt op de programmaplannen
Ik word er droevig van, en ik hoop dat mensen zich vooral niet teveel laten leiden door alle stem/kieswijzers. Politiek is complex, dat simpeler gaan maken doet ergens pijn en knelt. En het werkt populistische uitspraken alleen maar meer in de hand IMO
Er worden genoeg inhoudelijke discussies gevoerd bij Veronica Inside maar kennelijk kijk jij niet zo vaak.quote:Op maandag 20 november 2023 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een heel donkere manier van denken. Je hebt voor een groot deel gelijk maar dan maar gewoon helemaal niets doen omdat alles zinloos is vind ik ook niet acceptabel.
Je kunt het ook anders bekijken. Stemwijzers zijn juist heel goed voor mensen zoals de moeder van @:derludolf die op Facebook leest dat ze van Timmermans haar huis uit moet als haar man overlijdt en dat ook gewoon echt gelooft. Als er geen stemwijzers zouden zijn, zou dat voor een heel groot gedeelte van de bevolking betekenen dat hun politieke informatie van Veronica Inside en Facebook komt.
Ik heb het artikel van De Correspondent nog niet gelezen trouwens.
Sorry, dat ben ik niet met je eens. Ik weet namelijk hoe de stemwijzers ingevuld worden door de politieke partijen. Dus tenzij dat flink aangepast wordt, zegt een stemwijzer niets.quote:Op maandag 20 november 2023 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een heel donkere manier van denken. Je hebt voor een groot deel gelijk maar dan maar gewoon helemaal niets doen omdat alles zinloos is vind ik ook niet acceptabel.
Je kunt het ook anders bekijken. Stemwijzers zijn juist heel goed voor mensen zoals de moeder van @:derludolf die op Facebook leest dat ze van Timmermans haar huis uit moet als haar man overlijdt en dat ook gewoon echt gelooft. Als er geen stemwijzers zouden zijn, zou dat voor een heel groot gedeelte van de bevolking betekenen dat hun politieke informatie van Veronica Inside en Facebook komt.
https://www.volkskrant.nl(...)-kamer-2023~v883197/quote:Op maandag 20 november 2023 10:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Sorry, dat ben ik niet met je eens. Ik weet namelijk hoe de stemwijzers ingevuld worden door de politieke partijen. Dus tenzij dat flink aangepast wordt, zegt een stemwijzer niets.
Maandagochtenddienstjequote:Op maandag 20 november 2023 10:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Spanje erkend geen samenlevingscontract dus net getrouwd
Stadhuisquote:Op maandag 20 november 2023 10:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maandagochtenddienstje![]()
Gefeliciteerd! Stadhuis of andere locatie?
Van Harte🎉 🎶quote:Op maandag 20 november 2023 10:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Spanje erkend geen samenlevingscontract dus net getrouwd
Nouja, ik weet het dus ook nog niet. Ik vind het lastig. Maar ben morgen vrij, dus tijd genoeg om in te lezen!quote:Op maandag 20 november 2023 11:14 schreef AnneX het volgende:
De zinloosheid en het zinvolle van verkiezingen herinner ik mij bijna letterlijk van de laatste keer.
En hoe liep die af?
Toch ga ik stemmen. Zoals altijd.
Alleen weet ik nog niet welke partij en/of welke persoon.
Er zijn een aantal mensen, die eigenlijk afvallen om ‘religieuse’ reden.quote:Op maandag 20 november 2023 11:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik weet het dus ook nog niet. Ik vind het lastig. Maar ben morgen vrij, dus tijd genoeg om in te lezen!
Ik ben benieuwd wat er met Marijnissen gaat gebeuren als ze opnieuw sterk gaat verliezen en waar het volgens de peilingen wel op lijkt.quote:Op maandag 20 november 2023 11:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Er zijn een aantal mensen, die eigenlijk afvallen om ‘religieuse’ reden.
Bontebal en Bikker vind ik wel sterk.
Jetten ook, want d’66 en onderwijs, onderwijs, onderwijs. Heel lang op d’66 gestemd.
En komt bij kies- en/of stemwijzers naar boven.
Blijft pvda/gl, Timmermans en eigenlijk neig ik sterk naar Liliane Marijnissen en SP.
Dat zou jammer zijn. Haar optreden vind ik altijd wel sterk.quote:Op maandag 20 november 2023 11:48 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er met Marijnissen gaat gebeuren als ze opnieuw sterk gaat verliezen en waar het volgens de peilingen wel op lijkt.
Ik vind wat ze zegt niet slecht maar het lijkt niet aan te komen bij de mensen of er is geen markt voor haar oplossingen. Terwijl je dat met de schijnbaar grote armoede nou juist wel zou zeggen.quote:Op maandag 20 november 2023 11:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn. Haar optreden vind ik altijd wel sterk.
Kan SP niet aanschuiven bij pvda/gl.
Niet dat ik een kenner of analist ben.
Ik zeg nergens dat je niets moet doen omdat alles zinloos isquote:Op maandag 20 november 2023 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |